Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuin op het zuidoosten

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Feb 2014 10:14

Tuin op het zuidoosten

Wie heeft dat? Wij zijn aan het oriënteren op een nieuwbouwwoning en een van de huizen die we op het oog hebben, heeft een tuin op het zuidoosten. Ik weet dat die ligging er voor zorgt dat de zon op de namiddag al achter het huis verdwijnt waardoor je dan nog maar weinig zon in je achtertuin hebt. Ik ben vooral benieuwd of dit ook zo is wanneer je een tuin hebt van 11 meter diep en 10 meter breed. Valt de zon dan niet tot laat in een hoek van de achtertuin?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem91

Bericht 16 Feb 2014 10:25

Re: Tuin op het zuidoosten

Het ligt er ook echt aan wat voor huizen ernaast/omheen staan. Wij hebben dus niet voor een tuin op het ZO gekozen, maar op het westen.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 16 Feb 2014 10:42

Re: Tuin op het zuidoosten

Ik heb een tuin op het zuidoosten.
Het klopt dat we eigenlijk de hele dag zon hebben. Eerst tegen het huis aan en later verder achterin de tuin. We hebben een hoekhuis en daar piept heel laat in de avond (in de zomer) nog de zon langs het huis.
Leven en laten leven
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 16 Feb 2014 10:53

Re: Tuin op het zuidoosten

Lady schreef:Wie heeft dat? Wij zijn aan het oriënteren op een nieuwbouwwoning en een van de huizen die we op het oog hebben, heeft een tuin op het zuidoosten. Ik weet dat die ligging er voor zorgt dat de zon op de namiddag al achter het huis verdwijnt waardoor je dan nog maar weinig zon in je achtertuin hebt. Ik ben vooral benieuwd of dit ook zo is wanneer je een tuin hebt van 11 meter diep en 10 meter breed. Valt de zon dan niet tot laat in een hoek van de achtertuin?


Het hangt inderdaad ook vanaf of er niet iets anders in de weg staat om die zon tegen te houden.
Ik heb een achtertuin op het oosten, ik heb eigenlijk de hele dag zon in de tuin, in de winter korter dan in de zomer en in de zomer is hij om 18 uur écht wel verdwenen. Dat is jammer, het is dan vaak gelijk koud, maar ik heb een flinke voortuin dus ik zit regelmatig daar en dat maakt dus dat ik het verder ook niet heel erg vind.

Mijn ouders hebben hun tuin op het noorden en ook heel diep (de tuin is 6 meter lager dan de straat zo'n beetje) en die hebben gewoon achter in de tuin zon 's avonds.

Het hangt gewoon echt van de vorm van je tuin af, van de omgeving, of er geen andere huizen voor staan of hoge bomen. Want als je een hele diepe tuin hebt (ik heb een brede tuin vooral) dan heb je veel meer kans op zon de hele dag. Elf meter is heel veel dus dan hangt het er echt van af of daar dan aan weerszijden huizen staan of bijvoorbeeld ook tuinen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Feb 2014 11:48

Re: Tuin op het zuidoosten

Ja precies, de omgeving moeten we ook naar kijken. Het gaat om vier twee-onder-een-kap woningen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 16 Feb 2014 12:06

Re: Tuin op het zuidoosten

Zoethout schreef:Ik heb een tuin op het zuidoosten.
Het klopt dat we eigenlijk de hele dag zon hebben. Eerst tegen het huis aan en later verder achterin de tuin. We hebben een hoekhuis en daar piept heel laat in de avond (in de zomer) nog de zon langs het huis.


Hier ook precies hetzelfde. In de zomer hebben we tot ongeveer 19.30 uur zon achterin de tuin.
<<

Anoniem25

Bericht 16 Feb 2014 13:59

Re: Tuin op het zuidoosten

Wij hebben dat. Rond 17.30 hebben we alleen helemaal achterin de tuin nog een klein stukje zon, maar wij hebben niet zo'n heel grote tuin. Nadeel vind ik zelf wel dat de zon al heel vroeg op de woonkamer en slaapkamers staat, waardoor het ook al vroeg snikheet is binnen(zelfs bij niet zo heel veel zon)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 16 Feb 2014 13:59

Re: Tuin op het zuidoosten

Zonnetje schreef:
Zoethout schreef:Ik heb een tuin op het zuidoosten.
Het klopt dat we eigenlijk de hele dag zon hebben. Eerst tegen het huis aan en later verder achterin de tuin. We hebben een hoekhuis en daar piept heel laat in de avond (in de zomer) nog de zon langs het huis.


Hier ook precies hetzelfde. In de zomer hebben we tot ongeveer 19.30 uur zon achterin de tuin.


Maar dan moet je dus wel een hoekwoning aan de rechterkant hebben? Of zie ik dat verkeerd?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Feb 2014 14:11

Re: Tuin op het zuidoosten

Het hangt er inderdaad vanaf hoe de omgeving is en hoe groot je tuin is.
Wij hebben bij het vorige huis een tuin op het zuidoosten gehad en dat is totaal niet bevallen. Ook een van de redenen om daar weg te gaan.
Wij woonden in een rij, met ook nog een rij er achter, we hadden bijna geen zon.
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 16 Feb 2014 14:33

Re: Tuin op het zuidoosten

Wij hebben de tuin ook op het zuid-oosten. In de zomer hebben we vanaf ongeveer halverwege de middag de zon niet meer in huis. Omdat onze tuin een L-vorm heeft naar rechts, hebben we de zon nog wel vrij lang in de tuin, pas in de avond verdwijnt hij achter het huis van de buren.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 17 Feb 2014 23:57

Re: Tuin op het zuidoosten

Lady schreef:
Zonnetje schreef:
Zoethout schreef:Ik heb een tuin op het zuidoosten.
Het klopt dat we eigenlijk de hele dag zon hebben. Eerst tegen het huis aan en later verder achterin de tuin. We hebben een hoekhuis en daar piept heel laat in de avond (in de zomer) nog de zon langs het huis.


Hier ook precies hetzelfde. In de zomer hebben we tot ongeveer 19.30 uur zon achterin de tuin.


Maar dan moet je dus wel een hoekwoning aan de rechterkant hebben? Of zie ik dat verkeerd?


Ja, ik geloof van wel.
Leven en laten leven

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers