Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


High Tea voor iemand met lactose intolerantie

<<

Anoniem83

Bericht 15 Feb 2014 21:03

High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Binnenkort ga ik een high tea/lunch organiseren bij mij thuis voor een vriendin met lactose intolerantie. Oftewel alles moet lactosevrij zijn. Nu heb ik daar echt geen kaas van gegeten, dus wie kan mij vertellen wat ik allemaal wel kan maken en op tafel zetten.
Sowieso vers fruit en sandwiches met lactosevrije boter en divers beleg (zalm enz.) maar verder? Ik ben even inspiratieloos...
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 15 Feb 2014 21:52

Re: High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Ga je zelf cupcakes oid bakken? Gebruik dan lactosevrije melk. Vind je in het houdbare melk schap. Bij de Jumbo vind je daar ook slagroom.

Ik ben ook lactose intolerant, maar ik kan gelukkig nog wel een beetje hebben. Zou het verder ook niet zo goed weten. Kaas mag wel, daar zit maar heel weinig lactose in. Kruidenboter kan ik echt niet tegen, roomkaas ook niet. Haal anders wat tomatentapenade ofzo, wat olijfjes oid. Geen feta dus...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Feb 2014 09:06

Re: High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Pannenkoekjes, zoete en hartige muffins, sandwiches, koekjes. Alles is mogelijk als je het zelf klaar gaat maken. Roep maar wat je lekker lijkt, dan help ik je met recepten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Feb 2014 11:34

Re: High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Je hebt ook lactose vrije slagroom (minus L) voor als toef op de cupcakes!
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:41

Bericht 18 Feb 2014 12:50

Re: High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Ik ben zelf ook lactose intolerant, eventueel heb ik wel een recept voor een lactosevrije appeltaart. Mocht je die willen hebben dan laat maar even weten. Ook heb je bij de AH een mix voor een Cake (ook lactosevrij), als je daar dan sojamelk of lactosevrije melk bij gebruikt moet dat goedkomen. Daarnaast is de apfelstrudel van de AH lactosevrij. Bij de Jumbo verkopen ze veel MinusL producten die lactosevrij zijn o.a. yoghurt, roomkaas of gewone jonge kaas.
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Anoniem83

Bericht 22 Mrt 2014 09:47

Re: High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Hoe herken ik lactose of melkproducten bij de ingrediëntenlijst?

Ik ga Nicole en Jans een pm sturen.

De high tea is over een week. Meer ideeën en tips zijn welkom :-)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 22 Mrt 2014 11:00

Re: High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Staat heel duidelijk tussen de ingredienten vermeld hoor, lactose. Soms staat het zelfs bij de allergie informatie.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Mrt 2014 11:03

Re: High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Cupcakes, daarin gebruik je vaak zonnebloemolie ipv roomboter. Eventueel kun je hier nog een icing overheen doen er zijn recepten te vinden zonder melk/karnemelk
Lekkere sandwiches, zonder boter maar bijvoorbeeld belegd met een zelfgemaakte eisalade met walnoten en rucola.
Je kan een quiche maken alleen dan zonder room en kaas. Met de goede ingrediënten kan dit erg lekker zijn.
Eventueel kun je nog gaan werken met sojaroom als die persoon dat wel mag.

Waar je vooral op moet letten is dat er geen melkproducten voor gebruikt worden. Als je alles zelf maakt is dat prima te doen. En ook letten op producten waarbij je chocola gebruikt. Daar zit vaak ook melk of melkpoeder in.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Mrt 2014 11:13

Re: High Tea voor iemand met lactose intolerantie

Hoe overgevoelig is ze voor lactose, want ik weet dat bijvoorbeeld kaas bij sommige wel te verdragen is omdat de melksuikers daar een ander proces in zijn gegaan. De hoeveelheid lactose is dan dusdanig laag dat het past bij een hoeveelheid die een persoon met een intolerantie zou moeten kunnen verdragen.

Dit lijstje stond op Wiki, misschien heb je er wat aan.

Voedingsmiddelen met minder dan
1g/100g lactose g/100g
Boter 0,1-1
Camembert 0 (tot >1)
Feta (45+) 0,5
Harde kazen 0-0,1
Pure chocolade (>75% cacao) 0-0,5
Voedingsmiddelen met tussen de
1g/100g en 5g/100g lactose g/100g

Karnemelk 4-5
Kwark (20% vet) 2,7-3,7
Melk (geit) 4,2
Melk (koe) 4,6-4,8
Yoghurt 3,2-4,5
Voedingsmiddelen met meer dan
5g/100g lactose g/100g

Melkchocolade 9,5
Melkpoeder (mager) 50
Roomijs 6-7
Smeerkaas (45+) 6,3
Weipoeder 72,8
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers