Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

<<

Anoniem187

Bericht 15 Feb 2014 21:09

Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Jaja, nog maar 2 weken.. Ga jij het vieren? En hoeveel dagen vier je het? En waar? Vertel!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 15 Feb 2014 21:45

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Jaaa nog minder zelfs, over twee weken ben ik al aan de tweede avond bezig :cheering:

Ik vier het vrijdag- en zaterdagavond en dan zondag, maandag en dinsdag ook overdag, incl. optocht. Ik zit bij een carnavalsclub in een nabij gelegen dorp, we maken muziek en bouwen een wagen voor de optocht.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem187

Bericht 15 Feb 2014 21:47

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Ja ik begin ook al op donderdagavond... Hahaha...
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Feb 2014 21:57

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Is er hier iemand uit Den Bosch? Ik ga het dit jaar een dagje daar vieren, op zaterdag 1 maart. We willen gewoon overdag gaan en 's avonds laat met de trein weer naar huis. Geen idee alleen wat daar leuk is en waar we heen moeten. Iemand tips?!
❤ 7 juni 2018
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 15 Feb 2014 22:20

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Wij vieren meestal 5 dagen in Veghel.
vrijdag: met vrienden naar een afgekochte avond, dus heel de avond drank en lol voor € 25,-
Zaterdag: optocht kijken bij mijn ouders, in Odiliapeel en daarna 'S avonds eerst naar de tent op de markt, daar komt Pater Moeskroen en daarna blijven we of daar hangen of ergens anders heen
Zondag: optocht bij ons en dan de kroeg in
Maandag: optocht kijken bij mijn tante, in Erp en 'S avonds de kroeg in
Dinsdag: 's avonds eerst de Kuus verbranden en dan de kroeg in om carnaval af te sluiten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 15 Feb 2014 22:49

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Bliss schreef:Is er hier iemand uit Den Bosch? Ik ga het dit jaar een dagje daar vieren, op zaterdag 1 maart. We willen gewoon overdag gaan en 's avonds laat met de trein weer naar huis. Geen idee alleen wat daar leuk is en waar we heen moeten. Iemand tips?!


Ik kom uit de omgeving van Den Bosch maar heb het daar nog nooit gevierd. Volgens mij is de binnenstad altijd wel erg druk en is dat "the place to be", sowieso s avonds. Overdag ben ik wel eens in de stad wezen winkelen en dat was goed te doen. Dus waar je overdag moet zijn om te feesten weet ik niet. Maar het kan iig wel, heb vaker gehooed dat mensen op zaterdag overdag al gingen.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Feb 2014 10:05

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Ik ga naar het dorp van mijn ouders en vier daar 3 avonden en een middag. Zondagmiddag naar de optocht in Prinsenbeek en maandagmiddag naar het MAMI spektakel. Daarna de trein naar huis, want dinsdag moet ik weer werken. Maar die laatste avond mag mij wel gestolen worden. Dinsdag is het vaak al minder druk en gezellig en er wordt dan ook 11 over 11 gestopt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 16 Feb 2014 11:49

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Ik vier carnaval in het Leur gedeelte van Etten-Leur. (Strikt gescheiden met carnaval)

We beginnen donderdagavond en eindigen op woensdag met haringhappen.
Laatst gewijzigd door Kees op 16 Feb 2014 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
30-04-2017
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 16 Feb 2014 11:54

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Ik ga ook carnaval vieren. Ik moet nog even kijken welke dag waar, maar we gaan in ieder geval een dag naar Den Bosch en waarschijnlijk ook een dag gewoon hier in het dorp of in het dorp waar mijn ouders en wat vrienden wonen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Feb 2014 12:30

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Siepie schreef:Ik vier carnaval in het Leur gedeelte van Etten-Leur. (Strikt gescheiden met carnaval)

We beginnen donderdagavond en eindigen op woensdag met haringhappen.


Moet het wel goed zeggen he. 't Zwaajgat. Ik zit in het Stijlorenrijk.
Je gaat zeker naar Turfschip? Ik ben er een jaar geweest en het stik gezellig gehad daar. Dus Leur en Etten apart hoeft echt niet hoor. Ik zat daar als echte Ettense in Leur ( ook al woon ik er nu niet meer)
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem130

Bericht 16 Feb 2014 12:53

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Haha oh god, I couldn't care less echt!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 16 Feb 2014 12:54

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Silly-One schreef:
Siepie schreef:Ik vier carnaval in het Leur gedeelte van Etten-Leur. (Strikt gescheiden met carnaval)

We beginnen donderdagavond en eindigen op woensdag met haringhappen.


Moet het wel goed zeggen he. 't Zwaajgat. Ik zit in het Stijlorenrijk.
Je gaat zeker naar Turfschip? Ik ben er een jaar geweest en het stik gezellig gehad daar. Dus Leur en Etten apart hoeft echt niet hoor. Ik zat daar als echte Ettense in Leur ( ook al woon ik er nu niet meer)


Ik zit in de hofkapel van de Leur dus voor ons is het strikt gescheiden :wink:
30-04-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Feb 2014 09:44

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Dan kom je inderdaad niet aan de andere kant van het dorp. Behalve dan met de optocht denk ik.
In elk geval veel plezier!
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Feb 2014 10:33

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Ik ga naar het dorp waar mijn ouders nog wonen, met vrienden carnaval vieren, ik heb er alleen geen vrij voor gevraagd, dus ik ga zaterdag en zondag overdag en dan zondagavond gezellig lallen in de trein weer richting Amsterdam.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Feb 2014 10:55

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Ik heb er vrij voor gevraagd haha

Laatste twee weekenden al geweest, dus ik ben al weer even bezig zelfs. Maar dat mag hier :)

Vrijdag met het 'officiele' carnaval ga ik gewoon in mijn dorp en de andere dagen in het stadje ernaast. Al zit ik te twijfelen over de zondag. Misschien ga ik dan naar een andere plek, want dat doen vele van hier.

In den bosch nog nooit geweest, dus geen tips voor jou Bliss.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Feb 2014 11:13

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Zaterdag: mee doen met de optocht in Eindhoven.
Zondag: de verlichte optocht in Berghem kijken (erg mooi).
Maandag: de plaatselijke optocht kijken.
Dinsdag: waarschijnlijk niet veel.

@ Bliss.. ik zie dat de optocht in Den Bosch maandag is. Deze is in Den Bosch best goed.

De optocht in Eindhoven wordt ook live uitgezonden op omroep brabant, maar ondanks dat ik mee doe vind ik de optocht niet veel voorstellen en ken ik dorpen zoals bijv. Schaijk waar de optochten mooier zijn. Wel is het bij Eindhoven erg gaaf om al die verklede mensen die op sommige delen van de tocht rijen dik staan vanaf de wagen te zien. Zo heb ik heel wat aparte kostuums voorbij zien komen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2014 11:25

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Die optocht boeit me niet zo eigenlijk, ik wil gewoon ergens een feestje bouwen!
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Feb 2014 11:35

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Je mag altijd richting mij! Haha
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Feb 2014 12:14

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Siepie schreef:
Silly-One schreef:
Siepie schreef:Ik vier carnaval in het Leur gedeelte van Etten-Leur. (Strikt gescheiden met carnaval)

We beginnen donderdagavond en eindigen op woensdag met haringhappen.


Moet het wel goed zeggen he. 't Zwaajgat. Ik zit in het Stijlorenrijk.
Je gaat zeker naar Turfschip? Ik ben er een jaar geweest en het stik gezellig gehad daar. Dus Leur en Etten apart hoeft echt niet hoor. Ik zat daar als echte Ettense in Leur ( ook al woon ik er nu niet meer)


Ik zit in de hofkapel van de Leur dus voor ons is het strikt gescheiden :wink:


Ik woon in Leur, maar vier carnaval meer in Etten. Misschien dat ik wel nog een avond te vinden ben in het Turfschip.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Feb 2014 12:28

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Bliss schreef:Die optocht boeit me niet zo eigenlijk, ik wil gewoon ergens een feestje bouwen!


Op maandag is het overdag loei druk, maar ook loei gezellig in de kroegen in Den Bosch!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Feb 2014 13:54

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Plum schreef:
Siepie schreef:
Silly-One schreef:
Moet het wel goed zeggen he. 't Zwaajgat. Ik zit in het Stijlorenrijk.
Je gaat zeker naar Turfschip? Ik ben er een jaar geweest en het stik gezellig gehad daar. Dus Leur en Etten apart hoeft echt niet hoor. Ik zat daar als echte Ettense in Leur ( ook al woon ik er nu niet meer)


Ik zit in de hofkapel van de Leur dus voor ons is het strikt gescheiden :wink:


Ik woon in Leur, maar vier carnaval meer in Etten. Misschien dat ik wel nog een avond te vinden ben in het Turfschip.


Oh leuk Plum! Turfschip was voorgaande jaren erg gezellig! Misschien zie ik je nog...
En idd met de optocht ben ik in Etten (daar starten we) en maandagochtend op het gemeentehuis. Verder dweilen we op de Leur ( en dinsdagochtend BaronieTV 'van de prins gin kwaod'
30-04-2017
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Feb 2014 14:09

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Ik ben nog nooit in het turfschip geweest, maar zal het eens voorslaan bij mijn vriend. Ik kom oorspronkelijk niet uit Etten-Leur.
Vorig jaar zijn we in de burgemeester, markzicht en koffiehuys geweest, ik vond het allemaal wel prima. Heel misschien gaan we nog met de groep naar Breda, lijkt me ook wel leuk om eens mee te maken.
Ik zal opletten als ik het hofkapel van Leur zie ;)
<<

Anoniem168

Bericht 17 Feb 2014 16:10

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Ik vier normaal nooit echt carnaval, maar ga denk ik dit jaar één middag/avondje carnavallen in Eindhoven met een vriendin. Langer/ vaker houd ik toch niet vol in mijn conditie, maar we willen al jaren eens samen gaan en we vonden dat we dat maar eens waar moesten maken. Welke dag het wordt weten we nog niet, maar denk de zondag.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Feb 2014 16:11

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

Plum schreef:Ik ben nog nooit in het turfschip geweest, maar zal het eens voorslaan bij mijn vriend. Ik kom oorspronkelijk niet uit Etten-Leur.
Vorig jaar zijn we in de burgemeester, markzicht en koffiehuys geweest, ik vond het allemaal wel prima. Heel misschien gaan we nog met de groep naar Breda, lijkt me ook wel leuk om eens mee te maken.
Ik zal opletten als ik het hofkapel van Leur zie ;)


De geruchten gaan nu dat veel bouwclubs niet meer naar t Turfschip willen. De vraag is dan waar ze wel heen gaan.....dat weten wij ook nog niet helaas maar daar is het dan iig gezellig ;)

Aanstaande vrijdag is er bij Roeloffs kapellenfestival ( als je dat leuk vind) en aanstaande zondag is het in t Turfschip kindermiddag (als je kinderen neefjes/nichtjes hebt) ik ben zondag iig de suikerspin draai mevrouw ;)
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2014 18:36

Re: Nog maar 2 weken en dan... Carnaval!

minoessepoes schreef:
Bliss schreef:Die optocht boeit me niet zo eigenlijk, ik wil gewoon ergens een feestje bouwen!


Op maandag is het overdag loei druk, maar ook loei gezellig in de kroegen in Den Bosch!


Maar ik ga dus op zaterdag! Loeidruk hoeft van mij niet, kan ik slecht tegen. Dus hoop dat het op zaterdag gewoon gezellig druk is.

Edit: ik heb trouwens de afgelopen 12 jaar ofzo carnaval in de Achterhoek gevierd, waar ik vandaan kom. Dit jaar ga ik voor t eerst ergens anders heen, dus ik ben benieuwd of het in Brabant heel anders is. Oh trouwens, heb ook ooit één avond gecarnavald in Breda, dat was ook gezellig.
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers