Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eens of oneens?

<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Feb 2014 07:54

Eens of oneens?

Vanuit de 'Wij' kreeg ik een Ik met anti huil tips. Wat vindt jij ervan?

Anti-huil top 5
1. Baby’s die veel huilen, blijken het beste te gedijen bij rust en regelmaat. Probeer een vast dagritme aan te houden met vaste tijden van eten en slapen en houd het aantal prikkels beperkt.
2. Als je alles hebt gedaan om je baby te kalmeren, is er niets op tegen om je baby in zijn bedje te leggen en even te laten huilen. Ga elke vijf minuten wel even kijken om te weten dat hij niets mankeert, zonder je baby op te pakken.
3. Probeer te ontspannen. Haal diep adem, neem een douche, bel je vriendin, luister naar je lievelingsmuziek. Bedenk dat iedere baby uiteindelijk stopt met huilen.
4. Baby’s kunnen, en doen dat ook regelmatig, lange periodes huilen, zonder dat dit kwaad kan, behalve dat ze hun ouders van streek maken.
5. Baby’s die veel aandacht krijgen als ze huilen, leren minder goed om ook op andere manieren te communiceren. Met name baby’s vanaf een half jaar huilen wel eens om aandacht te krijgen. Let op wanneer je kind rustig is, zich goed vermaakt of op een leuke manier aandacht vraagt. Geef hem juist op die momenten aandacht en complimentjes.


Met de eerste ben ik het eens, dat kan inderdaad goed helpen. Maar van de rest krijg ik een beetje kriebels. Vooral dat alleen huilen vind ik zielig. Zo'n klein ding helemaal alleen.

Wat vindt jij en waarom?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem186

Bericht 15 Feb 2014 08:01

Re: Eens of oneens?

Ik krijg daar ook de kriebels van. Ik begrijp ook niet waarom ze dat zo formuleren.
Wij laten zoon ook meer huilen dan wat we bij dochter hebben gedaan, maar bij hem werkt dat beter, bij dochter totaal niet.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 15 Feb 2014 08:19

Re: Eens of oneens?

"Bedenk dat je baby uiteindelijk stopt met huilen", wat een nare zin. Met punt 1 ben ik het eens. Regelmaat en ritme kan nooit kwaad. Maar met de rest totaal niet.
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 15 Feb 2014 08:22

Re: Eens of oneens?

Nou ik ben het eens dat rust regelmaat en ritme prima kan werken! Maar met de rest echt niet, ik heb een baby gahd die 3 maanden aan een stuk heeft gehuild, maar dat kwam omdat het gewoon niet goed ging met hem. Dat "hoorde" je echt aan het gehuil.
Afbeelding
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 15 Feb 2014 08:33

Re: Eens of oneens?

Eens met parisienne.

Ja uiteindelijk stoppen ze wel met huilen, eenzaam, alleen en volledig uitgeput..
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Feb 2014 09:04

Re: Eens of oneens?

Ik heb hierin altijd mijn gevoel gevolgd! Ik heb haar weleens laten huilen, paar pas toen ze wat ouder werd!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem121

Bericht 15 Feb 2014 09:11

Re: Eens of oneens?

Maddie schreef:Ik heb hierin altijd mijn gevoel gevolgd! Ik heb haar weleens laten huilen, paar pas toen ze wat ouder werd!


Dit dus. En op een gegeven moment hoor je vanzelf of het huilen is omdat ze honger hebben, moe zijn etc.
<<

Anoniem97

Bericht 15 Feb 2014 09:14

Re: Eens of oneens?

Ik word helemaal naar van dit soort tips. Ben t daar dus ook volledig niet mee eens.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 15 Feb 2014 09:21

Re: Eens of oneens?

Ik ben het ook alleen eens met tip 1, die tip over het ontspannen kan ik me ook nog wel in vinden. Als je zelf relax bent kan je het gehuil misschien beter aan, en voelt de baby ook aan dat je ontspannen bent. Maar dan zorg je dus wel dat er iemand anders bij je baby is als jij gaat ontspannen lijkt me.
Van de rest van de tips wordt ik ook naar, die laatste ook: baby's van een half jaar huilen wel eens om aandacht te krijgen. Uhm ja wat moeten ze dan? Zo staat het er net alsof je na een half jaar dus nooit meer op het gehuil 'mag' reageren.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Feb 2014 09:23

Re: Eens of oneens?

2 t/m 4 zijn toch geen anti huil tips? Dat zijn in mijn ogen laat-maar-huilen tips. Wat betreft punt 5 ben ik het eens dat positief gedrag beloond mag worden, maar vanaf 6 maanden huilen als negatief gedrag zien?! Nee daar kan ik me niet in vinden. Verder eens met Parisienne.
L2014 & H2017
<<

Anoniem85

Bericht 15 Feb 2014 09:27

Re: Eens of oneens?

Weetje Steep, toen mijn zoontje dagen en dagen huilde ga je werkelijk alles proberen in de hoop dat het iets helpt. Maar nu ben ik van mening dat baby s nooit zomaar huilen als zij zoveel huilen. Dus ik krijg ook de kriebels van dit soort berichten, maar ik heb het zelf wel geprobeerd, in bed laten huilen in de hoop dat het stopt bijvoorbeeld.
<<

Anoniem51

Bericht 15 Feb 2014 09:45

Re: Eens of oneens?

Oh, offtopic, ligt de nieuwe Wij in de winkel? Dan ga ik hem even halen, mijn collega staat erin met haar zoontje.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 15 Feb 2014 10:09

Re: Eens of oneens?

Op punt 1 na totaal oneens natuurlijk!
Maar het verschilt natuurlijk ook per kind, sommige kindjes hebben het inderdaad nodig om ff te huilen voordat ze in slaap vallen bijvoorbeeld.
Nu hebben wij mazzel met een zoon die echt alleen huilt als er wat is, op zich heel makkelijk natuurlijk. Ik word dan ook pislink als m'n vriend 'm laat liggen huilen, want hij huilt al bijna nooit en dan is er dus echt iets aan de hand.
Alleen wel lastig nu hij wat ouder wordt, want er gaat vast een moment komen dat hij het huilen gaat 'gebruiken' om uit te proberen. Niet dat we dat over het hoofd zien en het dus verandert in huilen om z'n zin te krijgen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 15 Feb 2014 10:11

Re: Eens of oneens?

Ik ben het er absoluut oneens mee. Behalve het laatste puntje, je moet je baby ook aandacht geven as hij vrolijk enzo is.


Ik vind zulke artikels erg naar. We moeten ons moedergevoel compleet negeren en dat hummeltje laten liggen krijsen terwijl het ons zo hard nodig heeft... er zijn betere manieren. Ik snap soms niet dat mensen van een kind zo weinig mogelijk 'last' verwachten. Alsof het kind er alleen mag zijn als het lief en vrolijk is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Feb 2014 10:15

Re: Eens of oneens?

Nou inderdaad zeg, wat een nare zin dat "een baby uiteindelijk wel stopt met huilen".
Puntje 1 ben ik het ook niet mee eens, want dat was hier echt niet van toepassing. Rust is natuurlijk altijd goed, maar ritme/regelmaat had mijn zoontje toen echt geen baat bij. De eerste 4 maanden huilde hij zowat continu.

Puntje 5 kan ik me wel in vinden. Mijn zoon huilde in het begin soms gewoon echt om aandacht te krijgen. Dat kreeg hij dan ook wel, maar ik lette er wel op dat ik niet bij elk kreuntje hem gelijk ging pakken.
2012 & 2016
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 15 Feb 2014 10:25

Re: Eens of oneens?

Echt heel erg oneens. Bah ik word altijd echt boos van dit soort dingen en vind het echt heel erg dat dat dan in een blad staat voor jonge (onzekere) ouders.
Ik vind dat je een baby moet geven waar hij om vraagt. Lichamelijk contact en troost.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Feb 2014 10:30

Re: Eens of oneens?

Sun schreef:Weetje Steep, toen mijn zoontje dagen en dagen huilde ga je werkelijk alles proberen in de hoop dat het iets helpt. Maar nu ben ik van mening dat baby s nooit zomaar huilen als zij zoveel huilen. Dus ik krijg ook de kriebels van dit soort berichten, maar ik heb het zelf wel geprobeerd, in bed laten huilen in de hoop dat het stopt bijvoorbeeld.


Nou ik kom hier dus net uit. Mirthe huilde niet als ze dronk of sliep. Ik heb soms ook haar 'gewoon' in de box laten huilen omdat ik het niet meer wist een Ruben er ook echt gek van werd, wij speelden dan wel naast haar op de grond. Ik ben ook even naar voren gegaan om even stoom af te blazen, maar dat was niet langer dan 7 minuten (uit wanhoop een sigaret gerookt en daar doe ik 7 minuten over haha). Maar ik ben niet uitgebreid gaan douchen of met een vriendin van bellen. En alleen in bed huilen vind ik zielig. Al snap ik het wel, want ik werd ook echt stapel gek van het huilen. Ik zou het niet kunnen, dan nog liever samen huilen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Feb 2014 11:14

Re: Eens of oneens?

Ik vind dit heeeelll kort door de bocht en vind het slecht om dit zo als soort regels op te stellen. In sommige gevallen is het inderdaad nuttig om kinderen even te laten huilen (mijn dochter had bv het echt nodig om als baby altijd even paar minuutjes te huilen (ook al was dit een heel ander huiltje dan echt overstuur zeg maar) voor ze in slaap viel), en als jenou echt een huilbaby hebt en de wanhoop nabij bent kan ik me voorstellen dat het af en toe lekker is om even tijd voor jezelf te nemen...
Afbeelding

Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 15 Feb 2014 11:45

Re: Eens of oneens?

Pluis schreef:
Maddie schreef:Ik heb hierin altijd mijn gevoel gevolgd! Ik heb haar weleens laten huilen, paar pas toen ze wat ouder werd!


Dit dus. En op een gegeven moment hoor je vanzelf of het huilen is omdat ze honger hebben, moe zijn etc.


Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem18

Bericht 15 Feb 2014 11:48

Re: Eens of oneens?

Ik ben het er ook niet mee eens, maar ik heb dan ook geen huilbaby gehad. Ik vind bijvoorbeeld wel dat als je alles hebt geprobeerd (luier, eten en drinken, boertje weet ik veel) je je baby best even vijf minuten kunt laten huilen in bed om zelf even onder de douche te gaan ofzo. Je hoeft jezelf ook niet te laten verslonzen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 15 Feb 2014 12:48

Re: Eens of oneens?

Ik ben het alleen eens met 1 t/m 4 . Met 5 oneens. Maar het is vooral je gevoel volgen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem166

Bericht 15 Feb 2014 13:16

Re: Eens of oneens?

Dopje, dan denk ik dat je selectief hebt gelezen, want niet alle moeders hier vinden huilen uit den boze. Ik weet van meerdere moeders hier dat ze hun kind wel eens een paar minuten laten huilen voor ze er naar toe gaan. Ik vind de tips niet eens heel gek, maar wel erg raar omschreven. Erg absoluut en erg negatief.
<<

Anoniem124

Bericht 15 Feb 2014 13:28

Re: Eens of oneens?

Kijk...voordat ik moeder was, was ik super tegen huilen laten. En nog steeds ben ik van mening dat huilen laten in principe niet te bedoeling is, m'n kindjes me nodig hebben en ze niet zonder reden huilen. Of die réden dus, is m'n mening wel wat veranderd nu ik eenmaal moeder ben.
Ik denk dat het meespeelt dat ik een tweeling heb, twee totaal verschillende karakters en ik dus duidelijk zie dat ieder kind andere maniertjes en behoeftes heeft,

M'n zoon, die laat ik dus nooit huilen, nooit gedaan ook. Die huilt niet om aandacht te krijgen, om uit te proberen of uit woede of koppigheid. Die huilt alleen als hij echt papa en/of mama nodig heeft en er iets is. Had ik alleen hem gehad, was ik tegen al die tips geweest zoals de meesten hier.

Heb echter ook nog een madammeke. Ook een schatje en een popje en gevoelig en lief. MAar wel eentje die lang na baby bedtijd graag op de bank tv mee wil kijken en wil zien of er nog wat te snaaien op tafel staat. Om dan vervolgens de volgende dag doodmoe en niet te genieten te zijn en daar trek ik dus een streep. Want ze is een dreumes, en dreumesen hebben dus vanaf een bepaalde tijd in de avond slaap nodig. Dan is ze de dag erna beter in balans en gezelliger. En dus heb ik met haar slapen geoefend. En dus ook wel eens laten huilen. Als ik merkte dat het dus zeker weten om wil doordrijven ging. En die grens geeft haar rust en regelmaat en daar gedijt zij het beste bij. Had ik alleen haar gehad, was ik dus helemaal niet zo tegen die regels geweest.

Maar ik heb er dus twee, waardoor ik geleerd heb dat elk kind anders is. En je het ene kind niet laat huilen, het sneerde soms best wel eens, om dan te merken dat er rust ontstaat. Zo niet, moet je verder kijken...papa's en mama's hebben het ook wel eens mis, al bedoelen ze het nog zo goed.

Ik vind trouwens de zin 'elke baby stopt uiteindelijk met huilen' vreselijk! Maar ik begrijp dat dit een stukje is om wanhopige ouders met erg veel huilende baby's een hart onder de riem te steken. Maar dat had ook anders gekund.
<<

Anoniem25

Bericht 15 Feb 2014 13:36

Re: Eens of oneens?

Ik vind de zin 'elke baby stopt uiteindelijk met huilen' ook echt heel naar klinken, maar ik begrijp hem wel. Ik had die eerste maanden met constant huilende baby ook als mantra 'als hij 16 is doet hij dit niet meer'.
Verder heb ik niet echt een mening over wel/niet laten huilen. Het moet bij jou als moeder passen, maar ook bij je kind. Sommige kinderen huilen om het huilen, andere kinderen huilen met een oorzaak. We hebben het bij Luuk ook wel eens geprobeerd, toen hij klein was werkte het niet (maar bleek uiteindelijk ook pijn te hebben door de reflux), nu hij groter is werkt het soms wel (dan huilt hij gewoon omdat hij limonade wil ipv water of zoiets)
<<

Anoniem272

Bericht 15 Feb 2014 15:07

Re: Eens of oneens?

Ook niet eens met punt 1. Vaste volgorde (drinken - spelen - slapen): prima. Maar vaste tijden? Een baby kan geen klokkijken hoor, die heeft dorst als hij dorst heeft.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jezzie