Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

<<

Anoniem16

Bericht 13 Feb 2014 23:00

Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Naast het feit dat ik al een enorme emo muts ben.. heb ik wederom ( morgen is R jarig) altijd wat last van emotionele buien rondom de verjaardag vd kinderen. Bij N was het logisch die werd 1 maar R wordt morgen al 4 en nog vind ik het wel moeilijk. Als ik dan foto's kijk van 4 jaar geleden... en nu zo'n grote vent alweer. Ik vind het heerlijk wanneer kindjes wat groter zijn maar wat mij betreft bleef hij heel lang een jaar of 3-3.5 jaar. Vind het gewoon lastig.

(hopelijk) herkenbaar? En wat doen jullie hier mee?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 13 Feb 2014 23:15

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Ja en nee, bij de 1e verjaardagen had ik dat wel en bij de 2e was ik niet emotioneel maar meer van jeetje t gaat te snel! Nu ben ik er aan gewend.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 13 Feb 2014 23:22

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Herkenbaar, bij de eerste verjaardagen had ik het, met 2, 3 en 5 wat minder en met 4 jaar weer een stuk meer. Maar 4 jaar vond ik dan ook wel echt een mijlpaal, je gaat dan weer een hele nieuwe fase in, ze gaan naar school, je moet wat meer loslaten en er verandert dan gewoon heel veel.
Heel moeilijk vond ik het verder niet, maar ik dacht wel sterk terug naar de jaren ervoor.
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Feb 2014 23:33

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Niet herkenbaar, ik geef eigenlijk in het algemeen niets om verjaardagen en van de kinderen vind ik het wel leuker dan gemiddeld omdat ze alweer een jaartje ouder zijn maar ook niet zo dat ik het weer heel bijzonder vind of er heel veel waarde aan hecht. Ik denk dat ook niet terug aan de bevalling zoveel jaar geleden en dat is misschien maar goed ook gezien de bevallingen die ik gehad heb :laughcry: .

Maar jij alvast gefeliciteerd met je zoon voor morgen!!!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Feb 2014 23:44

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Bij Ezra heb ik dat wel gehad, vooral toen hij vijf werd, toen was ik me er heel erg van bewust dat er weer een jaar voorbij was gegaan met heel veel zorgen, en dat we die tijd nooit meer zorgeloos over konden doen. Toen heb ik ook wel heel veel gehuild, niet waar hij bij was natuurlijk, maar 's avonds toen hij in bed lag. Bij zijn afgelopen verjaardag had ik er veel minder last van, omdat ik in het tussenliggende jaar heel erg ben gegroeid in het acceptatieproces. Het voelt nu ook niet meer zo zwaar en zorgelijk en we kunnen nu gewoon veel meer genieten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Feb 2014 00:03

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Wat fijn om te horen Susan! Begrijpelijk dat je je zo voelde, maar wat fijn dat je weer wat kan genieten nu. En terecht, met zo'n mannetje.

Ik ben rond verjaardagen nooit emotioneel geweest. Nu maak ik me al wel druk om haar komende verjaardag. 4 jaar wordt ze. Een mijlpaal, ja leuk, maar voor m'n gevoel ben ik wel mijn kleine meisje kwijt. Ik maak me nogal zorgen over hoe het zal gaan op school, dus van mij mag ze nog wel een tijdje 3 jaar blijven.
<<

Anoniem44

Bericht 14 Feb 2014 00:08

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Eigenlijk niet. Ik vind het juist fijn dat ze weer een jaartje ouder is. Je mag toch alleen maar dankbaar zijn als je kindjes blij en gezond zijn en steeds ouder worden?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 14 Feb 2014 00:12

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

-ED- schreef:Eigenlijk niet. Ik vind het juist fijn dat ze weer een jaartje ouder is. Je mag toch alleen maar dankbaar zijn als je kindjes blij en gezond zijn en steeds ouder worden?


Soms denk ik echt dat jij je kind compleet verzonnen hebt.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem26

Bericht 14 Feb 2014 00:14

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Mamsie schreef:
-ED- schreef:Eigenlijk niet. Ik vind het juist fijn dat ze weer een jaartje ouder is. Je mag toch alleen maar dankbaar zijn als je kindjes blij en gezond zijn en steeds ouder worden?


Soms denk ik echt dat jij je kind compleet verzonnen hebt.


En alles eromheen.
<<

Anoniem26

Bericht 14 Feb 2014 00:16

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Ik heb er zelf ook wel wat moeite mee. Tuurlijk is een verjaardag leuk! Maar er is toch weer een jaar voorbij wat zo snel gaat. De eerste verjaardag vond ik wel emotioneel. Gewoon het gevoel dat mijn baby geen baby meer is. Het hoort erbij maar toch gaat het snel.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Feb 2014 01:42

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

-ED- schreef:Eigenlijk niet. Ik vind het juist fijn dat ze weer een jaartje ouder is. Je mag toch alleen maar dankbaar zijn als je kindjes blij en gezond zijn en steeds ouder worden?

Niemand hier die ondankbaar is. Niemand die denkt: "Shit, weer een jaar ouder, zo blij en gezond als wat. Oh, wat rot!" Kom op ED, daar draait dit topic toch niet om?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Feb 2014 06:56

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Ik moet echt nog niet aan R zijn verjaardag denken.. Mijn kleine baby al een jaar oud..
R. 2013
D. 2016
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 14 Feb 2014 08:23

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Susan, wat een mooie woorden en wat fijn dat je het gevoel wat beter een plek hebt kunnen geven!

En ja, heel herkenbaar. Mikey is over twee weken aan de beurt voor zijn 1e verjaardag en nu al dagelijks schiet ik vol als ik er aan denk. Ik noem hem nu weer heel vaak mijn baby, nu kan het nog....Het jaar is zo onwijs snel voorbij gegaan.

Printje, gefeliciteerd alvast met jouw R. Ik hoop dat jullie een mooie, gezellige en onvergetelijke dag hebben!
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem44

Bericht 14 Feb 2014 09:26

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Ik vind het gewoon niet herkenbaar, net als een paar anderen in dit topic, dat mag toch ook? Ik vind het gewoon heel mooi om haar op te zien groeien en voel daar geen verdriet bij. Niet iedereen is hetzelfde.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Feb 2014 09:27

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Ik kan het me wel voorstellen dat je het hebt, maar ik heb dat niet. Ik denk wel terug aan de bevalling en de eerste dagen enzo maar emotioneel ben ik er niet onder.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Feb 2014 11:49

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Het is ook prima als je dit zelf niet hebt. Natuurlijk mag dat. Met de laatste zin suggereer je alleen dat je vindt dat anderen alleen maar dankbaar mogen zijn dat hun kind blij en gezond weer een jaar ouder is geworden. Maar dat staat er helemaal los van.
<<

Anoniem112

Bericht 14 Feb 2014 14:13

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

-ED- schreef:Ik vind het gewoon niet herkenbaar, net als een paar anderen in dit topic, dat mag toch ook? Ik vind het gewoon heel mooi om haar op te zien groeien en voel daar geen verdriet bij. Niet iedereen is hetzelfde.


Dat je emotioneel word betekend niet meteen dat je verdriet hebt....
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 14 Feb 2014 14:15

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Ja zeker weten.

Mijn jongste dochter wordt nu bijna 2 en vooral deze tijd vliegt het me soms aan dat het zo hard gaat!
Het afgelopen jaar is ook weer voorbij gevlogen!
<<

Anoniem58

Bericht 14 Feb 2014 14:27

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Ik sta er nog ieder jaar bij stil, hij is om 10.10 geboren en vind het nog altijd speciaal er dan nog even extra bij stil te staan.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 14 Feb 2014 15:30

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Herkenbaar hoor, is toch een afsluiting van een jaar voor mij. En ik vind het echt zo snel gaan, N. word in juni alweer 2 jaar, en voor mijn gevoel ben ik pas net bevallen.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 14 Feb 2014 20:24

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Absoluut emo, terugdenken aan hoe het was toen hij in mijn buik zat, de bevalling en de tijd waarin we van hem mogen genieten. Sommige periodes wil ik er ook weer veel over praten met mijn vriend, hij beantwoord geduldig mijn vragen en kletst met me mee. Ik vind het heerlijk om zijn moeder te mogen zijn, dan maakt me emotioneel en rond zijn verjaardag/feestdagen nog een beetje extra.
<<

Anoniem26

Bericht 14 Feb 2014 21:05

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

CCC schreef:Herkenbaar hoor, is toch een afsluiting van een jaar voor mij. En ik vind het echt zo snel gaan, N. word in juni alweer 2 jaar, en voor mijn gevoel ben ik pas net bevallen.


Ja zo voel ik het ook echt. Zo bizar hoe snel het gaat.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 14 Feb 2014 22:55

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Pleun, herkenbaar. Soms denk ik er ook nog aan terug hoe ze in mijn buik zat en hoe dat voelde. Zou het zo graag weer even mee willen maken, even dubbel genieten. Geen nieuwe baby, maar gewoon weer even alles van N.

Erg he Lexie, ik kan er nog steeds niet aan wennen dat het zo snel gaat. N. word nu echt een meisje al, geen baby of dreumes meer naar ons idee. Had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan allemaal. Maar ondanks dat het zo snel gaat geniet ik van elke nieuwe periode die weer aanbreekt of elk nieuw klein dingetje wat ze weer kan.
<<

Anoniem75

Bericht 14 Feb 2014 22:58

Re: Emotioneel rondom verjaardag kind, herkenbaar?

Niet echt emotioneel maar ik moet dan wel weer terug denken aan de dag van de bevalling en soms krijg ik daar wel een brok van in m'n keel. Maar emotioneel omdat hij een jaartje ouder wordt heb ik niet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers