Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisdierenverzekring

<<

Anoniem73

Bericht 13 Feb 2014 20:18

Huisdierenverzekring

Heeft iemand die afgesloten? Zoja waar en wat betaal je ervoor? Moet je zelf vooruit betalen en krijg je alles terug of maar een gedeelte?
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 13 Feb 2014 20:46

Re: Huisdierenverzekring

Wij hebben die van de hema voor 2 katten, betalen 18 euro per maand. Hebben 40 euro eigen risico voor iedere keer dat we een declaratie indienen, dat doen we dus maar eens per jaar mocht er iets zijn. We worden dus ook achteraf betaald, niet ideaal maar de andere dieren verzekeringen zijn zo duur!
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 13 Feb 2014 21:12

Re: Huisdierenverzekring

Onze hond (nu 6,5 jaar) is bij Petplan verzekerd. We begonnen 6,5 jaar geleden met 21 euro inclusief steralisatieverzekering. Inmiddels is de steralisatie gedaan (dus dan kan je dat laten vallen na een x aantal jaar) en betalen we nu 27,87 euro.

De voorwaarden zijn ook gewijzigd in de tussentijd. Konden we eerst alles 1 jaar opsparen waarna we alle kosten over 1 jaar indienden waarbij we in totaal een eigen risico betaalden van 35 euro over het totaal uit te keren bedrag, nu is het zo dat we 17,50 euro eigen risico per behandeldatum betalen.
Een behoorlijke teruggang in de polisvoorwaarden dus.

Klein voorbeeld: we hebben ivm allergie sowieso 12x100 euro kosten, dus 1200 euro. Daarvan kregen we voorheen 1165 euro uitgekeerd (1x eigen risico van 35 euro op het totaalbedrag)
De laatste keer dienden we 1200 euro in en was het eigen risico 210 euro (17,50x12) en kregen we dus maar 990 euro uitgekeerd. Dit terwijl de premie wel omhoog gaat elk jaar.

Wat ik nu doe is de medicijnen voor 2 maanden bestellen (wettelijk is helaas geregeld dat het niet voor een langere periode mag, anders had ik ze direct voor 1 heel jaar besteld) Daarmee besparen we dus 6x 17,50 euro = 105 euro omdat we nu maar 6 nota's indienen ipv 12 nota's.

Je kan ook elke nota los indienen, maar alles 1 jaar opsparen en dan indienen is gratis. Dien je vaker in dan 1x per jaar betaal je nog eens 10 euro administratiekosten en heb je dus eigenlijk een eigen risico van 27,50 euro per nota.

Over de afhandeling zijn we wel tevreden. Uitkeren gebeurd meestal binnen 1 week.

Het is dat ze aan die medicijnen vastzit maar anders hadden we hem opgezegd denk ik. Nu halen we er (helaas want ik had liever een gezonde hond gehad en voor lul die premie betaald) nog 'winst' uit als we de betaalde premie er aftrekken.
Afbeelding
<<

Anoniem91

Bericht 13 Feb 2014 22:55

Re: Huisdierenverzekring

Nee, wij hebben geen dierenverzekering want veel verzekeraars nemen Evi niet eens aan.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:44

Bericht 14 Feb 2014 00:10

Re: Huisdierenverzekring

Zelf heb ik mijn dieren niet verzekerd omdat ik het erg duur vind in verhouding voor wat je e voor krjgt.

1 tip wil ik je wel meegeven, zoek het per verzekering uit wat ze vergoeden voor het ras wat je bezit. Zo zijn er inderdaad rassen die niet of heel slecht te verzekeren zijn!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 15 Feb 2014 21:19

Re: Huisdierenverzekring

Ik heb voor mijn kat wel een verzekering. Ik betaal 10,50 per maand.
Mijn vriend had voor zijn 3 katten ook een verzekering, maar die is inmiddels opgezegd (ze stonden toen nog op naam van zijn ex).
Helaas kwam 1 kat een maand na opzegging thuis met een gat in haar buik. Zul je dan net zien. Toen dus gewoon zelf betaald.

Eigenlijk kan ik die van mij beter ook opzeggen. Het is al snel voordeliger om zelf elke maand 40 euro opzij te zetten voor als er iets gebeurd dan elke maand 10 euro per kat voor de verzekering en maar 80% uitbetaald te krijgen met ook nog allerlei uitzonderingen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 15 Feb 2014 22:48

Re: Huisdierenverzekring

Ik heb daar werkelijk nog nooit over nagedacht om dat af te sluiten. Misschien hier thuis het er toch eens over hebben of het handig is.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers