Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 19:06

Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

N.a.v. de nieuwe wet in Belgie die het mogelijk maakt dat kinderen onder de 12 over hun eigen leven kunnen beslissen. Wat vinden jullie daarvan?

Hier kan het vanaf 12 jaar.

In vind dat er geen leeftijdsgrens moet zijn en als kinderen gewoon zelf kunnen praten moeten kunnen zeggen wat ze willen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Feb 2014 19:23

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Ik vind het goed, sommige kinderen kunnen al heel goed zelf aangeven dat het voor hun zo niet meer hoeft. Alleen denk dat het in de praktijk wel lastig is.
De stoel van god is een roman geschreven over dit onderwerp. Het is geschreven voor een Nederlandse kinderarts. Een heel indrukwekkend boek.
2015 💙
<<

Anoniem124

Bericht 13 Feb 2014 20:45

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Ik weet niet precies waarom maar gezien het feit hoe het hier tegenwoordig is, lijkt me dit niet de plek voor een dergelijke discussie.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 22:08

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Nou daar is een forum juist wel voor.
<<

Anoniem130

Bericht 13 Feb 2014 22:16

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Eigenlijk denk ik dat dit topic een beetje context vereist. Hoe het in Nederland op het moment geregeld is, is namelijk ook bij veel mensen niet bekend. Volgens de Nederlandse wet, ben je in staat over je eigen gezondheid te beslissen vanaf je 16e. Tussen 12 en 16 gaat dit in overleg met de ouders. Onder de 12, is het aan de ouders. Echter, je kunt niet voor iemand anders een euthanasieverzoek indienen. Praktisch gezien, kun je onder de 12 dus geen euthanasieverzoek indienen, hoe ernstig ziek of uitbehandeld je ook bent.

En dat is precies wat ze nu in België wel mogelijk gemaakt hebben. En ik ben daar heel blij mee en hoop dat we dit voorbeeld volgen.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 13 Feb 2014 22:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 22:25

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Idd
<<

Anoniem130

Bericht 13 Feb 2014 22:30

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Wat bedoel je trouwens M-train?
<<

Anoniem16

Bericht 13 Feb 2014 22:35

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Ik vind het erg lastig. Aan de ene kant denk ik dat het 'goed' is. Waarom zou je je kind onnodig laten lijden wanneer het helaas toch al zal komen te overlijden. Je wilt hem/haar dan toch zoveel mogelijk sparen. Aan de andere kant denk ik pffff je zou de keuze toch maar moeten maken samen met je kind.

Ik ben ook benieuwd wat M-train bedoeld. Denk op het feit dat er veel mensen aangeven een (winter)dipje te hebben.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Feb 2014 22:41

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Ik zou het echt niet weten. Want wanneer word het leven lijden, en wanneer zijn situaties uitzichtloos. Ik vind dat altijd zo lastig om daar 1 uitspraak over te doen. Want net als met mensen op leeftijd, geen enkel verhaal is hetzelfde.
<<

Anoniem51

Bericht 13 Feb 2014 22:51

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Ik denk dat M-Train doelt op het feit dat discussies nog wel eens een grimmig verloop kunnen hebben, de laatste tijd.
<<

Anoniem130

Bericht 13 Feb 2014 23:08

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Tangerine schreef:Ik zou het echt niet weten. Want wanneer word het leven lijden, en wanneer zijn situaties uitzichtloos. Ik vind dat altijd zo lastig om daar 1 uitspraak over te doen. Want net als met mensen op leeftijd, geen enkel verhaal is hetzelfde.


Maar nu is de mogelijkheid er helemaal niet <12. Het is natuurlijk niet zodat als de leeftijdsgrens wordt aangepast, niet meer iedere situatie los beoordeeld wordt. Dat is standaard bij de euthanasieprocedure, ook bij volwassenen. Het gaat er puur om dat kinderen onder de 12 de mogelijkheid zouden moeten hebben om (samen met hun ouders) überhaupt een verzoek tot euthanasie in te dienen.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 23:38

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Dundas schreef:Ik denk dat M-Train doelt op het feit dat discussies nog wel eens een grimmig verloop kunnen hebben, de laatste tijd.


Nou dan is het beter dat zij zich er niet in mengt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Feb 2014 23:52

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

CBL: Dat heeft misschien niks met M-Train te maken, maar met de sfeer op het forum.

On Topic.
Ik denk dat het goed is dat er een mogelijkheid is. Zelfs kinderen voelen heel goed hoe het leven is en of ze zelf nog een 'lang' leven hebben. Hoeveel ze nog kunnen hebben en of het lichaam op is. Dus eigenlijk vind ik het goed dat kinderen deze mogelijkheid nu krijgen in Belgie. De ins en outs heb ik nog niet gelezen en met welke richtlijnen ze gaan hanteren. Die wil ik nog wel lezen voordat ik defenitief hierover iets ga zeggen. Ik heb nu alleen geen zin om dat op te gaan zoeken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Feb 2014 10:35

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Oh oke, excuse bij deze dan. Vind dat over alles gepraat moet kunnen worden en tuurlijk zal men het wel ergens niet mee eens zijn dat hou je altijd dan.
<<

Anoniem28

Bericht 14 Feb 2014 10:49

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Tangerine schreef:Ik zou het echt niet weten. Want wanneer word het leven lijden, en wanneer zijn situaties uitzichtloos. Ik vind dat altijd zo lastig om daar 1 uitspraak over te doen. Want net als met mensen op leeftijd, geen enkel verhaal is hetzelfde.


ga er maar van uit dat de protocollen zo ontzettend dichtgetimmerd worden, dat áls je voor euthanasie onder de 12 in aanmerking komt, er echt wel sprake is van uitzichtloos lijden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Feb 2014 10:51

Re: Euthanasie bij kinderen. Goed of niet?

Rejoy schreef:
Tangerine schreef:Ik zou het echt niet weten. Want wanneer word het leven lijden, en wanneer zijn situaties uitzichtloos. Ik vind dat altijd zo lastig om daar 1 uitspraak over te doen. Want net als met mensen op leeftijd, geen enkel verhaal is hetzelfde.


ga er maar van uit dat de protocollen zo ontzettend dichtgetimmerd worden, dat áls je voor euthanasie onder de 12 in aanmerking komt, er echt wel sprake is van uitzichtloos lijden.


Dat is nu bij meerderjarigen ook zo, toch.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers