Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Informatie over anderen delen met partner

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 13 Feb 2014 18:51

Informatie over anderen delen met partner

Ik weet niet of de titel helemaal duidelijk is. Het verhaal denk ik wel.

Als je praat met bijvoorbeeld vriendinnen of familieleden (van jezelf danwel je partner die jullie allebei kennen) en je praat over dingen die je partner niet weet, vertel je die dan later aan je partner?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 13 Feb 2014 19:25

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik deel wel heel veel met mijn vriend ja. Anders om ook. Ik kan voor hem geen geheimen bewaren dat heeft hij gelijk door.
2015 💙
<<

Anoniem30

Bericht 13 Feb 2014 19:27

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ligt eraan wat het is, maar eigenlijk bespreek ik alles wel met mijn vriend.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9779

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 19:27

Re: Informatie over anderen delen met partner

Wat bedoel je dan precies? Als in geheimen die je vrienden jouw vertellen? Of dat je hun alvast iets verteld „ik eet dit vanavond” en later aan je partner?

Want ik hoop niet dat de partners van mijn vriendinnen alles over mijn weten!
<<

Anoniem 49

Bericht 13 Feb 2014 19:29

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik vertelde mijn ex niet alles, alleen is als een vriendin mij iets verteld had waarmee ik bleef lopen. Verder waren de geheimen van 'n vriendin sowieso veilig bij mij.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Feb 2014 19:31

Re: Informatie over anderen delen met partner

Als een vriendin of een familielid mij iets in vertrouwen vertelt, dan bespreek ik dat niet met mijn man. Ik bespreek wel veel met hem en als het iets is dat invloed op mij heeft, dan praat ik er wel over met mijn man, maar persoonlijke dingen van vriendinnen daar heeft hij helemaal niks mee te maken.
<<

Anoniem30

Bericht 13 Feb 2014 19:35

Re: Informatie over anderen delen met partner

ED, aan wat voor soort dingen qua persoonlijke dingen moet ik denken dan? Want als ik bv. een vriendin heb met zware relatieproblemen, of een probleem, vind ik het juist fijn om het wél te bespreken met mijn vriend om samen een oplossing/bemoedigende woorden te bedenken.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Feb 2014 19:37

Re: Informatie over anderen delen met partner

Alles wat een vriendin mij in vertrouwen vertelt, dus inderdaad ook relatieproblemen en dergelijke. Zij vertelt dat toch aan mij, dan lijkt het me wat vreemd om mijn man daarin te betrekken. Ze heeft immers een vriendschap met mij en niet met mijn man. Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als een vriendin alles wat ik haar vertel met haar man besprak.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9779

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 19:39

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik ben het eigenlijk wel eens met ED. Al bespreek ik veel met mijn moeder en kan ik snappen dat er over gepraat wordt. Maar een oplossing van iemands vriend zou ik niet zo waarderen. Ook als ik een relatieprobleem heb, hij gaat dan ook anders kijken naar mijn vriend neem ik aan.
<<

Anoniem30

Bericht 13 Feb 2014 19:43

Re: Informatie over anderen delen met partner

Hoezo zou je dat niet waarderen? Het is niet zo dat ik elk detail vertel, maar soms vertel ik wel eens iets en vraag ik wat hij erover denkt, en soms vertel ik dat aan een vriendin, en soms niet. Vriendinnen doen dat andersom ook met hun vriend, maar misschien denken wij daar gewoon anders over. Echte geheimen of dingen waar ze zich voor schaamt houd ik ook gewoon voor me, heb wel respect voor mensen, als zij het niet waarderen, doe ik het niet.
<<

Anoniem23

Bericht 13 Feb 2014 19:47

Re: Informatie over anderen delen met partner

Als mijn vriendinnen zeggen dat ik het voor me moet houden hou ik het voor me. Maar verder bespreek ik wel veel met mijn vriend. Dat doen mijn vriendinnen ook zo en ik vind dat helemaal prima.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9779

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 19:48

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik bedoel als ik iets in vertrouwen zeg, neem ik aan dat ik niet de dag erna het krijg te horen van haar vriend. Het ligt natuurlijk aan wat. Als ik vertel dat ik een bruin broodje kaas heb gegeten en dat vertelt ze aan haar vriend, so be it. Maar als ik zeg dat ik twijfel aan mijn relatie omdat het zo’n luie gast is en ik een prachtige man op mijn werk heb gezien (voorbeeld), dan zou ik niet graag willen dat ze het daar over heeft met haar vriend. Als ik zijn mening zou willen weten, zou ik het aan hem vragen. Dat vind ik toch iets privé en nee, dan heb ik liever niet dat hij de avond erna met mijn (en zijn) vriendin aan tafel zit met mij en mijn (voorbeeld) vriend terwijl hij weet dat ik mijn vriend een luie gast vind. Dat zou ik niet leuk vinden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9779

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 19:49

Re: Informatie over anderen delen met partner

Harrison schreef:Als mijn vriendinnen zeggen dat ik het voor me moet houden hou ik het voor me. Maar verder bespreek ik wel veel met mijn vriend. Dat doen mijn vriendinnen ook zo en ik vind dat helemaal prima.


Dat snap ik, maar ik heb nooit zin om bij elk apart geval te zeggen „maar niet doorvertellen hè”
<<

Anoniem60

Bericht 13 Feb 2014 20:12

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik ben het wel eens met ED.
Ik hoop ook niet dat de partners van mijn vriendinnen alles wat ik hun vertel te horen krijgen eigenlijk...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Feb 2014 20:38

Re: Informatie over anderen delen met partner

Je bent toch geen twee-eenheid met je vriend? Als ik iets aan mijn vriendin vertel dat over MIJ gaat en ik haar in vertrouwen vertel omdat ik haar raad wil, dan vraag ik die dus aan haar en niet aan haar vriend. Dat kan ik zelf ook wel.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Feb 2014 20:43

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik bespreek veel met hem, maar als iemand aangeeft dat het tussen ons moet blijven, blijft het dat ook.
Lijkt me ook niet meer dan logisch. Ze neemt mij in vertrouwen, niet ons/hem. Als hij het mag weten, dan hoort hij het vanzelf.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Feb 2014 20:44

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik vertel alles aan mijn man. Als ik het voor me moet houden dan blijf ik vreselijk malen en mijn man zet me altijd weer met beide benen op de grond.
Ik weet ook 100% dat mijn man dit verder ook niet aan iemand verteld en mijn man zou ook niet iemand raar aan gaan kijken maar gewoon zoals altijd omgaan met die gene. Ik vind het heel fijn dat we het dan met z'n twee over kunnen hebben.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Feb 2014 20:58

Re: Informatie over anderen delen met partner

Sorry hoor, maar ik zou écht niet blij zijn als ik een van mijn vriendinnen iets in vertrouwen vertel dit door zou vertellen aan haar man/vriend.

Verbaas me er over dan anderen dit wel doen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Feb 2014 21:00

Re: Informatie over anderen delen met partner

Kwak schreef:Ik vertel alles aan mijn man. Als ik het voor me moet houden dan blijf ik vreselijk malen en mijn man zet me altijd weer met beide benen op de grond.
Ik weet ook 100% dat mijn man dit verder ook niet aan iemand verteld en mijn man zou ook niet iemand raar aan gaan kijken maar gewoon zoals altijd omgaan met die gene. Ik vind het heel fijn dat we het dan met z'n twee over kunnen hebben.


En dat weten jouw vriendinnen bijvoorbeeld ook dat je dat doet? Als jij mijn vriendin zou zijn, zou ik in dat geval weinig persoonlijks met jou delen. Je bent toch zelf een individu, wat heeft je man daar nou weer mee te maken.
<<

Anoniem30

Bericht 13 Feb 2014 21:04

Re: Informatie over anderen delen met partner

Maar hoezo zou je daar écht niet blij mee zijn, wat is daar echt zo erg aan? Echte geheimen zal ik heus voor me houden, maar sommige dingen vind ik zelf ook moeilijk/lastig en dan vind ik het gewoon fijn om te bespreken met mijn vriend. Andersom doet hij dat ook als een vriend van hem echt ergens mee zit, om raad te vragen. Ik vind het juist enorm fijn, net als Kwak, dat ik dat kan doen met mijn vriend.

En sommige dingen zal hij zeker niet interessant vinden, dus dat zal ik ook zeker niet vertellen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Feb 2014 21:06

Re: Informatie over anderen delen met partner

Omdat ik iets aan jóu vertel wat je aan NIEMAND door mag vertellen, dan ga je het toch niet aan je vriend doorvertellen? Ik ben dan toch vriendinnen met jou en niet met je vriend? Anders had ik het ook wel aan je vriend verteld. Dan kan je het net zo goed ook wel aan je ouders vertellen. Ik vind dat echt vreemd, alsof je geen eigen privéleven mag hebben met vriendinnen ofzo.
<<

Anoniem30

Bericht 13 Feb 2014 21:08

Re: Informatie over anderen delen met partner

Maar dat ligt dus aan het geheim en of ik het echt aan niemand mag vertellen of ik dat doe, of niet. Bij bepaalde vriendinnen weet ik dat ze het geen probleem vinden als ik het met mijn vriend deel, dat doen zij ook. En sommige vinden dat niet fijn, dan doe ik het niet, of beknopt zonder naam van iemand te noemen. Ik houd sowieso niet van geheimen en dingen achterhouden of verzwijgen, maar dat ligt aan de vriendin.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 13 Feb 2014 21:11

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik zie dat anders, je houdt niet iets achter en je verzijgt ook iets niet, je respecteert de wens van je vriendin gewoon door het voor je te houden.

Maar ik vertel mijn vriendinnen niet uitdrukkelijk dat ze iets niet door mogen vertellen aan hun vriend, ik neem aan dat ze dat zelf ook wel begrijpen dat dit niet de bedoeling is.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 13 Feb 2014 21:15

Re: Informatie over anderen delen met partner

Als iemand mij iets in vertrouwen verteld heeft dan zeg ik dat (meestal) niet tegen mijn vriend. Als ik onder de indruk ben van het verhaal vraag ik soms wel of ik het aan mijn vriend mag vertellen, soms mag het wel en soms niet, daar heb ik dan ook vrede mee.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Feb 2014 21:19

Re: Informatie over anderen delen met partner

Dingen in vertrouwen, blijven in vertrouwen. Maar we weten ondertussen wel van elkaar wat kan en niet kan.
AfbeeldingAfbeelding
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers