Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Informatie over anderen delen met partner

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 13 Feb 2014 21:28

Re: Informatie over anderen delen met partner

Iets persoonlijks wat een vriendin mij vertelt, vertel ik niet aan mijn vriend. Ze heeft het mij in vertrouwen verteld, dan vind ik het niet correct om dat dan verder te vertellen.
Neutrale dingen als een verhuizing of iets dergelijks vertel ik wel, dat zijn dingen die ze hem waarschijnlijk ook zelf zouden vertellen als ze hem spraken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 22:17

Re: Informatie over anderen delen met partner

Green_Pepper schreef:Als iemand mij iets in vertrouwen verteld heeft dan zeg ik dat (meestal) niet tegen mijn vriend. Als ik onder de indruk ben van het verhaal vraag ik soms wel of ik het aan mijn vriend mag vertellen, soms mag het wel en soms niet, daar heb ik dan ook vrede mee.


Dit vind ik heel netjes trouwens. In plaats van dat de ene telkens moet zeggen dat het geheim moet blijven voor de vriend, kan de ander inderdaad ook gewoon eens vragen of ze het mag vertellen of niet aan haar vriend.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 22:18

Re: Informatie over anderen delen met partner

Kwak schreef:Ik vertel alles aan mijn man. Als ik het voor me moet houden dan blijf ik vreselijk malen en mijn man zet me altijd weer met beide benen op de grond.
Ik weet ook 100% dat mijn man dit verder ook niet aan iemand verteld en mijn man zou ook niet iemand raar aan gaan kijken maar gewoon zoals altijd omgaan met die gene. Ik vind het heel fijn dat we het dan met z'n twee over kunnen hebben.


Echt alles! Dus ook als ze zegt dat het nog geheim is?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 13 Feb 2014 22:30

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik vind het zelf wel een lastig onderwerp. Vooral het gevoel van, waar trek je de grens? Ik zeg inderdaad niet overal bij van, niet verder vertellen, ook al geldt dat wel in sommige situaties. Wel houd ik alles voor me waarbij iemand heeft gezegd dat ik het niet verder mag vertellen.

Daarnaast vind ik het soms lastig om te onthouden of ik iets gehoord heb waar alleen ik bij was of waar we allebei wij waren.
<<

Anoniem23

Bericht 13 Feb 2014 23:01

Re: Informatie over anderen delen met partner

Nee tuurlijk vertel ik iets niet door waarvan ik zelf ook wel kan bedenken dat ik het niet door moet vertellen, ookal zegt een vriendin dat er niet bij. Maar ik vertel verder wel heel veel aan mijn vriend, omdat hij geïnteresseerd is. Nou moet ik zeggen dat al mijn vriendinnen (bijna) alles ook zelf wel aan mijn vriend zouden vertellen als hij er bij zou zijn. Dat zou ik ook met hun vriendjes doen. Ik vertrouw mijn vriendinnen en hun vriendjes ook. Bovendien vind ik een mannelijke kijk op de zaak vaak ook wel van toegevoegde waarde haha
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 23:04

Re: Informatie over anderen delen met partner

Oh ik ook weleens hoor en dan vertel ik het ook prima waar de vriend bij is :) Ik heb het gewoon meer over Alles. Ik bedoel Alles hoeft niemand van me te weten, laat staan indirect de vriend van.
<<

Anoniem23

Bericht 13 Feb 2014 23:08

Re: Informatie over anderen delen met partner

Alleess. Als ik thuis kom van een avond met vriendinnen dan vertel ik tot in detail hoe de gesprekken gingen. Hoe de anticonceptie van a bevalt, dat b last had van een schimmel en c zich de laatste tijd wat dik voelt. Haha! (Geintje dus)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 23:09

Re: Informatie over anderen delen met partner

Harrison schreef:Alleess. Als ik thuis kom van een avond met vriendinnen dan vertel ik tot in detail hoe de gesprekken gingen. Hoe de anticonceptie van a bevalt, dat b last had van een schimmel en c zich de laatste tijd wat dik voelt. Haha! (Geintje dus)



hahahaha, ja dat bedoel ik dus :hulde:


En dat hoeft van mij dus niet zo :thumbup:
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 13 Feb 2014 23:21

Re: Informatie over anderen delen met partner

Meestal wel ja maar dat weten mijn vriendinnen ook en zelf zeggen ze meestal ook gewoon alles waar mijn man bij is. Kijk ik ga niet alles vertellen want dat is totaal niet boeiend maar hè de interessante dingen die komen wel vaak aan bod ja.

Als een vriendin mij specifiek vraagt het niet te zeggen etc dan doe ik dat natuurlijk niet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem44

Bericht 13 Feb 2014 23:23

Re: Informatie over anderen delen met partner

Dat jijzelf heel vertrouwelijk bent met je man/vriend, wil natuurlijk niet zeggen dat al je vriendinnen het ook fijn vinden als al hún vertrouwelijke informatie bij die persoon terecht komt. Ik vind het echt wat vreemd om álles altijd met je man te moeten bespreken. Het meeste wat mijn vriendinnen aan mij vertellen is ook echt niet interessant voor hem en gaat hem ook gewoon helemaal niks aan. Ik heb dan echt niet dat ik het gevoel heb een geheim te hebben voor mijn man, of iets voor hem achter te houden, ofzo. Het is namelijk iets tussen mij en die vriendin, en niet iets tussen mij en mijn man.

Je hebt toch ook zelf nog een leven? Apart van je vriend/man? Ik wel hoor!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 13 Feb 2014 23:26

Re: Informatie over anderen delen met partner

Heb je het tegen mij ED?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem44

Bericht 14 Feb 2014 00:07

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik heb het tegen hen die zeggen alles (of tenminste heel veel) met hun man te delen, dus o.a. Tulp, Pippa, Kwak
<<

Anoniem51

Bericht 14 Feb 2014 00:11

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik heb een paar jaar terug een situatie aan de hand gehad dat ik veel van een toenmalig vriendin aan mijn toenmalige ex vertelde, puur relativeren eigenlijk. Maar dat vond vriendin echt niet prettig toen ze daar achter kwam, die was enorm teleurgesteld en dat heeft echt een enorme deuk opgeleverd, sindsdien ben ik wel voorzichtig wat ik wel en niet vertel. Had er nooit iets kwaads in gezocht.
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 14 Feb 2014 00:27

Re: Informatie over anderen delen met partner

De meeste dingen weet mijn vriend ook wel, de vrienden van mijn vriendinnen overigens ook.

Mijn vriend heeft het een keer aan de hand gehad dat zijn vriend hem vroeg om het er echt met niemand (en heeft mij expliciet genoemd) te hebben. Toen ik die vriend zag seinde ik al naar mijn vriend wat is er met B?
En toen die weg was wilde mijn vriend het wel graag zeggen tegen me. En heeft die vriend later overigens gevraagd of die het mij ook wilde vertellen.

En termen als 'je hebt toch ook een eigen leven' kan ik niets mee. Ehh ja en over mijn eigen leven praat ik graag met mijn vriend.
En als je een geheim met een ander deelt dan wat je gevraagd is ben je gelijk een 'eenheid' met elkaar?
Kick.. dan besta ik uit meerdere eenheden :P
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem108

Bericht 14 Feb 2014 02:13

Re: Informatie over anderen delen met partner

SoGood schreef:
Kwak schreef:Ik vertel alles aan mijn man. Als ik het voor me moet houden dan blijf ik vreselijk malen en mijn man zet me altijd weer met beide benen op de grond.
Ik weet ook 100% dat mijn man dit verder ook niet aan iemand verteld en mijn man zou ook niet iemand raar aan gaan kijken maar gewoon zoals altijd omgaan met die gene. Ik vind het heel fijn dat we het dan met z'n twee over kunnen hebben.


En dat weten jouw vriendinnen bijvoorbeeld ook dat je dat doet? Als jij mijn vriendin zou zijn, zou ik in dat geval weinig persoonlijks met jou delen. Je bent toch zelf een individu, wat heeft je man daar nou weer mee te maken.


Mijn vriendin zou je al snel niet meer zijn. En dan maakt het me niet uit of jouw man mij niet raar aan zou kijken als jij iets vertrouwelijke doorlult, want dat is wat je feitelijk doet; maar ik heb mijn eigen vrienden. Dat het jouw man is, betekent niet automatisch dat het ook opeens mijn BFF is natuurlijk. En sorry??? Dan gaat het bij jou vreselijk malen? Wauw, jij weet de aandacht te verleggen. Ik zou er bijna bewondering voor hebben, als ik het niet zo misplaatst vond.

Ben benieuwd hoe jij het omgekeerd zou ervaren. Jij loopt bij wijze van spreken met een gênant seksuologisch probleem rond (wat jij iig ervaart als gênant) en mijn denkbeeldige partner zou dat ook weten. Je kan mij niet wijsmaken dat je daar blij van wordt. Ik vind het nogal de omgekeerde psychologie dat ik me erachter verschuil dat ik me zo rot voel over jouw gênante probleem en daarom genoodzaakt ben dit te delen met mijn denkbeeldige partner. Ik heb geen partner, dus vandaar denkbeeldig.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Feb 2014 07:49

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik vertel hem echt niet alles en lang geen details. Maar ik heb in het verleden wel mijn zorgen over een vriendin uitgedrukt naar mijn man nav een gesprek die ik heb gehad met een vriendin, bv dat het niet goed gaat tussen vriendin en haar vriend, maar niet waarom. Is dat ook not done?
L2014 & H2017
<<

Anoniem44

Bericht 14 Feb 2014 09:45

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik vind het niet altijd not done. Mijn vader heeft mij bijvoorbeeld eens iets heftigs vertelt, iets persoonlijks. Ik wilde dat eigenlijk onder ons houden, maar het beïnvloedde mij ook, het had namelijk ook deels met mij te maken en ik zat er heel erg mee. Zoiets vertel ik dan wel aan mijn man.

Maar ik kan echt geen reden bedenken waarom je puur een probleem van een vriend/vriendin zou bespreken met je partner. Ik zou me als vriendin-zijnde ook echt genaaid voelen als ik erachter kwam.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Feb 2014 15:07

Re: Informatie over anderen delen met partner

Izar schreef:
SoGood schreef:
Kwak schreef:Ik vertel alles aan mijn man. Als ik het voor me moet houden dan blijf ik vreselijk malen en mijn man zet me altijd weer met beide benen op de grond.
Ik weet ook 100% dat mijn man dit verder ook niet aan iemand verteld en mijn man zou ook niet iemand raar aan gaan kijken maar gewoon zoals altijd omgaan met die gene. Ik vind het heel fijn dat we het dan met z'n twee over kunnen hebben.


En dat weten jouw vriendinnen bijvoorbeeld ook dat je dat doet? Als jij mijn vriendin zou zijn, zou ik in dat geval weinig persoonlijks met jou delen. Je bent toch zelf een individu, wat heeft je man daar nou weer mee te maken.


Mijn vriendin zou je al snel niet meer zijn. En dan maakt het me niet uit of jouw man mij niet raar aan zou kijken als jij iets vertrouwelijke doorlult, want dat is wat je feitelijk doet; maar ik heb mijn eigen vrienden. Dat het jouw man is, betekent niet automatisch dat het ook opeens mijn BFF is natuurlijk. En sorry??? Dan gaat het bij jou vreselijk malen? Wauw, jij weet de aandacht te verleggen. Ik zou er bijna bewondering voor hebben, als ik het niet zo misplaatst vond.

Ben benieuwd hoe jij het omgekeerd zou ervaren. Jij loopt bij wijze van spreken met een gênant seksuologisch probleem rond (wat jij iig ervaart als gênant) en mijn denkbeeldige partner zou dat ook weten. Je kan mij niet wijsmaken dat je daar blij van wordt. Ik vind het nogal de omgekeerde psychologie dat ik me erachter verschuil dat ik me zo rot voel over jouw gênante probleem en daarom genoodzaakt ben dit te delen met mijn denkbeeldige partner. Ik heb geen partner, dus vandaar denkbeeldig.


Als er iets tegen mij word verteld waardoor ik daar heel erg mee zit vertel ik dat zeker aan mijn man, doe ik dat niet heeft hij snel genoeg in de gaten dat er wat is.

En over een gênant seksuologisch probleem ga ik niet lopen malen. Met vriendinnen heb ik het ook wel eens over sex oid, maar nee dat vertel ik niet aan mijn man want daar loop ik niet over te malen.

Toen een vriendin van me huwelijks problemen had heb ik dat zeker met mijn man gedeeld, hij geeft mij ook tips en adviezen hoe ik kon reageren en wat coor een smoes zou ik dan moeten vertellen als ik om 10u savonds nog weg ging naar die vriendin.

Ik vind dat de partners van vriendinnen best dingen mogen weten als ik bijv huwelijks problemen oid heb. En als ik een sex probleem heb en zij willen dat delen met hun partner, van mij mogen ze. Ik heb liever dat ze het met hun partner delen dan dat ze er zelf over gaan lopen malen.
Ik ken de panters van m'n vriendinnen en die zouden mij daar ook niet anders door behandelen en zouden ook net doen als of ze van niks weten.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem108

Bericht 14 Feb 2014 15:49

Re: Informatie over anderen delen met partner

Kwak, jouw vriendinnen weten dus ook dat jij dit bespreekt met je man? Of trek ik nu een verkeerde conclusie? Ik heb het btw nergens over een smoes gehad; wat bij mij net zo goed volstaat is aangeven dat de desbetreffende vriendin problemen heeft en dat ik daarom naar d'r toe ga. Een smoes is dus niet im frage, wat mij betreft.

Hoe deed je dit dan toen je single was? Ik neem tenminste aan dat je ooit wel eens een tijdje dat bent geweest. Dan kon je dit ook niet bespreken, toch? Ik zou me er iig heel rot over voelen als je dit bij mij zou doen en dat zou versterkt worden als je me daar niet van tevoren van op de hoogte had gesteld. Maar dat wordt me niet duidelijk of je dat je vriendinnen laat weten.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Feb 2014 16:08

Re: Informatie over anderen delen met partner

Kwak schreef:
Toen een vriendin van me huwelijks problemen had heb ik dat zeker met mijn man gedeeld, hij geeft mij ook tips en adviezen hoe ik kon reageren en wat coor een smoes zou ik dan moeten vertellen als ik om 10u savonds nog weg ging naar die vriendin.

Hoezo zou je dan een smoes moeten verzinnen? Man, ik ga naar X, ze heeft ruzie/problemen met haar man. Klaar toch? Je hoeft toch niet dat complete huwelijksprobleem aan je man voor te schotelen?

Oh, nou dat had Izar ook al gezegd zie ik.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Feb 2014 16:21

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik deel niet alles wat vriendinnen aan mij vertellen met mijn man. Andersom verwacht ik dat ook eigenlijk van mijn vriendinnen. Niet dat ik echt geheimen heb maar ik zou het niet leuk vinden als mijn vriendinnen bijvoorbeeld mijn seksleven zouden bespreken met hun partner. Ik zeg er dan niet altijd bij dat ze dit niet mogen doorvertellen.
Laatst gewijzigd door Isabel_ op 14 Feb 2014 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

No. 3

Bericht 14 Feb 2014 16:25

Re: Informatie over anderen delen met partner

Als het in vertrouwen is, houd ik het echt in vertrouwen.

Uit 'gewone' gesprekken met anderen, klets ik ook niet veel, tenzij het iets opvallends is of hij iets moet weten. Dat boeit me gewoon niet zo.
<<

Anoniem28

Bericht 14 Feb 2014 18:03

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik deel eigenlijk ook vrij veel met mijn man. Niet alles, maar het is ook niet zo dat ik bewust dingen geheim hou voor mijn man. Ik vertel niet uitgebreid hoe gesprekken over sex verlopen bijvoorbeeld, maar wel als er andere 'grote' dingen zijn, zoals een prille zwangerschap.

Verder vertel ik vriendinnen geen informatie waarvan ik niet wil dat het gedeeld wordt met een partner. Ik ga ervan uit dat ze met alles wat ik ze vertel discreet omgaan, maar ik ga er wel vanuit dat het gedeeld zou kunnen worden met een partner.
<<

Anoniem44

Bericht 15 Feb 2014 16:25

Re: Informatie over anderen delen met partner

Kwak schreef:Toen een vriendin van me huwelijks problemen had heb ik dat zeker met mijn man gedeeld, hij geeft mij ook tips en adviezen hoe ik kon reageren en wat coor een smoes zou ik dan moeten vertellen als ik om 10u savonds nog weg ging naar die vriendin.

Ik vind dat de partners van vriendinnen best dingen mogen weten als ik bijv huwelijks problemen oid heb. En als ik een sex probleem heb en zij willen dat delen met hun partner, van mij mogen ze. Ik heb liever dat ze het met hun partner delen dan dat ze er zelf over gaan lopen malen.
Ik ken de panters van m'n vriendinnen en die zouden mij daar ook niet anders door behandelen en zouden ook net doen als of ze van niks weten.

Waarom moet je een smoes bedenken als je om 22h naar een vriendin gaat? Je kan toch ook gewoon zeggen 'ze heeft het moeilijk' of ' het gaat slecht met haar relatie', dan hoef je toch niet alle vertrouwelijke details met je man te delen?
<<

Anoniem44

Bericht 15 Feb 2014 16:28

Re: Informatie over anderen delen met partner

Ik ben ook wel benieuwd inderdaad of je ooit single bent geweest
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers