Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuren

<<

Anoniem85

Bericht 12 Feb 2014 23:23

Kleuren

Vandaag is mijn zoontje van 15mnd voor het eerst naar het kdv geweest. Toen mijn man hem ophaalde vertelde ze uiteraard hoe de dag gegaan was. Ze hadden gekleurd met wasco. De leidster zei dat ze hem een krijtje gaf en dat mijn zoon geen idee had wat hij ermee moest, hier was ze verbaasd over.

Ik heb er weleens aan gedacht met hem te kleuren of verven maar nooit gedaan omdat hij nog werkelijk alles in zijn mond stopt. Is het zo vreemd dat ik dat nooit met hem gedaan heb, hoe oud waren jullie kindjes toen ze gingen kleuren of verven?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 12 Feb 2014 23:42

Re: Kleuren

Geen idee meer, jammer dat ze het raar vinden, miin oudste heeft nooit geverft thuis. Ik zie die zooi niet zitten.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem26

Bericht 12 Feb 2014 23:53

Re: Kleuren

Ik vind het niet raar, ik vind het wel wat apart dat ze dat van het Kdv tegen je hebben gezegd.
Hier kleuren we sinds een maand of 2 ongeveer. Ze is nu 19 maanden. Overigens gewoon met kleurpotloden en ik zit er zelf bij en kleur wat mee. Wasco en verf begin ik voorlopig ook nog niet aan.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Feb 2014 06:18

Re: Kleuren

Ik kleur al een paar maanden met haar met potlood. Laatst voor het eerst met vetkrijt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Feb 2014 07:10

Re: Kleuren

Ik kleur al een paar maanden met haar met potlood. Want altijd als o aan tafel ga zitten om wat op te schrijven begint ze te piepen en wil ze de pen hebben. Dus dan zet ik haar aan tafel met papier en potloden. Maar kleuren doet ze nog niet hoor! Het is meer met de potloden meppen en soms komt er toevallig een streepje!

Ik vind het wel gek dat ze op het kdv verwachten dat een kind van 15 mnd snapt wat hij er mee moet doen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 13 Feb 2014 07:56

Re: Kleuren

Mijn zoontje snapte het denk ik pas met 2,5 - 3 jaar en nu gebruikt hij het als "eten" ipv dat hij er mee kleurt.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem51

Bericht 13 Feb 2014 07:57

Re: Kleuren

Soms hè, soms zou ik m'n collega - leidsters eens een lesje in ontwikkeling van baby's, dreumesen en peuters willen geven. Gelukkig worden het er steeds minder, maar er zijn zoveel leidsters die geen idee hebben van wat ze kunnen en mogen verwachten van kinderen van een bepaalde leeftijd.
<<

Anoniem123

Bericht 13 Feb 2014 08:14

Re: Kleuren

Ik ben zelf leidster dus mijn kind verft/tekent al vanaf dat hij een maand of 9 is. Ik vind dat ook gewoon erg leuk om te doen. Elke dag tekent hij wel. Meestal gewoon met wasco en mega kleurplaten van de action, maar soms ook verven al is dat dan meer een cadeau voor opa/oma.
<<

Anoniem261

Bericht 13 Feb 2014 09:12

Re: Kleuren

Nee hoor dat vind ik niet vreemd! M. is ook 15 mnd en kleurt/verft thuis ook niet. Wel eens geprobeerd, maar ze doet er niks mee behalve gooien en opeten. Op het kdv heeft ze al wel een paar keer geverfd met vingerverf (meer dan 1 vinger schijnt ze niet vies te willen maken haha) en onlangs een keer geknutseld (deed de leidster er lijm op het papiertje en M. plakte het dan op). Als ik thuis een boodschappenbriefje maak heeft ze reuze veel interesse in de pen, maar als ik die haar dan geef (of een potlood, stoft of whatever) doet ze er niks mee. Over een poosje probeer ik het gewoon nog een keer, kijken of ze het dan wel leuk vind/snapt.
<<

Anoniem 77

Bericht 13 Feb 2014 09:47

Re: Kleuren

Helemaal niet gek! Y kleurt wel eens met wasco, maar als er een paar strepen op papier komen ben ik al verbaasd. Verven kan hij wel, dat doe ik al vanaf 9 maanden ofzo met hem (om cadeautjes te maken voor opa's en oma's).
Ik snap wel dat de leidster zei dat hij het niet kon, maar het is niet zo slim om daar verbaasd over te zijn. Blijkbaar is ze niet zo goed op de hoogte dat elk kind verschillend is en dat het doodnormaal is dat hij het nog niet kan! Ik als leidster van kdv kan me dan gewoon boos maken over zo'n reactie, helemaal op een eerste dag is dit niet zo handig.
<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:15

Bericht 13 Feb 2014 09:54

Re: Kleuren

Ik heb hier van de week ook over zitten denken. K, 14 mnd had van de week op het kdv geknutseld. Weet niet precies wat hij heeft gedaan maar iets met verf en n kwast (maar hij deed t liever met zn handen :)) ook vingerverven heeft hij al eens gedaan en pas ook iets met potlood geloof ik. Ik vroeg me dus af of andere ouders dit op deze leeftijd ook al zelf met hun kinderen doen. Of dat ik vreemd was dat ik daar nooit aan gedacht heb.
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Anoniem123

Bericht 13 Feb 2014 10:03

Re: Kleuren

Ik vind het ook een foute opmerking van de leidster, niet iedere moeder is zo knutselig met haar kind. Of heeft het besef ervan. Een kind loopt echt niet meteen achter als hij/zij met 15 maanden nog geen kleurpotlood heeft vast gehouden.
<<

Anoniem85

Bericht 13 Feb 2014 10:11

Re: Kleuren

Fijn om jullie reacties te lezen, dat stelt me gerust. Ik dacht echt van had ik dit nooit eerder moeten doen voor zijn ontwikkeling.
Net als voorlezen, ik probeer het weleens, maar de interesse is er niet, hij luistert niet en blijft ook niet stil zitten, gaat ervandoor als ik een boek pak en met hem op de bank ga lezen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Feb 2014 10:21

Re: Kleuren

Yrsa vond voorlezen ook niks aan toen ze kleiner was, maar wel die boeken met platen waarop je dingen aan kunt wijzen. Die zijn er al voor heel klein en ook voor iets ouder. In het begin kun je gewoon die boekjes doen met een plaatje per bladzijde, die heb je al voor heel weinig in allerlei thema's bij de Action, later kun je zo'n boek met zoekplaten kiezen. 'Het grote boek van woorden en plaatjes' van Ole Könnecke is erg leuk, en 'Kijken, zoeken, praten' van Ali Mitgutsch. En de Bas-boeken van Dagmar Stam.

Maar sowieso, niet druk om maken, je kind heeft zo snel geen achterstand.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem180

Bericht 13 Feb 2014 10:29

Re: Kleuren

Mijn dochter is 18 maand en heeft nu een klein beetje interesse in kleuren. We hebben dikke potloden voor haar van de Hema. Ze vindt het voor hooguit 5 minuten leuk om te doen en dan is ze gefrustreerd omdat ze de potloden aan de verkeerde kant vastpakt en het allemaal niet lukt. Ze vindt het leuker om het tekenboek door te bladeren. Ik doe het nog maar heel af en toe met haar, vooral omdat ik er dan bij moet zitten en het zelf eigenlijk nog niet leuk vind op deze manier. Verven enzo begin ik nog lang niet aan, dat is gewoon nog niet aan haar besteed.
Ze heeft sinds een paar weken een magisch tekenbordje van de Action gekregen. Dat is met een magnetisch pennetje. Dat vindt ze fantastisch en kan ze ook zelf doen. Maar ook hier weer die frustratie als ze het pennetje op de kop houdt er er dus niks verschijnt... :palm:.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers