Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer zoek je hulp en hoe?

<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 12 Feb 2014 10:28

Wanneer zoek je hulp en hoe?

Nou de topic titel zegt het al.

Ik heb het gevoel dat ik soms verdrink in mijn sores van nu en vroeger en niet alles meer kan overzien.
Waar eerst een goede huilbui en praten met mijn man goed hielp merk ik dat ik daar niet meer genoeg aan heb.
En ga ik me juist aan hem ergeren omdat hij zo lief doet.

Ik functioneer nog wel goed maar loop soms de hele dag te tubben en sommige gedachten laten me niet los.

Hoe pak ik dit aan?
<<

Anoniem168

Bericht 12 Feb 2014 10:50

Re: Wanneer zoek je hulp en hoe?

Ik denk dat je er alle reden toe hebt om hulp te zoeken. Sowieso kan praten met een professioneel iemand je een frisse/andere kijk geven op dingen. Vooral als je loopt te tobben kan praten echt wel opluchten.

Ik zou het eens gewoon aankaarten bij de huisarts en die kan je wel verwijzen naar hulp die passend voor je is.
Ook kan je zelf contact opnemen met maatschappelijk werk in je woonomgeving, dat kost helemaal niets.
<<

Anoniem27

Bericht 12 Feb 2014 11:36

Re: Wanneer zoek je hulp en hoe?

Wat Brooke zegt :).
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Feb 2014 19:04

Re: Wanneer zoek je hulp en hoe?

Ik denk dat dit wel het moment is dat je hulp kan zoeken hoor en sowieso als je twijfelt gewoon hulp zoeken. Mocht het niet nodig zijn kan het ook geen kwaad he.
Ik zou naar je huisarts gaan en het uitleggen, hij of zij kan je dan doorverwijzen.
Ik denk dat het in jouw geval echt heel fijn is om met een professioneel iemand te praten, het praten alleen lucht al op en eventueel als het ook dingen van het verleden zijn kan je EMDR therapie overwegen?
Ik heb dat gewoon bij mijn psychologe gehad en vond het zo fijn, ook de gesprekken al. Het was vermoeiend maar het hielp.
Hopelijk voel je je snel beter :hug: Piekeren en tubben is echt vermoeiend.
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron