Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huisarts of bedrijfsarts?

<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 11 Feb 2014 11:21

Huisarts of bedrijfsarts?

Als je het gevoel hebt overspannen te zijn of te raken en de oorzaak is werkgerelateerd, zou jij dan naar de bedrijfsarts gaan of liever naar je eigen huisarts? En waarom?

Ik denk dat ik echt hulp nodig heb maar weet even niet goed wat handig is.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Feb 2014 11:28

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Ik zou nu gelijk een afspraak maken bij de HA voor op korte termijn. En daarnaast ook de bedrijfsarts bellen om te vragen of je op een spreekuur kan komen.

Wat vervelend! Sterkte!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 11 Feb 2014 11:30

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Wat rot dat je je zo voelt.

Ik ben toen eerst naar mijn huisarts gegaan,heb daar om een verwijzing voor eerstelijns psycholoog gevraagd.die adviseerde toen om eerst minimaal een week thuis te blijven en toen moest ik weer terug.daarna heb ik m'n baas gebeld en overlegd. Na die week weer terug naar de huisarts en die adviseerde toen om nog langer rust te nemen. Toen heb ik weer m'n baas gebeld en een verwijzing naar de bedrijfsarts gevraagd. In totaal heb ik een maand niet gewerkt(daar zat ook de meivakantie bij)en daarna weer opgebouwd. Na 3 maanden was ik weer volledig aan het werk.
<<

Patsy

Bericht 11 Feb 2014 15:38

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Toen ik vermoedde dat ik overspannen was ben ik eerst naar mijn eigen huiarts geweest. Hij heeft mij doorgestuurd naar maarschappelijk werk. Zowel huisarts als maatschappelijk werk hebben mij aangeraden mij ziek te melden op mijn werk. Mijn werk heeft geregeld dat ik naar een bedrijfsarts moest, daar heb ik zelf niks voor hoeven doen, ik kreeg vanzelf een uitnodiging in de bus.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 12 Feb 2014 10:17

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Bedankt voor jullie tips!

Ik heb zojuist gebeld om een afspraak met de huisarts in te plannen. Toen ze om de reden vroeg begon ik natuurlijk meteen te huilen :palm: . Maar goed, ik kan aan het eind van de middag terecht. Gelukkig heb ik een ontzettend lieve huisarts dus ik hoop dat ze me kan helpen. Ik kan echt niet meer. Mijn hele lichaam doet pijn en ik barst de hele dag in huilen uit. Ik voel me echt verschrikkelijk.
<<

Patsy

Bericht 12 Feb 2014 10:26

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Fijn dat je zo snel terecht kunt! Ik begon ook te huilen hoor toen de assistente vroeg wat de klachten waren, daar ben je niet de enige in. Gaat er iemand met je mee vanmiddag?
Succes vanmiddag!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 12 Feb 2014 16:13

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Ik heb bij beide toen een afspraak gemaakt. Veel sterkte en fijn dat je zo snel terecht kunt. Sterkte en succes straks!
<<

Anoniem22

Bericht 12 Feb 2014 18:58

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Wat rot dat je je zo klote voelt. Hoe is het gegaan vanmiddag?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Feb 2014 20:44

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Ik zou denk ik eerst naar de huisarts gaan. Je kan erna misschien alsnog naar de bedrijfsarts gaan of hem/haar tenminste inlichten? Sterkte en succes alvast! Goed dat je hulp zoekt :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 12 Feb 2014 20:53

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Sterkte! Ik hoop dat je een goed gesprek bij je huisarts heb gehad.
Vanuit daar kun je kijken hoe je het verder aan gaat pakken.
De bedrijfsarts alsnog inschakelen is geen verkeerd idee.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 13 Feb 2014 08:52

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

De huisarts was heel duidelijk en resoluut: Burnout of overspannen. Ik moest me per direct ziekmelding en volledige rust nemen. Verder heb ik een doorverwijzing gekregen voor een psycholoog om ondersteuning te krijgen omdat ik er te ver doorheen zit om er zelfstandig bovenop te komen. Ze bood me zelfs aan om antidepressiva of slaapmedicatie voor te schrijven maar dat heb ik geweigerd. Ik wil niet aan die troep verslaafd raken en wil eerst weer mijn eigen emoties kunnen voelen. Want nu voel ik me alleen maar moe en leeg.

Ik heb me gisteravond ziektegemeld en zit vanaf nu dus thuis. Ik had gedacht dat ik me nu opgelucht zou voelen maar dat is helemaal niet zo. Ik kan alleen maar piekeren over al het werk dat ik nog moest doen en hoe dat nu verder gaat...ik heb vannacht uren wakker gelegen. En vanochtend kreeg ik een huilbui bij de gedachte dat ik ooit weer terug moet naar kantoor.

Straks de psycholoog maar bellen en verder proberen tot rust te komen. Gisteravond hebben we nog een aflevering Suits gekeken op Netflix maar ik kon het verhaal niet eens volgen. Mijn concentratie is echt 0,0.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Feb 2014 11:29

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Hè, wat ontzettend vervelend dat je er al zo diep in zit. :hug:
Probeer dingen te doen die je normaal gesproken leuk zou vinden. En probeer ook een ritme in de dag te houden, dat is echt belangrijk. Maar met kinderen word je daar sowieso toe gedwongen.
Ik hoop dat je snel bij de psycholoog terecht kan.
Hoe reageerde je werkgever? Probeer niet te veel over je werk te piekeren, makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik. Maar op dit moment zou je niet eens in staat zijn om je werk uit te kunnen voeren. Dus dat moet je echt aan anderen overlaten.
Sterkte! Je bent op de goede weg, de eerste stap is namelijk gezet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 13 Feb 2014 11:57

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Sjaak Trekhaak schreef:De huisarts was heel duidelijk en resoluut: Burnout of overspannen. Ik moest me per direct ziekmelding en volledige rust nemen. Verder heb ik een doorverwijzing gekregen voor een psycholoog om ondersteuning te krijgen omdat ik er te ver doorheen zit om er zelfstandig bovenop te komen. Ze bood me zelfs aan om antidepressiva of slaapmedicatie voor te schrijven maar dat heb ik geweigerd. Ik wil niet aan die troep verslaafd raken en wil eerst weer mijn eigen emoties kunnen voelen. Want nu voel ik me alleen maar moe en leeg.

Ik heb me gisteravond ziektegemeld en zit vanaf nu dus thuis. Ik had gedacht dat ik me nu opgelucht zou voelen maar dat is helemaal niet zo. Ik kan alleen maar piekeren over al het werk dat ik nog moest doen en hoe dat nu verder gaat...ik heb vannacht uren wakker gelegen. En vanochtend kreeg ik een huilbui bij de gedachte dat ik ooit weer terug moet naar kantoor.

Straks de psycholoog maar bellen en verder proberen tot rust te komen. Gisteravond hebben we nog een aflevering Suits gekeken op Netflix maar ik kon het verhaal niet eens volgen. Mijn concentratie is echt 0,0.


Ahhh! ik denk echt dat dat heel normaal is. Je bent duidelijk gewoon écht op en toe aan rust. Dan kan een serie je ook nauwelijks meer boeien. Ik denk ook juist dat je zolang wakker lag en alleen maar lag te piekeren aan werk een teken is dat je overspannen bent.

Ik snap dat je niet aan de antidepressiva/ slaapmedicatie wil gaan maar rust is wel belangrijk. Probeer anders melatonine (al krijg ik daar de meest vreemde dromen van), of valdispert oid. Dan heb je iig íets en hoef je niet álles op eigen kracht te doen.

Hoe reageerde je werk? Heb je steun aan je man? Knuffel iig!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Feb 2014 12:15

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Ah Sjaak, wat rot om te lezen!! Goed dat je naar de HA ben geweest, het erkennen (en er in erkend worden door de HA) is de eerste stap. Ik zou proberen met de dag of eigenlijk met het uur te leven en alle shit aan gedachten en gevoelens over je heen laten komen en er niet over te oordelen.

Take care! :hug:
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem321

Bericht 17 Feb 2014 14:26

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Sjaak, je hebt de belangrijkste stap gezet! Waarschijnlijk heb je hier heel lang tegenaan lopen hikken?
Wel vervelend dat je je nu niet meteen opgelucht voelt, maar ik vind het wel herkenbaar. Ik heb een paar jaar geleden ook thuis gezeten met burnout. Ik kon eerst ook alleen maar aan mijn werk denken. Hoe komt het hier mee, en wat gebeurt er nu met dat dossier? Ik voelde me ook heel schuldig.. Verder was concentratie was ook helemaal weg, ik kon niet eens meer boeken lezen, hoewel ik een fanatiek lezer ben.
Nu breekt voor jou de tijd aan om je werk los te laten. Verwacht niet dat dit in een paar dagen gaat lukken, je moet daar echt de tijd voor nemen.

Hopelijk kun je snel bij de psycholoog terecht. Probeer ondertussen rustig aan te doen en goed voor jezelf te zorgen.
Ga naar buiten, dat werd er bij mij ook ingehamerd en schijnt heel goed te zijn.
Pas goed op jezelf!
<<

Patsy

Bericht 17 Feb 2014 15:16

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Bij mij heeft het ook een tijd geduurd voordat ik het werk helemaal los kon laten, volgens mij is dat ook normaal (maar wel erg vervelend). Ook wat je schrijft over je concentratie herken ik, je gedachten dwalen heel snel af. Er zijn verschillende homeopathische middelen om beter te kunnen slapen, zelf dronk ik altijd goede nachtrustthee van Zonnatura, hierdoor sliep ik een stuk beter. Probeer wel afleiding te zoeken, ookal heb je nergens zin in. Je hoofd is dan even ergens anders mee bezig en dat is heel fijn.
<<

Anoniem29

Bericht 18 Feb 2014 19:55

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Sterkte Sjaak!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Feb 2014 12:37

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Hoe is het nu met je?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2014 12:41

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Oh Sjaak, volgens mij weet ik ineens wie jij bent! Klopt dat?

Het was bij jou op je werk ook wel echt heel erg aanpoten he! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet goed vol kon houden. Volgens mij was je ook niet de eerste op je werk toch die thuis kwam te zitten?
Ik hoop dat je inmiddels een beetje rust hebt gevonden in het thuis zijn. Ik weet ook nog wel dat mijn eerste reactie toen de huisarts zei dat ik overspannen was en naar huis moest was: "ja maar, ik moet nog dit en moet nog dat.", eigenlijk is dat ook wel kenmerkend voor overspannenheid/burn out. Je hebt het gevoel steeds maar door te moeten en daardoor ga je ver over je grenzen.

Dikke knuffel!
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 19 Feb 2014 14:15

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Je hebt denk ik de goede voor je Pompoen! Ik ben inderdaad niet de eerste. Sterker nog: ik ben de vierde in een jaar tijd die hierom uitvalt.

Eigenlijk gaat het best slecht. Ik voel me nog steeds erg naar, gespannen, moe. Daarnaast heb ik net gehoord dat ik maar 70% van mijn loon uitbetaald krijg. Dat zorgt ook weer voor stress natuurlijk. Vandaag ben ik alleen met de 2 kinderen thuis maar dat trek ik echt voor geen meter. Gelukkig komt mijn vader straks helpen zodat ik even rust kan nemen. Ik barst nog steeds om alles in huilen uit en kan niks hebben. Zondag hadden we een familiereünie en na een paar uurtjes was ik kapot en op.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Feb 2014 21:19

Re: Huisarts of bedrijfsarts?

Sjaak Trekhaak schreef:Je hebt denk ik de goede voor je Pompoen! Ik ben inderdaad niet de eerste. Sterker nog: ik ben de vierde in een jaar tijd die hierom uitvalt.

Eigenlijk gaat het best slecht. Ik voel me nog steeds erg naar, gespannen, moe. Daarnaast heb ik net gehoord dat ik maar 70% van mijn loon uitbetaald krijg. Dat zorgt ook weer voor stress natuurlijk. Vandaag ben ik alleen met de 2 kinderen thuis maar dat trek ik echt voor geen meter. Gelukkig komt mijn vader straks helpen zodat ik even rust kan nemen. Ik barst nog steeds om alles in huilen uit en kan niks hebben. Zondag hadden we een familiereünie en na een paar uurtjes was ik kapot en op.


Klinkt als inderdaad hartstikke overspannen/burnout. Balen dat het toch zo ver gekomen is! Waarom krijg je maar 70% uitbetaald? Dat is normaal toch pas na 2 jaar het geval? In eerste instantie hoor je toch gewoon 100% te krijgen? Of heb ik het nu mis? 70% is echt balen!
Kan me voorstellen dat het te veel voor je is! Twee van die druktemakers, dat komt ook wel weer goed hoor op den duur.
Ik ben zelf helaas ook hartstikke overbelast, maar er is weinig waar ik meer rust op kan pakken helaas want ik ben niet overbelast door een baan natuurlijk. Wat mij wel helpt is (en dat is dankzij de psycholoog hoor dat ik er zo over denk) om me te beseffen dat het nú kut is, dat het dat morgen waarschijnlijk ook nog is en dat het ook nog wel een tijd zal duren. Maar dat het niet voor áltijd is én dat het mag. Dat ik me rot mág voelen, dat het niet erg is als ik dingen daardoor minder doe of hulp vraag. Ik heb alles gereduceerd tot het hoognodige en daarnaast heb ik hulp (bijvoorbeeld voor het huishouden).Ik probeer daarmee zo goed mogelijk te zorgen voor mezelf, goed zorgen voor mezelf betekend namelijk mezelf zo veel mogelijk ontlasten in plaats van toch vinden dat ik het moet doen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers