Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitgaan van je eigen kracht..

<<

Anoniem38

Bericht 10 Feb 2014 22:48

Uitgaan van je eigen kracht..

...hoe doe jij dat?
<<

Anoniem156

Bericht 10 Feb 2014 22:55

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Ik snap niet goed wat je bedoelt... Moet eerlijk zeggen dat ik het ook nogal zweverig vind klinken.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Feb 2014 22:56

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

In wat voor situatie bedoel je dat? De omschrijving is nu te vaag denk ik?
<<

Anoniem44

Bericht 10 Feb 2014 23:00

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Dat is zo'n loze kreet uit hulpverleningsland.
<<

Anoniem38

Bericht 10 Feb 2014 23:04

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Vind ik niet zinloos.

In situaties waarin je onzeker bent/denkt bijvoorbeeld?
<<

Anoniem51

Bericht 10 Feb 2014 23:09

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Als ik uitga van m'n eigen kracht dan kom ik nergens, want dan zeg ik bij voorbaat al dat ik iets niet kan. Ik heb tegenwoordig een houding van 'ik probeer het en zie wel waar het schip strandt'.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Feb 2014 23:12

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Gewoon door te doen. Me niet gerk makern met alles wat ik denk, daar blokkeer ik van. Ik ga niet uit van eigen kracht, maar spreek mezelf toe. Gewoon niet meer zo in gedachten blijven hangen, daarmee maak ik me zelf gek. Gewoon gaan en ik zie weel waar t eindigd.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Feb 2014 23:12

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Ik vind het te vaag, snap het eigenlijk niet zo.
<<

Anoniem38

Bericht 10 Feb 2014 23:16

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Voor degene die het te vaag binnen zullen er dan ook niet (zo snel) mee te maken hebben.

Ik kan een voorbeeld bedenken dat ik open ben en goed luister naar anderen. Dat pas ik toe in patiënt contacten waarom ik onzeker word. Door toch open te boven en goed te luisteren, verdwijnt mijn onzekerheid. En ga ik dus van mijn eigen kracht uit.
Dit soort dingen zou ik wel meer willen kunnen gebruiken.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Feb 2014 23:19

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Bedoel je niet dat cirkeltje over kernkwaliteiten, valkuilen, allergieen en nog iets?
<<

Anoniem38

Bericht 10 Feb 2014 23:23

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Nog niet aan gedacht,.maar de kernkwaliteiten zouden hier goed passen.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Feb 2014 23:25

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Je kernkwaliteiten zijn je 'eigen kracht', de 'kracht' die jij binnen in je hebt, de sterke punten die jij aan kunt wenden en in situaties kunt toepassen.
<<

Anoniem38

Bericht 10 Feb 2014 23:35

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Lampenkapje schreef:Je kernkwaliteiten zijn je 'eigen kracht', de 'kracht' die jij binnen in je hebt, de sterke punten die jij aan kunt wenden en in situaties kunt toepassen.


Gaat dat toepassen dan vanzelf?
<<

Anoniem185

Bericht 10 Feb 2014 23:49

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Als je puur naar je kernkwaliteiten kijkt, ja, dat gaat vanzelf. Dat is namelijk deel van je persoonlijkheid. Je kunt wel kwaliteiten kweken (leren) en ze als 'kracht' gebruiken (bewust inzetten, er moeite voor doen), maar je kernkwaliteiten zijn echt intrinsiek en komen vanuit jezelf. Zoals dat sommige mensen gewoon van nature zorgzaam of empathisch zijn. Dat zijn krachten, kwaliteiten die je hebt. Je kunt het wel leren, maar sommige 'krachten' bezit je automatisch. Door die goed te kennen kun je uitgaan van je eigen kracht, omdat je weet wat jouw sterke punten zijn.

Of zoiets.


Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 11 Feb 2014 09:21

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Ik kan nooit zo goed tegen dit soort kreten. Ik ben een keer bij een pedicure geweest die ook herbal-life coach was en een soort coachingsavonden organiseerde. Vol goede moed ging ik daar een keer heen, en toen moest ik de hele tijd met mijn voeten stampen om in mijn eigen kracht te komen en dat soort dingen. Ik heb er niks mee. Krijg er ook een beetje de kriebels van als ik eerlijk ben.
<<

Anoniem35

Bericht 11 Feb 2014 10:14

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Ik ben nota bene hulpverlener en ik vind het zo'n loze kreet.....

Het betekent feitelijk helemaal niets, iedereen geeft er zijn eigen invulling aan,maar het klinkt wel heel 'oh wat ben je toch sterk' en dat vinden mensen fijn.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 11 Feb 2014 10:44

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

God, wat heb ik dat de laatste tijd vaak gehoord. Uitgaan van je eigen kracht betekent in overheidstaal niets meer dan 'we gaan bezuinigen, en jij bent niet ernstig genoeg om geld/hulp voor vrij te maken'. Maar eh, nee.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 11 Feb 2014 12:20

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Maar is je vraag nu dan hoe je je kernkwaliteiten moet aanwenden of dat je wilt ontdekken wat je kernkwaliteiten zijn? Ik snap het geloof ik niet helemaal, blijft nog altijd vaag klinken voor mij.
<<

Anoniem108

Bericht 11 Feb 2014 12:52

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Hoe doe ik dat? Nou iig niet op basis van een voorgekauwd schema zoals ik hier in dit topic voorbij zie komen. Ik kan niets met zo'n adagium, behalve er spontaan uitslag van krijgen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Feb 2014 13:49

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Hm ik vind er niks mis mee om af en toe zelfreflectie toe te passen en te (her)ontdekken waar je sterke punten en je valkuilen liggen. Als het voor jou helpt Jip om je sterkte punten te vatten in termen, dan zou je hier eens naar kunnen kijken:

http://www.missionstatement.nl/

Het voordeel is dat je van 'vage kreten uit hulpverleningsland' komt tot concrete doelen, gebaseerd op wat er voor jou toe doet. Dit is een onderdeel van de Covey training die ik ooit heb gevolgd, die mij in elk geval destijds behoorlijk inzicht gaf!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem27

Bericht 11 Feb 2014 14:03

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Ik vind dat echt een kriebel jeuk kreet. Je eigen kracht is niks meer dan kwaliteiten uit je persoonlijkheid die je benut. Over het algemeen heb je dit als volwassene wel aardig door lijkt me door je fouten uit het verleden. Ik werk ook in de hulpverlening maar kies er dan voor cliënten zaken gewoon zelf te laten doen, uit te zoeken, ondervinden en fouten te maken. Waarbij ik er ben voor ondersteuning en advies. Maar wat heeft iemand aan het woord eigen kracht? Het is een loos woord net als alle woorden die we gebruiken. Het gaat om de actie die je zelf onderneemt in je leven, daar heb je eigen kracht toch niet voor nodig?
<<

Anoniem27

Bericht 11 Feb 2014 14:05

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Jip83 schreef:
Lampenkapje schreef:Je kernkwaliteiten zijn je 'eigen kracht', de 'kracht' die jij binnen in je hebt, de sterke punten die jij aan kunt wenden en in situaties kunt toepassen.


Gaat dat toepassen dan vanzelf?


Ben je onzeker over je eigen functioneren? Wat heb je aan eigen kracht? Ik zou eerder naar een leidinggevende of collega toestappen voor tips en feedback in plaats van eigen kracht gewauwel.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Feb 2014 14:06

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Uitgaan van je eigen kracht vind ik eigenlijk gewoon een bemoedigende term. Ik vind het klinken alsof iedereen sterk kan zijn en daar is op zich niets mis mee. Helaas is zo'n term niet bepaald persoonlijk en het geeft je ook geen handvatten. Je zou het wel als uitgangspunt kunnen nemen, namelijk dat je op zoek gaat naar je eigen krachten (kernkwaliteiten) zodat je weet op welke gebieden je sterk bent en/of kunt zijn.
<<

Anoniem38

Bericht 11 Feb 2014 15:45

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

Nee hoor, op mijn werk nergens last van. Meer in privé dingen. Ik weet dat ik goed ben in bepaalde dingen, maar ik durf er niet voor te gaan. En dus van mijn eigen kracht uit te gaan ipv te vergelijken met een ander bijvoorbeeld. Ik krijg dat niet stop gezet.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 11 Feb 2014 16:13

Re: Uitgaan van je eigen kracht..

SuperGrover schreef:God, wat heb ik dat de laatste tijd vaak gehoord. Uitgaan van je eigen kracht betekent in overheidstaal niets meer dan 'we gaan bezuinigen, en jij bent niet ernstig genoeg om geld/hulp voor vrij te maken'. Maar eh, nee.


:good:
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers