Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ryan Air bagage afmeting, vraag

<<

Anoniem162

Bericht 10 Feb 2014 22:31

Ryan Air bagage afmeting, vraag

Ik vlieg over 2 weken met Ryan Air mee. Nu heb ik eind vorig jaar een nieuw koffertje gekocht maar 3x raden die past dus niet in de afmeting, wat nu? (sorry ik heb dus pas 1x gevlogen maar dat was met een andere maatschappij en met grote koffers)

Een stuk handbagage per persoon* met een gewicht tot 10kg en maximale afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus een klein tasje van maximaal 35cm x 20cm x 20cm

Mijn koffertje is 50*36, aan de bovenkant is hij 20cm dik maar aan de onderkant is hij 22.5 als hij bol staat (de koffer staat van zichzelf boller) als hij plat is komt hij nog steeds op 21 onderkant ivm de rits/wielen.
wat nu?? mag hij dus niet mee? iemand die dat weet?

Mijn handtas voldoet overigens ook niet, die is 30*30*6 cm

Afbeelding

Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 10 Feb 2014 23:00

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

Ze kunnen erg streng zijn bij Ryanair, al moet ik zeggen dat ik de laatste 2 keer niet gecontroleerd ben. Kan je anders niet van iemand een trolley lenen voor dit tripje? Let er trouwens ook op dat eventuele tax free aankopen ook in je trolley of dat tasje van 35x20x20 moeten passen. Ik heb toen bijvoorbeeld een schoenentasje nog meegenomen, dat kon prima, zodat ik andere dingen in m'n trolley kon doen.
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Feb 2014 23:09

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

Zou ik zeker niet meenemen, heb meerdere keren gezien dat bagage geweigerd werd om een paar centimeters. Heb ook een vlucht meegemaakt waarbij ze alle bagage op gingen meten. Ik had zelf een te grote tas bij me en stond hem echt te knijpen. Maar ik stond achteraan in de rij en de tijd was op, dus ik kwam ermee weg :thumbup: . Daarna heb ik het er nooit meer op gegokt.

In Londen vind ik ze nog kritischer dan op andere plekken. Daar gingen ze zelfs het aantal milliliters vloeistoffen dat ik bij me had optellen met een rekenmachine :laughcry: . En ik ben er ook al eens uitgehaald omdat mijn bagage gecontroleerd moest worden op explosieven.
<<

Anoniem162

Bericht 11 Feb 2014 00:41

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

hmm dan ga ik maar een ander koffer zoeken.

Maar mijn handtas kan dus ook niet echt. dat is zo'n dunne handtas van soepele stof maar daar moet ik dus ook echt een andere voor kopen?
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 11 Feb 2014 00:50

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

Let er wel op dat je maar een stuk handbagage per persoon mee mag nemen. Een (kleine) handtas mag niet naast een rolkoffertje. Die moet je er dan echt instoppen. Ook de dingen die je eventueel op het vliegveld nog koopt moeten in dat zelfde stuk handbagage. En ze kunnen heel erg streng zijn.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 11 Feb 2014 02:06

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

Ik heb 2 weken geleden met ryanair gevlogen, toen mocht ik wel een trolley/rugzak en een kleine tas meenemen. Is ook voor het eerst dat dat mag, weet niet of het blijvend is, maar wel fijn.

Edit, oh en over de afmetingen. Ze hebben van die standaarden staan op het vliegveld, daar moet ie dan in passen. Die van mij zou qua afmetingen eigenlijk ook niet moeten passen, maar ik prop m er altijd met een beetje geweld in, dan gaat het wel :p
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 11 Feb 2014 11:41

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

Ja dat kleine tasje van 35x20x20 is nieuw, sinds 15 december 2013 of zo. Alleen zullen de meeste handtassen groter zijn, dus wat ik toen heb gedaan is m'n schoenen in een zakje apart en m'n handtas in m'n trolley.
<<

Anoniem162

Bericht 13 Feb 2014 12:54

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

bedankt allemaal, bij gebrek aan een andere koffer (niemand heeft een koffer van 20cm dik in mijn omgeving) neem ik toch mijn koffer mee en druk hem wel gewoon plat in als hij gemeten moet worden. Mag hij echt niet mee betaal ik voor de heenreis wel 60 euro, terug koop ik een rugzak en laat ik dan mijn koffer maar achter.
<<

Anoniem 42

Bericht 14 Feb 2014 00:51

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

In het gunstigste geval betaal je bij en mag de koffer in het ruim. Maar ze garanderen geen plek en mogen bagage ook gewoon weigeren als blijkt dat het niet mee kan als handbagage. Het lijkt me dat het ruim in het vliegtuig wel vrij groot is, maar het wordt wel speciaal genoemd in de voorwaarden.
<<

Anoniem162

Bericht 15 Feb 2014 17:36

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

Ok. Ik heb inderdaad de intentie dan maar bij te betalen. Er staat vernoemd bij onze gegevens dat als het niet past ik 60 euro moet betalen om het in het ruim te laten plaatsen. Maar dat er sowieso niet genoeg plek is in het vliegtuig voor alle handbagage dus dat een deel het ruim in moet en dat kost niks extra. Dus ik ga er wel vanuit dat de koffer gewoon mee kan.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Feb 2014 23:49

Re: Ryan Air bagage afmeting, vraag

Ja vaak bieden ze mensen achterin de rij aan om de bagage gratis in het ruim te plaatsen, omdat ze dan al verwachten dat het niet meer in de cabine past. Maar het komt hoe dan ook mee hoor! Het is alleen te hopen dat je er met die afmetingen net doorheen komt, hoewel hij misschien eigenlijk net iets té groot is aan die ene kant

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers