Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


groeipoli

<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 10 Feb 2014 21:51

groeipoli

Vandaag moest ik met V op een extra controle naar het cb,dit heb ik de vorige keer aangegeven omdat ik vond en vind dat hij achter blijft met groeien,hij is nu 3 jaar en 4 maanden en past maat 86 broeken nog steeds.Vandaag(v is nu dus 3 jaar en 4 maanden)is hij 95 cm en 14.1 kg.Ik mocht zelf kiezen of ik een doorverwijzing wilde naar de groeipoli en heb dit gedaan.
Ik ben zelf klein,zus is klein en neefjes zijn klein(neefjes van moeders kant)zijn vroeger allemaal in het ziekenhuis geweest ervoor.V zijn benen zijn ook korter dan zijn romp en hoofd is (na wat ik denk)groter dan gemiddeld(heb altijd moeite om zijn truitjes over zijn hoofd te krijgen)Heb ook een extra echo na de 20 weken echo gehad om zijn hoofd nogmaals op te meten.
Aan de ene kant denk ik er komt niks uit die onderzoeken,maar aan de andere kant heb ik ook wel een idee dat er iets is.V heeft ook een spraak achterstand.

tja wat wil ik met dit verhaal???geen idee.

misschien iemand ervaring met de groeipoli of groei onderzoeken bij een kinderarts?
Afbeelding]
<<

Anoniem16

Bericht 10 Feb 2014 21:53

Re: groeipoli

Ik vind hem idd wel klein maar ook weer niet te eigenlijk. R is, bijna 4, 99 cm en weegt 15 kilo... Vooral omdat je aangeeft dat jullie zelf ook klein zijn zou ik me niet teveel zorgen maken eigenlijk. Eet hij goed? Is hij levendig of vaak ziek?
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Feb 2014 21:59

Re: groeipoli

Meten ze zijn hoofd na op het consultatiebureau? Want dan weet je zeker of je gevoel klopt of niet. Anders kun je er even om vragen.

Want kwam er uit bij zijn neefjes en nichtjes die ook klein waren?
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Feb 2014 22:06

Re: groeipoli

Hij is niet heel klein toch? S is bijna 4 (nog 5 dagen) en die zit ook pas net in maat 92 qua broeken, is een klein compact kereltje, maar volgt gewoon z'n eigen lijntje.
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem28

Bericht 10 Feb 2014 22:08

Re: groeipoli

Jij hebt blijkbaar het gevoel dat er iets zou kunnen zijn en dat baseer je op, in mijn ogen, redelijke punten. Een achterstand in de spraak/taalontwikkeling en een afwijkende groei zou mij waarschijnlijk ook wel doen twijfelen. Als jij je zorgen maakt vind ik het helemaal geen verkeerde keuze om verder te kijken.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 10 Feb 2014 22:17

Re: groeipoli

Als jij dat gevoel blijft houden moet je er wat mee doen, zodat je het zeker weet of rust krijgt.

Maar ik denk niet dat V zo klein is.
Mijn oudste is bijna 3 en weegt 13 kg en is denk ongeveer 90 cm (maar past echt geen maat 86 meer).
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Feb 2014 22:21

Re: groeipoli

Zoals je weet is mijn jongste ook (te) klein voor zijn leeftijd. Hij is 4,5 met een lengte van 97 cm en gewicht van 13,5 kg. Wij moeten elke 3 maanden naar de kinderarts en elk half jaar bloedprikken, maar dat is niet alleen voor zijn kleinegroei.. Inmiddels is duidelijk dat zijn kleine groei voortkomt uit héél veel ziek zijn (waardoor zijn lichaam dus wat anders doet dan groeien in zo'n geval) en kàn komen door zijn syndroom (hoeft niet, ze zijn niet allemaal klein van gestalte). Ze hebben bij mijn zoon getest dmv een botfoto en een bloedtest op groeihormonen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 10 Feb 2014 23:42

Re: groeipoli

Oooo... ben jij dreamer :) Haha, super grappig om soms nicks niet aan mensen te koppelen...

Ik geef je gelijk hoor, niet omdat hij klein is, of zijn hoofd groter is. Zoveel kinderen hebben dat, waarschijnlijk zal je ook vaak die reactie krijgen- valt toch wel mee? Ik denk dat L qua lengte beetje overeen zal komen, en als je groeilijntjes bekijkt zit zij ook altijd (ver) onder gemiddeld qua lengte en qua hoofdomvang altijd aan de bovenlijn... Maar L groeit gewoon netjes met haar lijntjes mee, blijft eigenlijk altijd netjes parallel. En V niet, denk dat meer aandacht vraagt. Dus ja, ik geef je groot gelijk. En beter dan even goed gecheckt en even aandacht aan besteed...

Ik had trouwens nog nooit van een groeipoli gehoord....
Afbeelding

Afbeelding
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 10 Feb 2014 23:43

Re: groeipoli

Ik heb de reacties gelezen, bedankt. Ik reageer morgen even uitgebreid ik zit nu via mijn telefoon en dat typt niet al te fijn.
Afbeelding]
<<

Anoniem16

Bericht 10 Feb 2014 23:45

Re: groeipoli

Snoezel; daar heb je idd wel gelijk in. Mijn kinderen zijn ook altijd 'te' klein maar groeien wel netjes in een eigen lijn zeg maar.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Feb 2014 00:39

Re: groeipoli

Ik ken wel iemand die met kindje naar de groeipoli werd doorgestuurd. Kindje is onderzocht op allergieën o.a.
M:21072011
J :08012014
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Feb 2014 14:02

Re: groeipoli

T. Was toen hij 3jr was 94cm en 14,1kg. Groeit netjes in zn eigen lijn. Zn hoofd weet ik niet...hij draagt mt 98 gemiddeld genomen en sommige dingen passen niet meer omdat t niet meer over zn hoofd past maar heb t idee dat dat merkafhankelijk is.

Als je je zorgen maakt moet je t laten nakijke maar ik schrik niet va zijn lengte en gewicht.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 11 Feb 2014 14:09

Re: groeipoli

Als jij je zorgen maakt is het fijn dat er actie word ondernomen door in ieder geval een bezoek aan de kinderarts. J. die was bij de controle van het CB toen ze 3 jr en 1 maand was 91,5 cm en 12.1 kg en een maand nog een keer gewogen toen was ze 12.9 kg. Ook geen zwaar en groot meisje, maar ze volgt netjes haar eigen lijntje en ze maken zich (nu nog) geen zorgen.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 11 Feb 2014 15:25

Re: groeipoli

printje,hij is wel levendig(ik naam hem liefkozend ADHD plus) hij is niet heel vaak ziek en tegenwoordig eet hij goed.

twellie, ik heb bij het cb ooit weleens aangegeven(ik meen vorig jaar)dat ik zijn hoofd groot vond,dit is toen opgemeten,maar daarna eigenlijk nooit meer.
de neefjes zijn mijn neefjes(tweeling van zus van mijn moeder)Hun hebben nooit verder geen onderzoeken meer laten doen omdat er in de brief van het ziekenhuis destijds stond van dat ze het verder wilde onderzoeken omdat het wel interessant was omdat het een tweeling was,toen heeft mijn tante besloten te stoppen omdat het geen proefkonijnen waren(is allemaal al zeker 25 jaar terug)

Sandra,het gaat mij ook niet dat ik wil dat hij langer is maar omdat hij dus nu van het lijntje afbuigt waar hij altijd op zat,en omdat er een familie geschiedenis is wat betreft dit "probleem" had ik besloten om er naar te laten kijken.Kunnen ze niks vinden en blijft hij klein so be it, kunnen ze wel wat vinden ben ik blij dat ik het gedaan heb. Kunnen ze niks vinden en krijgt hij een enorme groeispurt is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Rejoy,jij als logopediste(weet niet of je ook kinder logopedie doet)Zie jij wel vaker kinderen met spraakachterstand en afwijkende groei?

limburg,het gaat dus om dat zijn lijn is gaan afwijken.(zo klinkt het alsof ik het lullig bedoel,dat is niet zo maar heb het hele verhaal hier boven staan.Was ook zo lullig als ik je geen antwoord gaf,je hebt tenslotte ook die moeite genomen te reageren)

thunder,
Ja wat ik nu heb gelezen over de groeipoli is dat alle onderzoeken op 1 dagdeel gedaan worden en diezelfde dag de uitslag krijgt.Van te voren krijg ik een vragenlijst en aan de hand daarvan beslist de kinderarts of er een handfoto gemaakt wordt.V heeft nog wel meer "aparte"dingen zo heeft hij hele aparte oren lijkt wel of hij een extra ingang heeft zeg maar.En is erg gevoelig voor licht(bij de eerste zonnestralen piept meneer al dat hij last van de zon heeft)zo zijn er nog wel meer dingen waaronder ook de familie geschiedenis.

snoezel,
suprise hier ben ik hahaha

Verder maak ik even zo mijn verhaal af.Wat ik nu heb gelezen gaan ze alle onderzoeken op 1 dagdeel doen en dan krijgen we diezelfde dag de uitslag.Verder weet ik eigenlijk nog niet zo heel veel.
Afbeelding]
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 11 Feb 2014 16:00

Re: groeipoli

ik vind het slim dat je het nu doet maar denk niet dat ze nu zoveel kunnen dan hem elk half jaar controleren op de lengte en evt groeihormonen geven als hij ouder is. Maar het toch toch verder een leuk, druk en best slim kereltje :) gaat het hier over r of zie ik dat verkeerd??
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Feb 2014 16:05

Re: groeipoli

Nee Loesje, het gaat hier niet om R. Denk dat je de verkeerde in je hoofd hebt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 11 Feb 2014 16:07

Re: groeipoli

Thunder schreef:Nee Loesje, het gaat hier niet om R. Denk dat je de verkeerde in je hoofd hebt.

ow haha grappig wat waar ik het over heb die is net zo oud en zit met hetzelfde probleem
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde