Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Begint dit nu al??

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 10 Feb 2014 18:52

Begint dit nu al??

Vanaf het begin eet E goed, ook wortel. Vrijdag deed ze al moeilijk met de wortel bij mn ouders, aardappel en vlees at ze wel.. Vandaag eet ze de wortel weer slecht. N een paar hapjes kijkt ze echt op de lepel wat er op ligt en of ze haar mond open doet of de lippen stijf op elkaar houdt. Of om boos te worden, en niet zo'n klein beetje ook niet.
Is ze nog niet een beetje jong voor dit gedrag? Ik dacht dat dat pas vanaf 1,5 was ofzo.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Feb 2014 19:03

Re: Begint dit nu al??

Nee, B heeft dat ook echt met fases. Het ene moment eet ze alles, en het volgende moment heeft ze nergens trek in.
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ze begint te ontdekken wat ze wel en niet lekker vindt.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 10 Feb 2014 19:18

Re: Begint dit nu al??

Bij N. begon het met 11 maanden. Die "fase" is nog steeds niet voorbij en ze is nu 2,5. Succes :laughcry:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 10 Feb 2014 19:37

Re: Begint dit nu al??

Haha dank je wel novalee...
Ik had al in de gaten dat ik heel wat te stellen kreeg met mn dametje, maar dat dat al zo snel zou zij...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 10 Feb 2014 21:19

Re: Begint dit nu al??

Hier begon het rond 14 maanden ofzo. T gaat nu wel weer iets beter... De ene keer eet ze iets zo op een de andere keer houd ze haar mond dicht. Het enige fruit wat ik er nog in krijg zijn bananen en mandarijnen... Terwijl ze eerst alles gewoon at!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Feb 2014 21:31

Re: Begint dit nu al??

Elsa schreef:Haha dank je wel novalee...
Ik had al in de gaten dat ik heel wat te stellen kreeg met mn dametje, maar dat dat al zo snel zou zij...


Kan morgen ook weer over zijn, wanhoop niet :). Mijn middelste heeft net wekenlang bijna alleen sinasappels en bananen gegeten tot een uur of drie 's middags. Sinds een paar dagen eet ze ineens weer drie boterhammen als ontbijt. En voor de fruitfase zat ze in een fase waarin ze alleen Griekse yoghurt met muesli als ontbijt kon tolereren. En morgen kan het weer anders zijn. Denk dat veel kinderen wel wisselend eten, volgens mij is dat helemaal normaal!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 10 Feb 2014 22:57

Re: Begint dit nu al??

Ik ben dan bang dat ze honger gaat krijgen. En een baby van 10 maanden krijg ik dat ng niet uitgelegd.. Als ik iets nieuws probeer dan krijgt ze wel ies anders, maar als ik weet dat ze t moet lusten dan niet altijd.
Ik ben iig nog blij dat ze er nog een fles achteraan krijgt :)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 10 Feb 2014 23:01

Re: Begint dit nu al??

Zou me er niet zo druk om maken Elsa, N. heeft deze periodes ook weleens. En ze mag best iets minder of niet lekker vinden toch? N. had hier een periode dat ze ook geen mandarijnen en bananen meer wilde, nu eet z ehet gewoon weer. En wij hebben ook een pittig dametje, dus komt vast wel goed :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Feb 2014 01:02

Re: Begint dit nu al??

L. eet zijn groente ook ineens slechter en begint duidelijke voorkeuren te krijgen. 't is een eigenwijsje, wat hij niet wil gooit hij op de grond.
Maar ik heb ontdekt dat hij als ik het eten allemaal tegelijk geef (dus stukje, aardappel, stukje courgette bijvoorbeeld) dat hij dan steeds de aardappel op eet en de courgette laat liggen, terwijl als ik eerst alleen courgette geef en pas later ook wat aardappel dan eet hij gewoon lekker van de courgette. Hij pikt er dus gewoon uit wat hij het lekkerst vind, daarvan eet hij tot hij 'vol' zit en dan hoeft hij niet meer, dan gaat hij dus met de groente spelen en gooien.
L. krijgt er altijd yoghurt of kwark achteraan en als hij er lekker van door smult doe ik er soms nog een schepje extra bij, maar hij krijgt dan ook geen fles meer.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Feb 2014 09:58

Re: Begint dit nu al??

Als mijn zoon iets niet wilt eten dan veegt hij het keihard van tafel, haha. Hij heeft ook zo z'n voorkeuren. In principe schotel ik hem alles voor. Maar hij is bijvoorbeeld echt gek op courgette, dat krijgt hij dan wel iets vaker.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Feb 2014 08:28

Re: Begint dit nu al??

Dat heeft mijn zoontje ook wel eens. Hij lust eigenlijk ook alles, maar soms wil hij gewoon niets hebben. Of kijkt hij eerst wat er op de lepel/vork ligt en als het hem niet aanstaat, doet hij gewoon zijn mond niet open. Gelukkig is dat niet elke dag zo, maar af en toe eens.
2012 & 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Feb 2014 12:53

Re: Begint dit nu al??

R heeft ook zijn voorkeur, courgette en ei mikt hij op de grond en als hij verschillende groente krijgt een hij eerst de wortel.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron