Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen thuisblijven

<<

Anoniem193

Bericht 11 Feb 2014 12:11

Re: Alleen thuisblijven

Onze dochter ging met 2,5 alleen naar de speeltuin op de hoek. Zoon is nu 3,5 en die mag dat echt niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Feb 2014 12:12

Re: Alleen thuisblijven

Ik ga ook niet douchen als ze dan alleen zijn, dat doe ik dus op een ander moment.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem35

Bericht 11 Feb 2014 12:13

Re: Alleen thuisblijven

Over buitenspelen: een moeder van een vriendje vond dat ze op een 4 en 5 jarige al geen toezicht meer hoefde te houden met buitenspelen. Dus mijn zoon (toen 5 en in groep 2) was daar aan het spelen toen de heren het lumineuze idee kregen om bij een vriendje op visite te gaan. Ze wisten de weg naar de BSO,vriendje woonde daar in de buurt.
Dus ze zijn op pad gegaan, het was zeker een kilometer of 2/3 lopen, ze wisten de weg niet echt en ze moesten meerdere erg drukke kruispunten over zonder stoplichten of zebrapaden. Ze zijn dan ook ruim een uur weg geweest toen mijn dochter die daar ook was het is gaan melden, dat ze haar broertje niet kon vinden
Ze was al even aan het zoeken.

Toen heeft uiteindelijk de moeder van het betreffende vriendje gebeld dat ze daar waren, ze stonden opeens voor de deur en deze moeder had meteen door dat dat niet klopte en belde. En vervolgens ging niet de moeder waar hij aan het spelen was ze halen, maar ze stuurde haar 9 jarige dochter om de heren weer op te halen.

Ik hoorde het hele verhaal pas toen ik zoon weer kwam ophalen. Absurd vond ik het, ten eerste snap ik niet dat je zulke ukkies een uur lang uit het oog verliest, echt niet. En dat je geen afspraken maakt tot waar ze mogen spelen, en dat je ze dan ook nog niet zelf gaat halen snap ik helemaal niet. Ze moeten namelijk gewoon weer diezelfde gevaarlijke punten lver en een kind van negen kun je die verantwoording niet geven.

Bij mij mogen ze buiten spelen, maar op bepaalde plekken en als ze ergens anders heen willen moeten ze dat vragen, en ik check ze regelmatig even. Nu wat minder omdat ze groter zijn, maar een 4/5 jarige verlies ik geen uur of langer uit het oog.
<<

Anoniem35

Bericht 11 Feb 2014 12:16

Re: Alleen thuisblijven

In mijn beleving laat je een peuter of dreumes ook niet alleen als je gaat douchen. Ja, hoogstens in de box, en dan 3 minuten afspoelen. Dat duurt geen 15 minuten. Daarbij was mijn douche op dezelfde verdieping als de woonkamer, ik hoofde nog alles. Maar echt niet dat ik een 2 jarige 15 minuten alleen beneden laat om zelf boven te gaan douchen.
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 11 Feb 2014 12:35

Re: Alleen thuisblijven

Mijn dochter van bijna 2 zit toch echt nog regelmatig alleen in de box als ik buiten aan het werk ben. Babyfoon aan en af en toe kijk ik door het raam naar binnen. Af en toe zit ze er dus wel 45 min. En ook 's ochtends als ik buiten aan het werk ben ligt zij op bed, ook weer met babyfoon. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Ik kan haar toch moeilijk 's ochtends om kwart voor 6 uit bed halen en zeggen dat ze 2 uur lang mee moet naar buiten. Wel kunnen we constant het huis in de gaten houden. Maar als ik de reacties hier lees zouden jullie dit dus niet doen.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 11 Feb 2014 12:37

Re: Alleen thuisblijven

Ik zou haar dus niet alleen laten als ze ergens heen kan. Maar ze klimt de box nog niet uit en gaat als ze wakker is lekker met haar knuffels spelen. Als er wel iets is hoor ik het snel genoeg door de babyfoon en kan ik gaan kijken (ben er in 30 sec.) Ik heb daar echt geen problemen mee.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Feb 2014 12:39

Re: Alleen thuisblijven

Ik weet niet wat je buiten aan het doen bent. Als je je voortuintje aan het harken bent en bollen in de grond zet terwijl je kind aan de andere kant van het raam in de box speelt dan vind ik dat wat anders dan dat je op een boerderij woont en met je traktor over de akkers rijdt terwijl je kind alleen in de box speelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 11 Feb 2014 12:48

Re: Alleen thuisblijven

Op een boerderij en dus is het huis wel in het zicht, maar de box niet direct. Daar moet ik echt even heen lopen (20 meter).
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 11 Feb 2014 12:50

Re: Alleen thuisblijven

Echt van het erf af en met de trekker ergens heen doen we dus niet. Alleen op het erf binnen bereik van de babyfoon.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Anoniem35

Bericht 11 Feb 2014 13:06

Re: Alleen thuisblijven

Vind ik wel raar, zo'n kind kun je toch niet een halve ochtend voornamelijk alleen laten? Je kunt nou eenmaal niet goed werken met een baby of peuter in huis. Dus ik zie niet in wat het voor verschil maakt of je op een boerderij woont eigenlijk. Stel dat ik een kantoor aan huis heb, dan zet ik toch ook mijn kind niet in de box om boven op kantoor te gaan werken met de babyfoon aan?

Ik snap dat je haar niet twee uur lang mee naar buiten kunt nemen, maar twee uur lang met de babyfoon als oppas vind ik eigenlijk nog veel raarder. Zo'n kindje hoort zich toch niet alleen te moeten vermaken zolang?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Feb 2014 13:12

Re: Alleen thuisblijven

Als de boerderij je werk is dan lijkt het mij ook dat je een oplossing moet zoeken voor je kind, in de box met de babyfoon zou ik dan geen oplossing vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 11 Feb 2014 13:22

Re: Alleen thuisblijven

katje schreef:Mijn dochter van bijna 2 zit toch echt nog regelmatig alleen in de box als ik buiten aan het werk ben. Babyfoon aan en af en toe kijk ik door het raam naar binnen. Af en toe zit ze er dus wel 45 min. En ook 's ochtends als ik buiten aan het werk ben ligt zij op bed, ook weer met babyfoon. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Ik kan haar toch moeilijk 's ochtends om kwart voor 6 uit bed halen en zeggen dat ze 2 uur lang mee moet naar buiten. Wel kunnen we constant het huis in de gaten houden. Maar als ik de reacties hier lees zouden jullie dit dus niet doen.

Wellicht een oppas regelen? Ik vind het echt zielig om een kindje twee uur alleen te laten op die leeftijd.
<<

Anoniem275

Bericht 11 Feb 2014 13:31

Re: Alleen thuisblijven

Elliot schreef:
katje schreef:Mijn dochter van bijna 2 zit toch echt nog regelmatig alleen in de box als ik buiten aan het werk ben. Babyfoon aan en af en toe kijk ik door het raam naar binnen. Af en toe zit ze er dus wel 45 min. En ook 's ochtends als ik buiten aan het werk ben ligt zij op bed, ook weer met babyfoon. Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Ik kan haar toch moeilijk 's ochtends om kwart voor 6 uit bed halen en zeggen dat ze 2 uur lang mee moet naar buiten. Wel kunnen we constant het huis in de gaten houden. Maar als ik de reacties hier lees zouden jullie dit dus niet doen.

Wellicht een oppas regelen? Ik vind het echt zielig om een kindje twee uur alleen te laten op die leeftijd.

als ze van 5:45 - 7:45uur buiten is en haar dochter gewoon slaapt zie ik echt geen probleem hoor. ze heeft de babyfoon mee, dus mocht dochter wakker worden hoort ze het toch?!
<<

Anoniem17

Bericht 11 Feb 2014 13:33

Re: Alleen thuisblijven

Ja, 's morgens wel. Maar ze is overdag ook nog regelmatig buiten, soms ook wel drie kwartier achter elkaar. En dan zit haar kindje dus alleen met wat speelgoed in de box. Dat vind ik wel sneu.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Feb 2014 13:39

Re: Alleen thuisblijven

Valt toch wel mee met sneu zijn, er is toch speelgoed in de box. Je moet toch ook wel praktisch blijven en je huishouden en wat andere dingen kunnen doen. Na die 3 kwartier is er toch weer volop aandacht en bv een knuffel en dan tussendoor even een zwaai. En bij een huilbui zal moeder ook wel komen opdraven. Ik denk ook niet dat mijn moeder vroeger de hele tijd met mij bezig was die had ook nog genoeg andere dingen tussen door te doen en ik was een gelukkig kind en heb er ook niets aan over gehouden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem35

Bericht 11 Feb 2014 13:45

Re: Alleen thuisblijven

Je hoeft toch ook niet de hele tijd aandacht voor een kind te hebben? Dat zegt niemand. Niet in de buurt zijn is heel iets anders. Als ik de was ophing kroop mijn kind rond, als ik afstofte kon ik ondertussen nog een beetje babbelen met ze, enzovoorts. En grote dingen en lang achter elkaar iets doen: dat zit er gewoon niet in met kleine kinderen.
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 11 Feb 2014 13:56

Re: Alleen thuisblijven

's Ochtends slaapt ze inderdaad. En wordt pas wakker als wij in huis komen. En als ze eerder wakker is, ga ik ook eerder na haar toe. Dus dan is ze echt geen twee uur allleen en wakker.
En als ze 's middags in de box zit is dat hoogstens 45 min. Meestal maar 20 min. Ik schreef regelmatig. Regelmatig is ongeveer 1x per week in de winter. De andere keren loopt ze gewoon mee. Zomers eigenlijk al helemaal niet. Maar als het hard regent en waait dan vind ik het zieliger voor haar om haar mee te slepen dan even lekker alleen in de box zitten spelen of een filmpje kijken. Ze kan nergens heen. Als ik er dan weer ben heb ik natuurlijk weer alle aandacht voor haar. Ik zie werkelijk waar het probleem niet.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 11 Feb 2014 13:57

Re: Alleen thuisblijven

rapa nui schreef:Valt toch wel mee met sneu zijn, er is toch speelgoed in de box. Je moet toch ook wel praktisch blijven en je huishouden en wat andere dingen kunnen doen. Na die 3 kwartier is er toch weer volop aandacht en bv een knuffel en dan tussendoor even een zwaai. En bij een huilbui zal moeder ook wel komen opdraven. Ik denk ook niet dat mijn moeder vroeger de hele tijd met mij bezig was die had ook nog genoeg andere dingen tussen door te doen en ik was een gelukkig kind en heb er ook niets aan over gehouden.


dat dus
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Anoniem17

Bericht 11 Feb 2014 14:25

Re: Alleen thuisblijven

katje, nu kun je jezelf wel gaan verdedigen en zeggen dat je het probleem niet snapt, maar je vroeg zelf wat wij ervan vonden. Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat ik mijn kind zo lang alleen in huis zou laten. Je vraagt toch om meningen?

Overigens vind ik de dingen die rapa nui zegt ook wel, maar dat geldt dan alleen voor klusjes die in huis gedaan moeten worden. Ik zou nooit voor een wat langere periode (meer dan een paar minuutjes) naar buiten gaan als mijn kind binnen zit en alleen is. En daarbij, is een kind van 2 ook niet een beetje te oud aan het worden voor de box? Die kan daar toch ook uit proberen te klimmen?
<<

Anoniem112

Bericht 11 Feb 2014 14:28

Re: Alleen thuisblijven

Ik laat mijn kinderen van bijna vier en bijna twee nooit alleen thuis, daar zijn ze nog veel te klein voor.
Maar mijn oudste is vaak vroeg wakker en is dan een poosje alleen beneden, en eet dan ook een boterham voor de tv, ik lig dan nog even op bed, de slaapkamer deur is altijd open en hij komt ook vaak genoeg even bij mij kijken, Ik zie er geen probleem in. Mijn jongste mag nog niet alleen beneden blijven.

Ik ga ook gerust even douchen hoor als ik alleen met ze ben, ze zitten dan of op ons bed tv te kijken en ik laat de deur van de badkamer open staan, of ze spelen op de bovenverdieping.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Feb 2014 14:32

Re: Alleen thuisblijven

Op de meeste boerenbedrijven werkt het zo. Dat was vroeger al, in mijn tijd (mijn ouders deden het ook zo namelijk) en nu dus nog steeds.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem75

Bericht 11 Feb 2014 14:48

Re: Alleen thuisblijven

Mijn zoon van 3,5 is ook nog nooit alleen thuis geweest. Wel ga ik gewoon douchen als hij in de kamer zit. Ik zet de tv aan of geef hem de iPad, iets lekkers erbij en dan kan hij best even een kwartier alleen blijven. We wonen nu nog gelijkvloers en als er wat is kan hij zo naar mij toe.

Hetzelfde als hij 's ochtends vroeg wakker is. Ik zet de tv aan, smeer een boterham en zet een beker drinken neer en ik kruip dan nog even terug in bed. Ik draai de balkondeur op slot, zet gevaarlijke dingen weg, deur van de gang open zodat ik hem kan horen en dat gaat prima zo. Ik doe dit trouwens niet iedere ochtend hoor maar door de zwangerschap slaap ik soms echt belabberd dat ik echt nog even een uurtje slaap nodig heb.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 11 Feb 2014 16:14

Re: Alleen thuisblijven

mijn kids zijn nog nooit alleen thuis geweest en daar vind ik ze ook nog veel te jong voor.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem36

Bericht 11 Feb 2014 16:22

Re: Alleen thuisblijven

Mijn zusje mocht pas alleen thuis blijven toen ze een jaar of 7 was. Daarvoor werd er niet eens over gepraat. 2,5 vind ik dus echt veel te jong. Ik vind het gewoon onverantwoordelijk!
<<

Anoniem58

Bericht 11 Feb 2014 16:27

Re: Alleen thuisblijven

Toen Christian klein was heb ik een tv met ingebouwde dvd speler op zijn kamer gezet, dat kind sliep namelijk amper, en dan kon ik in het weekend lekker slapen terwijl hij in zijn bedje tv lag te kijken. Alleen naar beneden heb ik nooit gedaan en vind ik nu nog niet prettig, de honden willen naar buiten, dan weer naar binnen, en die gaan ook piepen als ik boven ben en Chrisian onder.
Over ongelukken die kunnen gebeuren, die kunnen ook gebeuren als ze 10/12/14 etc zijn. En het ligt gewoon heel erg aan het kind maar ook aan de situatie. Als het keihard regent en Christian heeft geen zin om mee naar de supermarkt te gaan, rijd ik snel op en neer en blijft hij lekker thuis, schijnt de zon lopen we lekker samen.
Een kindje van 2,5 alleen in huis terwijl je zelf een heel eind verderop bent zou ik niet zo snel doen, in huis wel, ik ging ook de was doen, maar dan hoorde ik hem en hij mij.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers