Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanrader: Plus-Plus

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Feb 2014 16:04

Aanrader: Plus-Plus

Het is nog niet zo bekend in Nederland, maar nu al bij zowel dochter als mijzelf een favoriet op het gebied van speelgoed: Plus-Plus. Het zijn een soort kunststof puzzelstukjes, allemaal in dezelfde vorm, als twee plus-tekens aan elkaar. Het is goed voor de motoriek, voor het creatieve denkvermogen, voor het inschattingsvermogen, voor het concentratievermogen en voor het leren van vormen, kleuren, etc. En niet onbelangrijk: het is nog eens hartstikke leuk om als ouder en kind samen gezellig een tijd mee aan tafel te zitten 'bouwen'. Weer eens iets anders dan Duplo. Je kunt ermee bouwen in 3D, maar je kunt er ook leuke platte ontwerpen mee maken.

Het is verkrijgbaar in twee formaten: groot en klein. De grote Plus-Plus (Plus-Plus Midi) is leuk voor peuters vanaf 1,5 jaar, de kleine Plus-Plus (Plus-Plus Mini) is meer geschikt voor kleuters of voor peuters die niet meer de neiging hebben alles in de mond te stoppen.

Mijn dochter heeft voor Sinterklaas een doos gekregen van ons (Plus-Plus Mini, ik vond haar daar groot genoeg voor) en ze is er helemaal weg van! Zo leuk om haar lekker creatief bezig te zien. Ze ziet er van alles in en kan, na wat oefenen, ook echt al gericht iets maken.

Een echte aanrader dus. Leuk om cadeau te geven aan een ander (heb ik al een paar keer gedaan, want het is origineel, onbekend én ontzettend leuk), maar ook leuk om je eigen kinderen mee te verrassen. Hieronder wat afbeeldingen, om een idee te krijgen:

Plus-Plus Midi (grote stukken):
Afbeelding

Plus-Plus Mini (kleine stukjes):
Afbeelding

Afbeelding
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 10 Feb 2014 16:19

Re: Aanrader: Plus-Plus

Jee, wat leuk zeg! Is dat gewoon verkrijgbaar in de bekende speelgoed winkels?
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Feb 2014 16:25

Re: Aanrader: Plus-Plus

Vergeten te vermelden. Nee, het is (nog) niet verkrijgbaar bij de bekende speelgoedwinkels. Via de website http://plus-plus.nl/ kan je de verkooppunten vinden. Het is sowieso bij de Bijenkorf verkrijgbaar, daar heb ik het gekocht (met personeelskorting, altijd fijn, aangezien het niet heel goedkoop is :wink:), nadat ik het een paar maanden eerder op een beurs had gezien. Verder heeft Plus-Plus ook een eigen webshop uiteraard. Via internet is er wel makkelijk aan te komen, maar eigenlijk hebben alleen 'exclusieve speelgoedboetiekjes' dit in hun assortiment.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 10 Feb 2014 16:27

Re: Aanrader: Plus-Plus

N. vertelde het laatst op het kinderdagverblijf waar ze zit, daar hebben ze het inmiddels ook aangeschaft. Ze waren er ook erg enthousiast over toen ik erover vertelde. De grote stukken komen op de peutergroepen, de kleine stukjes willen ze in de Peuter-Plus groep gaan gebruiken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Feb 2014 16:36

Re: Aanrader: Plus-Plus

Heel erg leuk!
#teammaple🍁
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:34

Bericht 10 Feb 2014 16:54

Re: Aanrader: Plus-Plus

Wij hebben het hier ook sinds kort en ook hier is het een succes! Alle3 de kinderen vinden het erg leuk, een echte aanrader ja!
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Anoniem16

Bericht 10 Feb 2014 18:32

Re: Aanrader: Plus-Plus

Wat leuk zeg zowel voor thuis als voor in de klas.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 10 Feb 2014 20:07

Re: Aanrader: Plus-Plus

Ik heb het vorig jaar gekocht op Flavourites en mijn kinderen van 5 en 3 zijn er ook gek op! Ook bij vriendjes is het een groot succes. Zeker een aanrader.
<<

Anoniem75

Bericht 10 Feb 2014 20:43

Re: Aanrader: Plus-Plus

Zoiets kon je vorig jaar ook sparen bij de Plus (of was dat iets van onze lokale supermarkt?)

S. heeft iig ook veel van die dingen in allerlei kleuren alleen zijn ze bijna een cm dik en van plastic.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Feb 2014 21:20

Re: Aanrader: Plus-Plus

Die hebben we op de peuterspeelzaal ook. Geen idee hoe lang al. Paars en roze stukjes hebben we.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers