Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Word jij nooit gek.....

<<

ChiQ

Bericht 10 Feb 2014 16:40

Re: Word jij nooit gek.....

Jans schreef:
Happydobby schreef:@jans, is dat een speelgoedaqarium, links op je kast?


Een echt aquarium van hello kitty met figuurtjes van spongebob er in. :banaan:

Haha chiq, ziet er ook leuk uit! Ik kan me nog wel eens een opmerking herinneren van toen je zwanger was dat je niet wilde dat het zo zou worden. Wat kinderen al niet met je kunnen doen hè. :)



Nou echt he!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 10 Feb 2014 16:41

Re: Word jij nooit gek.....

Ik vind trouwens dat het ook afhangt van het soort speelgoed wat er staat. Het door ons gepimpte Ikea keukentje met mooie, bij elkaar passende, houten accessoires vind ik bijvoorbeeld geen doorn in het oog. De felroze-zwarte poppenwagen vind ik al minder om tussen mijn bij elkaar passende meubels en accessoires te zien. Het Prinsessenkasteel vind ik dan wel weer mooi, met hier en daar wat roze maar grotendeels wit. De losse poppetjes e.d. verdwijnen wel altijd in een bak 's avonds, dat is me te rommelig. Zo had N. toen ze kleiner was veel houten speelgoed. Dat vind ik vaak al een stuk rustiger/mooier ogen in de woonkamer dan de V-Tech dingen met schreeuwende kleuren. Ook daar had ze van, maar dat werd altijd weer uit het zicht opgeruimd. Het ligt dus vaak ook aan het soort speelgoed of het rommelig oogt als een Bart Smit, of juist niet.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2014 16:41

Re: Word jij nooit gek.....

Twellie schreef:@ Razz: Die gekleurde mandjes zijn leuk! Waar heb je die vandaan? Passen ze gewoon in een Expedit of is dat een ander soort kastje?


Dat is een ander kastje. Van de praxis/karwei
<<

Anoniem75

Bericht 10 Feb 2014 16:58

Re: Word jij nooit gek.....

Twellie schreef:@ Razz: Die gekleurde mandjes zijn leuk! Waar heb je die vandaan? Passen ze gewoon in een Expedit of is dat een ander soort kastje?


Die kast incl. mandjes hebben we een paar jaar terug bij de Praxis gekocht. Volgens mij staat hij nu nog soms in de folder. De mandjes zijn ook kleiner dan die voor een expedit kast.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Feb 2014 17:33

Re: Word jij nooit gek.....

Ik was eens in een huis, waar 2 kinderen wonen van dezelfde leeftijd als mijn kinderen. Niks in dat huis deed vermoeden dat er kinderen woonden. Nou ik weet wel wat ik liever heb. Dan gaat mijn voorkeur er toch naar uit dat ik struikel over het spul.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 10 Feb 2014 17:46

Re: Word jij nooit gek.....

Ik heb er eigenlijk geen last van, hoort erbij vind ik.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem25

Bericht 10 Feb 2014 17:51

Re: Word jij nooit gek.....

Ellebel schreef:
Aimee schreef:Laatst waren hier vrienden die in maart hun eerste kindje verwachten. Ze maakten een opmerking dat wij zoveel speelgoed hebben en dat zij écht niet van plan zijn hun interieur zo te laten verpesten door al dat speelgoed. Toen dacht ik wel even 'wachr maar...' ;)


Ik heb dat ook altijd gedacht bij vrienden met een supermooi ingericht huis, nu in iedere hoek spelgoed! Ik heb er nooit iets van gezegd (beetje onaardig hoor) maar me wel voorgenomen om het bij ons nooit te laten gebeuren. Dat lukt me nu al bijna 9 maanden.

De grotere spullen van Little People staan in de trapkast in de woonkamer, daar kom straks ook de duplo, treinen, etc bij te staan. We hebben een Besta kast met hooglans deurtjes die bij ons interieur past gekocht voor boekjes, spelletjes, kleurspullen, kleine freubels. En de box is ook hoogglans, en in de box staan alleen wat neutrale knuffels, alle andere felgekleurde babyspeeltjes gaan 's avonds in de boxzak. Op de box na geen speelgoed meer te zien!


Nou, dan heb je mazzel dat het bij jullie allemaal in de trapkast past, hopen dat dat zo blijft :)
Hier ging het ook pas na zijn eerste verjaardag 'mis', met een toettoet autogarage en een loopauto, het kleine babyspul paste allemaal in het expedit kastje. Met zijn tweede verjaardag is daar nog een werkbankje bij gekomen en een hele grote houten treinbaan. En die treinbaan maakt hij soms helemaal met papa, inclusief bruggen, tunnels, wissels, weet ik veel wat. Ik vind het dan ook niet erg om dat een paar dagen te laten liggen zodat hij daar mee kan spelen. Dat mooie ingerichte huis komt over een jaar of 4 wel weer op orde.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Feb 2014 17:53

Re: Word jij nooit gek.....

Ravi heeft tegenover de keuken een speelhoek en naast de bank zijn box. Je ziet dus wel gelijk kind als je hier in huis bent maar ik ruim het altijd wel op.

Afbeelding
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem75

Bericht 10 Feb 2014 18:10

Re: Word jij nooit gek.....

Tangerine schreef:Ik was eens in een huis, waar 2 kinderen wonen van dezelfde leeftijd als mijn kinderen. Niks in dat huis deed vermoeden dat er kinderen woonden. Nou ik weet wel wat ik liever heb. Dan gaat mijn voorkeur er toch naar uit dat ik struikel over het spul.


Dat vind ik idd ook weer overdreven. S. heeft dan straks wel die voorraadkast tot zijn beschikking maar zijn autospeelmat leg ik gewoon in de kamer en dat kastje met die gekleurde mandjes komt ook in de kamer te staan. Wat we nu hebben vind ik té maar helemaal weg en verstopt hoeft nou ook weer niet. Maar beperken tot alles in een hoekje vind ik prima!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Feb 2014 20:05

Re: Word jij nooit gek.....

Ik vind al die mooie hoekjes heel leuk, en die tafeltjes aan de muur met stoeltjes ook, ziet er allemaal ook gezellig uit. Maar ik weet zeker dat mijn meiden daar niet aan gaan spelen. Ze spelen hier op de bank, stoel, de grond en de salontafel(wat geen probleem is daar staat niet veel op)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem331

Bericht 10 Feb 2014 20:10

Re: Word jij nooit gek.....

Ik heb trouwens ook een poosje een tafel met stoeltjes in huis gehad. Alleen wees de praktijk wel uit dat ze liever aan de hoge tafel zitten, óf op de grond zitten te spelen. Tafeltje was snel de deur weer uit, stond alleen maar in de bak.
Ik heb nu op dat plekje naast de bank de bak met duplo staan, en voor de rest staat het meeste spul uit het zicht.
Ik word soms wel wat kriegelig van alle tekeningen en knutselwerkjes die ze altijd willen bewaren en ophangen. Als ik het echt zat ben dan scan in het spul, en gaat het weg. Tot het na een paar weken weer allemaal vol hangt.
<<

Anoniem20

Bericht 10 Feb 2014 22:56

Re: Word jij nooit gek.....

Ik hang de knutseldingen een week in de trapkast...aan de binnenkant welteverstaan :)
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 11 Feb 2014 10:25

Re: Word jij nooit gek.....

Ja zeker wel, wij willen nog een 3e en onderhand heb ik zoiets van, nou kom maar op met die 3e, dan kan daarna al die troep uit huis. Ik geloof dat de zolder dan de helft leger kan zijn.
<<

Anoniem20

Bericht 11 Feb 2014 10:27

Re: Word jij nooit gek.....

Haha, ik ook viva. Daarna gaat de vlag uit en de zooi het huis uit :)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2014 10:28

Re: Word jij nooit gek.....

Ik dacht dat het een stiefouder-issue was, maar gelukkig! :smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 11 Feb 2014 11:12

Re: Word jij nooit gek.....

Leuk Pien!
Het is hier nog niet aan de orde, maar ik weet nu waar ik straks het speelhoekje voor S. ga maken!! :D
Wij hebben precies zo'n trap en nu staat er een grote lage plant op de plek van jullie keukentje zeg maar...
Bedankt voor de inspiratie ;)
<<

Anoniem106

Bericht 11 Feb 2014 13:37

Re: Word jij nooit gek.....

Afbeelding

Ik kwam deze tegen op facebook :smile:
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Feb 2014 13:50

Re: Word jij nooit gek.....

Het valt mee. Voor en tijdens de zwangerschap dacht ik nog dat ik hier nooit al te veel (fel gekleurd) speelgoed wilde hebben, maar nu onze zoon er eenmaal is vind ik het niet zo'n probleem. Het zijn zijn spulletjes en hij is er blij mee. Dan ben ik ook blij. Neemt niet weg dat ik er af en toe doorheen ga om kapotte dingen weg te gooien en speelgoed waarvoor hij te groot is op zolder te zetten. En we ruimen 's avonds altijd op zodat het dan weer een lekker opgeruimde woonkamer is.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus