Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij een goed gebit?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 09 Feb 2014 18:12

Heb jij een goed gebit?

Zelf ga ik 2x per jaar naar de tandarts en er is zelden wat aan de hand, meestal wel een beetje tandsteen maar daar blijft het vaak bij. Ik heb tot nu toe 1 gaatje.

En jullie?
<<

Sheels

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 06 Sep 2013 11:52

Bericht 09 Feb 2014 18:21

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik ga ook 2x per jaar. Bij mij is er ook (bijna) nooit wat aan de hand.
Tandarts vertelde laatste keer dat het er heel mooi en schoon uit ziet.
Schijnt nog wel eens anders te zijn vertelde ze.
Ik doe trouwens niet superveel aan mn gebit, poets 2 of 3x per dag, flos niet en gebruik geen mondwater oid.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Feb 2014 18:24

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik ga er netjes 2x per jaar heen. Poets ook netjes 2x per dag elektrisch.

Ik heb een tandarts gehad die mijn en van vele anderen het gebit verpest heeft. Ieder half jaar 2 gaatjes en nee geen verdoving, want eer dat die ingewerkt is ben ik klaar zei hij altijd... Je kan begrijpen dat ik door die vent nogal bang ben geworden van de tandarts. Daar ben ik dus weg gegaan toen ik een jaar of 18 was en hij mijn moeder erg boos aansprak op de vraag waarom ik ieder half jaar 2 gaatjes had, en hij beweerde dat HIJ verantwoordelijk is voor mijn gebit, ehh... dat ben ik nog altijd zelf... Ow ja deze tandarts maakte NOOIT foto's.

Daarna heb ik er 1 gehad hier vlak bij (ivm met samenwonen moest ik weer een andere tandarts), had een afspraak gemaakt, hebben ze dus wat verkeerd gedaan en ik dus voor niks met angst bij ze kwam. Daar ben ik dus weg gegaan, aangezien het 2x niet goed gedaan hebben met een afspraak maken...

Nu heb ik een tandarts en tot nu toe alleen tandsteen verwijderd heeft (met een verdovend middeltje dat hij op mijn tanden smeert aangezien ik erg gevoelige tanden heb) en na vulling van een kies nog pijn aan een kies achterin, die er dus uit moest. Verder heb ik een goed gebit volgens hun. En ze stellen mij heel erg op mijn gemak waardoor ik iets minder angstig ben. Ben ook erg tevreden over deze tandarts.

Je merkt dus dat ik aardig wat meegemaakt heb kwa tandarts
Laatst gewijzigd door Linnie op 09 Feb 2014 18:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem99

Bericht 09 Feb 2014 18:25

Re: Heb jij een goed gebit?

Ja, had ik.

Tot ik van tandarts wisselde, er eens goed naar mijn gebit gekeken werd (foto's etc) en ik toch een flink aantal gaatjes had die de andere tandarts niet had opgemerkt (had wel gevoelige tanden, maar geen aandacht aan geschonken). Tevens moesten mijn verstandskiezen er echt wel uit, terwijl de oude tandarts zei van niet. Blijkt dat mijn verstandskiezen nooit verder door zullen komen dan dat ze nu zitten en dus in loop van de tijd zullen gaan ontsteken.

Nu wel erg blij met mijn nieuwe tandarts hoor! :D Vult met verdoving en vertelt tenminste wat ze doet :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Feb 2014 18:30

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb nog nooit een gaatje gehad.
Ook ben ik door verhuizingen 5 jaar niet naar de tandarts geweest. Erg slecht aangezien ik daarvoor netjes 2x per jaar ging, maar toen ik eenmaal weer een tandarts had bleek ik alleen een beetje tandsteen te hebben. Dat hebben ze toen verwijderd en daarna ben ik weer netjes 2x per jaar gegaan. Alleen nu ik zwanger ben ben ik niet meer geweest. In het begin was ik te misselijk waardoor ik het niet zag zitten om dat gepruts in m'n mond te hebben. Na m'n bevalling maak ik zo snel mogelijk een afspraak.

Ik heb vroeger wel een beugel gehad en m'n verstandskiezen zijn getrokken (had van 1 last, de andere 3 groeiden scheef waarop de kaakchirurg me de optie gaf om alles op korte termijn te laten trekken uit voorzorg) maar that's it.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem12

Bericht 09 Feb 2014 18:33

Re: Heb jij een goed gebit?

Nee helaas, ik heb heel veel gaatjes gehad en heel snel ontstoken tandvlees waardoor ik veel tandsteen heb.

Ik ga netjes 2x per jaar op controle en minstens 2x per jaar naar de mondhygiënist. Ik vind m`n gebit heel belangrijk, dus dat het me wel wat kost (rubberen ragertjes enzo, om tandsteen te beperken) vind ik niet erg.
<<

Anoniem40

Bericht 09 Feb 2014 18:34

Re: Heb jij een goed gebit?

Niet echt, maar ik ga eigenlijk nooit naar de tandarts. Komt omdat je hier geen verzekering hebt voor de tandarts en ik moet dus alles zelf betalen. Ik ben een keer geweest en toen hebben ze 1 gaatje gevuld, ik was gelijk iets van 200 euro kwijt. Ze zijn wel rijkelijk met verdoving, omdat je gewoon per spuitje betaalt.
Nu is het echt lang geleden dat ik geweest ben, misschien ga ik wel in Nederland als ik op vakantie ben, dat is vast goedkoper. Ik wil dit jaar trouwens nog wel een verstandskies laten trekken, dat kost me ook weer iets van 200 euro.
<<

Anoniem126

Bericht 09 Feb 2014 18:45

Re: Heb jij een goed gebit?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Feb 2014 18:50

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb best een goed gebit. Tot mijn 20e nooit gaatjes, toen had ik er 1. Nu ben ik bijna 30 en heb ik 4 gevulde gaatjes en al 1,5 jaar een piepklein gaat wat niet groter wordt en waar tot nu toe niets aan gedaan hoefde te worden. Mijn verstandskiezen zijn wel verwijderd bij de kaakchirurg. Ze kwamen scheef door en gaven ontsteking na ontsteking (ook in mijn oor en keel).

Wel heb ik jarenlang een beugel gehad omdat ik flinke onderbeet had (blokbeugel, slotjes en buitenboordbeugel, in totaal 5 jaar lang). Nu heb ik af en toe iets met het draadje achter mijn tanden.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Feb 2014 18:53

Re: Heb jij een goed gebit?

Pompoen schreef:Ik heb best een goed gebit. Tot mijn 20e nooit gaatjes, toen had ik er 1. Nu ben ik bijna 30 en heb ik 4 gevulde gaatjes en al 1,5 jaar een piepklein gaat wat niet groter wordt en waar tot nu toe niets aan gedaan hoefde te worden. Mijn verstandskiezen zijn wel verwijderd bij de kaakchirurg. Ze kwamen scheef door en gaven ontsteking na ontsteking (ook in mijn oor en keel).

Wel heb ik jarenlang een beugel gehad omdat ik flinke onderbeet had (blokbeugel, slotjes en buitenboordbeugel, in totaal 5 jaar lang). Nu heb ik af en toe iets met het draadje achter mijn tanden.


Ik heb ook een onderbeet gehad, maar omdat ik op latere leeftijd een beugel nam (door die verschrikkelijke tandarts, omdat ik dus bang was), was het te laat om die overbeet nog goed te krijgen. Heb dus een kaakoperatie gehad...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Feb 2014 18:55

Re: Heb jij een goed gebit?

Sienna schreef:Ja, had ik.

Tot ik van tandarts wisselde, er eens goed naar mijn gebit gekeken werd (foto's etc) en ik toch een flink aantal gaatjes had die de andere tandarts niet had opgemerkt (had wel gevoelige tanden, maar geen aandacht aan geschonken). Tevens moesten mijn verstandskiezen er echt wel uit, terwijl de oude tandarts zei van niet. Blijkt dat mijn verstandskiezen nooit verder door zullen komen dan dat ze nu zitten en dus in loop van de tijd zullen gaan ontsteken.

Nu wel erg blij met mijn nieuwe tandarts hoor! :D Vult met verdoving en vertelt tenminste wat ze doet :)


Hier ongeveer hetzelfde.
<<

Anoniem50

Bericht 09 Feb 2014 18:59

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb last van mijn tandvlees. Het was altijd ontstoken en nu teruggetrokken. Ik moet het beter gaan verzorgen. Anders mag ik een gebitje.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Feb 2014 19:01

Re: Heb jij een goed gebit?

Nee, ik heb geen goed gebit. Heel veel gaatjes gehad en heb vaak ontstoken tandvlees en tandsteen. Ik flos ook veel te weinig trouwens. Ik probeer wel 2x per jaar naar de tandarts te gaan, heb mn afspraak van komende dinsdag toevallig afgezegd, maar ga binnenkort wel weer. Nu al een paar jaar geen gaatjes gehad, alleen heb ik het gevoel dat er nu toch weer gaatjes aan het ontstaan zijn. Ik heb trouwens een tandartstrauma opgelopen in mn jeugd, door een tandarts die totaal niet met (bange) kinderen om kon gaan en ik zie er nog steeds altijd erg tegenop om erheen te gaan. Lig daar absoluut niet relaxed.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem38

Bericht 09 Feb 2014 19:03

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb een goed gebit! Nul gaatjes of behandelingen gehad.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 09 Feb 2014 19:05

Re: Heb jij een goed gebit?

Ja! Nog nooit een gaatje gehad. Wel een keer een behandeling omdat ik gevallen was en mijn tand eraf was. Onee, twee keer :laughcry:

VOlgens mij moet ik trouwens morgen naar de tandarts! Komt dit topic even op het juiste moment!
<<

Anoniem187

Bericht 09 Feb 2014 19:54

Re: Heb jij een goed gebit?

Alleen mijn verstandskiezen zijn getrokken en ik heb last van tandsteen. Maar nog geen gaatjes etc.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Feb 2014 19:55

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb veel tandsteen door medicatiegebruik (inhalers) en veel door m'n mond ademen (chronisch verstopte neus). Ook heb ik teruggetrokken tandvlees en daardoor een paar pijnlijke blootliggende tandhalzen. Naar los daarvan mag ik niet klagen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 09 Feb 2014 20:21

Re: Heb jij een goed gebit?

Mijn tanden zijn prima, ben 31 en heb één gaatje. Tandvlees geeft wel veel problemen, ik heb ernstige paradontitis gehad en daar blijf ik de rest van mijn leven gevoelig voor. Moet dagelijks langs poetsen, stoken en rageren en twee keer per jaar een behandeling bij de paradontoloog ondergaan. Beetje jammer dat die paradontitis indirect het gevolg is van mijn goede gebit: mijn vorige tandarts vond mijn gebit zo goed dat hij me nooit heeft verteld dat ik ook moest stoken of flossen oid.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Feb 2014 21:12

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb ooit eens twee beginnende gaatjes gehad in de kiezen helemaal achterin. Bij vlagen word ik echt heel misselijk tijdens het tanden poetsen en moet ik echt kokhalzen als ik bij de achterste kiezen ben. Toen ook zo'n fase gehad. Het waren ook nog geen gaatjes, maar toch wilde de tandarts ze vast vullen..

Verder eigenlijk nooit wat gehad. Mijn verstandskiezen zijn er wel alle vier uit, de onderste twee groeiden horizontaal dus dat moest ook echt wel. Ik poets netjes twee keer per dag, soms drie keer en poets elektrisch. Stoken schiet er wel steeds bij in moet ik eerlijk zeggen..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 09 Feb 2014 22:20

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik ga ook 2x per jaar naar de tandarts. Ik heb buiten wat tandsteen nooit wat en ook geen gaatjes (hoop dat dat zo blijft!).
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Feb 2014 22:23

Re: Heb jij een goed gebit?

Ja en ik krijg ook iedere keer weer complimenten van de tandarts. Ik ga zo'n 1x per jaar en ik heb nog maar 1 vulling. Verder staan m'n tanden ook mooi recht en ik heb nooit tandsteen oid
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 09 Feb 2014 22:24

Re: Heb jij een goed gebit?

Nee, ik heb een gebroken tand en mijn tanden staan scheef. Een beugel heeft niks uitgehaald.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Feb 2014 22:43

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik ben trots op mijn gebit zoals het nu is.

4 Blijvende kiezen getrokken, operatief de stand van mijn verstandskiezen onder aangepast, 14 jaar beugels en 5 gaatjes gehad. Ik moet alleen meer flossen aangezien er altijd tandsteen weggehaald moet worden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 10 Feb 2014 08:22

Re: Heb jij een goed gebit?

Opzich heb ik hele sterke tanden. Alleen door het veelvuldig (en hard) knarsen snachts zijn mijn tanden inmiddels versleten als van een 70 jarige. Nu heb ik een splint (knarsbitje) waarmee ik mn tanden iig bescherm snachts.
30-04-2017
<<

Anoniem17

Bericht 10 Feb 2014 09:45

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb wel sterke tanden volgens mij, ik heb pas 3x een gaatje gehad waarvan 2 in mijn melkkiezen. M'n tanden staan alleen vrij scheef en ik mis een kies en al m'n verstandskiezen. Mja, dan hoeven ze in ieder geval niet getrokken te worden :)
Oh en ik heb tanderosie en ik knarstand 's nachts waardoor m'n glazuur een beetje beschadigd is, maar zolang ik geen gaatjes krijg zal het allemaal wel meevallen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers