Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heb jij een goed gebit?

<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 10 Feb 2014 10:44

Re: Heb jij een goed gebit?

Nou jaaa zeg! Nooit iets gehad en nu is er een topic over en mag ik woensdag terug voor een wortelkanaalbehandeling :thumbdown:
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 10 Feb 2014 10:49

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik ga 2x per jaar naar de tandarts.
Eigenlijk heb ik ook nooit wat dan.
Hij moet meestal wat tandsteen weghalen en een aantal jaar geleden had ik een heel klein beginnend gaatje, wat gevuld is.
Ik poets 2x per dag mijn tanden en gebruik elke avond tandenstokers.
<<

Anoniem280

Bericht 10 Feb 2014 11:57

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik ga 2 keer per jaar naar de tandarts en 2 keer per jaar naar de mondhygiëniste.
Ik heb chronisch last van tandsteen. Ik flos niet, dat is niet nodig zei mijn mondhygiëniste, maar moet wel stokeren met rubberen raggertjes, de smalste die er zijn, omdat mijn tanden en kiezen erg dicht opelkaar staan.
Tijdje terug heb ik nog aan de tandarts gevraagd hoeveel gaatjes ik tot nu toe heb gehad, hij tellen, hij zei je hebt er maar 3.
Ik vind dat ik verder wel een mooi gebit heb, tanden en kiezen staan allemaal recht, nooit geen beugel gehad, iets waar ik enorm trots op ben! En ik wilde altijd zo graag een beugel :palm: Wel zit er aanslag op mijn gebit, maar dat komt door roken en de koffie.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Feb 2014 13:27

Re: Heb jij een goed gebit?

ik ga 1x per jaar en meestal is het puur tandsteen verwijderen. Gaatjes heb ik nog nooit gehad, toen ik klein was wel een keer een preventive behandeling gehad. Verder als kind ook nooit een fluor behandeling gehad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 10 Feb 2014 13:28

Re: Heb jij een goed gebit?

voor ik een beugel gehad heb wel maar nu zijn de keizen waar die ringetjes rond gezeten hebben echt gatenkaas. ook zijn er toen geen keizen getrokken waardoor ik nu eigenlijk te weinig ruimte heb dus snel gaatjes in mn andere kiezen.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 10 Feb 2014 13:59

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik ga 2x per jaar naar de tandarts(daar is altijd alles prima), en minstens 3x per jaar naar de mondhygiëniste, voor tandsteen.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 10 Feb 2014 14:11

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb nog nooit gaatjes gehad. Ik ging altijd 2x per jaar. Maar vond de tandarts niet meer nodig dus ga nu nog maar 1x per jaar.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Feb 2014 16:36

Re: Heb jij een goed gebit?

Tot mijn 30e had ik geen gaatjes. Nu al drie... Eentje toen ik 30 was en twee tijdens mijn zwangerschap. Wel maar kleine gaatjes gelukkig, was zo klaar. En heb altijd een beetje tandsteen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem185

Bericht 10 Feb 2014 17:11

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb al zo veel gaatjes gehad dat ik het niet meer kan tellen en twee wortelkanaal behandelingen.

De laatste jaren ging het 'goed' en had ik maar één of geen gaatjes, maar nu de laatste keer had ik er in een controlebeurt wel zes. Toen had ik het echt wel weer even gehad ermee.

Ik poets wel goed twee keer op een dag en heb als kind miljoenen 'tandpoets lessen' gehad. Ik zou zogenaamd niet goed poetsen, maar hij kon nooit aanwijzen waarom niet omdat ik altijd 'expres goed gepoetst' had voordat ik naar de tandarts ging. Wat dus niet waar was, ik poetste gewoon net zoals anders, maar dat geloofde hij niet. Op mijn 16e heeft hij een keer gezegd dat hij me niet meer ging helpen als ik niet beter ging poetsen en toen was ik echt ten einde raad, want ik poetste op dat moment drie keer per dag (op de middelbare school zelfs op school) en ik kreeg toch gaatjes.

Nu zit ik sinds twee jaar bij een andere tandarts die veel liever is en die gewoon zegt dat ik zwakkere tanden heb, maar daar weinig aan kan doen. Iemand die erkent dat ik mijn best doe maar dat het gewoon niet genoeg uitmaakt. Ik moet ook nog iedere controle fluor krijgen.
<<

Anoniem 42

Bericht 10 Feb 2014 17:38

Re: Heb jij een goed gebit?

Ja, heb er nooit wat mee terwijl ik het niet heel bijzonder speciaal onderhoud. Heb gewoon een tandenborstel van de Action van dertig cent. In 2012 ben ik voor het eerst in zeven a acht jaar naar de tandarts geweest: geen gaatjes, nog niet eens tandsteen of iets dergelijks.
<<

Anoniem130

Bericht 10 Feb 2014 18:35

Re: Heb jij een goed gebit?

Ja, ik heb wel hele sterke tanden. Ze zijn ook wit en staan erg recht terwijl ik nooit een beugel heb gehad (wat mensen nooit geloven haha). En dat terwijl ik mijn hele leven al heel veel cola drink haha!

Ik wilde dat ik kon zeggen dat ik nog nooit een gaatje heb gehad, maar helaas is er 1.5 jaar geleden een beginnend gaatje preventief klein beetje uitgeboord en gevuld. Dus helaas. Maar ik heb het wel 25 jaar zonder beugel en gaatjes etc. kunnen doen. Heb ook geen tandartsverzekering en ga eens in de 1.5 jaar voor controle en dan ist altijd prima. :)

Poets met een gewone handtandenborstel en gebruik eigenlijk pas sinds kort tandenstoker/flosdraad. Geen mondwater, daar kan ik niet tegen. Oh en ik poets altijd met zendium, want van alle andere tandpasta krijg ik aften, rotzooi.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 10 Feb 2014 21:01

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb niet zo'n goed gebit. Altijd veel gaatjes, volgens mij zijn al mijn kiezen gevuld en heb ik nog her en der wat gaatjes. 1 wortelkanaal behandeling heb ik gehad. 3 verstandskiezen zijn eruit. Ik heb/had altijd veel last van ontstoken tandvlees, maar nu zit ik bij een andere tandarts en daar zit een mondhygiënist bij in en nu krijg ik tips om dit te voorkomen. Dus flossen met die rubberen ragertjes en hoe je beter/anders kunt poetsen. Hopelijk helpt het.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 10 Feb 2014 21:32

Re: Heb jij een goed gebit?

Tot mijn bevalling had ik maar 1 gaatje. Helaas heb ik nu nog maar 2 kiezen zónder gaatje. In 3 jaar tijd heb ik 2 wortelkanaalbehandelingen gehad en in bijna al mijn kiezen (en zelfs in een tand!) gaatjes.

Echt verschrikkelijk vind ik het. Mijn tanden/gebit was zo mooi zonder gaatjes. Nu is het nog steeds mooi, maar het idee dat ik zoveel vullingen in mijn mond heb vind ik niet fijn.

:cry:
Afbeelding
<<

Anoniem 47

Bericht 11 Feb 2014 17:20

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb een goed gebit. Ik heb geen gaatje en ga één keer per jaar naar de tandarts.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 11 Feb 2014 18:21

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb een fortuin in mijn mond voor de tandarts (godzijdank verzekerd)

Ik heb vaak gaatjes, volgens mij is mijn hele gebit gevuld met vullingen.
Mijn verstandskiezen zijn getrokken
Ik heb wortelkanaalbehandelingen gehad
Wordt altijd tandsteen verwijderd

Een grote ramp dus, ik poets uiteraard mijn tanden en af en toe flos ik.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 11 Feb 2014 19:04

Re: Heb jij een goed gebit?

Mijn gebit is echt drama. Ik heb nachten wakker gelegen van de pijn, vijf keer gevolgd door een wortelkanaalbehandeling (die weer gevolgd werden door een grote ontsteking). Gaatjes tel ik niet eens meer, elke kiezen zit wel iets op. Sommige tanden/kiezen zijn zelfs meerdere keren geboord en gevuld (zelfs gaatjes onder vullingen). Donderdag weer halfjaarlijkse controle, zal zeker gevolgd worden door twee of drie vervolgafspraken.
Tandsteen heb ik bijna geen last van, dat valt dan weer mee :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem315

Bericht 11 Feb 2014 19:13

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb een gemiddeld gebit. Zo nu en dan een gaatje. Ik heb alleen een kies die niet goed gevuld wil worden ofzo, want hij is al een paar keer geknapt en momenteel loop ik met een half uitgeholde kies rond, want hij was laatst weer kapot gegaan en wordt pas in juni gevuld. Ik mocht laatst namelijk niet, omdat ik toen nog zwanger was.

Verder heb ik geen ervaringen met wortelkanaalbehandelingen, ik heb geen bruggen of wat dan ook.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Feb 2014 19:23

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb een slecht gebit. Waarschijnlijk mede door de vele antibiotica kuren in mijn jeugd. Volgens mij zijn al mijn kiezen wel gevuld. Ook een keer een wortelkanaalbehandeling gehad. Die kies is zwart aan het verkleuren. Ik heb ook bijna altijd wel wat. Ga trouwens wel twee keer pj op controle.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 11 Feb 2014 22:15

Re: Heb jij een goed gebit?

Toevallig met naar de tandarts geweest en hij zij dat ik een heel gaaf gebit heb. Ik heb nog nooit gaatjes gehad en, behalve een beugel, heb ik nooit wat gehad aan mijn gebit. Blij mee!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 11 Feb 2014 22:19

Re: Heb jij een goed gebit?

Ja, ik heb een goed gebit (afkloppen!), geen gaatjes, vullingen etc.
Daarentegen heb ik wel gauw last van mijn tandvlees, maar ik heb het onder controle gelukkig.
<<

Anoniem30

Bericht 11 Feb 2014 23:17

Re: Heb jij een goed gebit?

ja, nog nooit wat gehad. Alleen gevallen toen ik 15 was dus heb allemaal afgebroken stukken kies die deels gevuld zijn omdat ze te scherp waren. Hoefde van tandarts nog maar 1x per jaar en ga nu dinsdag na 3 jaar weer.....ben benieuwd haha!

Helaas, twee gaatjes tussen twee kiezen in, naast elkaar. Maar daar kon ik niks aan doen volgens de tandarts. En mijn tandvlees is aan de bovenkant ontstoken, maar verder had ik een goed en netjes gebit zei ze! Voor straf moet ik volgende week naar de assistent voor behandeling tandvlees & week erop voor de gaatjes en elk half jaar komen :12:
Laatst gewijzigd door Anoniem30 op 18 Feb 2014 19:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 43

Bericht 12 Feb 2014 13:12

Re: Heb jij een goed gebit?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Feb 2014 18:42

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik had tot een aantal jaren terug best een goed gebit, alleen wat geel en veel tandsteen. Inmiddels in 3 jaar zo'n 6-7 gaatjes te pakken, toevallig vandaag ook weer 2 laten vullen. Ik poets nog gewoon wel goed dus waar het aan ligt?
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Feb 2014 21:38

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik heb een redelijk gebit. Bij mijn eerste tandarts had ik altijd wat (denk dat ik zo'n 6-7 vullingen heb) maar sinds ik daar weg ging (zo'n 10 jaar geleden) heb ik geen gaatjes meer gehad. Wel snel last van tandsteen en daarvoor ge ik naar de mondhygiëniste.
Ik ga 1x per jaar naar de tandarts.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Feb 2014 12:46

Re: Heb jij een goed gebit?

Ik ben net weer terug van de tandarts. Alles zag er goed uit.
Alleen wat tandsteen vooral aan de achterkant van de voorste tanden. Ik heb namelijk boven en onder een stangetje.
Dit komt nog van mijn beugel.
2014 2016
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers