Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Komt je kind iedere dag buiten?

<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 19:45

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Eigenlijk elke dag wel, ik vind dat wel belangrijk, maar het komt zo nu en dan wel eens voor dat we een dagje binnen blijven.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Feb 2014 19:46

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Nee.

Zitten zat pyjamadagen tussen.
<<

Anoniem75

Bericht 09 Feb 2014 20:33

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Eigenlijk iedere dag wel. Al is het maar op en neer naar de supermarkt.

Alleen nu ivm de zwangerschap zitten we ook wel eens een dagje binnen. Ik trek het niet meer om iedere dag een blokje om te gaan.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Feb 2014 20:34

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Lejow schreef:Nee.

Zitten zat pyjamadagen tussen.


+1
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem28

Bericht 09 Feb 2014 20:40

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Nee, ze komen niet elke dag buiten, zeker in de winter niet. Wij kunnen hier geen stukje wandelen, gezien de locatie waar wij wonen. Daarbij wonen wij op de vlakte en waait het hier een stuk harder dan in de bebouwde kom. De jongste kan zich hier nu nauwelijks staande houden in de wind.
<<

Anoniem20

Bericht 09 Feb 2014 20:48

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Vrijwel iedere dag, vooral de oudste. Die neem ik weleens na het avondeten mee op de fiets, even naar de AH of gewoon een rondje fietsen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2014 20:58

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Ik heb van huis uit meegekregen dat het belangrijk is om elke dag buiten te komen. Ik vind het ook gewoon prettig, maar we hebben ook een hond genomen zodat er elke dag buiten kwamen. Wat wel jammer is, is dat hij totaal niet van tegen houdt en ik weleens (voor de kinderen) een heel rondje a 20 minuten in mijn eentje heb gelopen en de hond gewoon droog bij de poort zat. Die was gauw de struiken in gerend en daar geplast en gepoept. Door de harde regen op de paraplu heb ik nooit geweten dat hij niet meeliep :palm:. Onze hond loopt altijd los en zwerft een beetje rond vandaar dat ik niet in de gaten had dat hij niet bij me was. Met regen doe ik m nu dus altijd aan de lijn haha.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 09 Feb 2014 21:13

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

B. gaat iedere dag even naar buiten. Ook in joggingbroek (ik) en pyama (B.) gaan we gerust even de eendjes voeren of een stukje fietsen. Wel op een moment dat ik gok dat er zo min mogelijk mensen buiten zijn... Dat dan weer wel. Een frisse neus vind ik zelf fijn en B. heeft het echt nodig om even te kunnen rennen en razen.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Feb 2014 21:31

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Ja iedere dag, net als ik moet hij iedere dag even luchten. Ik word gek wanneer ik een hele dag binnen zit.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 21:34

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Pleun schreef:Wel op een moment dat ik gok dat er zo min mogelijk mensen buiten zijn... Dat dan weer wel.
Waarom?
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 09 Feb 2014 21:35

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

O nee hoor ze komen niet alle dagen buiten.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 09 Feb 2014 21:39

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Over het algemeen wel, ik vind het wel belangrijk ook al heb ik er zelf lang niet altijd zin in. Denk dat hij eens per twee weken ongeveer een dag binnen blijft.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Feb 2014 21:43

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

En wat gaan jullie dan doen buiten? Zeker met dit soort dagen/weer enz.
B gaat vaak mee op de fiets, als ik boodschappen ga doen, maar vindt het lastig om in deze tijd van het jaar 'bewust' ergens heen te gaan met haar (speeltuintje, kinderboerderij enz).
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 09 Feb 2014 21:45

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Lejow schreef:En wat gaan jullie dan doen buiten? Zeker met dit soort dagen/weer enz.
B gaat vaak mee op de fiets, als ik boodschappen ga doen, maar vindt het lastig om in deze tijd van het jaar 'bewust' ergens heen te gaan met haar (speeltuintje, kinderboerderij enz).


Ik zou haar met dit soort dagen in de buggy zetten en gewoon een blokkie om ? Ik doe dit vaak met 1 vd meiden en gaan dan bijv naar de trein kijken.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Feb 2014 21:45

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Lejow, vooral ook boodschappen hoor. Of te voet op visite, naar de stad oid.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2014 21:46

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Hij gaat naar buiten om met stokken te spelen, ballen te gooien en in plassen te springen. Er is veel was zoals je dan wel kunt begrijpen..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2014 21:47

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Lejow schreef:En wat gaan jullie dan doen buiten? Zeker met dit soort dagen/weer enz.
B gaat vaak mee op de fiets, als ik boodschappen ga doen, maar vindt het lastig om in deze tijd van het jaar 'bewust' ergens heen te gaan met haar (speeltuintje, kinderboerderij enz).

Toen ze kleiner waren gingen ze in de draagdoek/kinderwagen mee en dan ging ik gewoon een stuk lopen.
Nu gaan we naar de speeltuin/buiten plassen stampen/naar een groot veld om te voetballen/naar het bos/naar de recreatieplas/een stuk fietsen/boodschappen doen/eendjes voeren/naar de efteling (we hebben een abonnement) enz.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Feb 2014 21:48

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Ja, dat zou ik nog wel kunnen doen inderdaad.
Hier ook metro's en treinen zat, en ook eendjes om brood te geven trouwens.

Onze woonkamer zit op de eerste verdieping, dus kan haar niet makkelijk zelf laten struinen in de tuin. Dat vind ik wel jammer :(
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2014 21:48

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Lejow, ik heb voor beide kinderen regenpakken en skibroeken, dus ze kunnen ook in de speeltuin lekker spelen zonder heel nat te worden. Pas in het bos was het ook fijn dat ze hun skibroeken aan hadden.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 09 Feb 2014 21:49

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

-ED- schreef:
Pleun schreef:Wel op een moment dat ik gok dat er zo min mogelijk mensen buiten zijn... Dat dan weer wel.
Waarom?


In de zin ervoor vertelde ik dat we gerust even naar buiten gaan in joggingbroek/pyama. Dat betekent in mijn geval dus minder netjes/keurig dan wanneer ik ons heb aangekleed en opgetut. Niet duidelijk genoeg aangegeven, nu de verklaring. Ik ben niet mensenschuw, ik ontwijk ze slechts als ik niet op mijn "best" ben...

Wij gaan even de eendjes voeren, naar het speeltuintje aan de overkant of inderdaad een stukje fietsen. Naar de treinen kijken of juist naar de auto's op de snelweg. Soms gewoon even een stukje lopen, alle hekjes van de voortuinen dichtdoen, alle poezen bekijken en de hondjes willen aaien en uitgebreid de bosjes inspecteren kost al tijd genoeg dus dan zijn we al even onderweg.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Feb 2014 21:52

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Liadan schreef:Lejow, ik heb voor beide kinderen regenpakken en skibroeken, dus ze kunnen ook in de speeltuin lekker spelen zonder heel nat te worden. Pas in het bos was het ook fijn dat ze hun skibroeken aan hadden.


Dat vind ik ook niet erg :) Maar ik heb dan niet voldoende zicht op haar als ik zelf binnen bezig ben.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2014 21:54

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Oh my freaking Lord!! Ik kan Ruben natuurlijk gewoon een skibroek aantrekken als we naar buiten gaan!! :palm: Thnx Liadan!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2014 21:55

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Lejow schreef:
Liadan schreef:Lejow, ik heb voor beide kinderen regenpakken en skibroeken, dus ze kunnen ook in de speeltuin lekker spelen zonder heel nat te worden. Pas in het bos was het ook fijn dat ze hun skibroeken aan hadden.


Dat vind ik ook niet erg :) Maar ik heb dan niet voldoende zicht op haar als ik zelf binnen bezig ben.

Oh dat snap ik hoor. Ik reageerde eigenlijk ook op je eerdere post, wat je in deze tijd van het jaar met haar kan doen. Hier helpen de regenbroeken/skibroeken, want daardoor kunnen we meer dingen doen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Feb 2014 21:56

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Steep schreef:Oh my freaking Lord!! Ik kan Ruben natuurlijk gewoon een skibroek aantrekken als we naar buiten gaan!! :palm: Thnx Liadan!

Haha, ja dat scheelt hier bergen was in ieder geval;-)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Feb 2014 22:00

Re: Komt je kind iedere dag buiten?

Ezra heeft ook altijd van die regen- en skibroeken (buitenspeelbroeken noemen we ze), hij speelt erg graag in de plassen, en dan niet een beetje stampen, maar echt op zijn kont erin zitten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx