Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoenen uit doen bij een ander

<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 09 Feb 2014 13:55

Schoenen uit doen bij een ander

Wij dragen zelf geen schoenen in huis en we willen graag dat anderen ook hun schoenen uit doen bij ons.
Vooral als het nat weer is, dan loop je toch een hoop rommel mee naar binnen.
Kinderen vragen we nu al vaak om de schoenen uit te doen maar aagezien hier iedereen achterom komt staan ze vaak al in de woonkamer en hebben we alweer natte sporen.
Aan de ene kant denk ik: het is mijn huis, mijn vloer dus ik hang gewoon een briefje aan de deur voor de bijkeuken of men hun schoenen willen uitrekken.
Aan de andere kant: iets houd me tegen, vind het ook 'gek' om mijn ouders/ schoonouders/ vriendinnen te vragen hun schoenen uit te trekken.

Dus mijn vraag aan jullie: hebben jullie er moeite mee om je schoenen uit te doen bij familie/ vrienden?
Vind je dit raar of is het even wennen en weet je nu niet anders?
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 09 Feb 2014 13:59

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit aan me gevraagd werd, maar zal er geen probleem van maken.
Wel doe ik het automatisch nog bij mn ouders thuis als het vies weer is en ik ben daar op 'gewoon' bezoek.

Zou je het ook doen bij verjaardagen enzo? Want dan zou ik het wel weer raar vinden.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Feb 2014 14:07

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Sowieso zorg ik ervoor dat ik mijn schoenen veeg voor ik ergens naar binnen ga, dan valt het qua sporen al reuze mee.

Ik weet van vroeger nog wel dat ik vriendinnetje had waar je inderdaad altijd je schoenen uit moest doen. Was eerst even wennen, maar op een gegeven moment weet je niet beter.
Met verjaardagen ed zou ik het trouwens inderdaad niet vragen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Feb 2014 14:11

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Bij vrienden en familie trek ik ook de schoenen uit.

Bij verjaardagen niet en bij ons houden ze de schoenen dan ook aan.
Mijn man houdt soms wel nog zijn schoenen aan, maar alleen als ze schoon zijn.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Feb 2014 14:12

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik zou het wel accepteren als men het wil, maar ik persoonlijk vind het vervelend omdat ik last heb van zweetvoeten.
Om mij heen hoef ik bij niemand mijn schoenen uit te doen.
Bij een verjaardag zou ik het ook vreemd vinden trouwens.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Feb 2014 14:13

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Bij ons moeten ze over 2 schoonloopmatten en een kokosmat heen voordat je bij ons binnen bent. Meestal is dit wel voldoende. Alleen met sneeuw in combi met zout vraag ik mensen om de schoenen uit te doen. Dat vind ik jammer voor onze houten vloer.

Ik zou het niet vervelend vinden als iemand mij vraagt om mijn schoenen uit te doen.
2016
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 08:17

Bericht 09 Feb 2014 14:14

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik heb er geen moeite mee en vind het ook niet raar. Ik doe eigenlijk automatisch mijn schoenen uit bij anderen omdat ik dit gewend ben. Ik heb het van huis uit meegekregen dus vandaar dat ik het niet vreemd vind. Als mensen bij ons komen dan doen ze eigenlijk ook altijd hun schoenen uit. En ik heb ook nooit het idee gehad dat ze dit vreemd vonden.

Van klus mannetjes zal ik niet vragen om hun schoenen uit te doen, want dat vind ik dan wel weer vreemd om te vragen. En als ik veel visite over de vloer zal hebben dan zal ik dit ook vragen.
<<

Anoniem40

Bericht 09 Feb 2014 14:27

Re: Schoenen uit doen bij een ander

In Noorwegen is het normaal om overal je schoenen uit te doen, omdat het met sneeuw niet fijn is om met schoenen aan binnen te lopen. Iedereen doet hier dus schoenen uit, ook op feestjes enzo. Ik doe het nu bij iedereen, ook in Nederland en dat vinden veel mensen gek. Voor mij voelt het gek om met schoenen aan bij iemand binnen te zijn, het is maar net wat je gewend bent.
Ik zou het dus niet gek vinden als het gevraagd zou worden en ik zou het zelf ook doen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Feb 2014 14:33

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Mijn broer heeft ook een briefje op de bijkeuken deur met schoenen uit.

Daar krijgt hij altijd veel commentaar op van vrienden
Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 09 Feb 2014 14:37

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Bij mijn moeder doe ik het wel. Zij heeft vloerbedekking in de kamer. Ik zou het overal graag doen omdat ik het fijn vind om op blote voeten te lopen. Maar als ik ergens anders op bezoek ben laat ik mijn schoenen wel aan.
Mochten ze het vragen dan doe ik ze wel uit. Vind ik geen probleem.
Laatst gewijzigd door Isolt op 09 Feb 2014 15:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem83

Bericht 09 Feb 2014 14:42

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Aan boord is het niet meer dan normaal om binnen de schoenen uit te doen, ik vind het zelfs raar om ze aan te houden. Dan kan je toch nooit op je sokken of blote voeten door het huis zonder vieze voeten te krijgen, dan is de vloer toch nooit echt schoon. Thuis dragen wij dus ook geen schoenen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Feb 2014 15:05

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vind het geen probleem om ze uit te doen en als ik ergens kom en ze willen dat ik mijn schoenen uitdoe vind ik het alleen maar fijn als er een briefje hangt zodat ik het ook weet.
Het is jouw huis en jouw vloer dus als jij wilt dat mensen hun schoenen uitdoen vind ik het ook meer dan normaal dat mensen dat ook gewoon doen en ik zou dan ook een briefje hangen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem287

Bericht 09 Feb 2014 15:12

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Wij doen altijd onze schoenen uit binnen en laatst toen mijn ouders op bezoek kwamen en het regende heb ik ze ook gevraagd om de schoenen uit te doen. Had net gedweild een paar uur daarvoor en ik had geen zin in weer een vieze natte vloer. Verder vind ik het eigenlijk ook gewoon goor om je schoenen binnen aan te laten, ook als het niet regent, maar ik durf verder nooit te vragen of mensen hun schoenen uit willen doen. Met een verjaardag zou ik het sowieso niet vragen hoor en dan hou ik zelf ook mijn schoenen aan.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 09 Feb 2014 15:13

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Eigenlijk vind ik het altijd raar om bij andere schoenen uit te doen. Schoenen uit doen staat voor mij gelijk aan je ergens thuis voelen. En ik voel me niet overal thuis. Ik zet zelfs met de schoenen aan bij mijn moeder thuis. Tot dat ze zei dat ik ze wel uit mocht doen. Want haar huis was immers mijn 2de huis. En daar had ze gelijk in. Dus bij mijn moeder doe ik ook de schoenen uit.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Feb 2014 15:38

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Lopen jullie zelf op sokken, panty's of trekken jullie zelf sloffen/pantoffels aan? Ik kom mijn eigen huis wel met schoenen binnen, trek ze niet bij de achterdeur uit (of moet echt heel vies weer zijn) en loop dat meteen door naar boven waar ik sloffen aan trek. Ik lunch tussen de middag thuis en hou dan mijn schoenen aan, is me dan even te veel werk om naar boven te lopen en sloffen aan te trekken voor die ca. 40 uur minuten dat ik thuis ben. Ik zou het niet prettig vinden om bij een ander op mijn panty's rond te lopen, vind daar al snel een zweetlucht aan zitten en ik krijg ook koude voeten.

Ik vind het zelf wel wat gek en ongastvrij om aan iedereen te vragen om schoenen uit te trekken om bv alleen een vloer te beschermen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem40

Bericht 09 Feb 2014 15:47

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik loop zelf op sokken of sloffen. Vriendinnen die een avondje langskomen hebben zelf sloffen mee of anders krijgen ze van mij iets, ik heb wel wat sloffen en dikke sokken over.
Ik vind het trouwens best wel gek om je schoenen aan te houden inmiddels, dat zit toch niet lekker?
Overigens is het hier ook heel normaal om sloffen op kantoor te hebben of in ieder geval van buitenschoenen naar binnenschoenen te wisselen. Je kunt buiten toch niet in je nette schoenen lopen, veel te glad! Mijn vriend gaat dus in bergschoenen naar zijn werk en wisselt daar naar nette schoenen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 09 Feb 2014 15:52

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Als iemand het zou vragen zou ik het wel doen, maar eigenlijk vind ik het wel wat overdreven. Hoe vies wordt je vloer nou helemaal? Ik vind sowieso dat sommige mensen wel erg panisch doen over hun vloer (niet per se in dit topic hoor, gewoon in het algemeen). Voor mij is een vloer een gebruiksvoorwerp waar je nou eenmaal op loopt en ja die kan dan dus wel eens vies worden. Als het bijvoorbeeld sneeuwt of heel modderig weer is vind ik het wel anders, dan doe ik vaak uit mezelf mn schoenen al wel uit.
<<

Anoniem99

Bericht 09 Feb 2014 16:11

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Mizz_S schreef:Als iemand het zou vragen zou ik het wel doen, maar eigenlijk vind ik het wel wat overdreven. Hoe vies wordt je vloer nou helemaal? Ik vind sowieso dat sommige mensen wel erg panisch doen over hun vloer (niet per se in dit topic hoor, gewoon in het algemeen). Voor mij is een vloer een gebruiksvoorwerp waar je nou eenmaal op loopt en ja die kan dan dus wel eens vies worden. Als het bijvoorbeeld sneeuwt of heel modderig weer is vind ik het wel anders, dan doe ik vaak uit mezelf mn schoenen al wel uit.


Inderdaad. Plus dat ik me heel ongemakkelijk zou voelen als ik mijn schoenen uit moet doen, terwijl ik niet eens thuis voel in dat huis. Ik trek mijn schoenen eigenlijk alleen maar thuis, bij mijn ouders of schoonouders uit.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Feb 2014 16:17

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik ben dus zon figuur die het niet prettig vindt om gedwongen mijn schoenen uit te doen. Ik heb ze graag aan, of iig iets aan mijn voeten en door alleen op mijn sokken te lopen voel ik me gewoon ongemakkelijk. En krijg ik koude voeten :-).
<<

Anoniem83

Bericht 09 Feb 2014 16:18

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Wat is er ongemakkelijk aan dat mensen je sokken, panty of voeten zien dan? De vloer wordt ook weleens op gespeeld, gezeten of er valt wat op de vloer dan is dat niet gelijk vies.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Feb 2014 16:21

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik heb er geen moeite mee om m'n schoenen uit te doen bij anderen, als iemand dat vraagt dan doe ik dat. Ikzelf vraag het alleen niet van m'n visite, dan dweil ik daarna gewoon een keertje extra. Ik ben daar zelf redelijk nuchter in denk ik, er gaat niemand dood van een vieze vloer.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Feb 2014 16:22

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Mini schreef:Wat is er ongemakkelijk aan dat mensen je sokken, panty of voeten zien dan? De vloer wordt ook weleens op gespeeld, gezeten of er valt wat op de vloer dan is dat niet gelijk vies.


Beiden zijn niet van toepassing op mij. Het interesseert me niet dat mensen mijn voeten zien of ik die van anderen. Ook ben ik niet vies van dingen die op de grond liggen. Ikzelf voel me gewoon prettiger met iets aan mijn voeten, of dat nu mijn eigen schoenen zijn of een paar lekkere sloffen.
<<

Anoniem162

Bericht 09 Feb 2014 16:24

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik zou het heel raar vinden om bij een ander mijn schoenen uit te doen, als het echt gevraagd wordt dan doe ik het wel maar ik zou er niet blij mee zijn (mijn zweetvoeten bij een ander op de vloer, ze laten dan ook nog afdrukken achter nee dank je) het is toch niet zo'n moeite om na de visite even te stofzuigen/dweilen als het echt vies is geworden, lijkt mij. Bovendien krijg ik dan koude voeten (ondanks dat ik zweetvoeten heb heb ik altijd standaard ijsklompjes), thuis heb ik of schoenen of sloffen aan maar nooit op sokken of blote voeten dat vind ik echt te koud.
De enige keer dat ik bij iemand schoenen uit heb gedaan is bij een buitenlandse buurvrouw ivm het gebedskleed wat op de grond lag.
Laatst gewijzigd door Anoniem162 op 09 Feb 2014 16:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Feb 2014 16:26

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Bij mijn schoonouders doe ik wel altijd m'n schoenen uit maar dat vind ik op een bepaalde manier ook wel weer knus. Het ligt er denk ik een beetje aan of ik me thuis voel of niet. Thuis dragen we geen schoenen maar ik verplicht bezoek niet om ze uit te doen. We hebben vinyl over de vloer dus als het nat wordt is het met een dweil weer weg, daar kan ik me echt niet druk om maken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Feb 2014 16:28

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Overigens vind ik het ook een verschil als mensen direct voordat je je jas amper uit hebt je direct erop wijzen dat je je schoenen uit moet doen. Dat vind ik gewoon onvriendelijk: je mag niet verder behalve als je je schoenen uit doet. Maar als ik me binnen ben, lekker zit, mijn voetjes warm zijn en ik uit knusheid mijn schoenen uit wil doen vind ik het een ander verhaal.

Maar blijkbaar ben ik gewoon raar op schoengebied :-)
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers