Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoenen uit doen bij een ander

<<

ChiQ

Bericht 09 Feb 2014 21:07

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik heb idd een vorm van smetvrees maar ik vind de meeste huizen ook gewoon vies! Ik hou daar echt niet van, ik dwijl om de dag en stofzuig meerdere keren per dag. Ik vind t niet erg als hij vies wordt hoor. Hij likte notabene gisteren de toiletbril (yuk!!) maar ik vind schoenen altijd zo smerig. Je loopt gewoon over rochels op straat, of slakken of ander viezigheid.
<<

Anoniem50

Bericht 09 Feb 2014 21:10

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Als iemand dat wil, dan zou ik daar zeer zeker geen problemen mee hebben.

Mijn vader werkte in de bouw en deed standaard zijn schoenen uit bij de achterdeur. Veel mensen die zijn voorbeeld volgden tot we vroegen waarom ze dat deden, want wij deden het toch ook niet? Conclusie was dat het bij hun thuis gebeurde, ze schoenen bij de achterdeur zagen en daarom het bij ons ook maar deden. Wel netjes op zich.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Feb 2014 21:11

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Oh zo zonde van je tijd joh, meerdere keren per dag stofzuigen. Ik vind het al zo vervelend at het hier 1x per dag moet, maar vaker weiger ik. Ik wil ook nog wonen in dit huis, niet alleen maar werken...
<<

ChiQ

Bericht 09 Feb 2014 21:11

Re: Schoenen uit doen bij een ander

ChiQ schreef:Ik heb idd een vorm van smetvrees maar ik vind de meeste huizen ook gewoon vies! Ik hou daar echt niet van, ik dwijl om de dag en stofzuig meerdere keren per dag. Ik vind t niet erg als hij vies wordt hoor. Hij likte notabene gisteren de toiletbril (yuk!!) maar ik vind schoenen altijd zo smerig. Je loopt gewoon over rochels op straat, of slakken of ander viezigheid.


Dweil :lol:

Oh la la, ik bedoelde 't niet vervelend, ik had wel beter: 'wacht maar' kunnen vervangen door: misschien denk je er anders over als je kindje kruipt.

susan, met een feestje mag hier iedereen schoenen aanhouden! Dan dweil ik gewoon daarna. Het is ook geen zuinigheid op de vloer hoor.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 21:12

Re: Schoenen uit doen bij een ander

ChiQ schreef:Ik heb idd een vorm van smetvrees maar ik vind de meeste huizen ook gewoon vies! Ik hou daar echt niet van, ik dwijl om de dag en stofzuig meerdere keren per dag. Ik vind t niet erg als hij vies wordt hoor. Hij likte notabene gisteren de toiletbril (yuk!!) maar ik vind schoenen altijd zo smerig. Je loopt gewoon over rochels op straat, of slakken of ander viezigheid.

Jeetje, echt?! Meerdere keren per dag stofzuigen? Heb je dan nog wel tijd voor andere dingen?
<<

ChiQ

Bericht 09 Feb 2014 21:14

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Dundas schreef:Oh zo zonde van je tijd joh, meerdere keren per dag stofzuigen. Ik vind het al zo vervelend at het hier 1x per dag moet, maar vaker weiger ik. Ik wil ook nog wonen in dit huis, niet alleen maar werken...


Het is hier echt noodzaak. Ik werk ook niet en dan stoor ik me zo aan de rotzooi.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Feb 2014 21:15

Re: Schoenen uit doen bij een ander

ChiQ schreef:
ChiQ schreef:Ik heb idd een vorm van smetvrees maar ik vind de meeste huizen ook gewoon vies! Ik hou daar echt niet van, ik dwijl om de dag en stofzuig meerdere keren per dag. Ik vind t niet erg als hij vies wordt hoor. Hij likte notabene gisteren de toiletbril (yuk!!) maar ik vind schoenen altijd zo smerig. Je loopt gewoon over rochels op straat, of slakken of ander viezigheid.


Dweil :lol:

Oh la la, ik bedoelde 't niet vervelend, ik had wel beter: 'wacht maar' kunnen vervangen door: misschien denk je er anders over als je kindje kruipt.

susan, met een feestje mag hier iedereen schoenen aanhouden! Dan dweil ik gewoon daarna. Het is ook geen zuinigheid op de vloer hoor.


Ik bedoelde het ook niet vervelend. Ik had al uit andere posts ooit begrepen dat jij super super schoon bent.
Nu is het bij ons ook gewoon schoon, maar waarschijnlijk niet zo smetteloos als bij jou.
Hoe dan ook, ik denk niet dat mijn mening hierover veranderd zodra de baby er is ;) Vind elke dag een keer meer dan genoeg. En wil d'r ook gewoon bij anderen op de grond durven zetten.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 09 Feb 2014 21:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

ChiQ

Bericht 09 Feb 2014 21:15

Re: Schoenen uit doen bij een ander

-ED- schreef:
ChiQ schreef:Ik heb idd een vorm van smetvrees maar ik vind de meeste huizen ook gewoon vies! Ik hou daar echt niet van, ik dwijl om de dag en stofzuig meerdere keren per dag. Ik vind t niet erg als hij vies wordt hoor. Hij likte notabene gisteren de toiletbril (yuk!!) maar ik vind schoenen altijd zo smerig. Je loopt gewoon over rochels op straat, of slakken of ander viezigheid.

Jeetje, echt?! Meerdere keren per dag stofzuigen? Heb je dan nog wel tijd voor andere dingen?


Ik weet niet hoe jij stofzuigt maar dat kost doorgaans geen 5 kwartier maar om je vraag correct te beantwoorden, nee natuurlijk heb ik geen tijd voor andere dingen, stofzuigen is mijn hobby.
<<

Anoniem99

Bericht 09 Feb 2014 21:15

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Waarom noodzaak? Waar wordt jouw huis dan zo vies van? Wij zuigen met twee katten zelfs niet elke dag..
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 21:19

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik moet er niet aan denken hoor elke dag stofzuigen, maar goed, ik werk natuurlijk ook en heb andere dingen te doen.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Feb 2014 21:21

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Uuuh, ik durf het háást niet te zeggen, maar ook ik stofzuiger wel 2 keer per dag.
En nee het is niet mijn hobby, en ja ik doe zo daags ook nog wel eens wat anders. Maar met en een hond, én 2 kinderen in huis, ligt de vloer de hele dag bezaaid met van alles!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Feb 2014 21:21

Re: Schoenen uit doen bij een ander

ED, ik doe het ook liever niet dagelijks, maar het is bij mij vanwege allergieën.
En ik moet toegeven, 1 a 2x per week gebeurt het heel grondig, de rest met de Franse slag.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

ChiQ

Bericht 09 Feb 2014 21:24

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Wij hebben geen huisdieren maar wel een kleintje die ik een soepstengel of koekje geef en het niet erg vind dat hij het niet perse aan tafel eet. Maar vandaag bijv hadden we visite en koekjes op tafel en toen ons visite wegging en wij ze uitzwaaiden hij alle koekjes van tafel had getrokken en bezig was plat te stampen. Ik ben trouwens ook een ramp met koken, als ik in de rijst roer of opschep kan je er van uit gaan dat er wat op de vloer terecht komt, dus dat stofzuig ik na t afruimen en ook onder de eettafel en dan neem ik ook maar meteen de woonkamer mee.
<<

ChiQ

Bericht 09 Feb 2014 21:25

Re: Schoenen uit doen bij een ander

-ED- schreef:Ik moet er niet aan denken hoor elke dag stofzuigen, maar goed, ik werk natuurlijk ook en heb andere dingen te doen.


Ja ik niet. Dat is het.
<<

Koekoek

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 428

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:12

Bericht 09 Feb 2014 21:31

Re: Schoenen uit doen bij een ander

De hele discussie over kinderen en een vieze grond was niet mijn intentie.
Ik heb 2 kinderen maar dat is niet de reden dat ik graag zou willen dat men hun schoenen uit trekt. Blijkbaar hebben we een moeilijke vloer, je ziet er veel op. En bij de bank ligt een vloerkleed. Ik vind het gewoon smerig dat je met je schoenen door de regen, poep, modder en viezigheid loopt en vervolgens daarmee mijn huis binnen komt.

De meningen zijn duidelijk verdeeld, ik blijf het zelf ook een moeilijke kwestie vinden. Iemand vroeg wat als iemand weigert? Nou ik ben niet van plan iemand te verplichten en ook met een verjaardag mag iedereen zijn schoenen aan houden.

Ik ben er nog niet over uit..
Love me or leave me.. hey! Where is everybody going?
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 09 Feb 2014 21:34

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vind t vervelend om bij anderen schoenen uit te MOETEN doen. Ik vind het ongemakkelijk en m'n outfit is dan niet meer compleet. Op een feestje vind ik het echt een no go. Ik zou dan ook niet snel meer thuis afspreken bij iemand die per se wilt dat je je schoenen uit doet.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 09 Feb 2014 21:50

Re: Schoenen uit doen bij een ander

We hebben net een nieuwe vloer erin en onze familie en vrienden weten inmiddels dat vanaf nu de schoenen uit moet. Dit vinden ze geen probleem, veelal van onze vrienden moeten we ook de schoenen uit, hebben we ook niks op tegen.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 09 Feb 2014 22:10

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Bij ons in de familie doet iedereen zijn schoenen uit als je binnen komt, bij mijn vriend zijn familie niet. Iedereen weet ook dat bij ons de schoenen uit moeten, vooral met dit weer. Met feestje natuurlijk niet.

En stofzuigen doe ik ook elke dag, soms wel meerdere keren op een dag als ik thuis ben.
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 09 Feb 2014 22:44

Re: Schoenen uit doen bij een ander

ChiQ schreef:
-ED- schreef:Ik moet er niet aan denken hoor elke dag stofzuigen, maar goed, ik werk natuurlijk ook en heb andere dingen te doen.


Ja ik niet. Dat is het.

Oh, ik werk ook en heb ook andere dingen te doen, maar zoveel moeite is stofzuigen niet. Ik neem aan dat Chiq ook alleen de benedenverdieping doet. Vijf tellen dan is het klaar. Ik heb een appartement maar ook daar ben ik binnen vijf tot tien minuten klaar.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 23:00

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Haha, het zou echt niet in mijn hoofd opkomen om meerdere keren per dag te gaan stofzuigen. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen in elkaar kunnen zitten!
<<

Anoniem51

Bericht 09 Feb 2014 23:01

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Oh,maar meerdere keren doe ik ook niet. Eens per dag wel.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Feb 2014 01:01

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik recepteer het natuurlijk om mijn schoenen bij anderen uit te moeten doen. In sommige culturen is dat heel gebruikelijk (Marokkanen/Antillianen/Surinamers, enz) en tuurlijk zal ik dat nooit weigeren. Maar van binnen baal ik dan, haha. Ik heb een outfit aan, en daar horen mijn schoenen bij. Vind het heel ongemakkelijk en kwetsbaar om dan op mijn sokken of panty's te moeten rondlopen, vreselijk. Bij vriendinnen doe ik het soms wel als ik daar de hele avond blijf of als ik lekker met mijn voeten op de bank wil zitten, maar dat is omdat ik me thuis voel.

Thuis doe ik ook meteen mijn schoenen uit omdat ik dat lekkerder vind, maar niet ivm viezigheid.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 10 Feb 2014 07:06

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Hier gaan de schoenen uit. Inmiddels weet iedereen dat wel en nemen de meesten zelf sloffen of dikke sokken mee.
In het begin moesten vrienden aan het idee wennen.
Soms krijgen we wel bezoek dat nog niet eerder is geweest, en ik voel me dan wel eens ongemakkelijk om het te vragen, maar doe het toch. Of ik laat ze en zeg dat ze evt wel hun schoenen aan mogen houden maar dan niet op het kleed mogen komen. Ik ben me ervan bewust dat dit wellicht niet heel gastvrij overkomt maar ja.
Conclusie: in het begin ongemakkelijk, later weten de meesten het en zijn het gewend dus blij dat we het zo doen.

Helemaal met de baby nu, ben ik blij dat het zo gaat.
Oh en nog nooit heeft iemand geweigerd, wel Es' zeggen gat in m'n sok of zweetvoeten en dan biedt ik ze dus het alternatief van niet op het kleed komen aan. Vaak doen ze dan toch de schoenen uit.
Met feestjes haal ik het kleed weg en mogen de schoenen aan blijven. (Al zijn ze het zo gewend bij ons dat ze vaak alsnog hun schoenen uittrekken.
Make happy memories
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Feb 2014 07:58

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vind het niet zo'n probleem. Maar als er een bordje of briefje hangt met 'schoenen uit!' dan vind ik dat wel onbeschoft. (Heb dat echt wel eens gezien!)

Wij lopen meestal op sokken thuis maar de meeste visite houdt z'n schoenen aan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem58

Bericht 10 Feb 2014 08:40

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Nog nooit tegengekomen dat ik mijn schoenen ergens uit moet doen, en gelukkig maar. Ik hou daar helemaal niet van, loop thuis nooit op sokken omdat ik dat niet prettig vind en wil dat bij een ander ook niet.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron