Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoenen uit doen bij een ander

<<

Anoniem99

Bericht 09 Feb 2014 15:31

Re: Schoenen uit doen bij een ander

En hoe wil je dat gaan doen als iemand weigert Koekoek? Als je iemand verplicht hun schoenen uit te doen, kan dit toch alleen maar ongemakkelijke situaties opleveren?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Feb 2014 15:34

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Hier mag je je schoenen aanhouden. Maar veel vrienden trekken uit hun zelf de schoenen uit.
2014 2016
<<

Anoniem51

Bericht 09 Feb 2014 15:36

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik heb trouwens één paar schoenen waar ik gigantische zweetvoeten in krijg, zolang ik ze aan heb is er niets aan de hand, maar vanwege veiligheidsoverwegingen kan ik die beter ook helemaal niet uittrekken. Dan is het óf een vieze vloer, of een nare geur.

Laatst kwam er trouwens visite bij ons langs, had door de stromende regen gefietst en deed netjes uit zichzelf bij de voordeur z'n schoenen uit. Sneakers, dus z'n sokken waren zeikes nat. Rook ook niet al te prettig en daarbij had ik door de natte sokken alsnog een vieze vloer. Nouja, jammer dan, ik dweil wel weer. Maar schoenen uit vind ik niet per defenitie schoner, dus :wink:
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 09 Feb 2014 15:36

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Wij hebben het liever ook ivm houten vloer. Alleen met een verjaardag gebeurt het nog wel eens dat men de schoenen aan houden. Mijn moeder heeft pantoffels staan :lol:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem83

Bericht 09 Feb 2014 15:49

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vind het onvriendelijk als mensen er vanuit gaan mijn thuis te mogen bevuilen met hun schoenen waar ze net mee buiten hebben gelopen door ik weet niet wat. Mijn huis, mijn regels. Als je een goede vriend(in) bent weet je dat en snap je dat. Daarbij ligt er aan boord ook weleens olie of vet wat dus niet zomaar makkelijk schoon te maken is. En dit is ook een beetje onze cultuur, net als bij bijv. Russen en mensen uit Scandinavië enz.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 09 Feb 2014 16:30

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik voel mij niet op mijn gemak als ik direct mijn schoenen uit moet doen. En dat van die houten vloer vind ik eigenlijk ook onzin. Mijn ouders hebben al 25 jaar een houten vloer waar iedereen op schoenen loopt (ook met regen) en die is echt niet lelijk geworden. Ik raak in ieder geval al geïrriteerd als ik verplicht schoenen uit moet doen.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:25

Bericht 09 Feb 2014 16:33

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Thuis kan ik makkelijk een hele dag m'n schoenen aan hebben, of juist de hele dag op sokken (zomer) of pantoffels (winter) rond hobbelen. Bij iemand anders zou ik het raar vinden als m'n schoenen uit Moeten, weet niet waarom maar dat voelt gewoon niet fijn.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Feb 2014 16:57

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Caro schreef:Ik ben dus zon figuur die het niet prettig vindt om gedwongen mijn schoenen uit te doen. Ik heb ze graag aan, of iig iets aan mijn voeten en door alleen op mijn sokken te lopen voel ik me gewoon ongemakkelijk. En krijg ik koude voeten :-).


Dit inderdaad.
Ik zal bij ons thuis nooit iemand vragen z'n schoenen uit te doen. Zeg eerder dat ze de schoenen wel aan mogen houden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2014 18:04

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vind het ook niet prettig als ik onverwachts mijn schoenen uit moet doen. Ik vind op zich op sokken lopen niet erg, maar als ik weet dat ik op sokken moet trek ik altijd vlak van te voren even schone aan en neem ik eventueel iets warmers mee. Ik krijg het koud op alleen sokken in een huis vaak.
Als ik het van te voren weet vind ik het best. Maar ik loop thuis in de winter ook meestal op schoenen, hoewel ik het liefst op blote voeten loop vind ik dat in de winter gewoon te koud.
<<

Anoniem103

Bericht 09 Feb 2014 18:10

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Dat zou me echt niks uitmaken. Ik loop thuis ook altijd op sokken en ik vind het vaak alleen maar irritant als ik ergens op visite ben en ik moet de hele tijd met m'n schoenen aan zitten.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 18:37

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vind het overdreven als de motivatie voor die regel alleen de netheid van het huis is. Tuurlijk doe ik mijn schoenen uit, maar wel met tegenzin.
<<

ChiQ

Bericht 09 Feb 2014 18:47

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Oh la la, wacht maar tot je dochter kruipt en de grond likt. Waargebeurd. Dus hier moet iedereen schoenen uittrekken. Mensen doen dat ook automatisch bij ons. Ik heb een kind die ongeveer 95% van de tijd op de grond leeft, dus aan mij heb je dan echt een verkeerde. Gastvrijheid, ammehoela, ben ook vriendelijk als jij je vuile schoenen waar je op straat door de spuug, stront en weet ik veel hebt gelopen zo bij mij binnenkomt. Mijn moeder zei altijd, buiten loop je ook niet op sokken dus binnen loop je niet op schoenen.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 09 Feb 2014 19:01

Re: Schoenen uit doen bij een ander

En wat is er zo erg aan als je kind een keer een wat viezere grond likt?
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 19:10

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Monte schreef:En wat is er zo erg aan als je kind een keer een wat viezere grond likt?


Haha, ja dat vroeg ik me ook af.
Ik ben denk ik gewoon een viezerik, maar mij maakt het niet zo uit als m'n zoon de grond in huis likt die niet altijd even schoon is.

Wij doen overigens wel altijd onze schoenen uit in huis, maar dat is meer omdat ik dat zelf prettiger vind zitten. Visite hoeft dat van mij niet.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 19:11

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Haha, wij zoeken zelfs af en toe zo'n speelplaats op vol met modder en speeltoestellen en dan mag dochter daar ongelimiteerd in rondbanjeren! Kinderen horen vies te mogen worden (soms).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2014 19:12

Re: Schoenen uit doen bij een ander

L. heeft ook wel eens een wiel van de wandelwagen in zijn mond gestopt. Als ik het zie laat ik hem daar natuurlijk niet mee door gaan, maar verder...so be it, hij likt ook wel eens de vloer, tja, ook so be it, hij maakt er geen dagelijkse gewoonte van.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Feb 2014 19:12

Re: Schoenen uit doen bij een ander

J. gaat straks ook nog wel in de zandbak spelen, en met modder enzo :wink: Ik begrijp je overigens wel hoor, Chiq! Alles wat je kunt voorkomen, kun je voorkomen. Maar hij gaat nog wel heel wat viezere dingen in z'n mond krijgen. Viezigheid wat onder z'n nageltjes achterblijft enzo.
Laatst gewijzigd door Anoniem51 op 09 Feb 2014 19:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2014 19:13

Re: Schoenen uit doen bij een ander

-ED- schreef:Haha, wij zoeken zelfs af en toe zo'n speelplaats op vol met modder en speeltoestellen en dan mag dochter daar ongelimiteerd in rondbanjeren! Kinderen horen vies te mogen worden (soms).


Vies worden en een vieze vloer aflikken vind ik toch niet helemaal vergelijkbaar hoor. Ook al zou het me beiden niet zo veel uitmaken, van vies worden krijg je niks, van een vieze vloer aflikken krijg je hópelijk niks.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 19:14

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik denk dat wanneer je als kind altijd in een steriele omgeving zit en je moeder alles vies vindt, dat je dan júist ziek wordt als je een keer wel in de viezigheid speelt. Je afweer is dan zo zwak, dat je nergens tegen kunt. Eigenlijk lijkt me dat schadelijker voor een kind.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Feb 2014 19:18

Re: Schoenen uit doen bij een ander

-ED- schreef:Ik denk dat wanneer je als kind altijd in een steriele omgeving zit en je moeder alles vies vindt, dat je dan júist ziek wordt als je een keer wel in de viezigheid speelt. Je afweer is dan zo zwak, dat je nergens tegen kunt. Eigenlijk lijkt me dat schadelijker voor een kind.


Ik ben het daar wel mee eens, maar ik vind toch dat er een verschil zit tussen in de modder spelen en de grond aflikken. Je gaat mij ook niet vertellen dat jij jouw dochter niet verteld dat het niet zo'n goed idee is de stoep te likken terwijl ze wél in de modder mag spelen.
Kijk als L. een keer zoiets doet, soit, hij zal vast ook een keer zand eten. Daar lig ik geen nacht van wakker maar wil ik wel als het kan voorkomen. Dat hij bij mij thuis een keer de grond aflikt kan ook voorkomen, maar dan til ik hem wel op of geef ik 'm iets anders om zijn tanden in te zetten. Als hij in de modder wil spelen (als hij een ietsiepietsie ouder is) dan mag hij dat gewoon, want van in de modder spelen krijgen kinderen hoogstens wormpjes en dat is dan weer alleen maar omdat ze eitjes binnenkrijgen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Feb 2014 19:31

Re: Schoenen uit doen bij een ander

ChiQ schreef:Oh la la, wacht maar tot je dochter kruipt en de grond likt. Waargebeurd. Dus hier moet iedereen schoenen uittrekken. Mensen doen dat ook automatisch bij ons. Ik heb een kind die ongeveer 95% van de tijd op de grond leeft, dus aan mij heb je dan echt een verkeerde. Gastvrijheid, ammehoela, ben ook vriendelijk als jij je vuile schoenen waar je op straat door de spuug, stront en weet ik veel hebt gelopen zo bij mij binnenkomt. Mijn moeder zei altijd, buiten loop je ook niet op sokken dus binnen loop je niet op schoenen.


Dan zal ik m'n kat ook maar vast m'n huis uit zetten. Das dan ook niet fris.
Ik vind dat je nogal overdreven reageert.
Er wordt hier dagelijks gestofzuigd aangezien ik allergisch ben voor huisstofmijt en jawel, katten.
Zelf ben ik opgegroeid in een huis waar 3 katten rondliepen die allemaal naar buiten gingen (dat doet die van ons dan niet) en daar werd ook dagelijks gestofzuigd. Mijn broers en ik speelden ook alleen maar op de grond en er ging regelmatig iets een mond in wat op de grond gelegen had. En kijk es; we leven alle 3 nog.
Ieder z'n ding, maar van dat "wacht maar tot.." word ik een beetje simpel. Een beetje weerstand kweken ipv smetvrees kan echt geen kwaad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem99

Bericht 09 Feb 2014 19:34

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Zoals mijn vader altijd zei: "Zand schuurt de maag!"

Ik denk dat jouw vloer veel viezer is dan dat jij denkt Chiq ondanks dat jouw gasten hun schoenen uit doen. En dan bedoel ik niet dat ik twijfel aan jouw schoonmaakkunsten, maar het komt op allerlei manieren binnen. Dat houdt je niet tegen door alléén maar mensen hun schoenen uit te laten trekken.
<<

Anoniem51

Bericht 09 Feb 2014 19:35

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ooh La La! schreef:
ChiQ schreef:Oh la la, wacht maar tot je dochter kruipt en de grond likt. Waargebeurd. Dus hier moet iedereen schoenen uittrekken. Mensen doen dat ook automatisch bij ons. Ik heb een kind die ongeveer 95% van de tijd op de grond leeft, dus aan mij heb je dan echt een verkeerde. Gastvrijheid, ammehoela, ben ook vriendelijk als jij je vuile schoenen waar je op straat door de spuug, stront en weet ik veel hebt gelopen zo bij mij binnenkomt. Mijn moeder zei altijd, buiten loop je ook niet op sokken dus binnen loop je niet op schoenen.


Dan zal ik m'n kat ook maar vast m'n huis uit zetten. Das dan ook niet fris.
Ik vind dat je nogal overdreven reageert.
Er wordt hier dagelijks gestofzuigd aangezien ik allergisch ben voor huisstofmijt en jawel, katten.
Zelf ben ik opgegroeid in een huis waar 3 katten rondliepen die allemaal naar buiten gingen (dat doet die van ons dan niet) en daar werd ook dagelijks gestofzuigd. Mijn broers en ik speelden ook alleen maar op de grond en er ging regelmatig iets een mond in wat op de grond gelegen had. En kijk es; we leven alle 3 nog.
Ieder z'n ding, maar van dat "wacht maar tot.." word ik een beetje simpel. Een beetje weerstand kweken ipv smetvrees kan echt geen kwaad.

En een béétje begrip kweken voor een andere handelswijze ook niet.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Feb 2014 19:39

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Oh ik heb er best begrip voor dat Chiq het anders ziet hoor, maar haar belerende toontje "wacht maar tot..." vind ik totaal niet nodig.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Feb 2014 19:40

Re: Schoenen uit doen bij een ander

Ik vind dat vaak wel vervelend ja, vooral als het bijvoorbeeld op een feestje is of een etentje of een andere speciale gelegenheid, het is heel irritant als je je leuk hebt opgetut en je loopt dan op kousenvoeten onder je mooie jurkje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers