Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jonger geschat worden

<<

Anoniem185

Bericht 08 Feb 2014 18:57

Jonger geschat worden

Even een algemeen klaagtopic er over.

Wie is het ook zo beu om jonger geschat te worden? Bijvoorbeeld je steeds te moeten legitimeren of bewijzen tegenover iedereen. Wie is het ook beu dat mensen dan reageren met 'vat het op als een compliment, over 10 jaar vind je het leuk'?

Het kan met niet schelen wat ik over 10 jaar denk, het irriteert me mateloos dat ik standaard iedere werkplek de vraag krijg van collega's - die ik nota bene zelf moet begeleiden - of dit mijn eerste stage is en hoe lang ik nog moet. Of dat op mijn wél echte stage automatisch er van uit wordt gegaan door patiënten of collega's 'oh een stagiaire, het is vast haar eerste jaar'. Of dat iedereen 'meisje/kind' tegen me zegt. Of bezoek dat vraagt of ik toch wel al eens eerder iemand heb geholpen met eten geven. Of mensen die me uit de auto zien lopen en écht nog een keer omkijken of het wel klopt dat ik alléén uit een auto kwam aan de bestuurderskant. Of dat je zelfs aan de kant wordt gezet door de politie om je rijbewijs te controleren...

Nee jonger geschat worden is niet altijd leuk.

Tot zo ver mijn geklaag. :laughcry:
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 08 Feb 2014 18:59

Re: Jonger geschat worden

Ik vind het wel grappig. Ik word over het algemeen wel zeker 5 jaar jonger geschat, maar ik kan er eigenlijk alleen maar om lachen.

Misschien komt dat ook omdat ik me zo ook voel :laughcry:
<<

Anoniem76

Bericht 08 Feb 2014 19:01

Re: Jonger geschat worden

inderdaad lekker boeiend wat je daar later aan hebt dat je er nu jong uit ziet!

Het is niet leuk als mensen je daarom niet serieus nemen!
<<

Anoniem185

Bericht 08 Feb 2014 19:03

Re: Jonger geschat worden

Het is vooral leuk dat mijn zusje van 15 vaak 16/17 wordt geschat en ik zelf 17 ongeveer, 18 bij uitzondering. Terwijl ik gewoon 7 jaar ouder ben dan haar, wordt ik maar een jaar ouder geschat. Dat is écht frustrerend haha.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 08 Feb 2014 19:39

Re: Jonger geschat worden

Andersom is trouwens ook niet altijd leuk hoor, standaard ouder geschat worden. Hoe vaak mensen er wel niet vanuit gaan dat ik allang getrouwd ben en een schare kinderen heb.... Nou had dat best gekund, maar sommige mensen vinden het haast vreemd dat dat niet zo is (totdat ze mijn werkelijke leeftijd horen, dan is het ineens toch niet zo 'gek')
<<

Anoniem29

Bericht 08 Feb 2014 19:45

Re: Jonger geschat worden

Nu ik achter de kassa zit schatten mensen mij automatisch 7 a 8 jaar jonger. Ik kan er niet wakker van liggen. Misschien komt het wel omdat ik er buiten mijn werk geen last van heb en ik dus een 'functie' heb die voornamelijk door 16/17/18/19 jarige wordt uitgevoerd haha.

Ik irriteer mezelf meer aan mensen van 26/27 waarbij ik legitimatie vraag en dan gefrustreerd reageren. Joh, chillax. Ik zit er maar 2 jaar naast. Bij een groot verschil (+5 jaar) kan ik het mij wel voorstellen, maar dan nog. Je doet er waarschijnlijk toch niet aan, dus kun je jezelf er maar beter bij neerleggen dan opgefokt te reageren. (Ik heb het niet over jou nu hoor, maar spreek meer in het algemeen).
<<

Anoniem29

Bericht 08 Feb 2014 19:46

Re: Jonger geschat worden

Of mensen die ik zie denken 'Oh weer zo'n meisje die mijn legitimatie vraagt' en dat ik dan gewoon ouder ben (A) Dat vind ik stiekem het mooiste haha.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 08 Feb 2014 19:49

Re: Jonger geschat worden

Ik vind het ook altijd wel grappig als er een meisje van een jaar of 15/16 achter de kassa zit en dan tegen mij zegt dat ik die fles wijn niet mee mag nemen omdat ik mijn legitimatie vergeten ben :laughcry:

Maar dan is het nog mijn eigen schuld!
<<

Anoniem185

Bericht 08 Feb 2014 19:53

Re: Jonger geschat worden

Intoxicated schreef:Ik irriteer mezelf meer aan mensen van 26/27 waarbij ik legitimatie vraag en dan gefrustreerd reageren. Joh, chillax. Ik zit er maar 2 jaar naast. Bij een groot verschil (+5 jaar) kan ik het mij wel voorstellen, maar dan nog. Je doet er waarschijnlijk toch niet aan, dus kun je jezelf er maar beter bij neerleggen dan opgefokt te reageren. (Ik heb het niet over jou nu hoor, maar spreek meer in het algemeen).

Het lollige is trouwens wel dat ik drank wel gewoon altijd mee krijg. Er wordt bijna nooit om mijn legitimatie gevraagd. Misschien omdat ik vaak samen met mijn vriend daar om ga en dan een autosleutel in mijn hand heb, ik weet het niet. Laatst trouwens wel een keer toen ik met mijn moeder nog wat drank ging halen voor een verjaardag, werd het wel gevraagd. Ik vraag me af wat ze gedaan hadden als ik wel nog 20 was geweest, of mijn moeder die sterke drank dan écht niet mee had gekregen.
<<

anoniem196

Bericht 08 Feb 2014 20:53

Re: Jonger geschat worden

Ik!!! Altijd zo geweest.
Kocht van de week een fles wijn.. en ja hoor.. ggrrr ben 30!

Toen ik 25 was kreeg ik een keer bijna geen kraslootjes mee.
Was van de zomer op een feest. Had ik groepje 18 jarige jongens achter me aan.

Meeste schatten me 22/23
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Feb 2014 21:08

Re: Jonger geschat worden

Ik word ook vaak jonger geschat en daar ben ik erg blij mee :banaan: . Laatst moest ik me ook nog legitimeren met drank halen, was er de rest van de dag helemaal blij van.
<<

Anoniem 42

Bericht 08 Feb 2014 21:09

Re: Jonger geschat worden

Oh ja, en toen ik een tijdje terug in een mensa zat, waagde een student nog een versierpoging bij mij (overigens was ik toen ook nog zwanger). Gok dat ik minstens tien jaar ouder was, daar was ik ook wel erg blij mee haha.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 08 Feb 2014 21:20

Re: Jonger geschat worden

Hier ook vaak, al scheelt het wel wanneer ik mijn kinderen bij me heb. Tijdens het uitgaan of op school word ik vaak rond de 21/22 geschat. Ik ben 27.
Mijn man ziet er trouwens ook veel jonger uit, mensen schatten hem vaak 26/27 maar hij is 35.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem14

Bericht 08 Feb 2014 23:45

Re: Jonger geschat worden

Ik vind het niet erg om me te legitimeren, maar ik vind het wel irritant dat ik vaak een jaar of 17 geschat word (even los van drank of sigaretten halen). Dan voel ik me niet serieus genomen op de een of andere manier.
<<

Anoniem130

Bericht 09 Feb 2014 01:16

Re: Jonger geschat worden

Ik word ook 21 ofzo geschat terwijl ik al 26 ben. Vooral ook omdat ik nog student ben en met studenten omga, dus deels verwachten ze dan ook gewoon geen 26.
<<

Anoniem 43

Bericht 09 Feb 2014 10:58

Re: Jonger geschat worden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 15:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Feb 2014 11:32

Re: Jonger geschat worden

Hier nog een!
Ik word vaak begin twintig geschat. Daardoor zelfs op mijn werk een interne promotie kans misgelopen omdat ze het mij niet hadden voorgelegd als optie omdat ze dachten dat ik nog te jong was. :palm:
Daar heb ik dan wel weer even geheel volwassen mijn feedback op gegeven, haha!

Maar het is echt hatelijk, vind ik. Over 15 jaar ben ik er vast heel blij mee dat ik een wat jonger hoofd heb maar ik merk in mijn werk dat het niet altijd prettig is. En ook toen mijn kinderen nog klein waren heb ik veel ongevraagde meningen gehad van mensen in winkels over mijn tiener zwangerschap. Ik was 26. :confused:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Feb 2014 15:37

Re: Jonger geschat worden

Hier nog een 'lotgenoot'. Maar eerlijk gezegd, vind ik het alleen maar grappig.
Ik kom de kroeg niet in zonder ID, drank halen kan ik vergeten en gelukkig rook ik niet :smile:
Laatst grapte mijn schoonvader dat ik zelfs de python in de Efteling niet mag.

Wat Happiness zegt over de tiener-zwangerschap is hier nog niet gebeurd, maar ik zie het zo gebeuren.
En waarschijnlijk zullen de meeste mensen denken dat ik aan het babysitten ben. (mijn vriend wordt trouwens altijd veel ouder geschat)

Maar als ik dan hoor hoe trots mijn oma van 85 is, als ze 70 geschat wordt, dan denk ik:' Ooit zijn wij er ook zo blij mee'. (maar die krijgt haar sherry natuurlijk wel gewoon mee...)
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 20:01

Re: Jonger geschat worden

Ik word op het eerste gezicht altijd zo'n 10 jaar jonger geschat en nee, dat is niet altijd leuk en ik vind het ook geen compliment. Eerder irritant dat mensen je niet voor vol aanzien. Je moet je altijd driedubbel zo hard bewijzen, vermoeiend!
<<

Anoniem134

Bericht 09 Feb 2014 21:21

Re: Jonger geschat worden

Ook ik word vaak jonger geschat. Ik werk als teamleidster op een zorg afdeling en in het begin vroeg familie vaak of ik een nieuwe leerling was. Ik ben 25 haast 26 en vaak denken mensen dat ik nog onder de 20 ben.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 14 Feb 2014 14:48

Re: Jonger geschat worden

Ik moest laatst m'n id laten zien toen ik alcohol wilde kopen en ik word dit jaar 32 :laughcry:
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 14 Feb 2014 15:00

Re: Jonger geschat worden

Mij schatten ze over het algemeen begin 20, en wordt altijd uitgemaakt als stagiare bij mijn werk door klanten.
Ik ben pas 29 geworden.

Met uitgaan ook leuk om te zeggen dat ik 2 kinderen heb en al 7 jaar ben getrouwd :)
<<

Anoniem76

Bericht 15 Feb 2014 19:06

Re: Jonger geschat worden

Wel leuk Solei dat je oma er kennelijk ook nog erg jong uitziet en zij er wel blij mee is :smile:
<<

Anoniem168

Bericht 15 Feb 2014 21:00

Re: Jonger geschat worden

Ik word ook altijd vele jonger geschat. Mij schatten ze net begin 20, terwijl ik dit jaar 29 word. Is altijd al zo geweest dat ik jonger wordt geschat. Vroeger vond ik dat vervelend, maar nu ziet ik het alleen maar als compliment. Vind het zo beter dan andersom eigenlijk. Mijn moeder word ook veel jonger geschat, mensen kijken echt verbaasd als ze de echte leeftijd weten, maar mijn moeder loopt er ook gewoon leuk, modern en verzorgd bij.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 16 Feb 2014 09:45

Re: Jonger geschat worden

-ED- schreef:Ik word op het eerste gezicht altijd zo'n 10 jaar jonger geschat en nee, dat is niet altijd leuk en ik vind het ook geen compliment. Eerder irritant dat mensen je niet voor vol aanzien. Je moet je altijd driedubbel zo hard bewijzen, vermoeiend!


heb ik net zo
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers