Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jonger geschat worden

<<

Anoniem44

Bericht 16 Feb 2014 12:50

Re: Jonger geschat worden

Ik zat laatst met een vriendin aan de bar in een kroeg waar zij veel mensen kent. Het gesprek ging op een bepaald moment over relaties. Ik zei een paar dingen in het algemeen over relaties en toen zei die vriendin van mijn vriendin: 'Ja, maar jij bent nog zo lekker jong, dan kijk je ook anders aan tegen relaties'. Dus toen vroeg ik hoe oud zij dan was. Bleek ze zelf 26 te zijn en mij ingeschat te hebben op een jaar of 18/19. Toen ik vertelde dat ik al lang en breed getrouwd ben en een dochter heb viel haar mond echt open van verbazing, haha!
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 16 Feb 2014 13:03

Re: Jonger geschat worden

loesje schreef:
-ED- schreef:Ik word op het eerste gezicht altijd zo'n 10 jaar jonger geschat en nee, dat is niet altijd leuk en ik vind het ook geen compliment. Eerder irritant dat mensen je niet voor vol aanzien. Je moet je altijd driedubbel zo hard bewijzen, vermoeiend!


heb ik net zo


Hier ook.
En dat 'voor vol' aanzien vind ik het irritants. Het maakt me ook onzeker.
Zeker nu ik een dochter heb. Gelukkig nog geen rare opmerkingen of wat gehoord, maar je ziet ze kijken :12:
Helaas heb ik dan weer niet het lef erop te reageren.
J. 07-11-2012
<<

Anoniem44

Bericht 16 Feb 2014 13:08

Re: Jonger geschat worden

Ik heb wel eens gehad dat ik gewoon op straat liep met dochter in de kinderwagen. Toen kwam er een vrouw aan van een jaar of 50 en die bleef staan, zei wat lieve dingen over dochter, etc. Nou hartstikke leuk, ik vond het een lieve vrouw. Alleen aan het einde van ons korte gesprekje zei ze: 'Mocht je hulp nodig hebben, dan weet je me te vinden, ik woon (straatnaam), het zal wel niet makkelijk voor je zijn, op zo'n jonge leeftijd al zo'n grote verantwoordelijkheid'. Ze bedoelde het lief, maar ik was toen 27 en dan is zoiets niet leuk om te horen. Ik bedoel zó jong is dat nou ook weer niet om een kind te krijgen.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Feb 2014 13:10

Re: Jonger geschat worden

Ik wordt meestal 24-25 geschat maar ik word toch echt over een maandje 30. Ik vind het niet erg dat ze dat denken. Beter 25 dan 35 denk ik dan.
<<

Anoniem44

Bericht 16 Feb 2014 13:27

Re: Jonger geschat worden

Ik vind dat wat anders. 18 geschat worden als je 30 bent is echt niet leuk!
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:23

Bericht 16 Feb 2014 13:32

Re: Jonger geschat worden

-ED- schreef:Ik heb wel eens gehad dat ik gewoon op straat liep met dochter in de kinderwagen. Toen kwam er een vrouw aan van een jaar of 50 en die bleef staan, zei wat lieve dingen over dochter, etc. Nou hartstikke leuk, ik vond het een lieve vrouw. Alleen aan het einde van ons korte gesprekje zei ze: 'Mocht je hulp nodig hebben, dan weet je me te vinden, ik woon (straatnaam), het zal wel niet makkelijk voor je zijn, op zo'n jonge leeftijd al zo'n grote verantwoordelijkheid'. Ze bedoelde het lief, maar ik was toen 27 en dan is zoiets niet leuk om te horen. Ik bedoel zó jong is dat nou ook weer niet om een kind te krijgen.


Dat soort dingen idd. Mensen hebben het gewoon niet door dat het vervelend/negatief overkomt. Goed bedoeld misschien, maar om van zulke dingen gewoon maar uit te gaan dat je het goed hebt vind ik toch raar.

Heel soms vind ik het wel handig. Op straat ben ik altijd "te jong" voor zo'n enquête oid :P
J. 07-11-2012
<<

Anoniem185

Bericht 16 Feb 2014 13:45

Re: Jonger geschat worden

Oh ik weet nog wel een keer dat ik in een restaurant zat en ik was een jaar of 17/18 (zat in mijn examenjaar in ieder geval). Er werkte daar een meisje in de bediening van een jaar of 15, wist ik, want ze zat een paar klassen lager dan ik. En die durfde dus aan mij te vragen of ik een kleurplaat wilde...

We zijn natuurlijk nooit meer daar gaan eten :laughcry:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Feb 2014 10:29

Re: Jonger geschat worden

Ik word enorm vaak jonger geschat en kom inderdaad ook vaak niet een kroeg binnen zonder ID (in de stad dan, in mijn dorp wordt echt niet gecontroleerd). Super irritant! Maar het was wel handig toen ik een jonger iemand aan het daten was, iedereen dacht toch dat hij ouder was dan mij :laughcry:
<<

Anoniem301

Bericht 17 Feb 2014 11:35

Re: Jonger geschat worden

Ik word zo'n beetje elke week om ID gevraagd als ik wijn koop of sigaretten. Ik ben 32! Ik vond en vind het nog steeds een compliment, maar begin het nu wel een beetje irritant te vinden. Tieners schijnen niet zo goed leeftijd te kunnen schatten. Wanneer er iemand rond de 16 achter de kassa zit kan je er donder op zeggen dat die om mijn ID gaat vragen.
<<

Anoniem181

Bericht 17 Feb 2014 12:19

Re: Jonger geschat worden

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 12:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elysia

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 371

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:40

Woonplaats: Ergens in Zeeland

Bericht 18 Feb 2014 15:54

Re: Jonger geschat worden

Ik word ook een stuk jonger geschat, ik ben 29 en ik word vaak een jaar of 20-21 geschat.
Ik heb het altijd heel erg irritant gevonden, en soms nog als mensen me niet serieus nemen (zoals op mijn werk) maar aan de andere kant begin ik het nu de 30 in zicht is het ook wel erg fijn te vinden om er nog jong uit te zien haha.
Het zit bij ons ook in de familie, mijn oma en mijn moeder zien er ook een heel stuk jonger uit en hebben beiden nog bijna geen rimpels. Dus dat geeft hoop voor de toekomst :)
<<

Anoniem58

Bericht 20 Feb 2014 07:58

Re: Jonger geschat worden

Ik liep een keer met het dochtertje van m'n vriendin in de buggy door de sneeuw te ploeteren, en toen liep er een man tegemoet die zei dat ik dan maar niet zo jong aan kinderen had moeten beginnen, gewoon uit het niks. Normaal sta ik snel met mijn mond vol tanden, maar toen zei ik dat dat mijn kindje niet was maar dat ik onderweg was mijn zoon van de basisschool op te halen.
Toen Christian klein was vond ik het wel vaker vervelend als ik met hem ergens was, je word toch aangekeken alsof je een of andere tienermoeders bent, en ik was toen ook al single. Nu maakt mij dat niks meer uit, wel vind ik het jammer dat ik op stage bijvoorbeeld behandeld word als een jong meisje dat geen verstand van kinderen heeft (muziekles op basisschool) en dat de kinderen denken dat ze makkelijk over mij heen kunnen lopen, jammer voor hun is dat niet zo ;)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Feb 2014 13:28

Re: Jonger geschat worden

Ik moest me net weer eens legitimeren voor sigaretten. Ben 31 :cheering:
De dame achter de balie maakte excuses maar ik zei dat dat niet nodig was en ze het nog wel 10jaar mag vragen :ja:
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Feb 2014 13:47

Re: Jonger geschat worden

Ik snap oprecht niet waarom het nou persé zo erg is om te horen dat je er jong uitziet, of dat je wel 'vroeg aan kinderen begonnen bent' omdat mensen denken dat je net 20 bent terwijl je eigenlijk al tegen de dertig loopt. Wat maakt het uit?
Kijk, die mensen die zulke opmerkingen maken moeten zich er natuurlijk gewoon niet mee bemoeien, want het gaat ze niks aan. Maar dat is een heel ander verhaal.

♥♥
<<

Anoniem287

Bericht 21 Feb 2014 12:53

Re: Jonger geschat worden

Ik word altijd jonger geschat door mensen maar gek genoeg hoef ik nooit mijn legitimatie te laten zien als ik alcohol koop in de supermarkt. Ik ben 27 word meestal 23/24 geschat.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 21 Feb 2014 12:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Feb 2014 12:55

Re: Jonger geschat worden

Elliot schreef:Ik snap oprecht niet waarom het nou persé zo erg is om te horen dat je er jong uitziet, of dat je wel 'vroeg aan kinderen begonnen bent' omdat mensen denken dat je net 20 bent terwijl je eigenlijk al tegen de dertig loopt. Wat maakt het uit?
Kijk, die mensen die zulke opmerkingen maken moeten zich er natuurlijk gewoon niet mee bemoeien, want het gaat ze niks aan. Maar dat is een heel ander verhaal.


Nou, al was je wel twintig en mensen zeggen zoiets tegen je, zou ik daar ook pissig om worden. Mensen hebben namelijk helemaal geen recht om zoiets brutaals ongevraagd tegen je te zeggen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Feb 2014 13:16

Re: Jonger geschat worden

Daar ben ik het mee eens hoor Carrie, dat het brutaal is en dat het niet mag. Maar ik dacht hier te lezen dat het als vervelend wordt ervaren omdat de moeders in kwestie dus helemaal niet zo jong zijn, en het vervelend vinden om zo jong geschat te worden. En dat snap ik niet, waarom het qua leeftijd vervelend is.
Nogmaals, dat die opmerking an sich ongepast is ben ik helemaal met je eens. :)

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 21 Feb 2014 13:29

Re: Jonger geschat worden

Elliot schreef:Daar ben ik het mee eens hoor Carrie, dat het brutaal is en dat het niet mag. Maar ik dacht hier te lezen dat het als vervelend wordt ervaren omdat de moeders in kwestie dus helemaal niet zo jong zijn, en het vervelend vinden om zo jong geschat te worden. En dat snap ik niet, waarom het qua leeftijd vervelend is.
Nogmaals, dat die opmerking an sich ongepast is ben ik helemaal met je eens. :)


Oh gelukkig, dan zitten we totally op één lijn :D
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Feb 2014 14:16

Re: Jonger geschat worden

:yes:

♥♥
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 08:59

Bericht 21 Feb 2014 16:29

Re: Jonger geschat worden

Ik word ook nog altijd heel jong geschat,maar ach het heeft zijn voor en zijn nadelen. Liever jong lijken, dan al heel erg oud. Komt ook door mijn lengte denk ik, ben 1.62.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 28 Feb 2014 16:21

Re: Jonger geschat worden

Twee weken geleden werd ik met het kopen van wijn gevraagd naar mn legitimatie en vd week aan de deur vroeg een vrouw of ik de hoofdbewoonster was.

Ik kan er wel om lachen, ik word over 2 weken 30.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem29

Bericht 28 Feb 2014 16:42

Re: Jonger geschat worden

Ik heb de grootste blunder gemaakt afgelopen week. Ik praatte zo mijn mond voorbij.

Er waren 2 meiden bij mij aan de kassa. Duidelijk een leeftijdsverschil. Ik dacht dat de oudste tussen de 30 en 35 was en de jongste tussen de 16 en 20 ofzo. Ik had geen idee of ik nu legitimatie moest vragen (ze kochten o.a. wijn). Ik dacht bij mezelf straks is het haar moeder en dan is het wel echt lelijk.

Zeg ik met mijn domme kop!!! Euh sorry, ik zie dat jullie wijn kopen maar vind het moeilijk om te zien wat jullie nou van elkaar zijn. Ben jij nou haar moeder of vriendin :| .... hahahahha ik zei het echt voordat ik er erg in had. Die oudere meid werd super rood en zei echt zo.. euhh nee vriendin. En ik werd ook knalrood. Toen vroeg ik legitimatie en die oudste was 31 en die jongste 20.. Meehh ik schaamde me dood. Ik heb wel 100x mijn excuses aangeboden. Waaaarom vraag ik in hemelsnaam of ze haar moeder is??? Het floepte er zo uit.. schaamte alom niet normaal. Hahaha. Gelukkig zei ze heel zachtjes, dat denken mensen wel vaker.

(Echt hoe lullig. Ze zag er gewoon wel 5 jaar ouder uit).
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 28 Feb 2014 17:03

Re: Jonger geschat worden

Hahaha. Ik kan me helemaal voorstellen dat je dat eruit flapt. Je wil gewoon uitleggen waarom je naar legitimatie vraagt. Was ook echt iets voor mij geweest. :laughcry:
<<

Anoniem58

Bericht 28 Feb 2014 18:34

Re: Jonger geschat worden

Ik wilde zojuist overstappen naar een andere provider en ik vulde mijn geboortejaar in en ik kwam maar niet verder, ga ik checken, staat er een waarschuwingsmelding dat ik helaas niet oud genoeg ben om een abonnement af te sluiten! En er stond echt 1984..: zelfs digitaal word ik al jonger geschat :(
<<

Anoniem27

Bericht 13 Mrt 2014 12:38

Ik word er simpel van

Moet echt elke keer als ik een fles wijn of iets anders alcoholhoudend wil kopen bij mijn vaste AH mijn ID laten zien. Ik word er inmiddels wel een beetje simpel van aangezien ik volgend jaar 30 word. Misschien een compliment maar als ik hem een keer niet bij me heb, krijg ik dus niks mee. Kan ik hier wat mee doen? Nog meer mensen last van ID checks?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers