Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en maagzuur?

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 08 Feb 2014 08:27

Zwanger en maagzuur?

Pfff... Bijna 37weken zwanger en werd vanochtend beroerd wakker... ZO beroerd. Eergister ook al vroeger naar bed gegaan toen ik me in de avond zwaar beroerd begon te voelen...

Lig ik nu in mijn bedje, kijk naar mijn emmertje en bedenk ik me dat ik bij L ook een emmer naast mijn bed had aan het eind van mijn zwangerschap. Opeens begin ik me af te vragen of DIT geen brandend maagzuur is... Nooit last van gehad en ook helemaal geen pijn in mijn maagstreek ofzo of vieze smaak, alleen KOTSmisselijk...

Herkent iemand dit?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 08 Feb 2014 08:54

Re: Zwanger en maagzuur?

Ik heb het bij mij eerste ook kort gehad.
Maar toen had ik echt last van opkomend zuur de hele tijd.
Nu ben ik niet zo'n ervaringsdeskundige, de symptonen zullen veel uitgebreider zijn ...
Misschien is je lichaam aan het voorbereiden op de bevalling? In ieder geval sterkte!
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 08 Feb 2014 09:42

Re: Zwanger en maagzuur?

Brandend maagzuur voelt bij mij echt als een brandend gevoel achterin de keel, continu aanwezig en zeer irritant. Soms momty er gal omhoog. Maar ik word er verder niet misselijk van.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 08 Feb 2014 09:44

Re: Zwanger en maagzuur?

Als ik brandend maagzuur heb ben ik ook niet misselijk, het is meer een brandend gevoel in mijn keel wat continu omhog komt. Wel heel vervelend! Je kunt altijd proberen of een Rennie helpt bijvoorbeeld?
2014 2016 2019
<<

Anoniem 82

Bericht 08 Feb 2014 10:29

Re: Zwanger en maagzuur?

Ik ben er soms heel misselijk van, maar heb dan ook last van een enorm brandend gevoel van het zuur dat steeds omhoog komt. Maar wie weet kun je ook wel last hebben van zuur zonder dat het brandt?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Feb 2014 13:29

Re: Zwanger en maagzuur?

Ik had ook echt een brandend gevoel in mijn maagstreek en keel. Aan het einde kwam het Snachts zelfs zover omhoog dat het in mijn mond zat en daar werd ik wel misselijk van.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

anoniem196

Bericht 08 Feb 2014 13:39

Re: Zwanger en maagzuur?

Ik werd altijd misselijk van het maagzuur.

Laatste weken at ik de maximale hoeveelheid rennies op een dag.
Cola zonder prik
En vooral geen thee en vruchtensap drinken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Feb 2014 14:06

Re: Zwanger en maagzuur?

Ik heb er de hele zwangerschap al heel veel last van.
Tijdens oprispingen ben ik ook echt misselijk. Overgeven door maagzuur doe ik niet. Heb het één keer moeten doen en dat deed écht pijn!
Nu op het eind heb ik het 's nachts ook, vooral als ik me van de ene zij op de andere draai.
Ik probeer het zoveel mogelijk weg te zuchten en niet teveel Gaviscon te drinken. Helaas werkt dit lang niet altijd.

Rennies gebruik ik alleen als ik geen gaviscon bij de hand heb. Een drankje werkt nl sneller dan kauwtabletten.
Verder helpt het ook (iets) om zout te eten, zoals dropjes of zoute pinda's. Niet teveel natuurlijk ivm bloeddruk.
En anders droog brood, gemberthee of kamillethee.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 08 Feb 2014 18:09

Re: Zwanger en maagzuur?

Bedankt voor de antwoorden! Ik denk dat ik toch iets onder de leden heb... Hele dag in bed doorgebracht en ondanks alle tips en trucs gewoon totaal geen verbetering en ook over mn nek gegaan... Nou ja, probeer t maar positief te zien, dan is het heel erg tijdelijk en hopelijk snel weer op de been... :eyes:
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers