Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Legitimeren

<<

Anoniem50

Bericht 07 Feb 2014 21:18

Legitimeren

Heb jij er een probleem mee als een kassiere of baliemedewerkster om je legitimatie vraagt? Waarom wel/niet?

Er was net een meisje die mij om mijn legitimatie vroeg toen ik sigaretten wilde kopen. Ik pakte mijn legitimatie en gaf haar die. Ze voerde iets in in de computer, gaf mij mijn pas terug en ik mocht mijn pakje sigaretten afrekenen. Al met al vind ik het echt geen probleem. Maar het meisje zei me dat ik toch echt één van de weinigen ben die zonder mokken mijn pas afgaf. Daarom ben ik wel benieuwd hoe jullie reageren als je wordt gevraagd om een legitimatiebewijs.
<<

Anoniem185

Bericht 07 Feb 2014 21:47

Re: Legitimeren

Meestal lach ik er om en geef hem zonder problemen.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 07 Feb 2014 21:49

Re: Legitimeren

Kan me maar moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die er echt een probleem van maken. Waarom dan? Dit soort dingen interesseren mij echt niet, ik geef het dan ook gewoon.
<<

Anoniem50

Bericht 07 Feb 2014 21:53

Re: Legitimeren

Ik weet ook niet waarom je er moeilijk over zou moeten doen.

Tien jaar geleden heb ik wel een keer moeilijk gedaan, omdat ik mijn benzine wilde afrekenen. Ik had getankt, wilde een pakje sigaretten erbij kopen en alles samen afrekenen. Maar ik kreeg de sigaretten niet mee, want ik kon me niet legitimeren (Stom, ik weet het.). Heb toen gevraagd of ik de benzine dan ook gratis meekreeg. Toen had ze wel door dat ik in ieder geval geen 15 jaar meer was. Dus het is op het eind toch nog goed gekomen. :)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 07 Feb 2014 21:54

Re: Legitimeren

Ik snap het probleem ook niet echt. Als ik mij moet legitimeren vind ik het alleen grappig dat zij mij dus blijkbaar jonger schatten.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Feb 2014 21:59

Re: Legitimeren

ik vind het ook totaal geen probleem. Ik laat t zien en we zijn weer klaar. Snap ook niet waarom sommigen er een probleem van maken.
<<

Anoniem75

Bericht 07 Feb 2014 22:06

Re: Legitimeren

Ik laat het ook gewoon zien als ik het bij me heb. Wat ik dus eigenlijk nooit op zak heb..

Ik werk ook ergens waar je je moet legitimeren en ik kom ook vaak mensen tegen die zuchtend en steunend dat ding laten zien. Ik 'bestudeer' het dan altijd ook even goed. Als ze moeilijk doen of niks bij hebben krijgen ze van mij niks mee.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Feb 2014 22:08

Re: Legitimeren

Ik zou het als een compliment zien. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem12

Bericht 07 Feb 2014 22:11

Re: Legitimeren

Geen probleem hoor.

Ik moest me laatst ook legitimeren en dat meisje bood wel 7x haar excuses aan, maar ze moest het vragen omdat er pas een collega van haar ontslagen was die het niet had gedaan. Ik zei dat ik het echt wel begreep, het maakt mij echt niet uit, zij wil haar baan natuurlijk ook niet kwijt.
<<

Anoniem73

Bericht 07 Feb 2014 22:12

Re: Legitimeren

Lady schreef:Ik zou het als een compliment zien. :)


Haha dat dacht ik ook meteen!
<<

Anoniem50

Bericht 07 Feb 2014 22:17

Re: Legitimeren

Haha Razz, zou ik ook hebben. :)

De eerste keer dat het mij gevraagd werd moest ik lachen. De man in kwestie vatte mijn gelach goed op en zei:"Volgens mij heb ik het hartstikke fout en heb ik jouw weekend net even een stukje beter gemaakt". Absoluut! Ik vat het dan ook echt op als compliment. Dit meisje vroeg:"Mag ik jouw legitimatie zien?" En daarna was ik gelijk een mevrouw en was het ook gelijk u. Ik denk dat ze in de computer de leeftijd kunnen zien? Of is dat registreren ergens anders voor?
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Feb 2014 22:24

Re: Legitimeren

Als ik de kinderen mee heb dan hoeven ze hem nooit te zien en zonder kinderen af en toe. Ze mogen hem rustig bekijken.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 07 Feb 2014 22:37

Re: Legitimeren

Ik vind het geen probleem om mij te legitimeren, ik snap dat ze het doen om hun baan niet te verliezen maar sowieso ben ik er het ook mee eens dat het goed in de gaten gehouden moet worden wat betreft het verkopen van drank en sigaretten etc.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 07 Feb 2014 22:41

Re: Legitimeren

Ik vergeet hem eigenlijk bijna altijd en dan baal ik even als ze hem weer vragen en ik mijn drank dus niet meekrijg, maargoed, dat is mijn eigen schuld! Baal dan ook meer in mezelf dan tegenover de cassiere.
Als ik hem wel bij me heb moet ik altijd lachen :ja:
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Feb 2014 22:56

Re: Legitimeren

Dat maakt me helemaal niet uit eigenlijk.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem30

Bericht 07 Feb 2014 23:09

Re: Legitimeren

Ik ging laatst sigaretten voor mijn vriend halen op het station en moest ook, voor het eerst van mijn leven, mijn legitimatie laten zien. Tja prima, moet tot 25 toch? Ze bood haar excuses aan, maar zei dat ze het bij twijfel altijd maar vroeg, om geen fouten te maken.
<<

Anoniem99

Bericht 07 Feb 2014 23:13

Re: Legitimeren

Ik ben gewoon nog geen een keer gevraagd! Laatst toen kochten we wat wijn, en toen zei ik gekscherend tegen het meisje achter de kassa of ze mijn ID niet wilde zien. Hoefde niet, want ik was toch wel ouder dan 25..

Ik ben dus 22.. :P
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 07 Feb 2014 23:18

Re: Legitimeren

Pippa schreef:Ik ging laatst sigaretten voor mijn vriend halen op het station en moest ook, voor het eerst van mijn leven, mijn legitimatie laten zien. Tja prima, moet tot 25 toch? Ze bood haar excuses aan, maar zei dat ze het bij twijfel altijd maar vroeg, om geen fouten te maken.


Dat laatste zie je nu inderdaad vaak, ook omdat ze dikke boetes krijgen als ze gecontroleerd worden en het niet vragen. En aangezien ze het tot 25 moeten vragen, begrijp ik best dat ze het verschil tussen 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 niet altijd zien.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Feb 2014 23:19

Re: Legitimeren

Geen problemen mee eigenlijk.
<<

Anoniem30

Bericht 07 Feb 2014 23:20

Re: Legitimeren

Kowalski schreef:
Pippa schreef:Ik ging laatst sigaretten voor mijn vriend halen op het station en moest ook, voor het eerst van mijn leven, mijn legitimatie laten zien. Tja prima, moet tot 25 toch? Ze bood haar excuses aan, maar zei dat ze het bij twijfel altijd maar vroeg, om geen fouten te maken.


Dat laatste zie je nu inderdaad vaak, ook omdat ze dikke boetes krijgen als ze gecontroleerd worden en het niet vragen. En aangezien ze het tot 25 moeten vragen, begrijp ik best dat ze het verschil tussen 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 niet altijd zien.


Daarom snap ik het wel, ik ben 26, en hoor wel vaker dat ik er jonger uitzie.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 07 Feb 2014 23:21

Re: Legitimeren

Ik heb hetzelfde Pippa, ik zie het ook maar als een compliment. Ik werd voor deze regel ook altijd gevraagd, dus ik zie er blijkbaar gewoon erg jong uit :ja:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Feb 2014 23:21

Re: Legitimeren

Nee hoor, geen probleem.
Ze doen hun werk, en als ze dat goed doen, horen ze bij twijfel om een ID te vragen.
Heb liever dat ze het mij vragen, dan dat zij een dikke boete aan hun broek hebben hangen mocht ik te jong blijken.
Snap echt niet dat mensen zich daar druk om kunnen maken eigenlijk.
<<

Anoniem 53

Bericht 07 Feb 2014 23:33

Re: Legitimeren

Geen problemen mee, ik weet dat ik jonger geschat word en dat de regels wat controleren betreft wat strenger zijn geworden. Ik moet wel zeggen dat ik het dit jaar nog niet mee heb gemaakt, terwijl ik toch echt wel een flesje wijn in de supermarkt heb gehaald dit jaar al.
<<

Anoniem28

Bericht 07 Feb 2014 23:34

Re: Legitimeren

Ze moeten mij officieel zelfs om legitimatie vragen, aangezien ik nog geen 25 ben. Ik weet ook dat ik er jonger uit zie, dus ik vind het niet zo'n probleem.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Feb 2014 23:38

Re: Legitimeren

Nee, ik heb er geen problemen mee, ook al vind ik het wel bizar dat men soms 10-15 jaar naast mijn daadwerkelijke leeftijd zit qua schatten. Het slappe gelul dat ik er later blij mee ben, zit ik daarentegen niet op te wachten. Hoezo later? Wat is dan later? Dat iemand mij soms extreem jong inschat, wil niet zeggen dat ik dat ook echt ben en geen enkele reactie, na het tonen van mijn legitimatie, is inmiddels nog origineel.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers