Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Staan in bed

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 20:58

Staan in bed

Ik begin nu redelijk wanhopig te worden. R gaat gewoon niet slapen in bed. We hebben zijn bed al verplaatst, andere rituelen, slaaptraining, later of eerder naar bed, overdag meer of minder slaap..

Tot een paar dagen terug viel hij binnen tien minuten keihard huilen in slaap. Maar nu niet meer, hij gaat staan en valt dus niet in slaap, hij huilt zo hard dat hij ervan moet kokhalzen. Hij heeft al een slaapzak aan en ik heb hem strak ingestopt.

Wat nu? Hij moet in zijn eigen bed slapen, ik kan niet nu al op bed met hem, ik ben niet moe en ik heb nog meer dan genoeg in huis te doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem30

Bericht 07 Feb 2014 21:00

Re: Staan in bed

Hem in bed leggen, en zelf met je rug naar hem toe gaan zitten? Dus niet praten, maar even in de buurt blijven? Blijft hij dan wel liggen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:01

Re: Staan in bed

Hij stond al voordat ik het voorleesboek had opengeslagen..

Hij is nu heel hard mama aan het roepen. Arm kind :(
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Feb 2014 21:03

Re: Staan in bed

Ik zou eigenlijk gewoon toch aanhouden dat je na 10 minuten weer gaat kijken. Hem terug legt, aai over zijn bol geeft en zegt dat hij lekker moet gaan slapen. Dan gewoon weg lopen en na 10 minuten weer naar hem toe gaan, neerleggen, aai over zijn bol etc. en dat dan blijven herhalen.

Overigens nog even een andere vraag, kan het zijn dat hij nog niet moe is?
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 07 Feb 2014 21:08

Re: Staan in bed

Laat R wel duidelijk merken dat hij moe is? L gaat meestal in haar oogjes wrijven en met een duimpje in haar mond zitten. Maar soms (zoals vanmiddag) is ze behoorlijk aan het klieren en luistert ze slecht, ook dit is voor L duidelijk een signaal om aan te geven dat ze moe is.

Hier liggen wat knuffeltjes en een knuffeldoekje in haar bedje. De ene keer speelt ze hier even mee en de andere keer valt ze meteen in slaap. Als ze weer eens tegen het welbekende "sprongetje" aanzat merkte ik dit vrij snel op omdat ze dan veel sneller gefrustreerd is.

Hier helpt het dus om haar wat te spelen/kroelen te geven in bed. Hopelijk vind jouw mannetje ook snel zijn rust! Oh ja mijn dochtertje slaapt ook minder makkelijk of onrustiger als ze een te drukke dag heeft gehad.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Feb 2014 21:09

Re: Staan in bed

Pompoen schreef:Ik zou eigenlijk gewoon toch aanhouden dat je na 10 minuten weer gaat kijken. Hem terug legt, aai over zijn bol geeft en zegt dat hij lekker moet gaan slapen. Dan gewoon weg lopen en na 10 minuten weer naar hem toe gaan, neerleggen, aai over zijn bol etc. en dat dan blijven herhalen.

Overigens nog even een andere vraag, kan het zijn dat hij nog niet moe is?

Ja dit.. En ik wil je sterkte wensen. Vervelend dit :(
#teammaple🍁
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 07 Feb 2014 21:10

Re: Staan in bed

Wij blijven naast het bedje zitten tot hij slaapt. Als hij gaat staan leg ik hem meteen weer neer. Ik ga niet weg voor hij slaapt, als ik dat doe staat hij voordat ik de deur uit ben en huilt dan ook zo hard dat hij ervan gaat spugen. Sinds we dit op deze manier doen gaat het heel goed. Hij slaapt met ongeveer 5-10 minuten.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

anoniem196

Bericht 07 Feb 2014 21:11

Re: Staan in bed

je je kan anders ook beginnen met 2 minuten en dan terug lopen, dan 3 minuten en dan 5.. langzaam opbouwen
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:14

Re: Staan in bed

Hij staat echt al binnen 1 minuut, dus als ik 10 minuten wacht (wat ik wel doe) dan staat hij 9 minuten te gillen, jammeren en roepen.

Hij is wel moe, hij trekt aan zijn oortje als hij moe is. Ik weet zeker als ik hem op schoot of in de kinderwagen leg hij binnen een minuut vertrokken is.

Nu heb ik hem uit bed gehaald, een ander lampje neergezet die wat feller is, zijn bedje gedraaid zodat hij tegen de muur staat.. Hopen dat hij nu wel wil slapen.
R. 2013
D. 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 07 Feb 2014 21:18

Re: Staan in bed

Luuk heeft het ook een periode heel erg gehad. Ik liet hem dan in de kinderwagen in slaap vallen en als hij sliep legde ik hem over in bed. Niet echt de ideale oplossing natuurlijk, maar we hadden toen echt geen idee hoe we hem anders in zijn bedje kregen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 21:19

Re: Staan in bed

Kan je hem niet in je armen laten slapen en hem dan overleggen in z'n bedje?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:20

Re: Staan in bed

Jans schreef:Kan je hem niet in je armen laten slapen en hem dan overleggen in z'n bedje?


Ja, maar ik ben er niet elke avond en mijn vriend wil dit niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:21

Re: Staan in bed

Ik heb net ook zijn kledingkast gemold en het heeft allemaal niks geholpen want hij staat alweer te schreeuwen. Ik denk dat ik zo maar bij ga zitten en hem elke keer weer neer leg ofzo.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 21:23

Re: Staan in bed

Carool schreef:
Jans schreef:Kan je hem niet in je armen laten slapen en hem dan overleggen in z'n bedje?


Ja, maar ik ben er niet elke avond en mijn vriend wil dit niet.


Oh... Lastig als je daar niet over op 1 lijn zit.

Ik ben niet helemaal tegen laten huilen, maar ik vind een baby zó overstuur laten raken ook weer zo sneu.
<<

anoniem196

Bericht 07 Feb 2014 21:24

Re: Staan in bed

kan je hem niet een klein flesje melk geven?

30 cc? hier hielp dat goed met even tot rust komen om daarna in slaap te vallen

naast zijn bedje gaan zitten en een boekje voorlezen.
hoe hard hij ook gilt gewoon proberen door te lezen
<<

Anoniem51

Bericht 07 Feb 2014 21:25

Re: Staan in bed

Ik kan me voorstellen dat het volledig tegen je principes in zou gaan, maar kun je hem niet een tijdje consequent z'n gang laten gaan? Hij heeft iets nieuwst ontdekt, want hij kan staan en dat is leuk, en een kindje van 10 maanden realiseert zich heel goed dat mama vanzelf komt als hij lang genoeg huilt, dat is immers de afgelopen dagen zo geweest. En terecht, ik geloof dat ik hetzelfde zou doen hoor, ik zou hem ook niet zomaar laten huilen, tot overgeven toe :wink: Maar ik denk dat hij vanzelf echt wel toe gaat geven aan z'n moeheid, gaat liggen en in slaap valt. Zal de eerste nachten drama zijn, maar misschien valt hij daarna elke avond steeds een beetje sneller in slaap.

Anders zou ik er inderdaad gewoon bij blijven zitten, zodat hij zich niet helemaal alleen hoeft te voelen en hij wel weet dat je in de buurt bent.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 07 Feb 2014 21:29

Re: Staan in bed

Wat bij ons goed hielp is de manier van the super nanny,
2 minuten laten huilen, terug naar hem. Aai over zijn bol en zeggen dat hij best verdrietig mag zijn maar dat het nu bedtijd is (of iets in die trant) daarna weer weglopen (wat ik verschrikkelijk vond)

Daarna (als hij blijft huilen) na 4 minuten terug, en hetzelfde ritueel.

En die tijd als hij niet stil is verdubbelen,
Dus daarna 8 minuten, daarna 16 minuten.

Het is heel moeilijk en hartverscheurend maar wat zij ook zegt niet uit bed halen,
maar troosten in bed.

Ieder geval heeel veel sterkte meis, ik vond het ontzettend moeilijk... Maar het heeft hier heel
snel geholpen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

No. 3

Bericht 07 Feb 2014 21:30

Re: Staan in bed

Carool schreef:Ik heb net ook zijn kledingkast gemold en het heeft allemaal niks geholpen want hij staat alweer te schreeuwen. Ik denk dat ik zo maar bij ga zitten en hem elke keer weer neer leg ofzo.
Zijn kledingkast gemold? Waarom dan?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Feb 2014 21:33

Re: Staan in bed

Ruben heeft dat ook gehad, weet hebben hem toen wel laten huilen en zijn toen om de 10 minuten naar hem toe gegaan. Het werkte wel, maar mijn moederhart brak. Vaak ging ik naar buiten (ketting) roken en mijn man ging dan naar hem toe. Ik kon het gewoon niet.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:35

Re: Staan in bed

Melk wil hij niet, dat drinkt hij ook al voor het naar bed toe gaan.

Dundas, hij kan wel gaan staan maar niet weer terug.. We lieten hem eerst dus wel consequent 10 minuten huilen, echt al lang, maar het werkt nu niet meer :(

No3, haha ik heb er niet tegen aan lopen schoppen hoor! Per ongeluk! Maar niet goed voor mijn humeur.

Blue Flower, ik denk dat ik het zo maar ga doen. Morgen dan. Nu laat ik hem gewoon bij mij op schoot slapen want ik vond het echt veeel en veel te zielig zo.
R. 2013
D. 2016
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Feb 2014 21:36

Re: Staan in bed

Lastig he.
Ook gehad met mijn kleine meid.

Toch echt laten huilen. Ook huilt hij moord en brand. Echt de wekker op 5 minuten zetten. Laten huilen. Niet stil of nog steeds overstuur? Terug in bed leggen, speentje erin. Wekker op 5 minuten. Nog steeds zwaar overstuur? Uit het bedje halen, licht niet aan, niet het kamertje uit. Lekker sussen en knuffelen. Weer in bed leggen en weer 5 minuten ritueel. Wij zijn nooit langer dan 30 minuten hiermee bezig geweest.
Hier zat overigens wel altijd te werken; tandjes, buikpijn..
Dit werkte voor ons...maar is waarschijnlijk niet DE manier...maar misschien wel het proberen waard.

Sterkte.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:39

Re: Staan in bed

Hij ligt nu dus bij mij, ik vraag hem wil je slapen? Lekker op bedje? Neeeeee. Wil je op schoot liggen? Heee heee hee hee (Dat betekend ja).

Maar ja, in hoeverre is hij zich bewust van wat hij zegt? En waaaarom wil hij niet gewoon in bed?
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem196

Bericht 07 Feb 2014 21:42

Re: Staan in bed

Soms vinden het ook gewoon heeeeel fijn om nog even bij mama te zijn.
lekker naast zijn bedje zitten en even voorlezen?
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 21:43

Re: Staan in bed

Omdat het gewoon ontzettend fijn is in de armen op 1 van de belangrijkste personen in z'n leven.

Niet te druk om maken. Het ene kind heeft daar meer behoefte aan dan de ander. Het betekent heus niet dat hij nooit meer zelfstandig in slaap kan leren vallen.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Feb 2014 21:45

Re: Staan in bed

Urban Naked schreef:
Pompoen schreef:Ik zou eigenlijk gewoon toch aanhouden dat je na 10 minuten weer gaat kijken. Hem terug legt, aai over zijn bol geeft en zegt dat hij lekker moet gaan slapen. Dan gewoon weg lopen en na 10 minuten weer naar hem toe gaan, neerleggen, aai over zijn bol etc. en dat dan blijven herhalen.

Overigens nog even een andere vraag, kan het zijn dat hij nog niet moe is?

Ja dit.. En ik wil je sterkte wensen. Vervelend dit :(


Ook dit. M'n dochter had het een tijdje. Ook met kokhalzen enzo. Ook af en toe gaan kijken, in de buurt blijven maar niet pakken. Ben zo blij dat we doorgezet hebben. Was gewoon uitproberen nu slaapt ze weer heerlijk, slaap die ze gewoon nodig heeft. En als ze me nodig heeft weet ze toch wel dat ik kom hoor. Oo die leeftijd hoorde ik prima of het echt huilen was of uitproberen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers