Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Staan in bed

<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 23:26

Re: Staan in bed

Dat klinkt inderdaad, heel sneu Sanne :(
En dat is dus inderdaad precies wat ik bedoel. Ik geloof ook niet dat je perse slechte slapers hierdoor creëert. Maar zo'n negatief gevoel, dat blijft wel hangen en dat vind ik echt sneu.

Wij mochten nooit bij onze ouders in bed slapen, nooit gedaan, daar waren ze heel strikt in. Maar mijn moeder kwam wel altijd naast m'n bed zitten als ik 's nachts weer een nachtmerrie oid had. Dan viel ik weer half in slaap, wilde zij wegsluipen en dan zei ik dat ik nog wakker was. En dan ging ze weer zitten. Haha, arm mens. Ze kwam er ook wel eens bij liggen, maar meestal zat ze er naast. Daar heb ik echt fijne herinneringen aan. Dat gaf me een warm gevoel, dat gevoel wil ik mijn kinderen ook meegeven. In ons geval is het dan m'n man die bij dochter blijft, ze kiest dan liever voor hem ipv mij, maar dat maakt niet uit.
<<

Anoniem28

Bericht 07 Feb 2014 23:29

Re: Staan in bed

Jans, dat klinkt heel warm en liefdevol :love: Dat ga ik in mijn hoofd houden als ze niet durft te slapen door de wind of de monsters ;)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 23:30

Re: Staan in bed

Sun schreef:
Carool schreef:Maar Sun, hoe vaak zou je hem terug leggen? Niet als kritiek hoor, ik vraag het me gewoon af. Want hij gaat dus echt gelijk weer staan, binnen een paar tellen. En ja hij kan wel vallen maar hij valt de hele dag door om dus daar maak ik me minder druk om.

Sanne, dat klinkt echt zielig :snik:



Mijn zoontje heeft echt een klapper gemaakt, met dat beeld in mijn hoofd gaf ik mijn mening. Het is ook heel lastig natuurlijk, mijn zoontje ging weleens staan en dan krijsen en dat hij niet terug kon maar dan stond hij niet meteen weer op, dus dat is iets minder lastig.

En als je nu een slaapzak aantrekt die te groot is, het uiteinde goed onderstopt, in de buurt blijven op de overloop ofzo en dan als hij slaapt de slaapzak losmaken van onder het matras? (Kan gevaarlijk zijn om ze vast te leggen)


Hij heeft wel een combisleeper gekregen die nog wat lang is, dat kan ik natuurlijk wel proberen. We wonen in een appartement en ik ben vaak gewoon bezig als hij net op bed ligt dus ik kan gewoon regelmatig checken of hij goed ligt en zodra hij slaapt gelijk los maken.

Maar meestal slaapt hij op zijn buik, zal ik hem dan ook op zijn buik zo instoppen? Hij slaapt op een aerosleep.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem85

Bericht 07 Feb 2014 23:34

Re: Staan in bed

Ja ik zou hem dan wel op zijn buik leggen, al in de slaapstand, want zelf kan hij dan niet terug draaien. Zolang je er inderdaad zelf bij in de buurt bent, hij is natuurlijk ook sterk in zijn nekje en nog een aerosleep, kan denk ik geen kwaad.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 23:36

Re: Staan in bed

Nee, hij is hartstikke sterk en kan gewoon niet stikken op die manier, daar ben ik echt ook wel heel voorzichtig in.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 23:42

Re: Staan in bed

Rejoy schreef:Jans, dat klinkt heel warm en liefdevol :love: Dat ga ik in mijn hoofd houden als ze niet durft te slapen door de wind of de monsters ;)


Ja, echt fijn was dat. Ik kan het me nog zo goed herinneren. Dan hielt ze m'n hand vast en zo viel ik dan weer in slaap.

Laatst had ik het nog met haar er over. We hadden vroeger geen traphekje boven (beneden trouwens ook niet). En ik vroeg aan haar of ze niet bang was dat we 's nachts uit onze kamer zouden komen en van de trap zouden vallen.
Nee, ze vertrouwde ons er op dat we dat niet deden en dat deden we inderdaad ook niet. Als er wat was dan riepen we (wel hard hoor, want we hadden ook geen babyfoon, haha).
Ik kan soms zo moeilijk denken en beren op de weg zien. M'n moeder heeft dat niet, die maakt niet zo gauw ergens een probleem van. Lastige situaties gaan vanzelf weer over, daar hoef je geen ingewikkelde aanpakken op los te laten. Gewoon in mee gaan en dan stopt het vanzelf wel weer. Soms kan ik best nog wel wat van haar leren. :heart:

(Ik ben vandaag voor het eerst naar therapie geweest, dus ik zit nogal in m'n verleden vandaag, sorry daarvoor :))
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 23:44

Re: Staan in bed

Haha Jans, mijn schoonouders hebben serieus al 32 jaar een traphekje. Je kan kinderen nooit vertrouwen dat ze niet naar beneden vallen in hun halve slaap! Haha ik moet daar zo om lachen.
R. 2013
D. 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Feb 2014 23:53

Re: Staan in bed

Kan me wel vinden in Jans haar reactie. Vooral het stukje geen probleem ergens van maken en erin mee gaan. Al is er bij ons wel een grens. N. heeft ook periodes dat ze slecht slaapt en veel wakker is, vaak halen we haar er dan weer uit. Soms ligt ze ook uren te kletsen/ zingen maar vind ik het sneu dat ze zo wakker ligt. Ook N. heeft meerdere fases gehad dat ze huilend in bed stond, maar na een aantal avonden hebben we daar wel een lijn in getrokken. Soms heb ik het idee dat N.weer even back to basic moet,vaak vind ze het gezellig beneden en gaat ze weer lekker spelen. Maar soms heeft ze zo weinig geslapen overdag, dat ik het echt niet verantwoord vind haar te laten gaan. Ze heeft ook haar rust nodig natuurlijk.

Wat betreft dingen vermoeilijken (zoals slaapzakken aandoen) , daar zijn wij helemaal niet van. Als ze wilt staan of zitten prima, ik ga haar niet in een houding dwingen en het haar moeilijker maken die houding aan te kunnen nemen.N. heeft hier een poging gedaan om uit haar bed te klimmen en iedereen riep meteen slaapzak aandoen, dan doet ze het niet meer. Nee, en als ze het wel probeert, dan valt ze straks zo hard uit haar bed en kan ze zich niet eens meer normaal opvangen. Hier is het dus veiligheid voorop.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Feb 2014 23:54

Re: Staan in bed

Weetjewel schreef:
Steep schreef:Alibi heeft daar nog een leuk topic/plaatje/contract over gemaakt..

Iedereen heeft zijn eigen methodes een doet wat haar het beste lijkt, Let it be.. Het is niet aan ons om daar over te oordelen. Bij dit soort kwesties is er eigenlijk geen goed of fout. Ieder kent zijn eigen kind het beste.


Huh?


Ik bedoel Alibi.. :palm:
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem286

Bericht 08 Feb 2014 00:00

Re: Staan in bed

Je hebt al enorm veel tips gehad zie ik, dus hopelijk lukt het om hem binnenkort lekker in zijn eigen bedje in te laten slapen.
We hebben hier ook een heel gedoe rondom slapen gehad maar ik merk dat het hier echt met vlagen is (om de paar weken) dus hopelijk houdt het bij jullie ook snel op. Ik vind het overigens ook lastig om S te laten huilen en doe het ook niet, 's avonds totdat ik naar bed ga, loop ik gewoon constant heen en weer, ik pak haar wel op maar neem haar niet mee naar beneden. Als ik zelf ga slapen en ik moet er 3-4x uit, dan neem ik haar gewoon bij mij in bed. Ze slaapt dan het beste en is meteen lekker rustig. Volgens mij heeft ze dan gewoon behoefte aan mij. Misschien dat dit het ook gewoon bij R is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Feb 2014 00:02

Re: Staan in bed

Ja bij mij in bed slaapt hij altijd prima Highway, maar dat is niet veilig meer. Hij kan er zo uitvallen en het bed kan niet tegen de muur dus 's nachts moet hij toch in zijn eigen bed. 's Ochtends mag hij wel tussen ons in, dan slaap ik niet meer diep.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem97

Bericht 08 Feb 2014 07:50

Re: Staan in bed

Rejoy schreef:Onze dochter ligt al in een peuterbedje en wij gaan er gewoon bij in liggen. Dan valt ze in ieder geval rustig en vrij vlot in slaap. Ook op deze manier gedaan bij de oudste en die ging rond 2,5 jaar alleen in slaap vallen.


+1
Ze slapen allebei binnen 5min als ze moe zijn en zo heb ik en geen kind die onnodig aan het huilen is en nog wat aan mijn avond.
<<

anoniem196

Bericht 08 Feb 2014 08:16

Re: Staan in bed

Gaia schreef:
Rejoy schreef:Onze dochter ligt al in een peuterbedje en wij gaan er gewoon bij in liggen. Dan valt ze in ieder geval rustig en vrij vlot in slaap. Ook op deze manier gedaan bij de oudste en die ging rond 2,5 jaar alleen in slaap vallen.


+1
Ze slapen allebei binnen 5min als ze moe zijn en zo heb ik en geen kind die onnodig aan het huilen is en nog wat aan mijn avond.


Zo gaat het hier ook.
Verhaaltje voorlezen of vertellen even naast haar liggen en ze slaapt zo.
Ik ga soms na het verhaaltje de was doen of douche. Als ze ons hoort valt ze rustig in slaap.
Als ze snachts wakker word gaat een van ons even bij haar zitten of liggen tot ze weer slaapt.
En dit is elke nacht wel één of twee keer. En vanaf een uur of 6 slaapt ze bij ons in bed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Feb 2014 09:19

Re: Staan in bed

Nou het inslapen ging ruk maar hij heeft wel doorgeslapen. Om acht uur stond hij rechtop in bed te zingen ♥
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 08 Feb 2014 09:43

Re: Staan in bed

Carool schreef:Nou het inslapen ging ruk maar hij heeft wel doorgeslapen. Om acht uur stond hij rechtop in bed te zingen ♥


Dat is het dan wel weer waard toch?!
<<

Anoniem38

Bericht 08 Feb 2014 09:48

Re: Staan in bed

En als je bijvoorbeeld in zijn kamertje gaat strijken als het voor hem bedtijd is? Of dingen opvouwen? Dus dat je nog wel in de buurt bent, maar hem geen aandacht geeft. Pas als hij gaat liggen,dat je hem dan een kus geeft.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Feb 2014 09:54

Re: Staan in bed

Wat fijn, Carool! Ik zou niet eens meer weten wat dat is, doorslapen :laughcry:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Feb 2014 09:59

Re: Staan in bed

Jans schreef:
Carool schreef:Nou het inslapen ging ruk maar hij heeft wel doorgeslapen. Om acht uur stond hij rechtop in bed te zingen ♥


Dat is het dan wel weer waard toch?!


Dan vergeet je het gelijk he, wat hij 's avonds allemaal heeft gedaan :love:

Jip, strijken/was vouwen is wel iets wat ik echt leuk vind (haha ik spoor niet) dus als hij doorheeft hoe hij zelf kan gaan liggen is dat wel een goeie.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem196

Bericht 08 Feb 2014 10:25

Re: Staan in bed

Aankleedkussen van de commode en je hebt een ideale plek om was te vouwen.
<<

Anoniem186

Bericht 08 Feb 2014 10:36

Re: Staan in bed

Carool schreef:
Jans schreef:
Carool schreef:Nou het inslapen ging ruk maar hij heeft wel doorgeslapen. Om acht uur stond hij rechtop in bed te zingen ♥


Dat is het dan wel weer waard toch?!


Dan vergeet je het gelijk he, wat hij 's avonds allemaal heeft gedaan :love:

Jip, strijken/was vouwen is wel iets wat ik echt leuk vind (haha ik spoor niet) dus als hij doorheeft hoe hij zelf kan gaan liggen is dat wel een goeie.


Haha ja zo werkt dat echt hè?! En over een jaar of wat ben je het sowieso allemaal vergeten.

Hier ging de nacht ook goed! Zoon kwam om 23.30 voor een voeding. Midden in de nacht begon dochter te gillen dat ze dorst had (normaal pakt ze het zelf, dat ging nu niet). Daar werd zoon wakker van. En weet je wat hij deed? Hij viel gewoon zelfstandig weer in slaap! Hoe goed is dat! Daarna om 06.30 nog een voeding en toen verder geslapen tot 07.45.

Beetje jammer alleen dat ik de halve nacht wakker heb gelegen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 08 Feb 2014 10:41

Re: Staan in bed

Jans wat doet je zoon het goed!!! Heel fijn!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem16

Bericht 08 Feb 2014 10:47

Re: Staan in bed

Wow Jans super fijn zeg!!!! Ik hoop dat dit het begin is van heerlijke nachten vol met slaap voor jullie allemaal.

En Carool wat goed!
<<

anoniem196

Bericht 08 Feb 2014 21:45

Re: Staan in bed

Hoe is het vandaag gegaan?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Feb 2014 21:50

Re: Staan in bed

Ik heb vandaag zijn kamertje wat veranderd, hem ook verteld dat ik het zo vervelend voor hem vind dat hij zo slecht kan slapen en dat het niet leuk is als hij zo verdrietig is, ook heb ik hem erbij laten zitten toen ik het veranderde.

Net zat hij in zijn oogjes te wrijven en vroeg ik of hij lekker naar bed wilde? En ipv heel hard nee schudden kroop hij nu tegen mij aan. Dus ik heb zijn ritueeltje gedaan en hem in bed gelegd, en hij luisterde naar het verhaaltje zonder te huilen, hij draaide om en sliep... :wtf:



:banaan: :banaan: :banaan: :banaan: :banaan:
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Feb 2014 22:07

Re: Staan in bed

Carool wat fijn! Misschien helpt het ik hoop het voor je!
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers