Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Staan in bed

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:48

Re: Staan in bed

Ja ik snap het ook wel, ik lig ook niet graag alleen. Maar ik kan natuurlijk niet de hele avond naast hem zitten. Bij zijn ritueeltje hoort ook voorlezen, dus dat doe ik wel. Kan misschien wel langer, ik doe nu 4 verhaaltjes van Dikkie Dik, dat zijn maar korte verhaaltjes.

Aan de ene kant wil ik hem gewoon niet laten huilen, maar iedereen die ik ken blijft maar benadrukken dat het zo belangrijk is dat hij zelf leert slapen en dat ik anders maar moet stoppen met de bv.

Maar we zijn nu al een hele tijd bezig met laten huilen en hij gaat nog steeds niet zelf slapen. Ja uiteindelijk wel, als je lang genoeg huilt van je vanzelf in slaap. Maar dat vind ik echt wel heel zielig en er zit gewoon geen verbetering in.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem28

Bericht 07 Feb 2014 21:49

Re: Staan in bed

Onze dochter ligt al in een peuterbedje en wij gaan er gewoon bij in liggen. Dan valt ze in ieder geval rustig en vrij vlot in slaap. Ook op deze manier gedaan bij de oudste en die ging rond 2,5 jaar alleen in slaap vallen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:50

Re: Staan in bed

Ik heb er net ook bij gelegen, maar het werd er niet minder van. Hij klampte zich aan mij vast en bleef schreeuwen. En ik heb veel voor mijn kind over, maar elke avond opgevouwen in een ledikant is niet aan mij besteed.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 21:52

Re: Staan in bed

Pompoen vroeg het net ook, maar is hij wel echt moe genoeg?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:54

Re: Staan in bed

Het lijkt nu misschien trouwens alsof ik alle tips in de wind sla, maar dat is niet zo hoor! Ik haal er zeker wat uit! En buiten dat vind ik het ook fijn om te lezen dat er meer kinderen zijn dit dit doen. In de familie slapen kinderen al lang door met deze leeftijd en gaan ze zonder morren slapen.

(En meestal krijgt bv de schuld..)


Oh ja hij is echt moe, hij gaapt, trekt aan zijn oor en wrijft in zijn oogjes. En is hartstikke mopperig.
R. 2013
D. 2016
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Feb 2014 21:55

Re: Staan in bed

Zet je echt een timer? 's Avonds klinkt alles harder en lijkt alles een eeuwigheid te duren, terwijl je misschien maar 2 minuten bezig bent.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem16

Bericht 07 Feb 2014 21:56

Re: Staan in bed

In ieder geval niet eruit. Bedtijd is bedtijd houden wij altijd aan. R gaat ook overgeven wanneer hij zich maar genoeg over de zeik krijgt. Maar toen hij kleiner was verschoonde ik zijn bedje en legde gem. weer terug. Ik hoorde overigens wel aan zijn huilen dat her gewoon aanstellerij was en dat hij aan het uitproberen was. Ik liet wel een lampje aan en zette het muziekje vd babyfoon steeds opnieuw aan.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Feb 2014 21:56

Re: Staan in bed

Ik denk dat hij overigens nu te moe is.... Misschien juist eerder naar bed, leg je hem er niet te laat in en dat hij daardoor juist al over zijn slaap was? Dat is hier meestal ook het probleem.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 21:57

Re: Staan in bed

Jep, ik zet de oventimer en ik zet muziek aan zodat ik het niet zo hoor. Anders ga ik meehuilen.

Printje, ook als hij echt paars zou worden? Ik was echt bang net dat R zou gaan hyperventileren. We zijn inmiddels al een uur bezig, bij de eerste oor-trek beweging start ik het ritueeltje.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem28

Bericht 07 Feb 2014 21:58

Re: Staan in bed

nouja, misschien één troost dan. Onze oudste kreeg flesvoeding en was een stuk erger qua in slaap vallen hoor. Onze jongste valt (mits ze moe is) vrij vlot in slaap en krijgt borstvoeding.

En dat: niet eruit halen vind ik behoorlijk overrated. Als ik merk dat ze nog niet moe is, komt ze er gewoon weer uit hoor. Ik kan ook niet slapen als ik nog niet moe ben.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Feb 2014 21:59

Re: Staan in bed

Mmmm paars is hij nooit geworden maar wel flink over de flos. Maar je kent je kind zelf het beste, ik wist gewoon dat hij aan het proberen was en dat het flauwekul was.

En voor het slapen in bad? dat helpt hier ook wel.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Feb 2014 22:00

Re: Staan in bed

Geen koorts?
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 22:00

Re: Staan in bed

Van je omgeving moet je je echt niks aantrekken hoor. Andere mensen kunnen altijd zo makkelijk oordelen. Daarnaast heb ik het idee dat ouders dit soort dingen altijd weer vergeten als hun kind ouder is.
Valt hij trouwens ook niet graag aan de borst in slaap?

Het is echt even uittesten wat helpt bij hem. Dat verschilt per kind zo erg.
Mijn dochter vind het ook fijn als we erbij blijven. Er is zelfs een tijd geweest dat we haar stevig vast hielden, met haar armpjes langs haar lijf. Dan moest ze wel huilen, maar ze viel er wel door in slaap. Zij had onze aanwezigheid echt nodig.
Zoon is weer anders, die kan prima alleen in slaap vallen (bij hem zit het hem weer in het doorslapen, maar dat weet je al).
<<

Anoniem16

Bericht 07 Feb 2014 22:00

Re: Staan in bed

Ja maar van dat huilen al meer dan een uur kunnen ze ook verhoging krijgen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 22:02

Re: Staan in bed

Geen koorts en hij lijkt ook geen pijn te hebben.

Aan de borst valt hij wel in slaap ja. Hij slaat nu inmiddels ook zo.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 22:02

Re: Staan in bed

Printje schreef:In ieder geval niet eruit. Bedtijd is bedtijd houden wij altijd aan. R gaat ook overgeven wanneer hij zich maar genoeg over de zeik krijgt. Maar toen hij kleiner was verschoonde ik zijn bedje en legde gem. weer terug. Ik hoorde overigens wel aan zijn huilen dat her gewoon aanstellerij was en dat hij aan het uitproberen was. Ik liet wel een lampje aan en zette het muziekje vd babyfoon steeds opnieuw aan.


Sorry, maar ik vind dit echt heftig!
Aanstellerij? Als hij er zelfs van moet spugen?
<<

Anoniem16

Bericht 07 Feb 2014 22:05

Re: Staan in bed

Ja ik ken hem al vier jaar. Hij kan zichzelf zo over de zeik krijgen dat hij moet spugen. Heb ook weleens kinderen in de klas die dat kunnen.

Er is dan niets aan de hand naast dat hij zijn zin niet krijgt. Nou en dat krijgt hij dus niet.


Inmiddels is het met hem alweer ruime tijd geleden dat hij dit deed. Maar hij kan dat overgeven echt gewoon opwekken, hij deed dat ook wel met eten op en af. Het is een brave ziel maar wij hebben onze ellende wel gehad met eten en slapen. Al lijkt het nu wat beter te gaan meestal.
Laatst gewijzigd door Anoniem16 op 07 Feb 2014 22:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 07 Feb 2014 22:08

Re: Staan in bed

Fijn dat hij toch even slaapt.
Ik hoop dat hij snel in zijn bedje gaat slapen.

Denk maar zo...het is een faaassseeeee... :-) maar gewoon niet leuk... :-(
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem28

Bericht 07 Feb 2014 22:11

Re: Staan in bed

En dat vind jij aanstellerij? Serieus? Onder aanstellerij valt mij bij over een trui struikelen, niet vallen en dan alle drama van de wereld uit de kast halen dat ze zoooooooooo'n pijn aan haar teen heeft, omdat die tegen de trui aan kwam.

Zo overstuur zijn dat je ervan moet spugen valt bij mij echt niet onder het kopje aanstellerij en ik vind het heel erg sneu dat zo'n kind dan genegeerd wordt.


@ Carool: fijn dat ie in slaap is gevallen. Hopelijk is ie nu zo moe dat je 'm voor morgenvroeg half negen niet weer hoort :angel:
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2014 22:11

Re: Staan in bed

Printje schreef:Ja ik ken hem al vier jaar. Hij kan zichzelf zo over de zeik krijgen dat hij moet spugen. Heb ook weleens kinderen in de klas die dat kunnen.

Er is dan niets aan de hand naast dat hij zijn zin niet krijgt. Nou en dat krijgt hij dus niet.


Inmiddels is het met hem alweer ruime tijd geleden dat hij dit deed. Maar hij kan dat overgeven echt gewoon opwekken, hij deed dat ook wel met eten op en af. Het is een brave ziel maar wij hebben onze ellende wel gehad met eten en slapen. Al lijkt het nu wat beter te gaan meestal.


Ik heb al 3 keer een reactie getypt en weer weggehaald. Het doet er verder niet toe wat ik er van vind.
Als dit voor jullie zo werkt dan is dat zo.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Feb 2014 22:12

Re: Staan in bed

E heeft dit ook gehad. Was binnen een week over, nadat ik haar iedere x toch consequent teruglegde..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Feb 2014 22:13

Re: Staan in bed

Ik wou ook zeggen: Het is een faaseee! S heeft het ook gehad, hij wou gewoon niet slapen. Na een paar pogingen namen we hem dan mee naar beneden, zat hij poeslief tegen ons aan om daarna wel gewoon in zijn bedje te gaan slapen... Of als hij wel echt moe was, dan maakte ik onze kamer ook donker en nam ik hem in het donker mee naar onze kamer en legde ik hem op mijn buik, meestal sliep hij dan zo. Liever een half uurtje met hem op bed liggen en genieten van dat ventje op mijn buik, dan een uur aan het rotzooien en me alleen maar ergeren!

Bij F hebben we deze fase ook gehad, bij haar heeft het geloof ik wat langer geduurd, maar bij S is het 2 keer een week ofzo geweest.
Laatst gewijzigd door PiP op 07 Feb 2014 22:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem16

Bericht 07 Feb 2014 22:16

Re: Staan in bed

Nogmaals ik ken hem en hij kan het gewoon opwekken uit pissigheid. Er is dan echt totaal niets aan de hand.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Feb 2014 22:18

Re: Staan in bed

Hij ligt nu in bed te slapen, eindelijk.

Morgen mijn vriend dit topic maar laten lezen, want we zijn beide een aantal avonden per week 's avonds alleen thuis en we moeten toch een aanpak vinden waar we allebei achter staan.
R. 2013
D. 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Feb 2014 22:18

Re: Staan in bed

Hier ook 2 kinderen(vooral de oudste) die gaan overgeven als ze overstuur zijn.
Bij hun is het geen aanstellerij, ze doen het echt niet bewust. Ze zijn dan gewoon zo overstuur(dat is de oudste snel) dat ze moeten overgeven.
Ik weet inmiddels tot hoever ik ze kan laten huilen.
Nu klinkt het net alsof ze vaak zo overstuur zijn, maar dat valt ook wel weer mee. F is best wel een dramaqueen en kan snel op haar teentjes getrapt zijn..
December 2009
juli 2012
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers