Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spreidbroekje

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Feb 2014 20:27

Spreidbroekje

Wij moesten vandaag voor een heupecho van onze dochter naar het ziekenhuis. Helaas was hierop een kleine afwijking te zien. Er is gelijk ook een röntgenfoto gemaakt en nu moet ze een spreidbroekje, deze wordt morgen aangemeten. Pff, ik vind het niet leuk hoor! Nu hoorde ik dat er hier meer zijn die dat gehad hebben. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En hoe lang duurde het bij jullie?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 04 Feb 2014 20:35

Re: Spreidbroekje

Wat vervelend, dat is zeker niet leuk! Het kan wel heel veel ellende voorkomen: als ze dat vroeger bij mij hadden gedaan waren vervelende operaties en veel pijn me bespaard gebleven. Het is voor een goed doel. Sterkte!
2014 2016
<<

Anoniem29

Bericht 04 Feb 2014 20:38

Re: Spreidbroekje

Ik heb zelf vroeger een spreidbroekje gehad en kan me er bijna niets van herinneren (pluspunt toch haha).

Ik had wel een grote afwijking en ben uiteindelijk geopereerd. Maar volgens mij zijn kleine afwijkingen perfect te behandelen met een broekje. Sterkte ermee.

Altijd als ik het er over heb met familie o.i.d. zeggen ze dat ik een hele vrolijke baby was in mijn spreidbroekje.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Feb 2014 20:46

Re: Spreidbroekje

Dank je, Elvie, het is inderdaad goed dat we er nu vroeg bij zijn.

Intox, het is een lichte afwijking maar gelukkig. Waarschijnlijk is alleen het broekje dus genoeg. Hopelijk blijft E. ook zo'n vrolijke baby! :D
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Feb 2014 20:51

Re: Spreidbroekje

De jongste heeft ook in een spreidbroek gezeten.
3 maand lang, helaas de hele hittegolf in de zomer.

J had een pavlic bandage hier door konden jogingsbrroekjes 1/2 maten te groot er overheen.
Wij hebben hem de hele tijd aangehad behalve met douchen/baden wat we probeerde te beperken tot 2x per week.
We hadden voor hem 2 verschillende boxmobiels en een speelkleed met boog waarvan je de speeltje kon veranderen in andere dingen. Die hebben we heel veel gebruikt.
J kon gelukkig nog gewoon in maxi cosi en de wandelwagen bak door de pavlic bandage en op een gegeven moment kon hij zelfs wat verschuiven met spreidbroek aan.

Na 3 maand mocht hij definitief af en kon hij binnen een week beide kanten heen en terug rollen.
Hij is nu net een jaar geweest en loopt absoluut niet achter met leeftijds genoten.

Een spreidbroek is eerst flink schrikken maar ik hield met voor dat J nu toch niet anders wist dus hij er geen last van zou hebben.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Feb 2014 20:51

Re: Spreidbroekje

J had trouwens een gemiddelde afwijking.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 04 Feb 2014 21:55

Re: Spreidbroekje

Hier heeft de jongste een campspreider gehad. Ze heeft deze 3,5 maand aan gehad. Hier ook precies in de hittegolf. Heb toen van een hydrofiele doek bandjes gemaakt tegen het snijden. Ik weet niet wat voor spreider ze gaat krijgen. Maar hier ging de spreider over haar kleding heen. Leggings waren echt fijn.

A was alleen de eerste 2 dagen uit haar hum. Veel huilen, maar daarna was ze zichzelf weer. De maxicosi hebben we opgehoogd met een kussentje. Zo kreeg ze meer ruimte. Kinderwagen was geen probleem. Qua ontwikkeling stond ze ff stil, maar kon uiteindelijk in bed toch draaien.

Toen hij uiteindelijk af mocht overdag, kon ze binnen 5 dagen rollen en binnen een paar weken tijgeren. Nu is ze bijna 11 maanden en loopt rondjes om de tafel en achter de loopwagen. Eind maart moet ze weer voor controle ivm lopen.

edit; hier ook een gemiddelde afwijking. Overigens was het al vanaf 1 maand zichtbaar. Helaas konden ze het niet op de echo zien.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Feb 2014 23:29

Re: Spreidbroekje

Bedankt voor jullie ervaringen, Kwak en Lynn!
Hoe oud waren jullie kindjes toen ze de spreidbroek kregen? Qua weer zitten wij dan wel gunstiger dan in de zomer :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem34

Bericht 04 Feb 2014 23:44

Re: Spreidbroekje

Mijn oudste heeft ook een spreidbroekje gehad. Ze kreeg hem met 3 maanden, en heeft hem tot haar 10 maanden aan gehad. Ik gaf haar altijd jogging broekjes, of mailliots aan. De jongste moest ook een spreidbroekje maar vanwege haar infuus ging dit niet. Ze had een matige afwijking, en krijgt er nu fysiotherapie voor.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 05 Feb 2014 00:19

Re: Spreidbroekje

Alyssa was 3,5 maand oud en met 7 maanden er volledig vanaf. Ze heeft 2 maanden 23 uur per dag de spreidbroek aangehad. Daarna alleen met slapen.

Succes morgen! Alyssa had er echt weinig moeite mee, maar ik des te meer. Na de uitslag, heb ik thuis flink gehuild.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Feb 2014 09:58

Re: Spreidbroekje

oooh wat vervelend zeg! Ik hoop dat jullie er beide weinig last van hebben.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 05 Feb 2014 10:18

Re: Spreidbroekje

Y. Had Een hele ernstige afwijking en zou in eerste instantie opgenomen moeten worden om in tractie te komen liggen. De arts wilde echter de pavlik bandage en kans geven en wonder boven wonder sloeg deze geweldig aan. De artsen stonden versteld en na ruim een half jaar mochten we al afbouwen. Ze is nu bijna 16 maanden en ontwikkeld zich als ieder ander kind. Ik vond het een ideaal ding omdat ze wel gewoon in de wagenbak, maxicosi en wipstoel kon. Ook kon ze gewoon lekker badderen. Misschien is de pavlik ook iets voor jullie?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Feb 2014 10:28

Re: Spreidbroekje

Stomme vraag misschien, maar Mag je dan wel gewoon dragen (doek) Suus?
L2014 & H2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Feb 2014 10:42

Re: Spreidbroekje

Nou, we hebben 'm! Het is een dynamische. Dragen kan waarschijnlijk met dit ding aan, ga ik morgen proberen, moet nu aan het werk. Even nog mijn vader uitleggen hoe het werkt...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 05 Feb 2014 10:59

Re: Spreidbroekje

Succes ermee :) Het scheelt zoveel ellende later en zelf zal ze er weinig last van hebben gok ik! Ik droeg een beugel om m'n been van m'n 8e tot m'n 12e en heb daar geen enkele nare herinnering aan!
<<

Anoniem64

Bericht 05 Feb 2014 11:17

Re: Spreidbroekje

Mijn nichtje van 10 mnd heeft dit al een half jaar, eerst de zelfde als het zoontje van kwak, maar nu zo'n ijzeren geval. Mijn nichtje is ook echt een hele vrolijke baby. Het is nu vooral lastig met de maxicosi en kinderstoel, en mn zusje heeft speciale slaapzakken en kleding voor haar gekocht. Il weet de site zo niet meer maar die is vast wel te vinden. Leuke jurkjes hebben ze bijv.
Mijn nichtje heeft een vrij ernstige vorm. Ze moet er tot zeker 13 mnd inzitten en daarna is het afwachten. Ze draait nu wel sinds een paar weken. Heel knap met zo'n loodzwaar ding en zulke wijde beentjes. :)

Kiekhipwear.nl is de site trouwens.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 05 Feb 2014 12:58

Re: Spreidbroekje

Toen ik klein was heb ik ook een spreidbroekje gehad. Ongeveer tot ik een jaar oud was. Ik kon er zelfs mee staan en me op mijn kont voortbewegen door het huis. Toen het broekje af was, kon ik al snel lopen. Als ik foto's van mezelf terug zie, zie ik een vrolijke baby.

Het is natuurlijk helemaal niet leuk dat het nodig is. Je wilt gewoon dat alles goed is met je meisje. Hopelijk zijn de 6 weken voldoende.
Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 05 Feb 2014 13:25

Re: Spreidbroekje

J was 3 maand toen hij in ging.
Hij heeft er geen traan om gelaten toen hij dat broekje aan kreeg hij bleef de vrolijke baby die hij toen was.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:44

Bericht 05 Feb 2014 22:40

Re: Spreidbroekje

Mijn dochter had ook een kleine afwijking. Daar kwamen ze met 6 maanden ongeveer achter en toen heeft ze een campspreider gekregen. Ze kon toen net draaien en tijgeren volgens mij. Van te voren zeiden ze dat ik rekening moest houden met 2x 6 weken 23 uur per dag. Maar na de controle van 6 weken was het al zover verbeterd dat ze hem alleen nog 2 weken tijdens het slapen om moest en dat was eigenlijk alleen voor de zekerheid, want de afwijking was al (bijna) weg.
Lastigst vond ik dat ze hierdoor niet meer in de wagenpark paste, en de maxicosi en wipstoel waren lastig. Die hebben we opgehoogd met kussentjes of opgevouwen handdoeken. Verder kon ze haar slaapzakken gewoon aan en de spreidbroek ging over de kleren, een legging of maillot ging prima. Bij een meisje is dat makkelijk. Op een gegeven moment kon ze met spreidbroek draaien. Na de broek ging de ontwikkeling even heel snel, waardoor ze wee gelijk ging lopen met leeftijdsgenootjes.

Ik vond het in het begin lastig en ik zag er best tegenop, maar achteraf viel het me alles mee. Ze heeft er ook maar een paar daagjes last van gehad, omdat ze wat beperkt werd, maar al snel had ze er geen probleem meer mee. Wel hebben we de broek echt zoveel mogelijk om gelaten. Ik gaf ook gewoon bv met het broekje aan. Hij ging echt alleen uit met wassen en luiers verschonen. Ik denk dat dat wel geholpen heeft en ze er daardoor sneller klaar mee was.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Feb 2014 23:18

Re: Spreidbroekje

Bedankt voor al jullie ervaringen.

Het is vandaag goed gegaan. Alleen vanavond was ze een tijdje erg aan het huilen, zelfs de borst was niet goed. Dit zijn we niet van haar gewend. Inmiddels slaapt ze, hopelijk maakt ze een goede nacht en went het snel voor haar. Hopelijk gaat het bij ons net zo snel als bij jullie, Luna!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 06 Feb 2014 00:32

Re: Spreidbroekje

Fijn dat het overdag goed is gegaan. Hier huilde A ook meestal 's avonds, vooral bij het inslapen. Maar het komt goed. Ze moet ook wennen natuurlijk. Hopelijk slaapt ze deze nacht goed!
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Feb 2014 07:03

Re: Spreidbroekje

Ze is nog een paar keer huilend wakker geworden :( gelukkig heeft mijn man haar kunnen troosten. Nu slaapt ze en dat zou ik ook wel willen :wink: moet zo werken...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 07 Feb 2014 10:55

Re: Spreidbroekje

Even een update :) Ze ligt nu vrolijk te kraaien in de box! Het ging gisteren al een stuk beter gelukkig. En ze heeft vannacht goed geslapen, alleen gisteravond lag ze nog even te mopperen in bed, huilen kon je het niet noemen. Vanochtend werd ze lachend weer wakker :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers