Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krullen met krultang blijven niet zitten!

<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 16:52

Krullen met krultang blijven niet zitten!

Heb ik een goede tang volgens de verhalen en ik moest toche en keuze maken dus die van mij leek me erg goed. Heb hem nu 2x getest. Ze maken mooie pijpenkrullen van een gemiddelde maat, maar ondanks de vele haarspray die ik erin doe zijn ze zo weer weg. Ik hoef niet perse altijd die pijpenkrullen erin, maar wel dat het redelijk zichtbaar is, dat je ziet dat er krullen inzitten.
Sommige kammen het door of gaan met hun handen erdoor heen. Dat is bij mij niet nodig, want ze zijn toch zo weer weg.

Wat doe ik fout? Heb ik de verkeerder haarspray? Moet ik Elnett gebruiken waar veel bloggers zo lyrisch over zijn? Ik hoor het graag, want ik vind het zonde van het geld.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 04 Feb 2014 19:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem156

Bericht 04 Feb 2014 17:14

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Als je er veel haarlak in doet maakt dat je haar juist zwaar waardoor je krullen er weer uitzakken.
Het kan ook gewoon aan je soort haar liggen. Mijn zus heeft enorm steil haar en krullen zakken er binnen een uur uit.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 17:31

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Mijn haar is gewoon niet mooi, niet heel dik, maar middelmatig. Wellicht heb ik de verkeerde haarspray en ik spray er behoorlijk wat in. Zou wax beter zijn zodat je de krullen erin kneed zeg maar? Tja wat is veel? De een vind dat ik er veel in doe en een ander wellicht niet.

Heb al diverse youtube filmpjes gezien en hun lukt het wel :(.
Sommigen meiden zetten elke krul vast met een schuifspelde zodra ze de krul hebben gemaakt en doen dat steeds per krul. Weet niet of dat echt nut zal hebben en of het bij hun anders wel of niet zou blijven zitten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Feb 2014 17:39

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Kan heel goed aan je haar liggen. Ieder haar reageert weer anders. Mijn haar is bv super makkelijk te krullen en overleefd zelfs een nacht slapen. Dat is ook weer vrij uniek. Zo reageert elk haar anders. Kan me zo voorstellen dat jou haar ook weer anders reageert. En denk dat je er ook rekening mee moet houden dat je wat stugger haar kan hebben. De meeste filmpjes gaan uit van echt westers haar. En dat is weer anders als bv Aziatisch haar of Afrikaans haar.
2015 💙
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 04 Feb 2014 18:17

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Ik heb het ook ooit geprobeerd maar bij mij bleven ze ook niet zitten. Mijn haar is er te zwaar voor.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem29

Bericht 04 Feb 2014 18:25

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Ik ben blij met mijn curlstick maar dat wilde je niet toch (Ik blijf het echt een super ding vinden als je eraan gewend bent).Al weet ook niet of dat dan wel helpt als het gewoon aan je haar ligt.

Mijn krullen blijven tot wel 3 dagen zitten (kan er gewoon op slapen).

-weg-
Laatst gewijzigd door Anoniem29 op 04 Feb 2014 19:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 19:20

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Tulp schreef:Kan heel goed aan je haar liggen. Ieder haar reageert weer anders. Mijn haar is bv super makkelijk te krullen en overleefd zelfs een nacht slapen. Dat is ook weer vrij uniek. Zo reageert elk haar anders. Kan me zo voorstellen dat jou haar ook weer anders reageert. En denk dat je er ook rekening mee moet houden dat je wat stugger haar kan hebben. De meeste filmpjes gaan uit van echt westers haar. En dat is weer anders als bv Aziatisch haar of Afrikaans haar.


Ik heb aziatisch haar, maar had een tang van 16 mm en daar kreeg ik wel goede krullen mee ondanks de vele haarlak die ik erin deed. Maar voelde me net een poedel of Annie van die film. Mijn haar glanst van zichzelf wel behoorlijk dat wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 19:20

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Nilou schreef:Ik heb het ook ooit geprobeerd maar bij mij bleven ze ook niet zitten. Mijn haar is er te zwaar voor.


Dat snap ik wel, maar ik heb geen zwaar haar dus snap ik het niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 19:22

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Intoxicated, de 1e en 2e vind ik mooi haar. Ben jij dat? Waarom is bij de 3e je gezicht niet te zien? De 1e dat is wat ik wil creeren. Heb krullen van mezelf, maar die zijn dood het ziet er niet uit.
Heb je een Remington Pearlwand of een andere wand?
<<

Anoniem81

Bericht 04 Feb 2014 19:26

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Heb je weleens zo'n spray met zeezout geprobeerd? Maakt je haar net iets stugger, bij mij blijft alles dan beter zitten. Maar ik heb vrij dun haar!
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 19:27

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

http://www.bcc.nl/braun-ec1.html

Ik heb trouwens deze. Heeft satijnionen iets wat volgens mij alleen Braun heeft. Ze zijn het grootste haarverzorgingsbedrijf ter wereld dus het zegt wel behoorlijk wat.

Is een andere hairspray aan te raden? Is Elnett echt zo goed zoals velen zeggen? Of moet ik ipv dat een beetje wax erin kneden of beide?
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 19:29

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Stofzuiger schreef:Heb je weleens zo'n spray met zeezout geprobeerd? Maakt je haar net iets stugger, bij mij blijft alles dan beter zitten. Maar ik heb vrij dun haar!


Nee, ben pas net begonnen met dat ding. Waar kan ik dat kopen? Ik heb nu trouwens haarspray van Action en die sprayed vrij hard, misschien ligt het daar aan?
<<

Anoniem81

Bericht 04 Feb 2014 19:32

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Ik heb de mijne van loreal, matt&messy heet het.

http://www.haarcentrum.nl/loreal-paris- ... alt-spray/
<<

Anoniem29

Bericht 04 Feb 2014 19:34

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Ja dat ben ik op die foto's. Bij die derde foto zat mijn oog heel eng ofzo haha. Ik weet het niet meer, deze stonden toevallig in mijn photobucket app.

Ik gebruik inderdaad de pearl wand van Remington.

Ik dacht net ineens, wat je ook nog kunt proberen als je zoals foto 1 van mij wilt. Je haar alleen van onder krullen. Dus een stukje oprollen (tot je oor ongeveer) en dan 10 seconde vasthouden, loslaten. Dan krijg je niet dat poedeleffect zoals je krijgt als je tot je hoofdhuid krult.

En nog een tip, weet niet of je dat al wist, altijd naar buiten toe krullen. Als je je tang vast hebt, en je rolt er haar omheen, van je gezicht afdraaien, nooit naar je gezicht toe. Het schijnt dat bij mensen met natuurlijke krullen (iemand misschien?) de krul altijd van het hoofd af groeit, en nooit naar voren krult.

Beetje moeilijk uit te leggen. Hoop dat je het begrijpt.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 19:34

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Stofzuiger schreef:Ik heb de mijne van loreal, matt&messy heet het.

http://www.haarcentrum.nl/loreal-paris- ... alt-spray/



Gebruik je dat in combi met de krultang? Ik ga eens kijken bij Action, daar zijn merken tenslotte voordeliger.
<<

caribbeanlover

Bericht 04 Feb 2014 19:39

Re: Krulllen met krultang blijven niet zitten!

Intoxicated schreef:Ja dat ben ik op die foto's. Bij die derde foto zat mijn oog heel eng ofzo haha. Ik weet het niet meer, deze stonden toevallig in mijn photobucket app.

Ik gebruik inderdaad de pearl wand van Remington.

Ik dacht net ineens, wat je ook nog kunt proberen als je zoals foto 1 van mij wilt. Je haar alleen van onder krullen. Dus een stukje oprollen (tot je oor ongeveer) en dan 10 seconde vasthouden, loslaten. Dan krijg je niet dat poedeleffect zoals je krijgt als je tot je hoofdhuid krult.

En nog een tip, weet niet of je dat al wist, altijd naar buiten toe krullen. Als je je tang vast hebt, en je rolt er haar omheen, van je gezicht afdraaien, nooit naar je gezicht toe. Het schijnt dat bij mensen met natuurlijke krullen (iemand misschien?) de krul altijd van het hoofd af groeit, en nooit naar voren krult.

Beetje moeilijk uit te leggen. Hoop dat je het begrijpt.


Maar dat poedeleffect heb ik nu niet omdat deze een grotere doorsnede heeft nl 24 mm. Ik krul sowieso naar buiten, weet niet ging automatisch.
Ik had die PW besteld en ook thuis gehad, maar toch terug gebracht. Ik had eerst die van 16 mm, goedkoop kreng en die gebruikte ik zoals de PW en kreeg lamme armen.
Dus toen de PW binnen kwam dacht ik daar ineens aan. Met name achterop mijn hoofd vind ik dat lastig.

Ik heb er nu een andere bescherming in gedaan, maar dat zal wel geen verschil uitmaken. Denk gewoon dat deze doorsnede te breed is voor mij haar, want met die goedkope (zal zo een foto ervan plaatsen of link) die ik had van 16 mm bleven ze er wel inzitten zoals ik zei.

Ik doe zoals de meeste ook de pluk haar onderaan vastklemmen en dan naar boven oprollen. Met die goedkope draaide ik de pluk erom heen zoals bij de Pearl Wand, maar dan wel zo dat de pluk onder klem zat. Dat vond ik een gedoe en kreeg daar lamme armen van. Ga dat nu eens proberen alhoewel dat niks zal uitmaken vrees ik, maar wil verschillende methodes testen voor het geval het wel lukt.
Snap dus niet waarom die PW zo'n succes is aangezien je arm dan ook zo moet houden.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 05 Feb 2014 12:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Feb 2014 12:29

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

http://www.kijkshop.nl/product/135759/b ... hd-2335bk/


Deze had ik, goedkoop, maar werkte wel bij mij. Leek me wel handig voor op vakantie, neemt niet veel plek in.
<<

Anoniem57

Bericht 05 Feb 2014 15:31

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

Mijn haar is zo glad en steil dat krullen er met de tang of carmenset zo weer uit gaan.
Ik maak ze nu al jaren met mijn straightener en dan blijven ze perfect zitten. Hou van dat ding!
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Feb 2014 15:37

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

Dat heb ik sinds kort pas ontdekt op youtube, maar ik heb een hele brede steiltang dus daarmee gaat het niet lukken.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 05 Feb 2014 15:58

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

Kans is groot dat het aan je haar ligt. Niet dat je haar te zwaar is, maar te glad. Bij mij "glijden" krullen er met een uur gewoon weer uit. Wat bij mij helpt is eerst krullenmousse erin kneden, dan krullen met de krultang, en dan nog wat haarlak over mijn krullen. Dan blijven ze voor een avond wel zitten.
<<

Anoniem57

Bericht 05 Feb 2014 16:24

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

Nou, dan moet je idd aan de dunnere stijltang, maar bij mij is dat de enige manier dat ze blijven zitten.
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Feb 2014 16:51

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

Jules schreef:Kans is groot dat het aan je haar ligt. Niet dat je haar te zwaar is, maar te glad. Bij mij "glijden" krullen er met een uur gewoon weer uit. Wat bij mij helpt is eerst krullenmousse erin kneden, dan krullen met de krultang, en dan nog wat haarlak over mijn krullen. Dan blijven ze voor een avond wel zitten.


Kappers preppen het haar voordat ze het gaan krullen met een krultang dat zag ik op Beautygloss.

Parel, die van de Kijkshop hierboven was zo gek nog niet, maar had 16 mm doorsnede wat eigenlijk prima was voor mijn bossie stro. Maakte wel hele fijne strakke pijpenkrullen, maar ja dmv ze uit te borstelen of met je vingers er doorheen te gaan zitten ze niet meer zo strak erin dus kan je het een eigen draai geven.
Wil er nu een die heeft 19 mm doorsnede, scheelt dus niet zoveel en denk ook niet dat het problemen gaat geven zodat ze uitzakken.
<<

Anoniem17

Bericht 05 Feb 2014 21:34

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

Tox, ik heb ook die pearl wand en op zich krijg ik er hele mooie krullen van, maar ik brand altijd m'n handen aan dat ding :( zelfs met dat handschoentje aan. Ligt dat aan mij of is het een kwestie van wennen?
<<

caribbeanlover

Bericht 05 Feb 2014 21:47

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

Het geeft een mooi resultaat die PW en na een paar dagen kan het nog steeds mooi zitten, maar dat omhoog houden vind ik irritant aangezien ik dat met die goedkope ook deed.
Krijgen jullie geen lamme armen?
<<

Anoniem17

Bericht 05 Feb 2014 22:00

Re: Krullen met krultang blijven niet zitten!

Nee niet echt cbl! Maar mijn haar is best fijntjes dus ik hoef het niet lang vast te houden zegmaar. En ik heb al slag van mezelf dus ik hoef niet al m'n haar te krullen :)
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers