Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weinig drinken

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Feb 2014 16:43

Re: Weinig drinken

Nou ja ik doe voor mezelf ook maar een heeeel klein laagje siroop erin ( alleen de bodem ), anders vind ik het niet lekker. Dus dat zou ik bij mijn kinderen ook zo doen.

Hier krijgen ze sowieso 's ochtends pap, dus dan hebben ze al vocht binnen en dan bij de lunch karnemelk. Tussendoor de hele dag water.
Het drinken ging hier ook niet zo geweldig, maar sinds kort gaat het echt veel beter, eigenlijk heel goed.
Ik let er trouwens helemaal niet op hoeveel vocht ze binnenkrijgen. Maar door de pap en de karnemelk weet ik wel dat het genoeg is. Ze zijn ook gek op vruchtenthee, maar ik had het idee dat ze er gelere tandjes van kregen.

Is het niet wat om als ontbijt pap te geven? En lust ze ook geen karnemelk?
En yoghurt na het eten is ook vocht.

Succes!
Afbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Feb 2014 00:40

Re: Weinig drinken

N. is ook geen geweldige drinker, ze krijgt 's morgens nog een papfles van 200 ml. en verder drinkt ze denk ik 1 a 2 bekers gemiddeld per dag leeg. Soms wat meer, soms wat minder. Wij schenken er eigenlijk weinig aandacht aan, ik wil haar niets opleggen en ik hoop dat ze zo ook zelf leert wanneer ze meer behoefte heeft. Ik ben ook een slechte drinker en ik moest elke dag zoveel glazen of bekers leegdrinken en werd gepusht, vreselijk vind ik dat.

Hier krijgt ze wat diksap, roosvicee of sapjes van Healthy People zoals drakenfruit. Hier zitten weinig toevoegingen in, ze mag zo nu en dan best wat suiker. Maar gewoon met mate, zoals we alles met mate geven aan haar.

Wat Lexie zegt, sluit ik me bij aan. Ik geef N. niks waar kunstmatige zoetstoffen inzitten.
<<

Anoniem26

Bericht 05 Feb 2014 01:18

Re: Weinig drinken

Nee dat moeten drinken vind ik idd ook erg slecht. Dan doen wij ook niet. Mijn schoonmoeder heeft daar ook een handje van zowel bij mijn man als dochter. Bleh
<<

Anoniem166

Bericht 05 Feb 2014 08:32

Re: Weinig drinken

Ik heb ook een heel slechte drinker. Thuis dan, op het kdv gaan de bekers moeiteloos op.
Op een gegeven moment was diksap het enige dat mijn dochter wilde drinken.

Inmiddels gaat het iets beter. Ze drinkt bog steeds weinig, maar wel gevarieerd en iets makkelijker.
Wat hier werkt: warm water, warme melk, uit een echt glas, een glas met Nijntje erop, rietjes (ze wil er altijd 2, met 1 drinkt ze niet, maar het voordeel is dat ze met 2 rietjes ook een grotere slok binnen krijgt. Puzzels maken tijdens het drinken, spelletje ervan maken, tellen dat ze 5 slokjes moet doen en dan heel nadrukkelijk tellen (neeeee, je had nog maar 3 slokken gedaan!) etc.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 05 Feb 2014 08:37

Re: Weinig drinken

Elliott, ik denk gewoon dat elke moeder het anders doet, dat heeft bij mij in ieder geval weinig met het forum te maken. Mijn zoon krijgt thuis alleen moedermelk, water en kruidenthee. Hij heeft laatst in een restaurant een paar slokjes tomatensap gehad en tot nu toe misschien vijf keer zwaar aangelengd sinaasappel- of wortelsap. Ik wil hem gewoon niet op dagelijkse basis vloeibare suikers geven, drink zelf thuis ook alleen melk, water en thee.

Maar goed, ik ben vergeleken met anderen 'streng' EN ik ben sowieso geneigd om me wat minder druk te maken om het drinken omdat hij toch nog twee keer per dag aan de borst gaat.

On topic: ik bied hem heel regelmatig drinken aan, maar probeer er geen nadruk op te leggen. Als hij niets wil of maar één slokje, ook goed. Vaak heeft hij na het eten (van een boterham of rijstwafel o.i.d.) wel dorst, dus dan bied ik hem sowieso aan.
<<

Anoniem112

Bericht 05 Feb 2014 09:22

Re: Weinig drinken

Ik heb ook een slechte drinker hier zo.. Ik heb t maar losgelaten..
Thuis drinken we ook water, kruidenthee, melk en soms een glaasje diksap geen idee hoeveel op hoeveel want ik doe altijd maar een beetje op gevoel.
Als we eens weggaan of ergens anders zijn vind ik t niet erg dat ze eens wickey, fristi of wat anders drinken hoor, als de basis maar goed is denk ik dan.
<<

Anoniem123

Bericht 05 Feb 2014 09:39

Re: Weinig drinken

Mijn schoonzus vertelde van het weekend dat een dreumes min 300 cc per dag moet drinken. Dat zou dan genoeg zijn. Dus als ze dat maar haalt op een dag.

S krijgt 's ochtends melk bij zijn eten, tussendoor een beker diksap, bij het middag en avond eten gewoon water en tussendoor weer een beker diksap. Ik leng niets aan met heel veel water, als hij een keer appelsap krijgt dan gewoon een beker appelsap. Fristi alleen als we weggaan ergens dus als het bij af en toe blijft vind ik het prima.
Ik geef liever diksap dan dat een kind niet wil drinken. Kan mij best indenken dat je niet de hele dag water wilt drinken (naja ik drink dat wel maar goed haha)

Drinken met een rietje? Misschien vind ze dat interessant.
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 05 Feb 2014 09:40

Re: Weinig drinken

Hier is de oudste ook een heel slechte drinker!! Ik moet er de hele dag achteraan zitten en haar flink motiveren! Anders komt ze nauwelijks boven de 300cc uit.
Nu drinkt de oudste op het moment dat ze wel wat wil drinken, graag water. Maar anders bied ik beide dames van alles aan hoor.. In een (rietjes-)beker vaak roosvicee en soms ranja. Maar ook soms andere sap als appelsap, vruchtensappen van allerlei merken. En in pakjes ook sap, of fristi, chocomelk, Wicky etc. Heb 't liefstdat ze goed drinken! Ze krijgen natuurlijk geen koolzuurhoudende dranken ofzo!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Feb 2014 09:52

Re: Weinig drinken

Misschien helpt een leuke/andere beker (samen) uitzoeken?

R. drinkt ontzettend goed. Ze is dol op water, thee en melk. Ze vind het ook heel leuk om uit haar rietjesbeker of gewone beker te drinken, ze glundert dan helemaal! Als ik zeg hoe goed ze dat doet, glundert ze nog harder <3.

Als ze slecht drinkt zou ik denk ik ook andere dingen aanbieden. Ik zou wel sneller diksap geven dan andere zoete/gesuikerde dranken. En misschien is het ook leuk om samen een smoothie/verse sap te maken?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 05 Feb 2014 13:31

Re: Weinig drinken

Van mij moet hij ook niet drinken. Wil hij drinken, prima, wil hij niet drinken, ook prima. Maar hij krijgt natuurlijk sowieso al genoeg vocht binnen omdat hij zowel 's morgens als 's avonds nog een fles drinkt, fruit eet en meestal nog een 100 ml yoghurt.
2012 & 2016
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 05 Feb 2014 13:53

Re: Weinig drinken

Bedankt voor alle reacties en tips!

Vanochtend is het drinken best goed gegaan! Geloof dat ze zeker zo'n 300 ml heeft gedronken. Heb het op meerdere manieren aangeboden, in een beker, met rietje etc. Maar het komt vooral omdat ik haar water met siroop had gegeven, denk ik. Dat is nieuw. Alles wat nieuw is, vindt ze even interessant. Ze heeft nooit wat willen weten van pap en van karnemelk ook niet. Kan het weer eens proberen. Ze is helemaal niet kieskeurig, ofzo ;).

Ik dring er bij haar trouwens ook niet op aan dat ze drinkt, hoor. Eerder maakte ik me er ook niet (meer) druk om, nu eigenlijk ook niet. Alleen had ze de afgelopen dagen vrij lege plasluiers... zelfs na de nacht. Dat lijkt me wel een teken van vochttekort.

Zelf drink ik trouwens alleen maar thee en water en af en toe een glas frisdrank. Als ik al siroop drink, is dat ook sterk aangelengd met water. De verhouding die op de verpakking staat is mij ook veel te zoet.
Maart 2012 September 2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 05 Feb 2014 15:45

Re: Weinig drinken

SarahKey schreef:Mijn schoonzus vertelde van het weekend dat een dreumes min 300 cc per dag moet drinken. Dat zou dan genoeg zijn. Dus als ze dat maar haalt op een dag.

S krijgt 's ochtends melk bij zijn eten, tussendoor een beker diksap, bij het middag en avond eten gewoon water en tussendoor weer een beker diksap. Ik leng niets aan met heel veel water, als hij een keer appelsap krijgt dan gewoon een beker appelsap. Fristi alleen als we weggaan ergens dus als het bij af en toe blijft vind ik het prima.
Ik geef liever diksap dan dat een kind niet wil drinken. Kan mij best indenken dat je niet de hele dag water wilt drinken (naja ik drink dat wel maar goed haha)

Drinken met een rietje? Misschien vind ze dat interessant.


Ik heb meegekregen voor de eerste 10 kilo een liter (incl. melk). Daarna was het voor elke kilo minder wat erbij kwam.

Maar goed, wat ik wil zeggen 300 cc is wel weinig volgens mij op een dag, maar vind een liter ook weer best veel. Wij kijken er niet naar, omdat ik haar niet wil dwingen en het tegenovergestelde wil bereiken met pushen.
<<

Anoniem 77

Bericht 05 Feb 2014 16:52

Re: Weinig drinken

En karnemelk?
Op mijn werk zijn kindjes die geen gewone melk lusten maar wel koemelk.
En drinken uit een rietje misschien om het leuk te maken? Of samen een leuke beker uit zoeken.
Soms helpt het ook om de slokjes te tellen. Kindje op mijn werk vind dit een leuk spelletje en hierdoor drinkt ze per drink moment toch 3 slokken.
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:15

Bericht 09 Feb 2014 12:29

Re: Weinig drinken

Mijn dochter drinkt ook niet goed. Omdat ze wel gek is op eten doe ik het nu zo: ze krijgt eerst haar drinken. Als dat op is, mag ze haar fruit of koekje. Dat is dan dus 2 keer per dag. Weet ik in ieder geval zeker dat ze 2 bekers drinken per dag op krijgt. Daarnaast drinkt ze wel melk bij het ontbijt en de lunch.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers