Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

<<

Anoniem280

Bericht 05 Feb 2014 11:45

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Maak het niet vaak, maar als ik het maak het volgende:
Champignons, tomaat, zalm, tonijn, garnalen, geraspte kaas, ui, salami, ham, spek, kappertjes.
Heb dan een plaat pizza, ik doe dan 4 verschillende delen.
<<

Anoniem151

Bericht 05 Feb 2014 11:56

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Linnie schreef:
Marley schreef:Dat is iets wat ik nooit zelf maak, omdat het goedkoper en lekkerder is om het bij de pizzeria op donderdag te halen.


Ehm nee, wij maken sinds een paar weken liever zelf onze pizza, veeeeeel lekkerder!


Ik betwijfel ook of het goedkoper is, of jouw pizzeria moet heel goedkoop zijn ;)

Toevallig staat voor vandaag zelfgemaakte pizza op het menu. Denk dat ik Aziraphale na-aap, met gerookte zalm.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Feb 2014 16:51

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Ik ga hem ook vanavond zelf maken! En ik heb zon speciale pizza oven waarin ie vast ontzettend lekker wordt :-)

Afbeelding
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 05 Feb 2014 17:51

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Oee dat is gaaf Caro! Die wil ik ook!

Waarom ben ik pas over een half jaar jarig :cry:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Feb 2014 17:56

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Wat zou hij dan beter/anders doen als een gewone oven Caro?
30-04-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Feb 2014 18:02

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Het is een speciale pizza oven. Hij bakt de pizza's op een authentieke steen, waardoor sowieso al het deeg beter tot zijn recht komt. Hij is binnen 3 minuten warm en de pizza binnen 5 minuten klaar. Ik vind het een wereld van verschil met alleen al de voorverpakte pizza bodems die je zelf kan beleggen.. het is gewoon echt een andere, betere smaak. Minder artificieel ofzo.

Ik maak er overigens ook broodjes etc in. Ze worden veel knapperiger, het is sneller dan een oven aan te zetten etc etc. Ik was in het begin sceptisch maar sinds mijn moeder hem had was ik er echt verliefd op. De pizza's zijn zó lekker! En met Sinterklaas heb ik hem gekregen :banaan:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 05 Feb 2014 18:04

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Ohh en schijnbaar verwarmt hij tot de 450 graden. Jaja!
<<

Anoniem50

Bericht 05 Feb 2014 18:11

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Blue Phone schreef:
Linnie schreef:
Marley schreef:Dat is iets wat ik nooit zelf maak, omdat het goedkoper en lekkerder is om het bij de pizzeria op donderdag te halen.


Ehm nee, wij maken sinds een paar weken liever zelf onze pizza, veeeeeel lekkerder!


Ik betwijfel ook of het goedkoper is, of jouw pizzeria moet heel goedkoop zijn ;)

Toevallig staat voor vandaag zelfgemaakte pizza op het menu. Denk dat ik Aziraphale na-aap, met gerookte zalm.


Ik denk dat het voor een gezin voordeliger is om een pizza te maken, dan voor mij als alleenstaande. Ik heb natuurlijk dezelfde ingrediënten nodig, maar zal niet alles opmaken.

Maar goed, mijn pizzeria heeft donderdags pizzadag en dat is de dag dat de pizza's met korting worden aangeboden.
<<

Anoniem30

Bericht 05 Feb 2014 18:16

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

En wat betaal je dan Marley? Want je kunt de ingrediënten natuurlijk dag erna in bv. pasta gebruiken, dus het is niet duurder voor jou, dan voor meerdere mensen natuurlijk. Als we hier pizza halen hebben we een héle grote voor 6 euro, vind ik niet duur, maar ik ben geen 12 euro kwijt als ik het zelf maak.. maar heeft beide voor- en nadelen.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Feb 2014 20:05

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Blue Phone schreef:
Toevallig staat voor vandaag zelfgemaakte pizza op het menu. Denk dat ik Aziraphale na-aap, met gerookte zalm.


Lekker! Ben benieuwd wat je ervan vindt :)

Mijn favoriete beleg:

- zelfgemaakte pittige tomatensaus, gamba's, paprika, ui, extra knoflook, parmezaanse kaas, strooikaas, mozzarella en na afloop rucola erover
- zelfgemaakte pittige tomatensaus, geitenkaas, pijnboompitten, paprika, ui, parmezaanse kaas, strooikaas, mozzarella
- cottage cheese, ui, mozzarella en na het afbakken gerookte zalm en rucola erop
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Feb 2014 21:28

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Caro schreef:Het is een speciale pizza oven. Hij bakt de pizza's op een authentieke steen, waardoor sowieso al het deeg beter tot zijn recht komt. Hij is binnen 3 minuten warm en de pizza binnen 5 minuten klaar. Ik vind het een wereld van verschil met alleen al de voorverpakte pizza bodems die je zelf kan beleggen.. het is gewoon echt een andere, betere smaak. Minder artificieel ofzo.

Ik maak er overigens ook broodjes etc in. Ze worden veel knapperiger, het is sneller dan een oven aan te zetten etc etc. Ik was in het begin sceptisch maar sinds mijn moeder hem had was ik er echt verliefd op. De pizza's zijn zó lekker! En met Sinterklaas heb ik hem gekregen :banaan:


Oh klinkt goed! 1 om te onthouden :yes:
30-04-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 05 Feb 2014 21:32

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Vanalles maar ansjovis mag sowieso niet ontbreken! En rucola en een schep kwark met allerlei kruiden ook niet!
<<

Anoniem273

Bericht 05 Feb 2014 21:46

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Caro, handig ding! Wij hebben een pizzasteen voor in de oven en je merkt het inderdaad heel goed vind ik. Echt veeeel lekkerder.
Ik vind plakjes avocado na het afbakken van de pizza trouwens ook heel lekker. Vooral op een simpele pizza Margherita.
<<

Anoniem17

Bericht 06 Feb 2014 12:34

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Azi, hoe maak je die pittige tomatensaus?
<<

Anoniem186

Bericht 06 Feb 2014 12:43

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Elliot schreef:Azi, hoe maak je die pittige tomatensaus?


Daar ben ik ook benieuwd naar.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 06 Feb 2014 12:46

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Oh ik heb ook echt zin in zelfgemaakte pizza nu! Ik heb de ingrediënten op mijn boodschappenlijstje gezet, zaterdag ga ik ze maken, jumm!
2012 & 2016
<<

Anoniem273

Bericht 06 Feb 2014 17:05

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Pittige tomatensaus:

Uitje fruiten met knoflook en rode peper(s), blikje tomatenpuree toevoegen en laten inkoken tot het niet meer zuur ruikt. Dan tomatenblokjes of passata erbij. Flink wat kruiden erin en lekker lang laten pruttelen! Sowieso 30 min. Oh en ik doe er nog een scheutje agavesiroop door.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Feb 2014 18:41

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

ham/kipfilet
kaas-ui-paprika
ananas
<<

Anoniem17

Bericht 07 Feb 2014 14:04

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

Bedankt Azi, volgende x als ik pizza ga maken ga ik het met jouw saus proberen. Gister had ik heel lui die kant en klare bodem van de Appie gebruikt (in zo'n danerol-achtig blik).
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 07 Feb 2014 14:35

Re: wat doe jij op je zelfgemaakte pizza?

champignons, broccoli (even voorgekookt), paprika, tomaat, ananas, ui, mais, ham, kaas, mozzarella (niet alles tegelijk trouwens, maar een aantal van deze dingen).
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers