Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paniekaanval

<<

Anoniem253

Bericht 11 Mrt 2014 18:30

Re: Paniekaanval

Vandaag weer heel de dag hartkloppingen en een zenuwachtig gevoel. Heb nu ook maar een zelfboek besteld.. In het kader van aan mezelf werken en hier zsm uit komen.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Mrt 2014 19:56

Re: Paniekaanval

Ik herken het. Vooral als ik het erg druk heb, dan voel ik me ook snel heel gestressed en inderdaad zenuwachtig, trillen, zweten, hartkloppingen, misselijk, duizelingen, paniek, alles. Voor mij helpt het om een regelmatig ritme te hebben, genoeg te slapen, heel gezond te eten, geen alcohol te drinken en genoeg tijd voor mezelf vrij te maken.Ik worstel er nog altijd mee en af en toe steken de klachten weer de kop op en ben ik het zo zat! Adem je goed? Bij mij hebben mijn klachten deels te maken met hyperventilatie. Ik probeer erop te letten dat ik vanuit mijn buik ademhaal en vooral goed uitadem.

Verder probeer ik me te focussen op wat er om me heen gebeurt, in plaats van me naar binnen te richten. Ik zoek ook graag even de stilte op en trek de natuur in. Verder oppassen met koffie. Dit is zo even wat er in mij opkomt, ik hoop dat je je snel beter komt,want het is zo vervelend.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Mrt 2014 20:04

Re: Paniekaanval

Ik heb alle reacties gelezen en ben het er wel mee eens dat je geen situaties moet gaan vermijden. Toch kan een mens het soms wel nodig hebben om even in een donker hoekje te gaan zitten en niks te moeten. Voor mij is de wereld soms erg overweldigend met al z'n prikkels en helpt het op zulke momenten wel om me even terug te trekken. Ik zou je dan ook willen aanraden om geen situaties te vermijden, maar wel af en toe toe te geven aan je verlangen om je terug te trekken in je huis met de gordijnen dicht. Het is denk ik belangrijk om daar een balans in te vinden.
<<

Anoniem253

Bericht 11 Mrt 2014 20:59

Re: Paniekaanval

Wel fijn hier herkenning te lezen. Hebben jullie het ook een periode continu gehad? Het is idd goed een balans te vinden tussen dingen doen en je even afzonderen. De paniek sloopt je en het is goed af en toe even op te laden door te ontspannen. Ik kan trouwens moeilijk ontspannen door de paniek.. Mijn hartslag in rust gaat te keer als of ik aan het hardlopen ben. Ik slaap gelukkig wel heel goed, soms iets te goed ;).

Iemand nog tips mbt homeopatische middelen? Ik gebruik nu bach druppels en valispert stress moments.
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 19 Mrt 2014 13:10

Re: Paniekaanval

Helaas gister ook weer last van gehad :palm:
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem253

Bericht 19 Mrt 2014 14:50

Re: Paniekaanval

Ooh wat vervelend :-(. Heb je enig idee hoe dat kwam?
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 20 Mrt 2014 10:05

Re: Paniekaanval

Nee geen idee hoe het kwam.. dat is het vervelende. Ik weet ook dat het 'maar' een paniekaanval is en toch kan ik het dan niet stoppen :(
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem253

Bericht 20 Mrt 2014 17:39

Re: Paniekaanval

Vervelend he? :( hoe ging het vandaag?
<<

Anoniem66

Bericht 21 Mrt 2014 23:18

Re: Paniekaanval

Ik heb het ook. Momenteel bijna dagelijks. Niet zozeer echt heel erg lichamelijke klachten, maar voornamelijk van binnen het gevoel dat je dood gaat of iets in die orde. Huisarts zei dat dat ook paniekaanvallen zijn. Het gekke is dat je op dat moment zo in de situatie zit dat je niet kan bedenken dat je een aanval hebt. Pas achteraf, als mensen me eruit gepraat hebben heb ik het door.

Ik zit ook sterk aan antidepressiva te denken nu. Denk dat het me wel kan helpen nu.
<<

Anoniem253

Bericht 22 Mrt 2014 11:35

Re: Paniekaanval

Wat vervelend Luce! Merk jij er lichamelijk niks van? Ad lost niks op.. Weet je waar het vandaan komt? Ik heb volgende week mijn eerste afspraak bij de psycholoog.. Ben benieuwd!
<<

Anoniem66

Bericht 22 Mrt 2014 12:57

Re: Paniekaanval

Ja, mijn ex heeft me bijna 2 maanden geleden laten zitten dus ik lig in scheiding. Mijn hele toekomstbeeld zoals ik die had is weg, dus de toekomst is nu nog 1 groot gat. Dat zal zich wel weer invullen maar veroorzaakt wel paniek. Denk dat AD hier tijdelijk wel een oplossing kan zijn.
<<

Anoniem253

Bericht 22 Mrt 2014 20:06

Re: Paniekaanval

Ooh wat een nare situatie :-(. Weelicht kan ad je er idd doorheen helpen maar het lost niks op. Gevoelens worden dan onderdrukt en zodra je ermee stopt komt het weer terug tenzij je hulp hebt (aldus mijn arts).

Ik had het net weer.. Werd duizelig toen ik geld aan het pinnen was en dacht dat ik elk moment neer kon vallen. Gelukkig niet gebeurd maar het voelde heel eng :(.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 23 Mrt 2014 01:01

Re: Paniekaanval

Ik heb er ook last van. Sinds ik ben gestopt met roken is het erger geworden.
Ik blijf maar voor mezelf herhalen dat het weer over gaat en ik zoek juist afleiding. Ik vind het juist thuis moeilijker om eruit te komen.
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 23 Mrt 2014 02:36

Re: Paniekaanval

Hier ook nog een paniekzaaier :laughcry:
Het enige wat bij mij redelijk helpt is een ritme in mijn leven hebben en genoeg slaap. Ik ben ondertussen wel pro in paniekaanvallen want ik heb het al 15 jaar. Het heeft ups en downs. Geen therapie (meer). Inmiddels ben ik erachter dat ik niet zomaar dood ga, dat scheelt. Maar het uit zich wel in vervelende klachten; hoofdzakelijk het niet echt kunnen genieten, alsof er altijd gevaar op de loer legt. Of dan heb ik weer een periode dat ik niet kan slikken en zal stikken of weer een periode dat ik bang ben dat ik een voedselvergiftiging oploop etc. Realistisch gezien heel sneu iig. Gelukkig zijn er ook goede dagen.
<<

Anoniem253

Bericht 25 Mrt 2014 14:02

Re: Paniekaanval

Jeetje al 15 jaar.. Heftig. Ik start binnenkort met cognitieve gedragstherapie.. Ben benieuwd. Ik wil er zo graag vanaf komen. Vandaag weer opgestaan met angst voor de paniek.. Ik ben er zo klaar mee :(.
<<

Anoniem253

Bericht 30 Mrt 2014 20:24

Re: Paniekaanval

Hoe gaat het meiden?
<<

Anoniem253

Bericht 03 Apr 2014 14:31

Re: Paniekaanval

Ik heb alweer 2 dagen last van paniek/angst :(. Hoe gaat het met jullie?
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 04 Apr 2014 08:35

Re: Paniekaanval

Vervelend Champagne! Om gek van te worden he.. Ik had dinsdag een heel onrustig gevoel in mn lijf maar uiteindelijk is het daarbij gebleven. Ik kamp met eindeloze slapeloosheid en vannacht toen ik wederom weer een hele nacht wakker lag (zoals de hele week al) voelde ik toch wel iets van paniek opkomen.
Ben jij al met je therapie begonnen Champagne?
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem253

Bericht 04 Apr 2014 16:10

Re: Paniekaanval

Ja echt heel vervelend. Weet je hoe het komt dat je wakker ligt? Hoe gaat het nu trouwens met je therapie? Pakken jullie de paniek ook aan? Ik heb een intake gehad en sta nu op de wachtlijst voor cognitieve gedragstherapie. Wat voor therapie heb jij?
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 14 Apr 2014 08:22

Re: Paniekaanval

Hoe gaat het hier?
Ik had vannacht weer paniek, met hartkloppingen vooral waardoor ik weer heel de nacht wakker lag. Het heeft te maken met mijn bezoek aan de psychiater vandaag denk ik. Spanning dus!
@Champagne door mijn therapie is die angst weer opgelaaid, allerlei emoties die loskomen waaronder heel veel angst en verdriet. Ik heb haptotherapie, de enige soort die voor mij werkt qua therapie omdat het heel erg gericht is op je lichaam en je lichaam vertelt zelf, je moet alleen leren luisteren ;) Hoever ben jij op de wachtlijst?
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem66

Bericht 14 Apr 2014 11:13

Re: Paniekaanval

Wat ontzettend vervelend meiden!

Hier was het de eerste 2 weken van de medicatie heftig, maar sindsdien weinig aanvallen meer gehad..
<<

Anoniem253

Bericht 14 Apr 2014 19:47

Re: Paniekaanval

Marientjuh83 schreef:Hoe gaat het hier?
Ik had vannacht weer paniek, met hartkloppingen vooral waardoor ik weer heel de nacht wakker lag. Het heeft te maken met mijn bezoek aan de psychiater vandaag denk ik. Spanning dus!
@Champagne door mijn therapie is die angst weer opgelaaid, allerlei emoties die loskomen waaronder heel veel angst en verdriet. Ik heb haptotherapie, de enige soort die voor mij werkt qua therapie omdat het heel erg gericht is op je lichaam en je lichaam vertelt zelf, je moet alleen leren luisteren ;) Hoever ben jij op de wachtlijst?

Ah balen! Viel het mee vandaag? Ik sta als eerstvolgende op de lijst dus hoop snel gebeld te worden. Heb nog steeds last van paniek en angst voor de paniek :(. Worden de paniekaanvallen wel meegenomen in je therapie?
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers