Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paniekaanval

<<

CharleysAngel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 24 Feb 2014 15:10

Bericht 24 Feb 2014 17:22

Re: Paniekaanval

Ja ik vind het sowieso raar dat je lichaam zo op je gedachten kan reageren. We zitten raar in elkaar soms.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Feb 2014 17:35

Re: Paniekaanval

Nou idd... Had jij het ook altijd warm bij een paniekaanval?
<<

CharleysAngel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 24 Feb 2014 15:10

Bericht 24 Feb 2014 22:46

Re: Paniekaanval

Ja warm, tintelingen all over, duizelig, misselijk, druk op de borst, pijn in mn rug en middenrif..Doodeng.
<<

Anoniem253

Bericht 28 Feb 2014 20:44

Re: Paniekaanval

Pfff verschrikkelijk he? Ik heb het verder deze week niet meer gehad *afkloppen*.
<<

Anoniem253

Bericht 09 Mrt 2014 17:11

Re: Paniekaanval

Ik heb een doorverwijzing voor therapie. Ik heb sinds afgelopen week elke dag paniek/angstaanvallen. Hoe gaat het met de rest? Iemand nog tips voor mij? Ik probeer nog steeds dingen niet te vermijden dus ga morgen ook weer werken maar zie er zo tegenop.
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 10 Mrt 2014 09:01

Re: Paniekaanval

Watvoor therapie ga je doen?
Ik heb er geen last meer van gehad maar ik ben wel 'bang' dat het weer terugkomt en ik weet niet zo goed hoe ik het de vorige keren heb overwonnen.
Tips? Inderdaad gewoon niet vermijden maar dat doe je al en wat mij ook heeft geholpen is het naar iemand uitspreken als je er last van hebt. Als voorbeeld.. ik heb maanden en maandenlang met hartkloppingen gelopen en daardoor kreeg ik ook paniekaanvallen destijds. Als ik het aan voelde komen dan was ik alleen maar bezig met 'zo normaal mogelijk doen zodat niemand het merkt' daardoor werd het natuurlijk alleen maar erger. Dus ik leerde van mijn therapeute om gewoon te zeggen: he getver ik heb weer hartkloppingen of ik voel die paniek weer opkomen en door het uit te spreken werd het al minder, dan ben je niet zo bezig met onderdrukken. Misschien helpt dat voor jou ook?
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Anoniem168

Bericht 10 Mrt 2014 14:36

Re: Paniekaanval

Ik heb nog wel last van paniekaanvallen. Maar dat hangt samen met wat er gebeurd is. Ik ben nu sinds twee weken in therapie bij een psycholoog. We hebben veel gepraat de afgelopen twee weken en morgen krijg ik een dubbelde sessie van EMDR-therapie. Ook slik ik Oxazepam voor mijn spanningen en angsten.
<<

Anoniem253

Bericht 10 Mrt 2014 15:01

Re: Paniekaanval

Ik denk cognitieve gedragstherapie.. Ik weet het niet zeker want ik kan morgen pas een intake plannen ivm brief van de huisarts. Ik baal van die wachttijden.. Maar goed. Ik heb het vandaag op het werk verteld..dat luchtte al op maar blijf maar met die angst rond lopen. Ik heb idd ook hartkloppingen,soort van licht gevoel in hoofd, zweten. Wordt je van oxazepam niet heel moe en suf? Neemt het de angst weg? Dan kan ik dat ook nog vragen om het wat dragelijker te maken.
<<

Anoniem50

Bericht 10 Mrt 2014 17:25

Re: Paniekaanval

Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een benzodiazepinen, wat Oxazepam ook is. Het werkt op korte termijn en dat kan fijn zijn, maar je wordt er inderdaad ook suf etc. van. Ik ben vorige week ook bij de huisarts geweest met o.a. deze klachten en heb hem verzocht me alles behalve pammetjes voor te schrijven en ik kreeg Citalopram. Ook hier kun je suf van worden, maar ik geloof wel minder dan Oxazepam, omdat het niet wordt voorgeschreven als slaapmiddel. En Oxazepam wel.
<<

Anoniem253

Bericht 10 Mrt 2014 17:34

Re: Paniekaanval

Ik heb er niks aan als ik suf wordt. Ik kan prima slapen en heb alleen iets nodig wat mij overdag de dag door brengt zonder angsten paniek. Zal het er morgen nog eens met mijn huisarts over hebben. Ik ben zo onrustig van binnen, zo vervelend :(. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik hier door therapie vanaf kom. Ik heb zoveel lichamelijke klachten. Hebben jullie dat ook? Hoe doen jullie dat op het werk?
<<

Anoniem168

Bericht 10 Mrt 2014 19:16

Re: Paniekaanval

Van de Oxazepam mag ik maar 1 tablet per dag, maar ik neem het eigenlijk alleen op de momenten als het echt niet anders kan. Je kan er inderdaad wel suffig van worden. Als ik niet kan slapen omdat mijn hoofd overvol is, neem ik zo'n tablet en dan ben ik in een kwartier wel weg. Maar als ik het overdag neem, heb ik eigenlijk niet zoveel last van suffigheid, tot nu toe nog niks van gemerkt. Het medicijn neemt de spanningen en angsten weg. Ik vind het echt heel fijn, anders put ik mezelf helemaal uit.
<<

Anoniem253

Bericht 10 Mrt 2014 19:45

Re: Paniekaanval

Ben je dan niet meer angstig Brooke? Ik las dat het niet te lang geslikt mag worden omdat het verslavend is. Voor mij denk ik geen optie aangezien ik elke dag angst en paniek voel.
<<

Anoniem168

Bericht 10 Mrt 2014 20:08

Re: Paniekaanval

Ik slik het pas sinds twee weken. Het kan inderdaad verslavend werken staat in de bijsluiter en wordt ook geadviseerd om het niet langer dan twee maanden te gebruiken. Ik ben ook best angstig nog zonder de medicatie.
Maar mijn huisarts wil me sowieso mij nu goed in de gaten houden en dus moet ik regelmatig op consult komen en ik heb moeten beloven dat ik direct aan de bel trek als het niet minder wordt of als ik me nog minder gaan voelen. Ze had het dan over hele andere medicijnen.
<<

Anoniem168

Bericht 10 Mrt 2014 20:20

Re: Paniekaanval

Champagne schreef:Ik heb er niks aan als ik suf wordt. Ik kan prima slapen en heb alleen iets nodig wat mij overdag de dag door brengt zonder angsten paniek. Zal het er morgen nog eens met mijn huisarts over hebben. Ik ben zo onrustig van binnen, zo vervelend :(. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik hier door therapie vanaf kom. Ik heb zoveel lichamelijke klachten. Hebben jullie dat ook? Hoe doen jullie dat op het werk?


Ik ben pas twee keer geweest naar therapie en ik had voordat ik eraan begon ook het gevoel hier nooit meer uit te komen zo diep in de put was ik, maar toch stapte ik beide keren opgelucht de deur uit na de sessie, ook al hebben we beide keren alleen maar gepraat. Mijn klachten zijn nog lang niet over en dat gaat ook niet in 1, 2, 3, maar ik zie nu wel een heel klein lichtpuntje aan het eind van de donkere tunnel. Dat het wel een keer goed gaat komen en er betere tijden komen. Ik denk ook dat je daarom geduld moet hebben, er nog even doorheen moet en het een kans moet geven, hoe afgezaagd het ook klinkt. Het is goed dat het ter sprake gaat brengen bij de huisarts, ben benieuwd wat die erover zegt en of je wat voorgeschreven krijgt.
<<

Anoniem253

Bericht 10 Mrt 2014 20:48

Re: Paniekaanval

Dat geeft me hoop Brooke. Ik hoop ook zo dat therapie gaat helpen om van de paniek/angst af te komen. Ik heb heel de dag een nerveus/zenuwachtig gevoel. Kan me ook moeilijk ontspannen.. Gelukkig kan ik me morgen gaan aanmelden dan heb ik iig iets in het vooruitzicht. Slik jij verder niks? Ik ben nu begonnen met valdispert stress moments maar merk hier weinig van.. Toch ga ik er nog even mee door.
<<

Anoniem50

Bericht 10 Mrt 2014 21:03

Re: Paniekaanval

Pas a.u.b. op wat je aanneemt qua medicatie. Pammetjes klinken heel erg fijn, en dat is het ook op het moment dat je het neemt, maar lost op het eind niets op. It's a quick fix, om het zo maar even te zeggen. Als je echt bevrijdt wilt worden van aanvallen dan is AD i.c.m. therapie echt aan te raden. De werking van AD laat even op zich wachten, maar is wel doeltreffender op het eind.
<<

Anoniem168

Bericht 10 Mrt 2014 21:09

Re: Paniekaanval

Daar heb je helemaal gelijk in Marley. Dat soort medicijnen zijn inderdaad niet zomaar een oplossing voor je problemen. Mijn huisarts had het ook over AD als het te lang duurt.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Mrt 2014 21:12

Re: Paniekaanval

Ik heb veel baat gehad bij AD. Het duurde even voordat het werkte en na een tijd werkte het ook minder en werd de dosis verhoogd maar het heeft me wel geholpen. Ik merkte echt verschil, daarnaast had ik wel gesprekken met een psycholoog en EMDR-therapie.

Champagne, goed dat je therapie neemt, ik denk echt dat het gaat helpen. Succes alvast en voor nu een dikke knuffel :hug:

Brooke, jij heel veel succes morgen bij de eerste keer EMDR-therapie, het valt echt heel erg mee. Het is alleen wel vermoeiend maar dat zou ik er zeker voor over hebben. Ik hoop dat het je gaat helpen en je straks weer lekker in je vel zit, je weer de Brooke bent die je zo graag wilt zijn. Maar vergeet niet dat je al ontzettend goed bezig bent en je deze stap gezet hebt :hug:
Laatst gewijzigd door Vanya op 10 Mrt 2014 21:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem253

Bericht 10 Mrt 2014 21:15

Re: Paniekaanval

Peyton schreef:Ik heb veel baat gehad bij AD. Het duurde even voordat het werkte en na een tijd werkte het ook minder en werd de dosis verhoogd maar het heeft me wel geholpen. Ik merkte echt verschil, daarnaast had ik wel gesprekken met een psycholoog en EMDR-therapie.

Champagne, goed dat je therapie neemt, ik denk echt dat het gaat helpen. Succes alvast en voor nu een dikke knuffel :hug:

Wat lief, dankjewel! Fijn dat de ad en therapie jou geholpen hebben. Op dit moment lijkt het uitzichtloos dus dit doet me goed :-).
<<

Anoniem168

Bericht 10 Mrt 2014 21:20

Re: Paniekaanval

Peyton schreef: Brooke, jij heel veel succes morgen bij de eerste keer EMDR-therapie, het valt echt heel erg mee. Het is alleen wel vermoeiend maar dat zou ik er zeker voor over hebben. Ik hoop dat het je gaat helpen en je straks weer lekker in je vel zit, je weer de Brooke bent die je zo graag wilt zijn. Maar vergeet niet dat je al ontzettend goed bezig bent en je deze stap gezet hebt :hug:


Dank je wel voor je bemoedigende woorden! :hug:
Ja de stap was net een hele grote berg die ik moest beklimmen, maar nu wil ik gewoon alleen maar weer Brooke worden. Ben beetje nerveus voor morgen, maar ga er met frisse moed heen.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 10 Mrt 2014 21:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Mrt 2014 21:20

Re: Paniekaanval

Champagne schreef:
Peyton schreef:Ik heb veel baat gehad bij AD. Het duurde even voordat het werkte en na een tijd werkte het ook minder en werd de dosis verhoogd maar het heeft me wel geholpen. Ik merkte echt verschil, daarnaast had ik wel gesprekken met een psycholoog en EMDR-therapie.

Champagne, goed dat je therapie neemt, ik denk echt dat het gaat helpen. Succes alvast en voor nu een dikke knuffel :hug:

Wat lief, dankjewel! Fijn dat de ad en therapie jou geholpen hebben. Op dit moment lijkt het uitzichtloos dus dit doet me goed :-).


Vreselijk dat gevoel!
Ik ben wel vroegtijdig gestopt met de therapie en de gesprekken omdat ik ben verhuisd en moet eerlijk bekennen dat ik soms wel nood heb aan een gesprek, dat ik het soms wel 'mis' (klinkt gek maar naar mijn gevoel had ik het nog door moeten zetten alleen worden psychologen in BE niet vergoed en dat houd me tegen).

Je hebt de eerste stap gezet en dat is al heel goed, je geeft het ook een kans. Je kan ook in een hoekje gaan zitten en niks doen dus hier mag je echt trots op zijn! Ik hoop dat je je snel beter voelt en het niet meer uitzichtloos lijkt. Dat je weer kan genieten en je je gewoon goed voelt.
Helpt het nu misschien om wat rustgevende muziek op te zetten?
Lijkt me heel vervelend als het niet lukt maar ik heb er vertrouwen in dat je uit die put komt en weer kan gaan genieten van alles! Succes met de therapie/gesprekken :hug:
Laatst gewijzigd door Vanya op 10 Mrt 2014 21:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Mrt 2014 21:26

Re: Paniekaanval

Brooke schreef:
Peyton schreef: Brooke, jij heel veel succes morgen bij de eerste keer EMDR-therapie, het valt echt heel erg mee. Het is alleen wel vermoeiend maar dat zou ik er zeker voor over hebben. Ik hoop dat het je gaat helpen en je straks weer lekker in je vel zit, je weer de Brooke bent die je zo graag wilt zijn. Maar vergeet niet dat je al ontzettend goed bezig bent en je deze stap gezet hebt :hug:


Dank je wel voor je bemoedigende woorden! :hug:
Ja de stap was net een hele grote berg die ik moest beklimmen, maar nu wil ik gewoon alleen maar weer Brooke worden. Ben beetje nerveus voor morgen, maar ga er met frisse moed heen.


Ik denk dat die stap zelfs het allermoeilijkst was dus dat heb je toch gedaan :)

Het is normaal dat je nerveus bent maar er gewoon voor gaan en het over je heen laten komen. Ze leggen toch eerst uit hoe of wat en dat gaat het vanzelf. Denk wel dat het gaat helpen, ik kon zelf ook niet geloven hoe en dat die therapie werkt haha. Succes morgen meis! Goed dat je er met frisse moed heen gaat! :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem253

Bericht 10 Mrt 2014 21:46

Re: Paniekaanval

Peyton schreef:
Champagne schreef:
Peyton schreef:Ik heb veel baat gehad bij AD. Het duurde even voordat het werkte en na een tijd werkte het ook minder en werd de dosis verhoogd maar het heeft me wel geholpen. Ik merkte echt verschil, daarnaast had ik wel gesprekken met een psycholoog en EMDR-therapie.

Champagne, goed dat je therapie neemt, ik denk echt dat het gaat helpen. Succes alvast en voor nu een dikke knuffel :hug:

Wat lief, dankjewel! Fijn dat de ad en therapie jou geholpen hebben. Op dit moment lijkt het uitzichtloos dus dit doet me goed :-).


Vreselijk dat gevoel!
Ik ben wel vroegtijdig gestopt met de therapie en de gesprekken omdat ik ben verhuisd en moet eerlijk bekennen dat ik soms wel nood heb aan een gesprek, dat ik het soms wel 'mis' (klinkt gek maar naar mijn gevoel had ik het nog door moeten zetten alleen worden psychologen in BE niet vergoed en dat houd me tegen).

Je hebt de eerste stap gezet en dat is al heel goed, je geeft het ook een kans. Je kan ook in een hoekje gaan zitten en niks doen dus hier mag je echt trots op zijn! Ik hoop dat je je snel beter voelt en het niet meer uitzichtloos lijkt. Dat je weer kan genieten en je je gewoon goed voelt.
Helpt het nu misschien om wat rustgevende muziek op te zetten?
Lijkt me heel vervelend als het niet lukt maar ik heb er vertrouwen in dat je uit die put komt en weer kan gaan genieten van alles! Succes met de therapie/gesprekken :hug:


Thanks meissie! Ik weet dat in een hoekje gaan zitten mij niet gaat helpen dus ik zet door en ga ervoor. Wat balen dat het niet vergoed wordt zeg.. Kan me voorstellen dat het je dan tegen houdt weer een afspraak te maken. Heb jij helemaal geen angst/paniek meer of kan je er nu beter mee omgaan?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Mrt 2014 22:09

Re: Paniekaanval

Ja ik snap dat je doorzet en ervoor gaat terwijl in een hoekje zitten soms zo fijn lijkt, even wegvluchten van alles he. Goed dat je ervoor gaat en doorzet, ik weet hoe moeilijk dat is.

*Ik heb mijn verhaal weggehaald, ik stuur je een pm*

Waar moet je je morgen gaan aanmelden? Bij de psycholoog? Ik hoop dat ik hier (binnenkort) een heel positief bericht mag lezen van jou. En je mag me trouwens ook altijd pm'en he.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem253

Bericht 11 Mrt 2014 17:16

Re: Paniekaanval

Ik heb me aangemeld bij een psychologenpraktijk. Wordt binnen 5 dagen gebeld voor het maken van een afspraak. Heb geen medicijnen gehad dus moet er nog ff door vrees ik.. Grrr. Wat is dit toch vreselijk moeilijk!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers