Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoestende baby met keelpijn

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 03 Feb 2014 16:16

Hoestende baby met keelpijn

Mijn baby (11 maanden) hoest, is schor en heeft keelpijn. Geven jullie iets om het keeltje te verzachten en zo ja, wat?
A.K.A Slaatje

]
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 03 Feb 2014 17:32

Re: Hoestende baby met keelpijn

Niemand ooit een hoestende baby gehad?
A.K.A Slaatje

]
<<

ChiQ

Bericht 03 Feb 2014 17:38

Re: Hoestende baby met keelpijn

Julian hoestte 2 weken geleden heel erg! Ik gaf hem Tussikind van VSM maar pas toen ik ermee stopte ging de hoest weg. Vervelend he, die stomme virusjes. Je kan hem wat thee geven, of een beetje koud drinken maar verder is er tegen keelpijn zo weinig te doen helaas.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Feb 2014 18:14

Re: Hoestende baby met keelpijn

Misschien zelf ijsjes maken van water met een beetje citroensap of diksap (als je dat wil geven). Eventueel daarna door de blender zodat het op zo'n slush puppy lijkt, dan kan je het met een lepel geven.c
R. 2013
D. 2016
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 03 Feb 2014 20:40

Re: Hoestende baby met keelpijn

Een ui naast het bedje. Bedje iets omhoog. Luuf op de borst. Zelfgemaakte ijsjes werkten helaas hier niet.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem16

Bericht 03 Feb 2014 20:54

Re: Hoestende baby met keelpijn

VSM nissykin ofzo. Een 7 daagse kuur voor de luchtwegen. Helpt hier enorm goed.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 04 Feb 2014 13:38

Re: Hoestende baby met keelpijn

Bedankt voor jullie reacties. Omdat hij ook begon te piepen, ben ik bij de huisarts geweest. Blijkt dat hij een luchtweg infectie heeft. Hij heeft nu ab gekregen om de koorts en de kortademigheid binnen 48 uur te laten zakken. Ook heeft hij ventolin gekregen. Hopen dat het nu snel beter gaat.
A.K.A Slaatje

]
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 04 Feb 2014 14:56

Re: Hoestende baby met keelpijn

Nou zit je niet mee zeg :-(
Is de medicatie aangeslagen?
22-2-2013
28-8-2015
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 04 Feb 2014 15:53

Re: Hoestende baby met keelpijn

Ik vind het zo zielig voor hem, maar goed.

Ik vind het moeilijk te bepalen of de medicatie is aangeslagen. Ben er vrijdag avond mee begonnen, toen begon hij ook met hoesten. Zaterdag was hij heel vrolijk, zondag al wat minder en vanaf zondag avond was het drama. We hebben ook nog niet de drank, die moest eerst gemaakt worden, dus kunnen we straks pas ophalen. We hebben capsules gekregen. De korreltjes die daar inzitten, gleden van een lepeltje af, waren te groot voor een speen, dus uiteindelijk maar op een stukje brood met boter gedaan, dan bleef het zitten. Maar of dat dan effect heeft....Ik ben dus benieuwd wanneer de ab aanslaat en hij zich minder lamlendig zal voelen of ik erachter kom of de medicijnen helpen. Ik heb wel het idee dat hij minder het zuur heeft, maar ja, dat zeg ik, is moeilijk te beoordelen zo.
A.K.A Slaatje

]
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 04 Feb 2014 16:05

Re: Hoestende baby met keelpijn

Mijn zoontje (misschien wel meegekregen op fb) heeft oa luchtweginfectie gehad en een ab-kuur.
Donderdag hiermee gestart en pas zondag zagen we resultaat. Hou het maar goed in de gaten hoor!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 04 Feb 2014 20:24

Re: Hoestende baby met keelpijn

Sneewwitje, ik ben even kwijt wie jij bent op fb, begint jouw voornaam met een d?

Heeft het uiteindelijk wel geholpen, en had hij het ook zo benauwd? En heeft hij ook ventolin gekregen? Hoe gaat het nu met hem?
A.K.A Slaatje

]
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 04 Feb 2014 20:50

Re: Hoestende baby met keelpijn

Venzje schreef:Sneewwitje, ik ben even kwijt wie jij bent op fb, begint jouw voornaam met een d?

Heeft het uiteindelijk wel geholpen, en had hij het ook zo benauwd? En heeft hij ook ventolin gekregen? Hoe gaat het nu met hem?


Nee, met een P.

Hij heeft 6 dagen in het ziekenhuis gelegen en zijn sinds gisteren weer thuis. Ventolin heeft hij niet gekregen. Hij kreeg extra zuurstof toegediend. Hij had ook een longontsteking en zat/zit vol met slijm.
Inmiddels gaat het naar omstandigheden goed!!!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 20:53

Re: Hoestende baby met keelpijn

Ventolin moet wel meteen effect hebben maar dat werkt alleen tegen benauwdheid. Mijn zoon krijgt dat al bijna 2 jaar inmiddels. ( bij benauwdheidsaanvallen)
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 04 Feb 2014 21:20

Re: Hoestende baby met keelpijn

Sneeuwwitje, dan weet ik het inderdaad, sorry voor de verwarring. Ik hoop dat hij snel weer helemaal de oude is. Ook niet fijn wat jullie met hem meegemaakt hebben.

Printje, heeft jouw zoon het vaak benauwd? Ik heb het de 1e keer zelf geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar. De tweede keer met mijn man samen, maar Mikey is heel sterkt en heeft heel hard gehuild, hij vind het helemaal niks. Ik vraag me af of hij wel iets binnen heeft gekregen, zag het ventiel niet echt op en neer gaan. Nog tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 21:23

Re: Hoestende baby met keelpijn

Hebben jullie ook zo'n masker gekregen? Wij deden het, R was dus wel iets ouder, eerst op zijn knuffel. Daarna ook bij hem, en eigenlijk is het alleen maar goed dat ze huilen/ gillen want dan krijgen ze meer binnen. Zodra hij leert dat het snel effect heeft zal hij zelf willen puffen. De eerste keren moesten we hem ook echt flink vasthouden, masker op zijn neusje en mond en even laten inademen ( vooral door huilen dus) Veel succes.

R heeft iedere dag flixotide, een onderhoudskuur voor de longen. Ventolin wisselt moet ik zeggen, soms tijden niet en dan vaker. R geeft keurig aan wanneer hij het nodig vindt. maar die is natuurlijk al ouder.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:39

Bericht 05 Feb 2014 08:26

Re: Hoestende baby met keelpijn

Dank je voor de tips Printje. Hielp het bij jouw zoon gelijk, en was het ook helemaal weg, of bleef hij nog een beetje benauwd? En hoe lang bleef het weg voor de volgende aanval?
A.K.A Slaatje

]

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers