Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotoboek van je reis

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Feb 2014 13:57

Fotoboek van je reis

Ik wil graag een mooi fotoboek maken van mijn reis en nu ben ik eigenlijk op zoek naar mooie inspiratie voor de opmaak hiervan. Ik wil stiekem niet een heel standaard sjabloon gebruiken van die online fotoboekmakers. Heeft iemand misschien leuke inspireren tips?





(mocht dit in het verkeerde topic staan, verplaats dan maar hoor burgemeesters)
<<

Sheels

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 06 Sep 2013 10:52

Bericht 03 Feb 2014 17:44

Re: Fotoboek van je reis

Wat ik leuk vind is dat je meteen herkent dat het mijn fotoboeken zijn, dit komt doordat alle pagina's anders ingedeeld zijn en soms mn foto's in een figuurtje heb geplaatst.
Ik schrijf er ook een beetje bij, vaak een beetje spreektaal met wat sarcastische opmerkingen of grappige dingen die ik meegemaakt heb.
Op de eerste pagina plak ik altijd de wereldkaart met een punaise op het land waar ik was, en een uitvergroot kaartje van het land waarop ik aangeef welke plaatsen ik bezocht heb.
Het ziet er bij mij eigenlijk een beetje amateuristisch uit, maar dat maakt het wel leuk om terug te lezen :)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Feb 2014 17:48

Re: Fotoboek van je reis

Ik gebruik vaak een neutrale foto van natuur o.i.d. als achtergrond foto en de rest hou ik vrij strak. Ik hou er niet echt van als alles over elkaar heen gaat.

Bij mijn reis naar Jordanië ga ik er een keer wel tekst bij zetten. Dingen die ik gezien heb en mijn dag verslagen daar.
De sjablonen die er zijn gebruik ik eigenlijk niet. Ik knip en plak alles zelf.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Feb 2014 17:55

Re: Fotoboek van je reis

Ik heb een tik dat ik bij alle gebouwen, monumenten van een reis die ik ben tegengekomen en op de foto heb gezet het bouwjaar erbij zet en dan met b.c. (before christus) of a.c. (after christus). bijv. 1450 a.c.. Dat kost aardig wat tijd om via wikipedia etc. al die bouwjaren op te zoeken, maar het is wel gelijk te zien aan het fotoboek dat het door mij is gemaakt. O ja, ik maak wel gebruik van on-line aanbieders al moet je het programma wel downloaden op je pc. De indeling kun je overigens behoorlijk aanpassen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Feb 2014 17:58

Re: Fotoboek van je reis

Wat ook handig is om te weten is dat Ah en Pixum gebruik maken van dezelfde software. Ik geloof dat kruitvat ook die software gebruikt. De laatste keer heb ik het boek in AH gemaakt, maar bij Pixum besteld omdat daar de op dat moment een actie was.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Feb 2014 18:04

Re: Fotoboek van je reis

Dat klopt, Cewe gebruikt ook de software die Pixum gebruikt. Tot nu toe komen al mijn fotoboeken van Pixum af. Daar krijg ik regelmatig mailtjes van acties van binnen.
<<

Anoniem38

Bericht 03 Feb 2014 19:28

Re: Fotoboek van je reis

Heb je een weblog bijgehouden? Ik heb die van mij toen met foto's en reacties op de blogs laten afdrukken. Niet heel speciaal, maar wel leuk om zo te bewaren!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Feb 2014 19:40

Re: Fotoboek van je reis

Jip83 schreef:Heb je een weblog bijgehouden? Ik heb die van mij toen met foto's en reacties op de blogs laten afdrukken. Niet heel speciaal, maar wel leuk om zo te bewaren!


Nee, en ook niet echt op Fb, wel een leuk idee!

Sheels, hoe bedoel je, met anders ingedeeld en in een figuurtje? Ben benieuwd.
<<

Sheels

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 06 Sep 2013 10:52

Bericht 03 Feb 2014 21:07

Re: Fotoboek van je reis

Ik heb even een voorbeeld gegoogled
Afbeelding
http://1.1.1.4/bmi/www.seniorwebnoordoostfriesland.nl/nieuwsbrief/images/2011/fotoalbum.jpg
Hier zie je op de rechterpagina rondjes met foto's op een grote foto. Die rondjes heb je ook in andere figuren zoals een vierkant met weggevaagde randen of zoals het plaatje hieronder.
Afbeelding
http://1.1.1.2/bmi/www.albelli.nl/files/2012/02/sjablonen-verf.png
Mijn foto's staan een beetje door elkaar, net hoe het mooi past. Vaak niet helemaal strak.
Laatst gewijzigd door Sheels op 03 Feb 2014 22:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Feb 2014 21:47

Re: Fotoboek van je reis

Ik zie geen plaatje :(
<<

Sheels

Noob

Berichten: 48

Geregistreerd: 06 Sep 2013 10:52

Bericht 03 Feb 2014 22:15

Re: Fotoboek van je reis

Vreemd, bij mij doet ie t wel.
Maar ik heb de links erbij gezet, misschien dat je zo wel kan zien wat ik bedoel :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Feb 2014 22:21

Re: Fotoboek van je reis

Ja, nu zie ik het!
<<

Pancake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 05 Sep 2013 07:17

Bericht 04 Feb 2014 00:03

Re: Fotoboek van je reis

Ik maak altijd vrij strakke fotoboeken. Ik gebruik eigenlijk nooit achtergronden, figuurtjes of andere vreemde plaatjes die in zo'n fotoboek programma zitten. Ook gebruik ik eigenlijk nooit de standaardopmaak die aanbieders aanbieden. Ik vind het altijd veel te speels ofzo.

Ik maak heel veel gebruik van gekleurde vierkanten/rechthoekige vormen om hierin tekst te plaatsen. De tekst is dan meestal de plaatsnaam of gebouw of een bepaald thema (bijvoorbeeld "Food" als ik een pagina heb met alleen eten). Ik ben nooit van de hele verhalen.

Op de eerste pagina plaats ik meestal de kaart van het gebied waar ik ben geweest. Wat ik het allerleukste vind is om in die kaart allerlei kleinere foto's te plaatsen op de plaatsen waar je bent geweest, een beetje zoals je bij google maps ziet.

Ik kijk vaak op pinterest om een beetje inspiratie op te doen. Dan zoek ik op "photo book layout" of iets dergelijks.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Feb 2014 08:14

Re: Fotoboek van je reis

Pancake schreef:
Ik kijk vaak op pinterest om een beetje inspiratie op te doen. Dan zoek ik op "photo book layout" of iets dergelijks.


Thanks voor de tip, ga ik ook eens doen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 04 Feb 2014 16:17

Re: Fotoboek van je reis

Je kan op de site van de kruidvat kijken. Daar staan allemaal fotoboeken online van andere mensen.
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:11

Bericht 08 Feb 2014 18:01

Re: Fotoboek van je reis

Ik maak mijn fotoboeken met IPhoto (van Apple). Dat programma heeft een hoop layouts die je kunt gebruiken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Feb 2014 20:00

Re: Fotoboek van je reis

Ja Ixis, die ken ik inderdaad. Maar ik wil juist niet iets standaards. Vandaar dat ik op zoek ben naar wat inspiratie.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers