Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 10 Feb 2014 20:05

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

caribbeanlover schreef:
Peyton schreef:Egypte is anders heeeeerlijk :sunny:

Heb je ook al eens aan de Malediven of Mauritius gedacht, CBL? Cuba heb ik nog nooit echt aan gedacht, we hebben dit jaar wel getwijfeld over de Malediven, Mauritius en Jamaica/DR/Mexico.
Ben benieuwd waar jullie voor gaan dit jaar :)

En ik vind persoonlijk een all-in vakantie heerlijk, even niks moeten doen en gewoon zonnen, zwemmen, snorkelen en luieren. Alleen relaxen en genieten. Maar ik vind het ook leuk om het land te verkennen hoor :)


M & M zijn idd leuke bestemmingen, maar te duur voor ons. Ben benieuwd waar jij dit jaar heen gaat of gaan jullie niet? Je leest vast wel waar ik heen ga.


Het scheelde bij ons niet veel met Jamaica, ongeveer hetzelfde. Maar wij vonden het nu ook te duur en hebben een reis naar Egypte geboekt, het hotel heet Premier Le Reve: https://www.jetair.be/nl/hotel/egypte/h ... wgodkD4Akw
Enkel gasten vanaf 16 jaar zijn toegelaten. En verder maken we nog een citytrip maar geen idee waarheen (vriend wilt het pas vertellen op de luchthaven :D) Maar de vliegtickets en hotel zijn al geboekt. We hebben de reis naar Egypte zo vroeg geboekt omdat we echt heel veel vroegboekkorting kregen.
We wilden eerst wel naar M & M of de Caraïben maar wilden toch wat meer sparen nu en hopelijk volgend jaar voor een verre reis dan :)

Lees idd wel waar jullie heen gaan :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Feb 2014 21:40

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde Ibiza. Daar staat het om bekend dat ze allemaal (hippe) restaurants/bars ed hebben dat ik dacht dat de meeste voor logies gaan daar eventueel met ontbijt erbij. Of dat ze een appartement of huis huren en zelf regelmatig gaan koken dat bedoelde ik. Wist wel dat all in ook in Spanje er al een tijd is, maar speficifiek Ibiza niet. Ik kijk nooit naar Spanje omdat ik totaal geen behoefte heb om daarheen te gaan vandaar dat ik dat niet wist mbt Ibiza.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Feb 2014 21:45

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Peyton schreef:
caribbeanlover schreef:
Peyton schreef:Egypte is anders heeeeerlijk :sunny:

Heb je ook al eens aan de Malediven of Mauritius gedacht, CBL? Cuba heb ik nog nooit echt aan gedacht, we hebben dit jaar wel getwijfeld over de Malediven, Mauritius en Jamaica/DR/Mexico.
Ben benieuwd waar jullie voor gaan dit jaar :)

En ik vind persoonlijk een all-in vakantie heerlijk, even niks moeten doen en gewoon zonnen, zwemmen, snorkelen en luieren. Alleen relaxen en genieten. Maar ik vind het ook leuk om het land te verkennen hoor :)


M & M zijn idd leuke bestemmingen, maar te duur voor ons. Ben benieuwd waar jij dit jaar heen gaat of gaan jullie niet? Je leest vast wel waar ik heen ga.


Het scheelde bij ons niet veel met Jamaica, ongeveer hetzelfde. Maar wij vonden het nu ook te duur en hebben een reis naar Egypte geboekt, het hotel heet Premier Le Reve: https://www.jetair.be/nl/hotel/egypte/h ... wgodkD4Akw
Enkel gasten vanaf 16 jaar zijn toegelaten. En verder maken we nog een citytrip maar geen idee waarheen (vriend wilt het pas vertellen op de luchthaven :D) Maar de vliegtickets en hotel zijn al geboekt. We hebben de reis naar Egypte zo vroeg geboekt omdat we echt heel veel vroegboekkorting kregen.
We wilden eerst wel naar M & M of de Caraïben maar wilden toch wat meer sparen nu en hopelijk volgend jaar voor een verre reis dan :)

Lees idd wel waar jullie heen gaan :)


Premier Le Reve daar heb ik je over verteld, dus dat hotel ken je door mij. Leuk dat je gaat. Wanneer? Ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Ik snap het niet. Jullie gaan een citytrip maken, maar alles is al geboekt. Dan weet je toch waar je heen gaat? Of bedoel je Egypte? Dan spreek je toch niet van ''de tickets en het hotel zijn al geboekt'' aangezien het een pakketreis is?!
Fijn die korting, is altijd lekker mee genomen. Wij hebben niet zo'n haast en kort ervoor hebben wij ook altijd korting dus die vroegboekkorting zegt/doet me niet veel! Ik weet nu wel een beetje wat een redelijke prijs is voor bijv. bepaalde 4 sterren hotels in bijv. Mexico. Ik zie al gauw of het echt te duur is en als er een fikse vroegboekkorting is voor een mooi hotel en ik weet dat het anders veel duurder is, dan is de kans er dat wij ook al vroeg boeken. Denk alleen niet dat dat erin zit. We zien wel.
<<

Anoniem17

Bericht 10 Feb 2014 22:27

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

caribbeanlover schreef:Was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde Ibiza. Daar staat het om bekend dat ze allemaal (hippe) restaurants/bars ed hebben dat ik dacht dat de meeste voor logies gaan daar eventueel met ontbijt erbij. Of dat ze een appartement of huis huren en zelf regelmatig gaan koken dat bedoelde ik. Wist wel dat all in ook in Spanje er al een tijd is, maar speficifiek Ibiza niet. Ik kijk nooit naar Spanje omdat ik totaal geen behoefte heb om daarheen te gaan vandaar dat ik dat niet wist mbt Ibiza.

Oh nu begrijp ik je! Ja Ibiza was ook eigenlijk niet onze keuze. We hadden een vakantie naar Italië geboekt maar vlak voor ons vertrek werden we gebeld dat het hotel nog niet af was. Toen zouden er omgeboekt worden naar een ander hotel in de regio maar alles zat vol. Ze vroegen toen of we misschien omgeboekt wilden worden naar Ibiza. Nou, prima hoor! Was echt prima geregeld allemaal. :)
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Feb 2014 23:12

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Ibiza is hip, ik ben niet hip.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 11 Feb 2014 02:12

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

caribbeanlover schreef:
Premier Le Reve daar heb ik je over verteld, dus dat hotel ken je door mij. Leuk dat je gaat. Wanneer? Ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Ik snap het niet. Jullie gaan een citytrip maken, maar alles is al geboekt. Dan weet je toch waar je heen gaat? Of bedoel je Egypte? Dan spreek je toch niet van ''de tickets en het hotel zijn al geboekt'' aangezien het een pakketreis is?!
Fijn die korting, is altijd lekker mee genomen. Wij hebben niet zo'n haast en kort ervoor hebben wij ook altijd korting dus die vroegboekkorting zegt/doet me niet veel! Ik weet nu wel een beetje wat een redelijke prijs is voor bijv. bepaalde 4 sterren hotels in bijv. Mexico. Ik zie al gauw of het echt te duur is en als er een fikse vroegboekkorting is voor een mooi hotel en ik weet dat het anders veel duurder is, dan is de kans er dat wij ook al vroeg boeken. Denk alleen niet dat dat erin zit. We zien wel.


Klopt maar toen we aan het opzoeken waren kwamen we die ook tegen en toen een lijstje gemaakt van een aantal hotels en plaatsen/landen. Thanks nog voor de tip :) Lijkt me echt een goed en fijn hotel dus ben benieuwd! We gaan in september.
Onze reis naar Egypte is al geboekt (pakketreis inderdaad) en voor onze citytrip zijn de vliegtickets en het hotel geboekt maar ik weet zelf niet waar we heen gaan maar mijn vriend wel, is een verrassing van hem en hij wilt het pas op de luchthaven vertellen.

Als je kort voor het boeken ook korting hebt is het ook mooi meegenomen maar bij ons was het nu zoveel korting (ook omdat we online boekten bijvoorbeeld) dat we dit niet wilden laten schieten en ook omdat we niet meer wilden wachten maar zoals jullie doen is ook fijn. Dan heb je nog tijd genoeg om alles te bekijken en mooie kortingen af te wachten.

Gaan jullie ook weer voor september trouwens?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Feb 2014 10:21

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Peyton schreef:
caribbeanlover schreef:
Premier Le Reve daar heb ik je over verteld, dus dat hotel ken je door mij. Leuk dat je gaat. Wanneer? Ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Ik snap het niet. Jullie gaan een citytrip maken, maar alles is al geboekt. Dan weet je toch waar je heen gaat? Of bedoel je Egypte? Dan spreek je toch niet van ''de tickets en het hotel zijn al geboekt'' aangezien het een pakketreis is?!
Fijn die korting, is altijd lekker mee genomen. Wij hebben niet zo'n haast en kort ervoor hebben wij ook altijd korting dus die vroegboekkorting zegt/doet me niet veel! Ik weet nu wel een beetje wat een redelijke prijs is voor bijv. bepaalde 4 sterren hotels in bijv. Mexico. Ik zie al gauw of het echt te duur is en als er een fikse vroegboekkorting is voor een mooi hotel en ik weet dat het anders veel duurder is, dan is de kans er dat wij ook al vroeg boeken. Denk alleen niet dat dat erin zit. We zien wel.


Klopt maar toen we aan het opzoeken waren kwamen we die ook tegen en toen een lijstje gemaakt van een aantal hotels en plaatsen/landen. Thanks nog voor de tip :) Lijkt me echt een goed en fijn hotel dus ben benieuwd! We gaan in september.
Onze reis naar Egypte is al geboekt (pakketreis inderdaad) en voor onze citytrip zijn de vliegtickets en het hotel geboekt maar ik weet zelf niet waar we heen gaan maar mijn vriend wel, is een verrassing van hem en hij wilt het pas op de luchthaven vertellen.

Als je kort voor het boeken ook korting hebt is het ook mooi meegenomen maar bij ons was het nu zoveel korting (ook omdat we online boekten bijvoorbeeld) dat we dit niet wilden laten schieten en ook omdat we niet meer wilden wachten maar zoals jullie doen is ook fijn. Dan heb je nog tijd genoeg om alles te bekijken en mooie kortingen af te wachten.

Gaan jullie ook weer voor september trouwens?


Las het even terug en ik had met mijn neus gelezen ;). Wat leuk zeg.Wanneer ga je? Hou je wel van verrassingen? Ik niet, dan wil ik het weten. Graag gedaan, het hotel lijkt me ook fijn. Nadeel is dat er amper schaduw in het zwembad is en dat is toch wel erg belangrijk voor mijn man die zowat levend verbrand. Heb je ook nog gekeken naar dat zusterhotel? Voordeel is dat je daar wel direct de zee in kan ipv zo'n jetty/brug. September scheelt ook qua kosten dus jullie hebben het zeker geboekt voor een mooie prijs. Als het schappelijk is en je wilt naar dat hotel idd gewoon doen ondanks dat het vrij vroeg is. Wij gaan altijd in september. Ik heb even gekeken voor Le Reve en voor de data dat wij ongeveer gaan is het € 0,50 boven ons budget, dus dan gaan ik liever naar de Cariben alhoewel ik best geloof dat jullie hotel goed is, ik heb er immers ook naar gekeken. De vroegboekkorting is dan € 490,00 dus wel lekker, maar kun je nagaan hoe duur het normaal gesproken is. Overigens had ik het vorig jaar een stuk goedkoper gezien en ook nog eens meer dan 15 dgn, dacht 17.. Vertrekken jullie vanaf A'dam? Ik wil ooit naar Cyprus en zit een beetje te kijken. Zie nu een hotel, all in 2 weken, maar € 200,00 over ons budget en je mag maar 1x per verblijf ala carte eten, dus geen eens 1x per week. Dat vinden wij fijn om regelmatig te doen, echt niet elke dag hoor, maar dit is wel weinig en dan voor die prijs. Ik heb ooit een 5* hotel in Turkije gevonden, leek me wel leuk, zag er mooi uit. Je moest wel bij betalen als je ala carte wilde eten of bij sommige ala carte restaurants waren er toeslagen voor bepaalde gerechten. Dat vind ik geen all in, want dan moet je alsnog je portomonnee mee nemen en dat is juist het gemak van all in en daarom ook uitgevonden. Het zelfs toen nog duurder om in september 2 weken te gaan, dan ergens in de Cariben ook 5 sterren. Dan nog ga ik daar liever heen al is het 4*. Nee, zonde! Trouwens als je naar de Cariben had gewild, dan had ik je wel kunnen helpen/tips geven hoor.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Feb 2014 18:04

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

In september zou ik maar niet naar cuba gaan aangezien het dan orkaan seizoen is.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Feb 2014 22:13

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Dat zegt niks, ik ga al 10 jaar achter elkaar naar de Cariben altijd zonder problemen. Bedankt iig voor je waarschuwing.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Feb 2014 22:24

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

caribbeanlover schreef:
Las het even terug en ik had met mijn neus gelezen ;). Wat leuk zeg.Wanneer ga je? Hou je wel van verrassingen? Ik niet, dan wil ik het weten. Graag gedaan, het hotel lijkt me ook fijn. Nadeel is dat er amper schaduw in het zwembad is en dat is toch wel erg belangrijk voor mijn man die zowat levend verbrand. Heb je ook nog gekeken naar dat zusterhotel? Voordeel is dat je daar wel direct de zee in kan ipv zo'n jetty/brug. September scheelt ook qua kosten dus jullie hebben het zeker geboekt voor een mooie prijs. Als het schappelijk is en je wilt naar dat hotel idd gewoon doen ondanks dat het vrij vroeg is. Wij gaan altijd in september. Ik heb even gekeken voor Le Reve en voor de data dat wij ongeveer gaan is het € 0,50 boven ons budget, dus dan gaan ik liever naar de Cariben alhoewel ik best geloof dat jullie hotel goed is, ik heb er immers ook naar gekeken. De vroegboekkorting is dan € 490,00 dus wel lekker, maar kun je nagaan hoe duur het normaal gesproken is. Overigens had ik het vorig jaar een stuk goedkoper gezien en ook nog eens meer dan 15 dgn, dacht 17.. Vertrekken jullie vanaf A'dam? Ik wil ooit naar Cyprus en zit een beetje te kijken. Zie nu een hotel, all in 2 weken, maar € 200,00 over ons budget en je mag maar 1x per verblijf ala carte eten, dus geen eens 1x per week. Dat vinden wij fijn om regelmatig te doen, echt niet elke dag hoor, maar dit is wel weinig en dan voor die prijs. Ik heb ooit een 5* hotel in Turkije gevonden, leek me wel leuk, zag er mooi uit. Je moest wel bij betalen als je ala carte wilde eten of bij sommige ala carte restaurants waren er toeslagen voor bepaalde gerechten. Dat vind ik geen all in, want dan moet je alsnog je portomonnee mee nemen en dat is juist het gemak van all in en daarom ook uitgevonden. Het zelfs toen nog duurder om in september 2 weken te gaan, dan ergens in de Cariben ook 5 sterren. Dan nog ga ik daar liever heen al is het 4*. Nee, zonde! Trouwens als je naar de Cariben had gewild, dan had ik je wel kunnen helpen/tips geven hoor.

Geeft niet :)
Ik vind verrassingen wel leuk, al ben ik wel heel benieuwd natuurlijk haha!
Ja zonder die vroegboekkorting is het nog duurder, gek eigenlijk wat een verschil. Ja we vertrekken met onze zonvakantie vanaf A'dam, citytrip vanuit België.
Bijbetalen of toeslagen zou ik ook niet willen, we nemen niet voor niks all-in idd, bij verschillende soorten alcoholische dranken moeten we bij Le Reve ook bijbetalen maar die nemen we niet. Het zusterhotel hebben we niet bekeken of misschien wel maar weet niet (meer) hoe het heet dan.
Bij Le Reve heb je inderdaad niet veel schaduw maar in het water vinden wij het goed te doen al gaan we echt tussen 12 en 3 meestal niet de zon in, dan blijven we in de schaduw of onze kamer wat tv kijken ofzo.
Als we naar de Cariben willen gaan laat ik het weten, misschien volgend jaar :) Jamaica staat hoog op ons lijstje (mijn vriend is er al geweest) en ook zijn we benieuwd naar DR en Mexico.
September vinden wij een fijne periode om te gaan, we zijn ooit in mei geweest maar dat was niet fijn. Wel qua temperaturen maar als je dan geweest ben gaat daarna iedereen nog. Liever gaan we als de meeste mensen al geweest zijn. Oktober lijkt me ook fijn trouwens!
Welk hotel hadden jullie tijdens jullie vorige vakantie trouwens?

Wij zijn 1 keer in Turkije geweest en het hotel was super! Het eten was super en niks te klagen wat betreft dat. Naar de hotels van de keten Titanic (denk dat het zo heet?) ben ik trouwens wel benieuwd, zien er leuk uit :) Heb jij er ervaring mee?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 10:27

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

In welk hotel zat je vriend op Jamaica en was het all in?
In welk hotel zaten jullie in Turkije?
Wij zaten vorig jaar in Ocean Turquesa. Iemand in dit topic gaat naar het zusterhotel in Cuba die mij ook wel wat lijkt. Had die al een tijd geleden gezien.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 10:53

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

caribbeanlover schreef:Tja ieder zijn ding. Of ik nou 6 uur naar Egypte vlieg of 3 a 4 meer en dan zit ik in de Cariben wat ik liever heb. Kijk altijd wel naar europese bestemmingen, maar dan zijn de prijzen bijna gelijk en soms zelfs wel wat meer wat vaker he geval is overigens.

Ik had ooit een hotel in Turkije gezien, 2 weken, all in, 2 personen voor in september. Zoals het in de prijzenkolommen stond (zo omschrijf ik dat altijd vandaar) was het € 1400,00 pp en dan komen er nog extra kosten bij. Bovendien was het niet eens zo uitgebreid en moest je voor ala carte bij betalen. Ook waren er weinig ala carte restaurants, iets wat wij wel fijn vinden.
Nou dan weet ik het wel hoor haha.


Ik vind Egypte dus echt ideaal en prachtig. Ook qua stranden en trips. Maar ik ben er dan ook zo'n 4 keer geweest denk ik. Altijd goedkoop trouwens en super luxe! Echt hotelkamers twee keer de omtrek van mijn huidige app.

Damn wat is Turkije dan duur! Ik vind Turkije dus echt geen prettig vakantieland, maar dat is persoonlijk.

Cuba lijkt mij super om eens heen te gaan, juist voor de cultuur, niet voor het strand. En ook niet voor een all-in vakantie. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

DR vond ik trouwens ook heel mooi, maar niet echt veilig en zeker niet goedkoper dan egypte. Heeft natuurlijk ook te maken met hun buurland en rond die grens zie je echt zoveel armmoede dat je daarna niet echt meer relax in je luxe all-in resort zit.

Als jullie nu toch allemaal aan het kijken zijn, ik vond Isla Margarita ook een prachtige strand-bestemming voor all-in vakanties.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 11:48

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Tabbie schreef:
caribbeanlover schreef:Tja ieder zijn ding. Of ik nou 6 uur naar Egypte vlieg of 3 a 4 meer en dan zit ik in de Cariben wat ik liever heb. Kijk altijd wel naar europese bestemmingen, maar dan zijn de prijzen bijna gelijk en soms zelfs wel wat meer wat vaker he geval is overigens.

Ik had ooit een hotel in Turkije gezien, 2 weken, all in, 2 personen voor in september. Zoals het in de prijzenkolommen stond (zo omschrijf ik dat altijd vandaar) was het € 1400,00 pp en dan komen er nog extra kosten bij. Bovendien was het niet eens zo uitgebreid en moest je voor ala carte bij betalen. Ook waren er weinig ala carte restaurants, iets wat wij wel fijn vinden.
Nou dan weet ik het wel hoor haha.


Ik vind Egypte dus echt ideaal en prachtig. Ook qua stranden en trips. Maar ik ben er dan ook zo'n 4 keer geweest denk ik. Altijd goedkoop trouwens en super luxe! Echt hotelkamers twee keer de omtrek van mijn huidige app.

Damn wat is Turkije dan duur! Ik vind Turkije dus echt geen prettig vakantieland, maar dat is persoonlijk.

Cuba lijkt mij super om eens heen te gaan, juist voor de cultuur, niet voor het strand. En ook niet voor een all-in vakantie. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

DR vond ik trouwens ook heel mooi, maar niet echt veilig en zeker niet goedkoper dan egypte. Heeft natuurlijk ook te maken met hun buurland en rond die grens zie je echt zoveel armmoede dat je daarna niet echt meer relax in je luxe all-in resort zit.

Als jullie nu toch allemaal aan het kijken zijn, ik vond Isla Margarita ook een prachtige strand-bestemming voor all-in vakanties.


Egypte lijkt mij ook zeker heel mooi/leuk etc en heel veel hotels zien er echt super uit. Waar Peyton heen gaat is echt mooi hoor, kijk maar eens. Ben 1x in Turkije geweest, nooit meer zei ik ook, maar ja ''zeg nooit nooit'' he. Ik raak gauw vermoeid en sowieso wagenziek als ik op excursie ga,maar wil er wel een doen op Cuba mocht ik erheen gaan. Ben nou eenmaal een mens die van relaxvakanties houd. DR, ook supermooi, zag een spik splinternieuw hotel, afgelopen november geopend en nu ietsje boven ons budget, maar we wacht voorlopig nog even straks krijgen we spijt of gaat de prijs omlaag.In welk hotel zat jij op de DR en was het all in? Ik vind dat echt een uitkomst dat all in, moest er eerst nooit wat van weten, maar nu wil ik in de Cariben niet anders. Isla Margarita heb ik wel van gehoord, maar schijnt tegen te vallen. Een standhouden op de vakantiebeurs van een stand van notabene IM raadde het af :eyes: . Stranden en zee schijnen erg tegen te vallen en op internet en in de folders ogen het allemaal blauw en mooi. Eenmaal daar kan het tegen vallen. Maar ja, wie weet is het wel leuk alleen zou ik er niet voor kiezen na verschillende verhalen te hebbe gelezen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 12:04

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Ik ben er juist heel positief over! Haha, je zou de prachtige blauwe foto's eens moeten zien :) En je kon er ook heerlijk winkelen en nergens heb ik me onveilig genoemd. Vond het wel prettig dat je daar ook van je resort af kon, zonder dat het direct onveilig voelde.

Zou even moeten kijken waar ik ook alweer zat op de DR. Het was in elk geval prachtig en inderdaad all-in, met sowieso ook 3 keer a-la-carte (met verschillende restaurant keuze) erbij voor 8 dagen.

Ook in bovenstaande en in Egypte zijn diverse excursies, mocht je niet elke dag op je strandbed willen liggen. Zo heb ik in IM heerlijk genoten van een boottocht tussen de dolfijnen en orka's, en natuurlijk een tour over het eiland. In DR zijn we een jeep-tour gaan doen incl. bezoek aan een voodoo place en schooltje (net als in mexico, neem potloden mee) en in Egypte kan je naar Luxor, Cairo, de woestijn in, nog meer plekken en zelfs naar Israel en Jordanie. (Mocht je ooit nog daarheen willen gaan, ik ken daar heel veel resorts haha.) Dus daarvoor zou ik het ook niet laten. Eigenlijk zijn het gewoon dezelfde soort vakanties, alleen dan in een ander land. Ik verkies IM boven DR, maar dat komt gewoon door mijn persoonlijke ervaringen en in DR heeft het ook flink geregent, maar het was dan ook orkaanseizoen :wink: Turkije ga ik echt nooit meer heen, behalve misschien als ik kinders heb ofzo. Of een stedentrip. Ik zal je als ik thuis ben eens een foto enzo pm-en.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 12:17

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Tabbie schreef:Ik ben er juist heel positief over! Haha, je zou de prachtige blauwe foto's eens moeten zien :) En je kon er ook heerlijk winkelen en nergens heb ik me onveilig genoemd. Vond het wel prettig dat je daar ook van je resort af kon, zonder dat het direct onveilig voelde.

Zou even moeten kijken waar ik ook alweer zat op de DR. Het was in elk geval prachtig en inderdaad all-in, met sowieso ook 3 keer a-la-carte (met verschillende restaurant keuze) erbij voor 8 dagen.

Ook in bovenstaande en in Egypte zijn diverse excursies, mocht je niet elke dag op je strandbed willen liggen. Zo heb ik in IM heerlijk genoten van een boottocht tussen de dolfijnen en orka's, en natuurlijk een tour over het eiland. In DR zijn we een jeep-tour gaan doen incl. bezoek aan een voodoo place en schooltje (net als in mexico, neem potloden mee) en in Egypte kan je naar Luxor, Cairo, de woestijn in, nog meer plekken en zelfs naar Israel en Jordanie. (Mocht je ooit nog daarheen willen gaan, ik ken daar heel veel resorts haha.) Dus daarvoor zou ik het ook niet laten. Eigenlijk zijn het gewoon dezelfde soort vakanties, alleen dan in een ander land. Ik verkies IM boven DR, maar dat komt gewoon door mijn persoonlijke ervaringen en in DR heeft het ook flink geregent, maar het was dan ook orkaanseizoen :wink: Turkije ga ik echt nooit meer heen, behalve misschien als ik kinders heb ofzo. Of een stedentrip. Ik zal je als ik thuis ben eens een foto enzo pm-en.


Weet je in welk hotel je op IM zat en was dat all in? Ben nou wel benieuwd naar je blauwe foto's haha. Dus ik wacht af ;). Vroeger zag je volop reizen naar IM, maar nu niet meer. Weet ook niet waar je dat als pakketreis zou kunnen boeken. Vroeger keek ik wel eens op qxxl.nl, maar zo te zien bestaat die niet meer. Op de DR zijn wij ook naar zo'n Voodoo gedoe gegaan en naar een school. We hadden van te voren gehoord dat ze spullen goed kunnen gebruiken omdat die daar moeilijk te vinden zijn. Ze waren ons erg dankbaar daarvoor. Ik vind 8 dgn echt te kort, de vlucht ben ik nu wel gewend, maar ben altijd wat in de war door het tijdsverschil dus vind ik dat zonde om er maar 8 dgn heen te gaan. Cairo is best ver rijden vanaf de bekende toeristen plekken zoals Hurghada, Sharm etc en dus zie ik dat niet zitten. Israel komt wat meer in trek, zie steeds de reclame op tv van Corendon, maar net als Jordanie trekt het me totaal niet. Ik zou met kids eerder naar Egypte, dan Turkije gaan. Als je Turkije echt niks vind zoals ik, zou ik al geen eens een stedentrip doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 12:27

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Nou in Turkije is gewoon eerder een frietje van pietje te vinden dan in Egypte haha. Maar ik heb nog lang geen kinderen die dan kroketten gaan missen ofzo, dus dat maakt dan niet uit. Israel heeft ook zeker strandvakanties inderdaad, maar Jordanie, heb ik geen weet van. Ben toen ook stedentrips gaan doen namelijk. Bedoel je trouwens met pakketreis, gewoon een all-in vakantie?
Ik snap dat je 8 dagen te kort vind, maar ik zat toen nog aan schoolvakanties gebonden. Gelukkig wel de belgische, dus dat scheelde in prijs :smile: En om antwoord te geven op je eerste vraag: Ja op IM zaten we ook all-in. welk hotel zou ik ook even moeten opzoeken. Gelukkig heeft mijn moeder alles goed bijgehouden. Moet alleen even de fotoboeken induiken thuis. Verder ben ik inderdaad in Hurghada, Sharm en etc. geweest. Vanuit Hurghada is het sowieso beter om te vliegen naar Cairo, Luxor is dan zelfs al uren rijden! Maar Egypte is dan ook een groter land, dan een eilandje in de Caribien. Over stedentrips: ik zie graag de hoofdsteden van landen en die heb ik nog niet van Turkije gezien, vandaar. Van andere hoor ik weer goede verhalen erover, dus het is ook gewoon smaak denk ik.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Feb 2014 12:38

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

In Jordanië ligt Aqaba tegenover Eilat (Israël) en schuint tegenover Taba (Egypte) aan de Golf van Aqaba (die weer uitloopt in de Rode Zee), dus dat maakt weinig uit denk ik of je in Eilat of Aqaba zit. Waren genoeg (all inclusive en gewone) hotels daar ook
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 12:40

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

In taba ook echt prachtige mega resorts :shock:
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 19:00

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Tabbie, ik zou geen eens weten waar je IM kan boeken als pakketreis en dan in een all in hotel. Ken geen bekende reisorganisaties zoals Arke ed die het aanbieden. Volgens mij was het echt iets wat in was aan aantal jaren geleden en een bestemming die men liever mijd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 19:28

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Zou natuurlijk kunnen met het politieke klimaat daar. Geen idee.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 22:05

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Ben nog steeds benieuwd naar je foto's.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Feb 2014 22:27

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Net aan mijn moeder gevraagd.. ze liggen ergens onderin een doos. Moment, ga zoeken.
<<

caribbeanlover

Bericht 13 Feb 2014 23:39

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Super aardig van je, maar je hoeft er ook weer niet zoveel moeite voor te doen. Als het lastig is om ze te vinden, dan snap ik dat je ze misschien niet plaatst.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Feb 2014 09:41

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Je hebt pb!
<<

Anoniem 43

Bericht 14 Feb 2014 10:07

Re: Cuba, achterstallig mbt andere caribische landen.

Cbl, heb je ook eens naar Ocean Blue op DR gekeken?
Is ook van H10 en een erg goed & mooi hotel :)
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers