Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zakgeld

<<

Anoniem20

Bericht 03 Feb 2014 12:19

Zakgeld

.
Laatst gewijzigd door Anoniem20 op 22 Feb 2014 20:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sandra

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 137

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Feb 2014 14:03

Re: Zakgeld

Hier krijgt de oudste sinds hij 6.5 jaar is 1 euro per week..

Hij mag er wat leuks van kopen, maar geen snoep en koek oid. Eerst maakte hij het bijna altijd direct op, inmiddels begrijpt hij dat als hij spaart hij iets mooiers kan kopen, nu is hij dus al maanden voor skylanders aan het sparen, en dat vind ik dus het idee van zakgeld bij jonge kinderen, het leren begrijpen dat als je iets wil kopen, dat dus niet zomaar kan.
grote broer, febr 2007
kleine broer, febr 2010
<<

Anoniem18

Bericht 03 Feb 2014 15:00

Re: Zakgeld

Laurens krijgt na de zomervakantie zakgeld, hij was toen 4 jaar en 3 maanden oud. Hij krijgt 50 cent per week. Hij stopt dat in zijn spaarpot en als hij mee gaat boodschappen doen, dan neemt hij zijn eigen geld mee. Hij mag dan kopen wat hij wil, maar meestal gaat het wel in overleg en probeer ik hem meerdere keuzes voor te houden. Bijvoorbeeld: of nu een goedkoop autootje of nog even wachten en dan een duur autootje.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Feb 2014 17:36

Re: Zakgeld

Ik denk dat wij met zakgeld gaan beginnen als dochter bezig gaat met rekenen. Dus dat zou ook al heel goed met 5 jaar kunnen zijn.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Feb 2014 21:03

Re: Zakgeld

Eigenlijk hetzelfde als Parisienne, en anders rond een jaar of 7-8.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Feb 2014 21:13

Re: Zakgeld

Ik vind mijn dochter er nu nog te jong voor. Nibud adviseert vanaf 6 jaar en ik denk dat we dat aanhouden en er volgend jaar dus mee beginnen. Ik denk dat ze dan 1,50 of 2 euro in de week zal krijgen. Ze mag dan doen met dat geld wat ze wil, ze hoeft er geen cadeautjes voor kinderfeestjes ofzo zelf van te kopen.
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Feb 2014 00:13

Re: Zakgeld

Pfoe, echt nog nooit over nagedacht. Verbaas me over de leeftijden die hier genoemd, ik dacht zelf dat dat pas met tien of nog ouder misschien een keer tijd zou worden. Maar vandaag zag ik ineens dat ook al tig kindjes bij mijn dochter in de klas oorbellen hebben, terwijl ik ook echt dacht dat dat meestal iets voor oudere kindjes was. Ik loop dus een beetje achter.
<<

Anoniem 82

Bericht 04 Feb 2014 00:21

Re: Zakgeld

Liadan schreef:Ik vind mijn dochter er nu nog te jong voor. Nibud adviseert vanaf 6 jaar en ik denk dat we dat aanhouden en er volgend jaar dus mee beginnen. Ik denk dat ze dan 1,50 of 2 euro in de week zal krijgen. Ze mag dan doen met dat geld wat ze wil, ze hoeft er geen cadeautjes voor kinderfeestjes ofzo zelf van te kopen.


Ik denk ook zoiets. Was vroeger zelf volgens mij wat ouder, maar tijden veranderen ook. Als je er goed mee omgaat, lijkt zakgeld me ook iets waar ze veel van kunnen leren, ook met een jaar of 6 al. Ik bekijk tegen die tijd wel of het dan een goed plan is en een bedrag van 1 à 2 euro per week lijkt me voldoende om mee te beginnen. Daar mag ze dan van kopen wat ze wil, mits het geen onverantwoorde dingen zijn (en dan bedoel ik vooral gevaarlijk of niet passend bij de leeftijd). Ze mag in elk geval zelf kiezen, en hoeft er dan van mij op die leeftijd ook geen dingen van te betalen als cadeautjes voor anderen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 04 Feb 2014 08:57

Re: Zakgeld

Bij ons krijgt ze 2 euro per 2 weken (ze is om het weekend bij ons), dus omgerekend 1 euro per week.
Dit krijgt ze sowieso al sinds ze 6.5 jaar is (eerder was ik er niet, dus weet ik het niet), ze is nu net 8.
Hier mag ze in principe van kopen wat ze wil en vaak heeft ze ook een goed doel voor ogen. Bijv. een grote lego friends doos. Ze beseft dat ze daarvoor moet sparen en dat ze het 1 keer uit kan geven.
Soms stoppen we nog wat extra in haar spaarpot (bijv. kleingeld wat over is), maar dit ziet zij niet.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 04 Feb 2014 09:12

Re: Zakgeld

Hier geven we het nog niet, maar misschien toch maar eens invoeren als ik het zo lees. Tim wordt 8 in Juni.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem123

Bericht 04 Feb 2014 09:21

Re: Zakgeld

S mag nu elk weekend al wat kleingeld in zijn spaarpot doen, dit vind hij prachtig. Maar snappen doet hij dat natuurlijk nog niet. Ik denk dat hij rond zijn 6/7 jaar echt zakgeld krijgt. Vind het wel handig als ze ook wat kunnen rekenen en wat besef hebben van geld.
<<

Anoniem60

Bericht 04 Feb 2014 09:41

Re: Zakgeld

Sinds hij 6 is, krijgt hij elke week 0,50 zakgeld. Hij spaart nu voor iets van Lego StarWars.

Als hij over een paar maanden 8 wordt, krijgt ie een euro per week.
<<

Anoniem75

Bericht 04 Feb 2014 09:52

Re: Zakgeld

Twellie schreef:Pfoe, echt nog nooit over nagedacht. Verbaas me over de leeftijden die hier genoemd, ik dacht zelf dat dat pas met tien of nog ouder misschien een keer tijd zou worden.


Ja ik verbaas me ook haha. Maargoed alles begint steeds vroeger dus dit was misschien ook wel te verwachten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Feb 2014 09:56

Re: Zakgeld

Het Nibud adviseert hier toch in? Ik bedoel, ik zou er ook niet over nadenken, maar vind het wel fijn om tzt een richtlijn te hebben.

http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/kin ... kgeld.html
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers