Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen maken er een bende van.

<<

Anoniem124

Bericht 04 Feb 2014 10:58

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje schreef:Chaos, dat zeg ik helemaal nergens maar ik vind dat je kinderen best dingen kunt leren. Zowel in de klas als thuis gaat dat prima hoor. Verven doe je op een blad en niet op een muur. Lijkt me niet zo moeilijke regel voor een 3-4 jarige.

Ik zeg nergens dat je alles kunt vooral kunt voorkomen maar talkpoeder op babyhoogte zetten lijkt me gewoon sowieso niet erg handig. En zo meer van die foto's hier, al geloof ik wel dat de meeste gewoon zo zijn opgezet om het kind uit te lokken. Een baby krijgt zelf geen pot pindakaas open, deur vd koelkast lijkt me ook sterk.


Mijn zoon is een mier/Hulk/dappere dodo. Die krijgt echt wel de koelkast open, een pot pindakaas en ook het raam en de rolluiken omlaag of omhoog. Dochter niets van dat alles en die is zoet. En ze zijn nog lang geen 3/4 dus ik kan regels hebben wat ik wil. Krijg ik alleen maar een zeiksfeer door.

Jouw zoon is extreem voorzichtig he vergeet dat niet. Waar jouw zoon in de auto zegt 'mama voorzichtig in de bochten' zal die van mij met open mond gillend uit het raam gaan hangen van plezier en me vragen nog eens het gaspedaal wat meer in te drukken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Feb 2014 11:00

Re: Kinderen maken er een bende van.

Maar een peuter toch wel? R rijgt de deur van de vriezer ook al open. Gelukkig de lades niet, maar laatst had hij er wel een sperzieboon uit getrokken.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem91

Bericht 04 Feb 2014 11:01

Re: Kinderen maken er een bende van.

Mijn kinderen komen overal bij als ze willen, ze komen niet in het giftige kastje dat weten ze ook gewoon echt dat ze daar niet in mogen komen, ze kunnen het niet laten om een fles limonade uit de kast te pakken, ze hebben een krukje dus klimmen zo overal op en anders pakken ze wel een stoel. Echt niet dat je alles in de gaten kunt houden.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Feb 2014 11:02

Re: Kinderen maken er een bende van.

Of een koelbox, of het ikea keukentje of ze zetten het onderste kastje open om de planken daarin als traptrede te gebruiken...:P
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Feb 2014 11:03

Re: Kinderen maken er een bende van.

Of ze gaan op de deur van de vaatwasser of oven staan.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 04 Feb 2014 11:03

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje schreef:Chaos, dat zeg ik helemaal nergens maar ik vind dat je kinderen best dingen kunt leren. Zowel in de klas als thuis gaat dat prima hoor. Verven doe je op een blad en niet op een muur. Lijkt me niet zo moeilijke regel voor een 3-4 jarige.

Ik zeg nergens dat je alles kunt vooral kunt voorkomen maar talkpoeder op babyhoogte zetten lijkt me gewoon sowieso niet erg handig. En zo meer van die foto's hier, al geloof ik wel dat de meeste gewoon zo zijn opgezet om het kind uit te lokken. Een baby krijgt zelf geen pot pindakaas open, deur vd koelkast lijkt me ook sterk.


Geloof het maar. Julian krijgt gewoon de koelkast open. Trekt zo de lade open van de keuken die stampensvol zit met rijst/pasta/andere zware voorraad. Hij bedenkt ook zelf dat hij iets kan schuiven en op kan staan. Hij was laatst logeren bij mijn moeder en zijn kleine samsonite lag nog op zijn kamer, hij heeft die naar zijn kast geduwd, en heeft zo alles uit zijn kast getrokken. Ik was er gewoon bij maar ik laat hem ook ontdekken he, ik scoop niet alles voor zijn neus weg, hij mag ontdekken en dat doet hij over het algemeen door boevenstreken uit te halen. Hij is pas 1.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Feb 2014 11:03

Re: Kinderen maken er een bende van.

Ezra kan ook bijna overal bij als hij de kans krijgt. Dat kon hij al toen hij nog veel jonger was. Toen hij een jaar was ging hij op handen en knieën zitten om met zijn kont een deur open te duwen die te zwaar was, hij parkeerde zijn loopauto onder de kast om de soepstengels te pakken. Toen hij drie was zette hij een plastic glijbaan over een hek heen om aan de andere kant te komen, en op zijn toenmalige groep is hij een keer uit het raam naar buiten geklommen (wel begane grond, gelukkig) toen hij voor straf binnen zat omdat hij steeds onder alle hekken door kroop. Hij verzint altijd wel wat. Sommige kinderen zijn daar gewoon heel vindingrijk in.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 11:05

Re: Kinderen maken er een bende van.

Susan dat wil ik ook niet zeggen maar, en dan zal R wel uitzonderlijke braaf zijn in dit opzicht, wanneer ik zeg niet lopen met verf doet hij dat ook niet. Je leert je kind toch aan hoe het met materiaal moet omgaan, en dan kan het idd nog wel mis gaan dat snap ik ook wel. Maar goed, als R dan echt zo uitzonderlijk braaf is hoop ik dat N ook zo zal blijven/ worden.


Over de koelkast, dat had ik niet gedacht, N krijgt dat ding echt niet open volgens mij. De la bij mijn schoonmoeder ook wel maar met moeite.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Feb 2014 11:07

Re: Kinderen maken er een bende van.

Veel herkenning susan.
Onze zoon klom bij het kdv ook over het hek, toen hij 2 was, want dan wilde hij bij het konijn of bij de groentetuin kijken.. Zo'n hek.
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 04 Feb 2014 11:16

Re: Kinderen maken er een bende van.

Kinderen blijven kinderen. Je kan ze nog zo mooi regeltjes denken op te leggen, maar ik denk dat het gros van de kinderen deze regels echt niet altijd opvolgt. Daarvoor is de wereld nog té onbekend, té uitdagend en té spannend. En ik begrijp de gedachte van kinderen daarin heel goed, ik geef ze groot gelijk.

En daarbij, regels zijn er om verbroken te worden :laughcry:
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 11:18

Re: Kinderen maken er een bende van.

M train, ja daar heb je gelijk in. R is voorzichtiger dan voorzichtig. Wij zijn geen helden en R nog minder zelfs. Hij heeft bijv nooit op de bank geklommen als baby. Dat las ik hier maar hij durfde dat nooit, hetzelfde met traplopen dat duurde enorm lang eer hij dat durfde. Mijn kleine schijterd.

Alibi haha serieus zo'n hek? En dat lukte hem dus ook nog.
<<

Anoniem124

Bericht 04 Feb 2014 11:21

Re: Kinderen maken er een bende van.

Nooit op de bank geklommen hahahah? Mijn god gurl, jij heb gewoon geen recht van spreken. Hup, weg hier uit dit topic!
<<

Anoniem193

Bericht 04 Feb 2014 11:24

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje schreef:M train, ja daar heb je gelijk in. R is voorzichtiger dan voorzichtig. Wij zijn geen helden en R nog minder zelfs. Hij heeft bijv nooit op de bank geklommen als baby. Dat las ik hier maar hij durfde dat nooit, hetzelfde met traplopen dat duurde enorm lang eer hij dat durfde. Mijn kleine schijterd.

Alibi haha serieus zo'n hek? En dat lukte hem dus ook nog.

Zonder problemen. :palm:
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 11:27

Re: Kinderen maken er een bende van.

Hahaha m train nee nooit. Nooit op trappen, hogere ding of wat dan ook. En gewoon ook nooit die drang gehad ofzo hoor. Hij deed het gewoon niet, ik hoefde hem er niet weg te halen hij deed zoiets uit zichzelf al niet.

N overigens tot nu toe ook niet hoor. Ik heb geen sportieve klimkinderen, hebben ze van mij hahaha.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Feb 2014 11:28

Re: Kinderen maken er een bende van.

M-Train schreef:Jouw zoon is extreem voorzichtig he vergeet dat niet. Waar jouw zoon in de auto zegt 'mama voorzichtig in de bochten' zal die van mij met open mond gillend uit het raam gaan hangen van plezier en me vragen nog eens het gaspedaal wat meer in te drukken.


Haha hier moest ik om lachen!
Mijn dochter is net zo, die vind dat fantastisch. Laatst nog "als ik later groot ben dan ga ik net zo hard door de bochten rijden als papa."
Ja hoor schat... Papa geeft het goede voorbeeld wel, haha.
<<

Anoniem186

Bericht 04 Feb 2014 11:35

Re: Kinderen maken er een bende van.

Weetjewel schreef:
M-Train schreef:Hahahaha Weetjewel, die vergeet ik nooit! Inclusief je verhaal erbij over L.'s grote mond.

Mamsie had trouwens ook zo'n pareltje ooit eens.


Ik kon wel janken op dat moment!!!


Haha, :omg: dat geloof ik!
Mijn hond heeft dat ooit eens gedaan, wat een ramp die balletjes. Maar dar was lang niet zo erg als bij jou.
Haha ze kijkt er wel heerlijk bij! En dat tasje doet het hem. Haha.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 04 Feb 2014 11:52

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje schreef:
Pompoen schreef:
Printje schreef:Ik voorkom zulke dingen gewoon hahaha. Ik zet de pot sudocreme echt no way ergens neer dat N erbij kan.
Stift denk ik oke dat kan gebeuren, maar andere dingen snap ik niet.


Gelukkig vergeet jij nooit wat dan! Het zou mij echt wel kunnen overkomen, ik heb een hoofd als een vergiet.



Nee zulke dingen vergeet ik niet nee haha. Ik heb R altijd geleerd verven aan de hoge tafel en niet lopen met verf. Gaat prima moet ik zeggen. Ik bedenk wel regels met dit soort dingen. Ik vind miet alles zomaar goed.


Dat is denk ik gewoon jouw kleuterjuffen kijk. Daardoor ben je heel geordend met verf en zo lijkt me.. of niet?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 04 Feb 2014 12:04

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje schreef:Chaos, dat zeg ik helemaal nergens maar ik vind dat je kinderen best dingen kunt leren. Zowel in de klas als thuis gaat dat prima hoor. Verven doe je op een blad en niet op een muur. Lijkt me niet zo moeilijke regel voor een 3-4 jarige.

Ik zeg nergens dat je alles kunt vooral kunt voorkomen maar talkpoeder op babyhoogte zetten lijkt me gewoon sowieso niet erg handig. En zo meer van die foto's hier, al geloof ik wel dat de meeste gewoon zo zijn opgezet om het kind uit te lokken. Een baby krijgt zelf geen pot pindakaas open, deur vd koelkast lijkt me ook sterk.

Mijn 2-jarige wel hoor :yes:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem97

Bericht 04 Feb 2014 12:05

Re: Kinderen maken er een bende van.

Mijn dochter van nog geen 2 krijgt ook zonder moeite de koelkast open en de bovenste keukenkasten en de voordeur en klimt zelf de trap op en af en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik denk dat je niet mag oordelen printje, als je zulke extreem brave kinderen hebt.

Mijn zoontje weet ook dat hij alleen op papier mag verven/tekenen en dat gaat ook vaak goed maar toch is t ook leuk om af en toe jezelf onder te verven.
Of perongeluk expres even op de tafel/muur.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 04 Feb 2014 12:36

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje schreef:Chaos, dat zeg ik helemaal nergens maar ik vind dat je kinderen best dingen kunt leren. Zowel in de klas als thuis gaat dat prima hoor. Verven doe je op een blad en niet op een muur. Lijkt me niet zo moeilijke regel voor een 3-4 jarige.

Ik zeg nergens dat je alles kunt vooral kunt voorkomen maar talkpoeder op babyhoogte zetten lijkt me gewoon sowieso niet erg handig. En zo meer van die foto's hier, al geloof ik wel dat de meeste gewoon zo zijn opgezet om het kind uit te lokken. Een baby krijgt zelf geen pot pindakaas open, deur vd koelkast lijkt me ook sterk.


Oh nee hoor, regels opstellen is niet zo moeilijk. Daar hebben wij er ook genoeg van. Maar jij doet overkomen dat wij geen regels hanteren/leren en dat is natuurlijk nogal kul.
Mijn kinderen mogen niet rennen binnen, toch doen ze dit al 2,5 jaar. Ze mogen op de bank zitten of liggen maar toch lopen en kruipen ze sinds ze 10 maand zijn over de rugleuning van de bank en dansen ze er tegenwoordig ook nog eens op. We kunnen opleggen wat we willen maar dat wil niet zeggen dat ze zich er ook aan houden.
Ze mogen ook niet stoeien/vechten omdat het altijd janken geblazen is. Toch zat ik zaterdag bij de tandarts met een kind met losse voortanden doordat hij tijdens het stoeien net zijn tanden op de tafel klapte en zo kan ik echt nog wel even doorgaan.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 04 Feb 2014 13:17

Re: Kinderen maken er een bende van.

Ik vind de meeste foto's ook echt niet grappig, en dan helemaal niet die halve/bijna naaktfoto's... je zet je kind op deze manier toch niet op het internet? Wie weet die die foto's onder ogen krijgt.

Ik snap ook niet hoe sommige kinderen het voor elkaar krijgen om sudocreme uit te smeren. Hier staan alle medicijnen, cremes hoog in de kast en daar kan hij echt niet bij en berg het altijd meteen op. Ik heb het al meerdere keren in mijn directe omgeving voorbij zien komen. Zo heeft de zoon en dochter van mijn zusje de complete studeerkamer met sudocreme vernield en de zoon van een vriendin, sudocreme, talkpoeder maar zelfs betadinecreme heeft hij de kamer mee versierd. Stel je voor dat hij dat had ingenomen... en zij... zij vond het super grappig (snap ik dus helemaal niets van).

Nu moet ik ook zeggen dat onze zoon (even afkloppen) op dat gebied ook echt wel braaf is. Hij weet dat hij aan bepaalde dingen niet mag komen. En dat gaat eigenlijk goed... ik heb nog nooit een besmeerd huis aangetroffen (gelukkig), al houd hij echt wel van kattenkwaad uithalen en grenzen verkennen, maar dat doet hij hier anders (hij gooit liever een doos blokken over de vloer heen terwijl we net hebben opgeruimd en wil met b.v. met een glas drinken lopen terwijl hij weet dat hij moet stilstaan met drinken en niet met de beker mag lopen).
<<

Anoniem166

Bericht 04 Feb 2014 13:22

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje, wat ik hier meestal lees over jouw zoon, dan lijkt hij mij een rustig en voorzichtige jongen. In ieder geval geen held haha, dus ik denk dat je dat zeker mee moet nemen. Als mijn moeder mij vroeger vertelde dat het ijs niet stevig genoeg was om op te staan, dan geloofde ik dat en deed ik het niet. Mijn zus ging er juist even op staan, zelf testen. Dat is echt een verschil in karakter. Ik kan me voorstellen dat jij dus dit soort acties niet hebt met R.
Bij mij thuis gaat het vast een keer gebeuren, ik heb een dondersteen die het altijd zelf nog even anders wil doen dan mama zegt. Als ik zeg dat ze niet met stift op de tafel mag kleuren en ik draai me om, dan trekt ze nog gauw één lijntje op de tafel. Als ik zeg dat de bank niet om te springen is, dan springt ze nog gauw een paar keer en kijkt ze uitdagend of ik het zie. De koelkast, lades etc. krijgt ze ook best open en een pot pindakaas lukt ook wel. Ik probeer echt wel wat te voorkomen, maar een waakhond ben ik niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Feb 2014 14:03

Re: Kinderen maken er een bende van.

Jans schreef:
M-Train schreef:Jouw zoon is extreem voorzichtig he vergeet dat niet. Waar jouw zoon in de auto zegt 'mama voorzichtig in de bochten' zal die van mij met open mond gillend uit het raam gaan hangen van plezier en me vragen nog eens het gaspedaal wat meer in te drukken.


Haha hier moest ik om lachen!
Mijn dochter is net zo, die vind dat fantastisch. Laatst nog "als ik later groot ben dan ga ik net zo hard door de bochten rijden als papa."
Ja hoor schat... Papa geeft het goede voorbeeld wel, haha.



Haha, ik ook! Ik zie echt zo'n juichend hijgend kind voor me, met zijn tong uit zijn mond al 'YEEEEHAAAAAAA' roepend :banaan: :thumbup: :laughcry:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Feb 2014 14:05

Re: Kinderen maken er een bende van.

Sanne schreef:Printje, wat ik hier meestal lees over jouw zoon, dan lijkt hij mij een rustig en voorzichtige jongen. In ieder geval geen held haha, dus ik denk dat je dat zeker mee moet nemen. Als mijn moeder mij vroeger vertelde dat het ijs niet stevig genoeg was om op te staan, dan geloofde ik dat en deed ik het niet. Mijn zus ging er juist even op staan, zelf testen. Dat is echt een verschil in karakter. Ik kan me voorstellen dat jij dus dit soort acties niet hebt met R.
Bij mij thuis gaat het vast een keer gebeuren, ik heb een dondersteen die het altijd zelf nog even anders wil doen dan mama zegt. Als ik zeg dat ze niet met stift op de tafel mag kleuren en ik draai me om, dan trekt ze nog gauw één lijntje op de tafel. Als ik zeg dat de bank niet om te springen is, dan springt ze nog gauw een paar keer en kijkt ze uitdagend of ik het zie. De koelkast, lades etc. krijgt ze ook best open en een pot pindakaas lukt ook wel. Ik probeer echt wel wat te voorkomen, maar een waakhond ben ik niet.




Dit ja... :palm:
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 04 Feb 2014 14:15

Re: Kinderen maken er een bende van.

Lejow schreef:
Sanne schreef:Printje, wat ik hier meestal lees over jouw zoon, dan lijkt hij mij een rustig en voorzichtige jongen. In ieder geval geen held haha, dus ik denk dat je dat zeker mee moet nemen. Als mijn moeder mij vroeger vertelde dat het ijs niet stevig genoeg was om op te staan, dan geloofde ik dat en deed ik het niet. Mijn zus ging er juist even op staan, zelf testen. Dat is echt een verschil in karakter. Ik kan me voorstellen dat jij dus dit soort acties niet hebt met R.
Bij mij thuis gaat het vast een keer gebeuren, ik heb een dondersteen die het altijd zelf nog even anders wil doen dan mama zegt. Als ik zeg dat ze niet met stift op de tafel mag kleuren en ik draai me om, dan trekt ze nog gauw één lijntje op de tafel. Als ik zeg dat de bank niet om te springen is, dan springt ze nog gauw een paar keer en kijkt ze uitdagend of ik het zie. De koelkast, lades etc. krijgt ze ook best open en een pot pindakaas lukt ook wel. Ik probeer echt wel wat te voorkomen, maar een waakhond ben ik niet.




Dit ja... :palm:


Hier ook precies zo...
Maart 2012 September 2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers