Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen maken er een bende van.

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 04 Feb 2014 17:16

Re: Kinderen maken er een bende van.

Ik denk echt dat het heel normaal peutergedrag is dus. En dan kunnen wij het als ouders allemaal nog zo goed voor ogen hebben, maar vaak luisteren ze gewoon écht niet. En ik geef ze groot gelijk. De wereld is té interessant.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 19:59

Re: Kinderen maken er een bende van.

Sanne schreef:Printje, wat ik hier meestal lees over jouw zoon, dan lijkt hij mij een rustig en voorzichtige jongen. In ieder geval geen held haha, dus ik denk dat je dat zeker mee moet nemen. .


Daar heb je ook gelijk in. Ik herken ook echt totaal niets in die zinnen dat dit normaal peutergedrag zou moeten zijn. Ik vind het dus niet normaal maar ben het ook niet gewend. R luistert en heeft altijd goed geluisterd.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Feb 2014 20:15

Re: Kinderen maken er een bende van.

Nou, lekker toch, Printje. Misschien verrast kleine N. je straks nog wel en gaat zij driftig haar volgende jaar in :wink:
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 20:19

Re: Kinderen maken er een bende van.

hahaha nou Sanne dat hoop ik niet. Ik hou daar helemaal niet van, driftige kinderen hahaha. Misschien dat zij dan wel vaker in de hoek beland;)

Ze heeft overigens wel meer meisjespit dat wel maar meer pit hoeft voor mij niet;)
<<

Anoniem166

Bericht 04 Feb 2014 20:24

Re: Kinderen maken er een bende van.

Een driftbui op zijn tijd heeft ook wel wat hoor, niet altijd en al helemaal niet na een lange vermoeiende werkdag, maar soms is het ook wel erg grappig om te zien hoe boos een kind kan worden, omdat ze per se 'die' moet hebben.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 20:25

Re: Kinderen maken er een bende van.

Hahhaa ik zal je op de hoogte houden;)

Overigens hebben wij onze 'ellende' met R ook wel gehad maar dan met niet willen eten en slecht slapen. Nu wilde hij net weer in ons bed omdat hij anders niet met mij kan knuffelen wanneer hij wakker zou worden in de nacht.
<<

Anoniem28

Bericht 04 Feb 2014 20:34

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje: ik begreep ook nooit hoe je nou in vredesnaam je kinderen kwijt kon raken. Tót ik met Sanne en Kwak naar zo'n binnenspeeltuin was geweest. Waar mijn kinderen in een straal van 5m2 bij mij blijven, in paniek raken als ze me even niet zien en ik er alleen op hoef te letten dat ze mee krijgen als ik ergens anders heen ga, waren de dochters van Kwak en Sanne kleine stuiterballetjes en ineens binnen een oogwenk weg. Zomaar foetsie en binnen een paar seconden zat de dochter van Kwak bovenop een hoge trap en liep de dochter van Sanne binnen een paar seconden aan de andere kant van de binnenspeeltuin. Sindsdien begrijp ik héél goed hoe je sommige kinderen zo ineens kwijt kunt zijn.

Zo werkt het ook met dit soort dingen. Als je kinderen hebt die nooit iets uitvreten, dan is het inderdaad moeilijk voor te stellen hoe het in vredesnaam kan dat een kind de sudocrème over de vloer uitwrijft. Er bestaan echter ook kinderen die wel klimmen, wel op onderzoek uitgaan en er niet warm of koud van worden als ze op de kop van het dressoir af stuiteren. Die kinderen kunnen dan dus inderdaad bij de pot sudocrème of bij de pot pindakaas. En dat soort kinderen zullen wellicht ook wel gevoeliger zijn voor uitproberen, van kijken hoe de sudo op de handjes voelt, bedenken dat de pop zere billen heeft, een druppel op de grond laten vallen, dat uit gaan smeren en dat loopt dan uit de hand. En daarvoor heb je echt geen 1.5 uur nodig hoor, dat heeft een kind binnen een minuut of tien gered hoor.
Laatst gewijzigd door Anoniem28 op 04 Feb 2014 20:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Feb 2014 20:37

Re: Kinderen maken er een bende van.

B was tot een kleine 1,5 jaar ook werkelijk een engeltje... :thumbdown:
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 20:38

Re: Kinderen maken er een bende van.

Rejoy; dat klopt ook maar zoals ik al zei ik kan gewoon bijna niet geloven adt er dus kinderen zijn van onder de 2 die gewoon die koelkast open krijgen? Dat ben ik dus niet gewend.

Dan is R in ieder geval niet van een perenboom gevallen;) Man en ik zijn ook allebei van die watjes die nooit ook maar iets verkeerd gedaan hebben, dingen hebben geprobeerd of wat dan ook. Het is dus echt mijn eigen appeltje;)

Ik ben dan wel benieuwd hoe jullie als kind waren, ook alles uitproberen of herken jij jezelf en/of man er totaal niet in.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Feb 2014 20:46

Re: Kinderen maken er een bende van.

Haha, Rejoy, leuk omschreven! Ik zat juist echt zo: :wtf: Omdat H. zo rustig bij jou in de buurt bleef.

Printje, mijn dochter is niet eens 2, maar sleept gewoon overal de Stokke kinderstoel naartoe en dan kan ze echt overal bij. En dan deed ze ook al toen ze net kon klimmen en lopen.
En nee, ik herken weinig van haar in mezelf. Ja, uiterlijk zijn we twee druppels water vergeleken met mijn eigen babyfoto's, maar qua karakter... Nee, zou niet zeggen dat ze een kind van mij is.
<<

Anoniem28

Bericht 04 Feb 2014 20:46

Re: Kinderen maken er een bende van.

Onze dochter kan al maanden de vriezer zelf open krijgen (tafelmodel, staat op de grond). Zo bizar sterk hoeven ze daar toch niet voor te zijn?

Wij waren als kind ook allebei watjes (en nu nog steeds wel een beetje), maar een stukje ontdekken hoort er toch ook gewoon bij? Ik vind het werkelijk geniaal als onze jongste zelf heeft verzonnen dat ze door het poppenhuis naar de vensterbank te schuiven, je in de vensterbank kunt klimmen en dat ze er pas achter komt dat er niet meer vanaf durft als ze er al in zit. Je leert juist door dingen te ondervinden, hoe effectief is het als je erachter komt dat je niet moet rennen op de bank als je er een keer vanaf stuitert als je aan het rennen bent en hoe fijn is het als je als kind de ruimte krijgt om te ervaren hoe het voelt als je handen onder de verf zitten, of hoe een hapje zand of een kluitje gras proeft?

Van een onder sudo gesmeerde tv word ik ook niet erg gelukkig, maar ik snap best wel dat zoiets kan gebeuren en dat je dan niet eens per definitie een waardeloze opvoeder hebt met vreselijke kinderen.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 20:54

Re: Kinderen maken er een bende van.

Ow maar Rejoy ze mogen van mij best ontdekken maar ze doen dat soort dingen, zoals jij nu beschrijft met het poppenhuis gewoon niet. R heeft nooit aan de vriezer/ koelkast gezeten. Ik heb hem daarin niet tegengehouden, hij doet zoiets gewoon niet. Natuurlijk moet je leren door te doen, al vind ik daar ook grenzen in zitten, maar verven doen we uiteraard met de handen dat vind ik normaal. Maar rennen/klimmen op de bank doen ze gewoon zelf al niet, geen idee waarom niet ze doen het gewoon, gelukkig dat wel, niet.

Ik zeg ook niet dat je een waardeloze opvoeder bent wanneer dit gebeurd maar sommige dingen zijn wel te voorkomen. Of tenminste ik voorkom ze liever. Ik zet bepaalde spullen gewoon niet op grijphoogte neer.
<<

Anoniem85

Bericht 04 Feb 2014 20:56

Re: Kinderen maken er een bende van.

Mijn zoontje van 15 maanden trekt de koelkast open, zet de droger aan, pakt zelf de soepstengels uit de keukens, klimt op de vensterbank, kan alleen helemaal de trap op, dus ik denk dat het echt aan het kind ligt printje ;)
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 20:59

Re: Kinderen maken er een bende van.

hahaha Sun, ik heb dus gewoon geen klimkinderen op de wereld gezet denk ik;)
<<

Anoniem75

Bericht 04 Feb 2014 20:59

Re: Kinderen maken er een bende van.

Ik ben S. ook een keer kwijt geraakt in de AH. Echt m'n hart zat in m'n keel en in paniek heb ik de eerste beste vakkenvuller aan z'n jasje getrokken en die is met me mee gaan zoeken. En waar zat meneer.. in het hamsterautootje bij de uitgang. Sindsdien weet ik net als Rejoy dat het echt in een seconden gebeurd kan zijn en ik zeg echt nooit meer dat zoiets mij niet (meer) gaat gebeuren. Ik ben dan ook van mening hoe lief, braaf en goed luisterend kind je ook hebt er altijd iets kan uitvreten. Ook dingen die je niet zou verwachten. En in 1 minuut kan er veel mis gaan. Ik vind het ook naïef van moeders die wel zo blijven denken als ze kinderen hebben. Zoiets van dat zal mijn kind écht nooooooit doen. Zeg nooit nooit.. En zelf kan je ook dingen vergeten weg te zetten. Daar ben je mens voor.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 21:03

Re: Kinderen maken er een bende van.

Razz; ik zeg ook niet dat het mij nooit zou gebeuren maar ook met die winkels, maar nogmaals dat zullen dan mijn brave kinderen wel zijn, ik spreek altijd al met R af in de winkel blijf je bij mama. Je mag niet weglopen. Hij zou zoiets dus ook niet doen. Hij blijft keurig bij de wagen van N, heeft een eigen winkelwagentje en eigen taakje en blijft keurig bij mij. Ik zeg hem ook altijd, en dat doe ik dus ook echt, wanneer hij niet luistert pak ik zijn wagentje af en/ of wanneer we een grote kar hebben en hij luistert niet zet ik hem in die grote kar.
'Zoiets is dus 1x voorgevallen, dat hij niet goed genoeg bij me bleef, ik heb zijn kar ( na een waarschuwing) afgepakt, hem in de grote kar gezet en klaar was het. Het heeft denk ik diepe indruk gemaakt;)
<<

Anoniem28

Bericht 04 Feb 2014 21:06

Re: Kinderen maken er een bende van.

ooh, ja, dat geloof ik wel, dat hier heel veel dingen te voorkomen vallen. Ik vind het alleen niet nodig om alles te voorkomen, omdat ik denk dat je kinderen hier minder van leren door het zelf te ondervinden hoe dingen werken, ook als je je dan pijn kunt doen. De jongste mag niet alleen de trap opklimmen, omdat dit echt gevaarlijk is, maar op een stevig poppenhuis klimmen ga ik echt niet verbieden hoor. Daar worden ze juist creatief van, hoe saai is het om je speelgoed alleen te mogen gebruiken waar het precies voor is.

En wat betreft dat kwijtraken: dat gebeurt hier ook niet zomaar, maar laatst is het me tóch bijna gebeurd in de kruidvat. Ik moest nog even wat uit een ander gangpad hebben en ik had gezegd dat de oudste maar even een fles kindershampoo uit moest zoeken. Zij was ondertussen naar mij op zoek gegaan in een ander gangpad. Het kind was hartstikke in paniek (en ik ook bijna, haha), maar het gebeurt echt zo hoor.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 21:07

Re: Kinderen maken er een bende van.

Ik bedenk me nu trouwens een voorval van ongeveer 1.5 jaar geleden. Toen vonden mensen R ook al te braaf... op een dag zeiden we tegen hem; je mag vandaag niet naar mama/papa luisteren hoor. Alleen doen wat je zelf wil ( zoiets)

Hij ging kei hard huilen en riep; ik wil luisteren hahaha.

En ik ben echt niet enorm streng oid. Het zit dus echt gewoon in hem.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Feb 2014 21:08

Re: Kinderen maken er een bende van.

Mijn dochter ging pas ontdekken wat er allemaal mogelijk was toen ze 3 jaar was en mijn zoon haar op ideeën bracht. Hij klom overal op/onder/achter/over. Mijn dochter klom nooit vanaf de bank op de vensterbank, mijn zoon wel en sindsdien doet zij het ook. Mijn zoon schoof/schuift ook overal de tripptrapp heen om ergens bij te kunnen komen.
Met 10 maanden klom mijn zoon via de glijbaan het speelhuis in en ook het trapje ging hij al snel moeiteloos op.
Ik was dat ook allemaal niet gewend bij mijn dochter, zij was meer zoals R denk ik Printje. Bij mijn zoon moet ik veel meer opletten, hij haalt veel meer streken uit.
<<

Anoniem75

Bericht 04 Feb 2014 21:09

Re: Kinderen maken er een bende van.

Maar stel hij ziet een gang verder zijn geliefde levensgrote Smurfin lopen die cadeautjes uit deelt.. Dan durf ik te wedden dat er een hele grote kans is dat hij daar in trans in een rechte lijn naar toe loopt zonder het aan mama te vragen. Sorry maar ik geloof niet in kinderen die áltijd luisteren. Dan zijn perfecte kinderen en die bestaan gewoon echt niet :laughcry:
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 21:11

Re: Kinderen maken er een bende van.

hahaha Razz, dan sta ik idd ook niet meer voor hem in hahaha. Ik weet ook niet wat het is verder, heb hem echt niet gedrild ofzo, ben gewoon in sommige dingen erg duidelijk en dat werkt schijnbaar in zijn geval wat te goed.
<<

Anoniem28

Bericht 04 Feb 2014 21:12

Re: Kinderen maken er een bende van.

Nu geef je denk ik iets teveel credits aan jezelf. Ik denk dat je vooral geluk hebt met een kind dat zo goed luistert en dat het minder aan je opvoedkwaliteiten ligt.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Feb 2014 21:12

Re: Kinderen maken er een bende van.

Printje schreef:Razz; ik zeg ook niet dat het mij nooit zou gebeuren maar ook met die winkels, maar nogmaals dat zullen dan mijn brave kinderen wel zijn, ik spreek altijd al met R af in de winkel blijf je bij mama. Je mag niet weglopen. Hij zou zoiets dus ook niet doen. Hij blijft keurig bij de wagen van N, heeft een eigen winkelwagentje en eigen taakje en blijft keurig bij mij. Ik zeg hem ook altijd, en dat doe ik dus ook echt, wanneer hij niet luistert pak ik zijn wagentje af en/ of wanneer we een grote kar hebben en hij luistert niet zet ik hem in die grote kar.
'Zoiets is dus 1x voorgevallen, dat hij niet goed genoeg bij me bleef, ik heb zijn kar ( na een waarschuwing) afgepakt, hem in de grote kar gezet en klaar was het. Het heeft denk ik diepe indruk gemaakt;)


Haha, dat zou op mijn dochter echt geen indruk maken. Als mijn dochter niet bij me blijft in de winkel en ik haar waarschuw, dan gaat ze nog harder haar eigen gang en het resulteert erin dat ik haar of voldoende kan afleiden of ik draag een spartelende en krijsende peuter onder mijn arm. Mijn rechterarm is heel sterk inmiddels :smile:
<<

Anoniem58

Bericht 04 Feb 2014 21:15

Re: Kinderen maken er een bende van.

Christian is absoluut niet zo braaf en rustig als de kinderen van printje maar die geeft ook nooit zulke dingen gedaan. Ja een keer heeft hij stempeltjes op de muren gestempeld maar dat was het ook. Hij klimt en springt wel overal op en af, en met wandelen klimt hij minstens in 8 van de 10 lantaarnpalen maar dit soort dingen zit dan blijkbaar niet in hem. Ik kan mij wel voorstellen dat als je twee kinderen hebt dit makkelijker gebeurd, en inderdaad je kunt niet altijd alles zien.
<<

Anoniem16

Bericht 04 Feb 2014 21:16

Re: Kinderen maken er een bende van.

Rejoy schreef:Nu geef je denk ik iets teveel credits aan jezelf. Ik denk dat je vooral geluk hebt met een kind dat zo goed luistert en dat het minder aan je opvoedkwaliteiten ligt.


Ik wil er ook niet mee zeggen dat het alleen maar aan mij/ ons ligt. En ik zeg ook helemaal niet dat niemand hier goed opvoed want ik geloof juist dat iedereen hier een goede opvoeder is. Je doet het op je eigen manier en wat werkt voor je kind. En hier werkt het dus om duidelijke regels te stellen en hij gaat daar dan erg goed in mee.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers