Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen vlees eten..

<<

Anoniem16

Bericht 01 Feb 2014 21:37

Geen vlees eten..

Mijn man en ik zijn dol op vlees... en onze kinderen?????

Nee totaal niet dus haha hoe het bestaat? Op zich beleg gaat nog redelijk maar bij het avondeten moeten ze er allebei niets van weten... bij N duw ik het door haar andere eten maar wanneer ze het merkt vist ze het uit haar mondje.

Ik vind dit zo apart, wij zijn echte vleeseters en zetten twee kinderen op de wereld die het (nog) niets vinden.

Jullie ook dingen die jullie zelf allebei wel lusten en de kinderen totaal niet?
<<

Anoniem331

Bericht 01 Feb 2014 21:39

Re: Geen vlees eten..

Ik heb zelfs een vegetarisch kind!
<<

Anoniem73

Bericht 01 Feb 2014 21:40

Re: Geen vlees eten..

Mijn dochter lust alleen gehaktballen :palm: En wij zijn echt dol op vlees!
<<

Anoniem186

Bericht 01 Feb 2014 21:42

Re: Geen vlees eten..

Lekker niet laten eten dan, printje. Zo gezond is vlees niet (hoewel ik het ook graag lust). Maar ik zou wel kijken naar wat alternatieven.

Hier is het juist andersom, mijn dochter lust veel dingen die ik niet zo lekker vind. Olijven, feta, makreel, vast nog wel meer..
<<

Anoniem16

Bericht 01 Feb 2014 21:43

Re: Geen vlees eten..

Ow maar dat doe ik ook Jans maar ik vind het zo typisch. Wij vinden het heerlijk en zij moeten er niets van weten. Wat voor alternatieven denk jij dan aan?
<<

Anoniem186

Bericht 01 Feb 2014 21:49

Re: Geen vlees eten..

Printje schreef:Ow maar dat doe ik ook Jans maar ik vind het zo typisch. Wij vinden het heerlijk en zij moeten er niets van weten. Wat voor alternatieven denk jij dan aan?


Eieren, noten en peulvruchten. Lusten ze dat? Hoewel N. wellicht nog wat jong is voor noten (een lekkere notenpasta op brood kan wel).
<<

Anoniem16

Bericht 01 Feb 2014 21:50

Re: Geen vlees eten..

Eieren en peulvruchten lusten ze wel.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5690

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Feb 2014 21:51

Re: Geen vlees eten..

Hier hebben ze beide een periode totaal geen vlees gegeten. Maar die schade zijn ze nu flink aan het inhalen, haha.
Ze krijgen hier altijd een stukje op het bord, eten ze het niet, jammer dan. En als ze nog meer lusten ligt er vaak nog een stukje te wachten in de pan voor ze.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Feb 2014 22:06

Re: Geen vlees eten..

De oudste eet het inmiddels een jaar of 2 wel. De jongste nog steeds niet, nooit gedaan ook. Wijzelf eten altijd vlees.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem261

Bericht 01 Feb 2014 22:11

Re: Geen vlees eten..

M. wilde tot voor kort ook geen vlees. Alleen vis, groenten en aardappelen.
Op het CB zeiden ze dat ik dan maar vleesvervanger moest geven. Vond ik een beetje onzin, maar een vegetarische vriendin had wat meegenomen om M. te laten proeven. Dit weigerde ze ook te eten (wat ik wel snapte haha).
En of het toeval is of niet, 2 dagen daarna wilde M. ineens wel vlees van ons mee eten. Alsof ze dacht; dat nepspul hoef ik echt nooooit meer dus laat ik maar gewoon vlees gaan eten... :smile:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Feb 2014 22:20

Re: Geen vlees eten..

Yrsa houdt ook niet echt van vlees. Laatst had ik wel runderchipolataworstjes en die vond ze wel lekker, maar meestal hoeft ze haar vlees niet. Ze vraagt ook vaak om kipnuggets maar als puntje bij paaltje komt laat ze ze staan. Ze vindt patat wel lekker maar daar eet ze ook altijd maar heel weinig van, als ze zo'n minizakje in een Happy Meal heeft dan eet ze maximaal de helft. Eigenlijk eet ze nog het liefst groente, broccoli of sperzieboontjes, zonder iets erbij.

Ze vraagt trouwens wel om patat en soms ook om chipjes, ze kan er ook wel blij van worden als het haar wordt beloofd, maar ze hoeft altijd maar een heel klein beetje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem275

Bericht 01 Feb 2014 23:43

Re: Geen vlees eten..

hier eet de oudste het liefst alleen maar vlees..
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 02 Feb 2014 01:02

Re: Geen vlees eten..

Maar als ze het niet lekker vinden, zou ik het ook niet door het eten mengen. N. houd ook totaal niet van vlees, dus krijgt ze het ook niet. Soms wilt ze een stukje proeven en eet ze wat, andere keren eet ze er niks van en wilt ze er niks van weten. Prima hoor, ik vind vlees ook helemaal niet zo gezond.

Hier geen typische dingen verder ;) N. eet vrijwel alles.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 02 Feb 2014 01:14

Re: Geen vlees eten..

Hier eet dochter juist erg graag vlees. Eerst komen de aardappelen en groenten op tafel en als ze daar wat van gegeten heeft zet ik pas de pan met vlees neer. Anders heeft ze enkel oog voor het vlees en wil ze niks anders.

Zo zie je maar, je kan zelf nog beiden zó gek op iets zijn, maar niet alles is over te brengen op je kinderen. En gelukkig maar!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 02 Feb 2014 01:17

Re: Geen vlees eten..

Tangerine schreef:Ik heb zelfs een vegetarisch kind!


Dat lijkt me niet.

Onze kinderen eten geen vlees en toevallig heb ik van de week bloed laten prikken waaruit bleek dar ze prima zonder kunnen.

Verder ben ik gek op zuurkool maar ik begrijp best dat mijn kinderen dat niet lusten.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Feb 2014 09:20

Re: Geen vlees eten..

Huh? Waarom lijkt dat jou niet?
Hij zegt niet bewust dat hij dat is, maar hij voldoet wel aan die 'eisen' sterker nog, hij eet geen vleesproducten, geen eieren én geen kaasproducten.
En zonder hem te laten onderzoeken Zie ik zó wel dat hij kern gezond is. Is alleen een kwestie van uitzoeken wat hij dan wel nodig heeft.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Feb 2014 09:28

Re: Geen vlees eten..

Parisienne schreef:Hier eet dochter juist erg graag vlees. Eerst komen de aardappelen en groenten op tafel en als ze daar wat van gegeten heeft zet ik pas de pan met vlees neer. Anders heeft ze enkel oog voor het vlees en wil ze niks anders.


Hier exact hetzelfde!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Feb 2014 11:46

Re: Geen vlees eten..

Tangerine schreef:Huh? Waarom lijkt dat jou niet?
Hij zegt niet bewust dat hij dat is, maar hij voldoet wel aan die 'eisen' sterker nog, hij eet geen vleesproducten, geen eieren én geen kaasproducten.
En zonder hem te laten onderzoeken Zie ik zó wel dat hij kern gezond is. Is alleen een kwestie van uitzoeken wat hij dan wel nodig heeft.


Je kind eet vegetarisch, hij is het niet. Hij is wel gemaakt van vlees :ja:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem331

Bericht 02 Feb 2014 12:21

Re: Geen vlees eten..

Daar zeg je wat :)
<<

Anoniem18

Bericht 02 Feb 2014 14:14

Re: Geen vlees eten..

Volgens mij is hij dan zelfs veganistisch, Tangerine!

Bedankt trouwens voor je tip over de frambozenboerderij, ik ben vrijdag ff langs geweest!
<<

Anoniem166

Bericht 02 Feb 2014 14:30

Re: Geen vlees eten..

Wij eten ongeveer 1 keer in de week vlees, dus bieden het onze dochter ook vrijwel niet aan. Ze is er niet dol op in ieder geval. Gisteren at ze een plakje kipfilet, dat vond ze wel lekker, maar vlees bij het avondeten in de zin van gehaktbal, karbonade etc. dat eten we nooit.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Feb 2014 15:25

Re: Geen vlees eten..

Sanne schreef:Wij eten ongeveer 1 keer in de week vlees, dus bieden het onze dochter ook vrijwel niet aan. Ze is er niet dol op in ieder geval. Gisteren at ze een plakje kipfilet, dat vond ze wel lekker, maar vlees bij het avondeten in de zin van gehaktbal, karbonade etc. dat eten we nooit.


Even offtopic hoor. Maar wat goed, Sanne!
Ik kan me je topic van het vorige forum nog herinneren toen je op zoek was naar lekkere vega gerechten.
Dus dat bevalt jullie wel?
<<

Anoniem166

Bericht 02 Feb 2014 15:31

Re: Geen vlees eten..

Ja, het gaat best goed. Ik heb inmiddels al een lijstje met heerlijke dingen, maar ik blijf het wel lastig vinden soms. Momenteel eten we weer wat minder gevarieerd, puur omdat ik een beetje door mijn recepten heen ben.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Feb 2014 15:35

Re: Geen vlees eten..

Beter hoor! Als je maar 1 keer in de week vlees eet dan heb je volgens mij wel wat lekkere recepten bij elkaar gevonden.
Brengt me op een idee, ik ga even een topic openen bij eten&drinken.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Feb 2014 15:38

Re: Geen vlees eten..

Ik zou ze geen vlees geven, als ze daar toch niet echt van houden. Dat zou voor mij echt het minst erge zijn, geen vlees. Zeker voor die hele kleintjes is het verwerken van vlees niet echt makkelijk.
Zolang ze maar aan alle voedingsstoffen komen, is dit totaal niet erg.

Misschien komt het nog in de toekomst, anders maar niet!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers