Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


WOZ-waarde

<<

Anoniem17

Bericht 01 Feb 2014 18:38

WOZ-waarde

Hebben jullie de brief al ontvangen? Ik heb hem vandaag ontvangen en mijn WOZ-waarde is met 13.000 euro naar beneden gegaan ten opzichte van vorig jaar. Bizar, het is nu nog lager dan de (casco) aankoopsom. Ondanks dat dit betekent dat we minder hoeven te betalen baal ik er toch een beetje van, want volgens mij is dit niet erg gunstig met het oog op een eventuele verkoop.
Is het bij jullie ook gedaald?
<<

Anoniem219

Bericht 01 Feb 2014 18:39

Re: WOZ-waarde

Afgelopen jaren is het wel gezakt maar moest altijd meer betalen haha!

Nu nog niets binnen
<<

Anoniem50

Bericht 01 Feb 2014 18:49

Re: WOZ-waarde

Ik ontvang hem volgens mij eind februari. Ik weet al dat hij is gedaald. Historisch laag. :thumbdown: Alhoewel, ik geloof dat hij in 2013 voor 2014 nog lager wordt.

Edit: En nee, een lage WOZ waarde doet het niet goed bij een eventuele verkoop. Had al jaren spijt van mijn actie om te kopen en dat wordt elk jaar een beetje meer.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3407

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Feb 2014 19:37

Re: WOZ-waarde

De WOZ-waarde is hier 12.000 gedaald tov vorig jaar. Lijkt me nu wel een reëel bedrag en ben ik er wel blij mee voor mijn belasting. Het huis van de buren is afgelopen najaar nog verkocht voor de vorige woz-waarde omdat het nog vrij nieuwe huizen zijn dus keuken, badkamer ed hoeft niet vervangen te worden en ook qua schilderwerk ed is het nog prima en kan iemand er meteen in. Dat speelt natuurlijk ook wel mee bij de verkoopprijs. Dus maakt me niet zoveel uit en ben ook niet van plan om te verkopen, ik wil hier nog wel jaren wonen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem173

Bericht 02 Feb 2014 19:24

Re: WOZ-waarde

Nog niets ontvangen, hebben net een huis gekocht en ben erg benieuwd!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Feb 2014 20:16

Re: WOZ-waarde

Hier iets van 8.000 euro gezakt ofzo, en dat vond ik al veel.
<<

Anoniem51

Bericht 02 Feb 2014 22:38

Re: WOZ-waarde

Ik ben heel benieuwd, ik heb de brief nog niet.
<<

Anoniem 42

Bericht 02 Feb 2014 23:43

Re: WOZ-waarde

Ik zou willen dat die gezakt was, bij mij blijft die hoog, het huis is veel minder waard. En volgens mij betaal ik dus wek belasting over de WOZ? En die is zeker 30.000 euro te hoog.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 02 Feb 2014 23:48

Re: WOZ-waarde

Twellie schreef:Ik zou willen dat die gezakt was, bij mij blijft die hoog, het huis is veel minder waard. En volgens mij betaal ik dus wek belasting over de WOZ? En die is zeker 30.000 euro te hoog.


Ja, daar betaal je dan belasting over. Ik zou bezwaar aantekenen. Familielid van mij heeft dit al meerdere keren gedaan en iedere keer is de woz naar beneden bijgesteld.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Feb 2014 00:04

Re: WOZ-waarde

Ja, ik heb onlangs bezwaar aangetekend, hij is toen echt met 30.000 gezakt of zoiets en nu is ie gewoon wéér gezakt!! Weer met een flink bedrag!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Feb 2014 11:08

Re: WOZ-waarde

Bij ons ligt hij 15.000 euro hoger dan ons aankoop bedrag, wij hebben het eind 2012 gekocht, 1 januari 2013 was de bouw nog niet klaar, dus we hebben nog niet eerder de WOZ-waarde gekregen.

Ik vind het wel zuur hoor, eerst betaal je loonbelasting en we hadden heel te veel gespaard voor het huis, dus moeten we ook nog extra belasting betalen over het stuk boven de 20.000 euro, daarnaast betaal je belasting bij aankoop van de bouwmaterialen e.d. en dan ligt onze WOZ waarde dus veel hoger dan ons aankoopbedrag omdat we zoveel geinvesteerd hebben en dat kost ons dan ook weer een flink bedrag. Ik begrijp dat het nou eenmaal zo werkt in Nederland, maar leuk vind ik het niet!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem17

Bericht 03 Feb 2014 12:40

Re: WOZ-waarde

Pompoen schreef:Ja, ik heb onlangs bezwaar aangetekend, hij is toen echt met 30.000 gezakt of zoiets en nu is ie gewoon wéér gezakt!! Weer met een flink bedrag!


Bezwaar aantekenen tegen een daling in de WOZ-waarde heeft geen zin. Ze mogen namelijk niet beslissen in het nadeel van de belastingplichtige en het omhoog bijstellen van de WOZ-waarde is in principe altijd in het nadeel van de belastingplichtige, omdat je dan meer moet betalen.
Dat hoorde ik toevallig net van mijn collega (rechter bij team Belastingrecht, vakgroep WOZ :wink: )
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Feb 2014 21:17

Re: WOZ-waarde

Ik kreeg hem vandaag in de bus. Onze woz is gestegen en dus moeten we extra belasting betalen. Mag gelukkig in termijnen..
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Feb 2014 21:41

Re: WOZ-waarde

Elliot schreef:Hebben jullie de brief al ontvangen? Ik heb hem vandaag ontvangen en mijn WOZ-waarde is met 13.000 euro naar beneden gegaan ten opzichte van vorig jaar. Bizar, het is nu nog lager dan de (casco) aankoopsom. Ondanks dat dit betekent dat we minder hoeven te betalen baal ik er toch een beetje van, want volgens mij is dit niet erg gunstig met het oog op een eventuele verkoop.
Is het bij jullie ook gedaald?


Ik heb op de vorige woz halverwege het jaar (na het overlijden van mijn man) bezwaar gemaakt en toen is het 62.000 euro omlaag gegaan (ik vond hem ook erg hoog, hij was twee jaar gestegen ruim boven de aankoopsom terwijl de hele huizenmarkt vast kwam te zitten)!!! Nu kreeg ik de nieuwe en nu is het dus nog een keer met 11.000 omlaag gegaan.

Dat komt omdat ze met de WOZ vaak een aantal jaar achterlopen, ze hebben dus eigenlijk nu pas de WOZ aangepast op de crisis. Mijn moeder heeft een hoop verhalen gehoord en de meeste mensen zijn zo'n 20.000 euro naar beneden gegaan maar er zijn ook mensen die vele malen meer omlaag zijn gegaan in de WOZ. Ik zit met de WOZ nu ook ruim 50.000 euro onder het aankoopbedrag!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Feb 2014 21:43

Re: WOZ-waarde

Twellie schreef:Ik zou willen dat die gezakt was, bij mij blijft die hoog, het huis is veel minder waard. En volgens mij betaal ik dus wek belasting over de WOZ? En die is zeker 30.000 euro te hoog.


Daar kun je gewoon bezwaar tegen aantekenen hoor! Heb ik succesvol gedaan, bij mij is die echter nog veel lager uitgekomen dan ik zelf dacht dat hij zou worden. Ik ga hier voorlopig dus niet weg en voor de belastingen is het alleen maar gunstig dus ik vind het niet zo'n ramp nu.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Feb 2014 21:44

Re: WOZ-waarde

Oh ik had hier al gereageerd...hahaha!!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Feb 2014 21:46

Re: WOZ-waarde

Elliot schreef:
Pompoen schreef:Ja, ik heb onlangs bezwaar aangetekend, hij is toen echt met 30.000 gezakt of zoiets en nu is ie gewoon wéér gezakt!! Weer met een flink bedrag!


Bezwaar aantekenen tegen een daling in de WOZ-waarde heeft geen zin. Ze mogen namelijk niet beslissen in het nadeel van de belastingplichtige en het omhoog bijstellen van de WOZ-waarde is in principe altijd in het nadeel van de belastingplichtige, omdat je dan meer moet betalen.
Dat hoorde ik toevallig net van mijn collega (rechter bij team Belastingrecht, vakgroep WOZ :wink: )


Ik bedoelde dus dat ik bezwaar had aangetekend tegen de hoogte van de WOZ, daarna is hij bijgesteld en dus wel 60.000 euro lager dan het was (ipv die 30.000 die ik hierboven noemde) en nu dus weer een flink stuk. Ik heb geen bezwaar gemaakt tegen de laagte van het bedrag ;-).
<<

Anoniem17

Bericht 17 Feb 2014 11:13

Re: WOZ-waarde

Ohh haha Pompoen ik las je bericht verkeerd om! :) Sorry!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Feb 2014 14:23

Re: WOZ-waarde

Elliot schreef:Ohh haha Pompoen ik las je bericht verkeerd om! :) Sorry!


Geeft niet, haha ik moest er ook wel om lachen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers