Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Monkey Platter voor beginners

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Feb 2014 11:32

Monkey Platter voor beginners

En met die beginner bedoel ik R, niet mezelf :)

Wanneer kan je er mee beginnen? R kan nu zelf iets van tafel pakken en eet altijd zelf. Kan ik nu al een schaaltje met wat dingen neerzetten die niet zo knoeien? Banaan op het behang hoeft van mij niet zo..

Wat zijn goeie dingen die niet zo vlekken?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 01 Feb 2014 11:38

Re: Monkey Platter voor beginners

Kleine blokjes kaas, cherrytomaatjes, komkommer, stukjes manderijn, peer, rozijntjes, mango, meloen, ananas, kiwi.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Feb 2014 11:39

Re: Monkey Platter voor beginners

Lucas gooit altijd met bordjes of kommetjes met eten, maar ik leg regelmatig verschillende dingen op zijn tafelblad. Een stukje appel, een soepstengel, een goodies rijstewafeltje, mandarijnenpartjes, brood. Ik laat hem wel altijd eten in de kinderstoel, anders wordt het een drama qua zooi. Hij heeft een voorkeur voor mandarijn maar hij eet ook wel van de andere dingen.
Ook 's avonds bij het eten krijgt hij soms verschillende dingen. Zeker als het eten niet zo lekker gaat dan probeer ik nog wat andere dingen. Vaak heeft hij dan gewoon geen trek en eet hij nergens echt goed van dus dat is dan ook prima.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Feb 2014 11:43

Re: Monkey Platter voor beginners

Ravi heeft gelukkig nog niet door dat je ook kan eten en bewegen tegelijk. Als ik hem een soepstengel geef dan blijft hij zitten tot hij hem op heeft en ook de restjes onder de kinderstoel een hij stil liggend op (nu lijkt het alsof er altijd van alles ligt maar soms ligt er nog een broodkorstje en ben ik na het hem uit de stoel halen even naar de wc ofzo).

Ik ga vanmiddag wel even wat maken, Sanne dat zijn handige dingen! Behalve Mango, dat glibbert denk ik iets te veel over de vloer heen.

Mag hij al rozijntjes? Die heb ik hem nog nooit gegeven maar wel in huis.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 01 Feb 2014 15:03

Re: Monkey Platter voor beginners

Volgens mij kunnen rozijntjes al wel, Carool.

Verder nog: druiven (gehalveerd misschien), gedroogd fruit, nootjes (voor als hij weer wat ouder is), paprika, wortel, bleekselderij, appel, granaatappelpitjes.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Feb 2014 15:12

Re: Monkey Platter voor beginners

Ik ga het vandaag ook eens doen. Kijken wat Ruben er van vind.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem20

Bericht 01 Feb 2014 16:35

Re: Monkey Platter voor beginners

Ik maak ze geregeld, met van alles en nogwat. Vaak restjes waar ik vanaf wil :)

Net heb ik een hele simpele gemaakt van stukjes soepstengel, stukjes komkommer, stukjes tomaat en goodies ananas melts.

Ik vind het zo leuk om te zien wie welke volgorde aanhoudt:
Oudste: komkommer en tomaat, daarna soepstengel, daarna de goodies. Bord leeg.
Jongste: eerst alle goodies, dan stukje soepstengel proeven, dan stukje tomaat proeven....en weg is hij. Op boeventocht richting de kast. Oudste eet de restjes op, onze 2e kliko....
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 01 Feb 2014 16:49

Re: Monkey Platter voor beginners

Ik doe het ook geregeld voor ons allemaal. Rond een uur of drie. Dan zet ik een grote school met verschillend fruit op tafel, ook rozijntjes en rijstwafel. En dan daarbij wat ik nog in huis heb, dat gaat van komkommer, tomaatjes tot kaas, of toastjes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 01 Feb 2014 20:07

Re: Monkey Platter voor beginners

Het introductie schema van stefan kleintjes adviseerd rozijntjes vanaf 1,5 jaar!
Mother of 3 adorable children
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Feb 2014 20:54

Re: Monkey Platter voor beginners

maia schreef:Het introductie schema van stefan kleintjes adviseerd rozijntjes vanaf 1,5 jaar!


Ik zou ook nog geen rozijntjes geven aan een 10 maanden oude baby, dat is nog een beetje klein om te verwerken denk ik.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 01 Feb 2014 21:01

Re: Monkey Platter voor beginners

Pompoen schreef:
maia schreef:Het introductie schema van stefan kleintjes adviseerd rozijntjes vanaf 1,5 jaar!


Ik zou ook nog geen rozijntjes geven aan een 10 maanden oude baby, dat is nog een beetje klein om te verwerken denk ik.

F had laatst een rondslingerend rozijntje van haar grote zus te pakken en die heeft ze gewoon opgegeten. Ging prima.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Feb 2014 21:03

Re: Monkey Platter voor beginners

Vancity_girl schreef:
Pompoen schreef:
maia schreef:Het introductie schema van stefan kleintjes adviseerd rozijntjes vanaf 1,5 jaar!


Ik zou ook nog geen rozijntjes geven aan een 10 maanden oude baby, dat is nog een beetje klein om te verwerken denk ik.

F had laatst een rondslingerend rozijntje van haar grote zus te pakken en die heeft ze gewoon opgegeten. Ging prima.


Tuurlijk gaat dat ook prima, L. zou het ook zo kunnen eten. Maar ze kunnen zich er ook heel makkelijk in verslikken dus dat risico neem ik toch maar niet.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 01 Feb 2014 21:03

Re: Monkey Platter voor beginners

Ow zo ja ik geef ze ook niet hoor, maar deze kwam ze tegen op de vloer.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Feb 2014 21:18

Re: Monkey Platter voor beginners

Het cb zei dat t wel kon. E heeft t al eens vaker gehad. Ze doet zolang met 1 krentje hihi
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 01 Feb 2014 21:46

Re: Monkey Platter voor beginners

Ik ga uit van het gegeven dat als ze iets kunnen pakken en in hun mond stoppen ze het kunnen eten. Als hij de pincetgreep beheerst ben ik niet bang voor het erin stikken. Hij staat in het lijstje bij de gezwavelde zuidvruchten dus het zal een andere reden hebben ermee te wachten, waarom zou ik even na moeten zoeken. Daarnaast zit er ook veel suiker verwerkt in de meeste rozijntjes.

edit:
Gekopieerd van Wikipedia
...Om ze daarna nog beter te kunnen bewaren worden de rozijnen nog gezwaveld, dat wil zeggen behandeld met zwaveldioxide. Het is dan ook aan te raden rozijnen voor consumptie te wassen om de ontstane sulfieten te verwijderen.

Dat zal de reden zijn ermee te wachten vermoed ik.
Mother of 3 adorable children
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Feb 2014 22:53

Re: Monkey Platter voor beginners

Ik heb ze gewassen maar wel gegeven al.

Hij eet ze keurig 1 voor 1, hij beheerst al enige tijd een keurige pincet greep. Hij eet ook wel eens doperwten. Hij vreet ook de kleinste kruimels van de vloer :D
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem196

Bericht 01 Feb 2014 23:35

Re: Monkey Platter voor beginners

Doosjes kinderrozijntjes zijn ongezwaveld

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde