Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Invries vraagje

<<

Anoniem50

Bericht 31 Jan 2014 19:45

Invries vraagje

Afgelopen woensdag Carbonarasaus met hamblokjes, cherrytomaatjes en prei gemaakt. 'S avonds gelijk in een plastic bakje gedaan en in de koelkast gezet. Gisteren iets anders gegeten. Vandaag Tagliatelle gekookt en saus erbij gedaan. Dus de saus een tweede keer opgewarmd. Nu is er alleen zoveel over en wil ik het invriezen, maar kan dat eigenlijk nog wel? Tagliatelle invriezen vind ik niet zo'n geslaagd plan, maar weggooien vind ik zo zonde. Het is echt nog een complete maaltijd. Ik twijfel of het na de tweede keer opwarmen wel kan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Jan 2014 22:29

Re: Invries vraagje

Mijn advies is waarschijnlijk waardeloos, maar ik doe dat soort dingen altijd gewoon. Maar ik moet je ook eerlijk zeggen dat mijn maag/darmen blijkbaar vrij sterk zijn want ik heb dus nooit ergens last van. Misschien als je maag/darmen gevoelig zijn, dat je het dan niet moet doen. Anders zeg ik: gewoon proberen!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2014 22:58

Re: Invries vraagje

Ik zou het zelf niet doen.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem30

Bericht 31 Jan 2014 22:59

Re: Invries vraagje

Nee, ik warm het maximaal 2 keer. Volgende keer als tip: maak alleen maar saus warm voor 1 portie, dan kun je het gewoon nog naderhand invriezen, of desnoods moet je nog een beetje saus opwarmen voor een tweede keer opscheppen bv.
<<

Anoniem 42

Bericht 31 Jan 2014 23:03

Re: Invries vraagje

Caro schreef:Mijn advies is waarschijnlijk waardeloos, maar ik doe dat soort dingen altijd gewoon. Maar ik moet je ook eerlijk zeggen dat mijn maag/darmen blijkbaar vrij sterk zijn want ik heb dus nooit ergens last van. Misschien als je maag/darmen gevoelig zijn, dat je het dan niet moet doen. Anders zeg ik: gewoon proberen!


Ik doe dat ook. Nog nooit wat van gekregen en logisch gezien vind ik ook raar dat het niet zou kunnen, want na een tweede keer opwarmen zijn alle bacteriën volgens mij weer gedood. Maar ben ook zo iemand die nooit last heeft van maag of darmen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 01 Feb 2014 10:36

Re: Invries vraagje

Ik vries altijd alles meteen in in kleine porties. Zelfs als ik het de andere dag eet (want hier verandert de planning nogal vaak)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 01 Feb 2014 11:23

Re: Invries vraagje

Ik zou hèt niet doen, toch helaas wel eens last van mijn maag door gehad.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Feb 2014 11:27

Re: Invries vraagje

Ik warm nooit iets vaker dan twee keer op.
Inderdaad de volgende keer in porties invriezen zodat je niet meer hoeft op te warmen dan wat je nodig hebt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Feb 2014 14:16

Re: Invries vraagje

Ik zou het ook niet doen.
<<

Anoniem50

Bericht 01 Feb 2014 14:17

Re: Invries vraagje

Dat is me inderdaad mislukt. Normaal maak ik saus, eet ik ervan en verdeel ik de overgebleven saus in porties en die gaan zonder pasta de diepvries in. Nu had ik en teveel pasta en saus en samenvoegen is niet zo'n handige stap geweest. Want het was gewoon teveel. Nou ja... Ik heb het nu een nacht op het fornuis laten staan :palm: :palm: :palm: Dus ik kan het sowieso weggooien.

En nu niet vergeten om de groentesoep voor opwarmen in porties te verdelen ander zit ik daar net zo mee.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers