Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

<<

Tante Truus

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 06 Nov 2013 20:25

Bericht 31 Jan 2014 10:29

Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Ik heb een sollicitatiebrief geadresseerd aan mevrouw A. En nu blijkt het een man te zijn! :palm:
Echt baken want de baan was fantastisch maar zo maak je natuurlijk geen lekkere indruk. Het stomme is dat ik normaal gespoken bij twijfel altijd even Google, maar hier twijfelde ik eigenlijk niet en nu blijkt het toch fout te zijn. Hoe los ik dit nu netjes op?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2014 10:53

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Uhm, geen idee. Voortaan in elk geval even beter opletten (ook op taalfouten, want ik neem aan dat je niet "baakt", maar "baalt"). Verder geen tips, ik heb weleens het verkeerde bedrijf nog in de kop staan, oeps! Ze konden er gelukkig wel om lachen en hadden me alsnog op gesprek uitgenodigd toen.
Laatst gewijzigd door Tabbie op 31 Jan 2014 11:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem51

Bericht 31 Jan 2014 10:57

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Nou, Tabbie, zo kun je wel overal over vallen, hoor.

Ontopic, ik zou de reactie gewoon afwachten, misschien zijn ze toch nog onder de indruk van je brief en CV en mag je toch op gesprek komen. Dan zou ik direct je excuses maken.
<<

Anoniem12

Bericht 31 Jan 2014 10:58

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Ik zou voor nu afwachten, wat Dundas zegt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2014 11:03

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Ik bedoelde het helemaal niet verkeerd hoor. Ik ben zelf dyslexisch, dus ik heb altijd aardig wat spelfouten. Ik gaf het als tip mee, om het altijd twintig keer na te kijken en te controleren, voorkom men hopelijk in de toekomst dergelijke fouten. Maar voortaan zou ik er een smiley achter zetten, zodat ik geen "Nou, tabbie" krijg.

Verder, zoals ik ook al zei, gewoon afwachten, zoals in mijn voorbeeld hoeft dat geen einde oefening te zijn.
<<

Tante Truus

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 06 Nov 2013 20:25

Bericht 31 Jan 2014 11:28

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Ik laat de brieven altijd checken door iemand, maar in dit geval forum ik op mijn telefoon waar ik nooit de hele reactie in 1 scherm krijg. Het leest erg lastig terug, maar mijn excuus voor deze typ fout ;-)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2014 11:30

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

No worries, be happy :banaan:
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Jan 2014 12:55

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Ik heb eens de compleet verkeerde brief gestuurd en werd toch uitgenodigd op gesprek :) fouten maken is menselijk! Ging om twee sollicitaties bij hetzelfde bedrijf, wel twee compleet andere afdelingen/functies, had ik de brieven blijkbaar verwisseld...
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem185

Bericht 31 Jan 2014 16:26

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Ik denk niet dat dit een fout is waar ze extreem hard over zouden vallen hoor!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 31 Jan 2014 16:51

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Ik heb dat ook eens gehad en baalde ook toen maarja fouten maken is menselijk en als ze hier al over vallen zou ik het wel erg vinden. Ze moeten ook maar begrijpen dat je meerdere sollicitaties verstuurt (dat was toen bij mij het geval dat ik de geadresseerde van een andere vacature had gebruikt) en als de rest van de brief en je cv er maar goed uitzien.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem91

Bericht 31 Jan 2014 18:08

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Mijn vorige werkgever heet A.nne, mijn eerste reactie was dus ook een mevrouw, dus dat stond ook in mijn brief, maar het overkwam hem wel vaker hij kon er ook altijd wel erg om lachen.
<<

Anoniem50

Bericht 31 Jan 2014 18:46

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Mijn vorige leidinggevende was een vrouw en had een mannelijke naam. Werd mij toen op het hart gedrukt om de brief wel te richten aan mevrouw ***. Zouden ze bij een unisex naam echt zo moeilijk doen? Tja, tenzij het er heel duidelijk stond, want dan is het gewoon een domme fout.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 01 Feb 2014 11:27

Re: Oh no.... brief verkeerd geadresseerd...

Is het een grote organisatie? Kan zijn dat eerst nog door een afdeling hr/werving wordt bekeken. Bij ons in de organisatie wordt er vooral eerst op cv geselecteerd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers