Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


nav: getalletje gewicht

<<

Anoniem38

Bericht 30 Jan 2014 23:16

nav: getalletje gewicht

Twee vragen:

Hoe belangrijk is het getal op de weegschaal voor je? 0= niet belangrijk en 10= heel heel erg belangrijk.

Wanneer ben je tevreden met je gewicht? 10= helemaal tevreden, 0= nooit tevreden.

Voor mezelf: ik wil er weer naar toe dat het getal een 4 wordt. Nu is het nog een 8.
Wanneer tevreden: ik zou tevreden zijn met een 7. Dan ben ik niet te licht meer en heb ik een normaal gewicht.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jan 2014 23:19

Re: nav: getalletje gewicht

Ik heb zelf geen weegschaal, dus ik weeg me niet continu, maar het is ook weer niet zo dat het me niks zegt. Ik weeg me eens in de paar weken en wil dan niet boven een bepaald gewicht uitkomen, als dat wel zo is dan ga ik weer een tijdje opletten met tussendoortjes.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 30 Jan 2014 23:22

Re: nav: getalletje gewicht

Hoe belangrijk het getal op de weegschaal voor me is? Ik kom van een 10, dus wat dat betreft is het nu een 0 :laughcry:
Maar, eigenlijk is het ook niet zo belangrijk voor me; ik heb niet eens een weegschaal. In de zomer heb ik mijn gewicht gezien omdat ik op een force plate stond en nu zit alles nog net iets strakker, dus gok ik dat er een kilo of twee bij zit. En dat getal wat ik dan in mijn hoofd heb is af en toe belangrijk voor me, wat ik ook in het andere topic schreef: als mensen tegen me zeggen dat het veel is, een vriend me de hele avond dikkop noemt, mijn kleding te strak zit en ik ook nog eens ongesteld ben, ja, dan is dat getalletje even héél groot!

Je tweede vraag snap ik denk ik niet zo goed. Ik ben tevreden met mijn lichaam nu en daar hoort toevallig dit gewicht bij.
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:16

Bericht 30 Jan 2014 23:29

Re: nav: getalletje gewicht

Het getal op de weegschaal is heel belangrijk voor mij, een 10 dus. Ik heb een obsessie voor dat ding sta er bijna elke dag op.
Ik denk ook dat ik nooit tevreden ga zijn met me gewicht.
Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 30 Jan 2014 23:31

Re: nav: getalletje gewicht

Wil je perse een 10 krijgen van jezelf voor je gewicht (dus je streefgewicht bijv.) voordat je tevreden bent, of voldoet een 6 ook en dat je er vrede mee hebt met wat voor gewicht je hebt. (ik snap de vraag in mijn hoofd goed, maar uitleggen..)
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 30 Jan 2014 23:31

Re: nav: getalletje gewicht

Eh TE belangrijk. Ik mag er van mezelf maar 1x per week op en heb de weegschaal ook bewust uit de badkamer weggehaald. Het beïnvloed eigenlijk teveel mijn gemoedstoestand, daarom sta ik er maar 1x per week op. Kan ik maar 1x per week mijn dag laten verpesten ( :P)

En tevreden, geen idee. Ik vrees nooit eigenlijk.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 30 Jan 2014 23:32

Re: nav: getalletje gewicht

Jip83 schreef:Wil je perse een 10 krijgen van jezelf voor je gewicht (dus je streefgewicht bijv.) voordat je tevreden bent, of voldoet een 6 ook en dat je er vrede mee hebt met wat voor gewicht je hebt. (ik snap de vraag in mijn hoofd goed, maar uitleggen..)


Hmm. Ik hoef niet per se een 10, mijn streefgewicht is namelijk het gewicht waar ik op zit als ik me goed voel, geen getalletje.
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:16

Bericht 30 Jan 2014 23:37

Re: nav: getalletje gewicht

Ik denk dat ik een 7 qua tevredenheid al goed zou vinden. Het enige is dat ik niet snel op mijn streefgewicht zal komen denk ik
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jan 2014 23:40

Re: nav: getalletje gewicht

Kowalski schreef:Hoe belangrijk het getal op de weegschaal voor me is? Ik kom van een 10, dus wat dat betreft is het nu een 0 :laughcry:
Maar, eigenlijk is het ook niet zo belangrijk voor me; ik heb niet eens een weegschaal. In de zomer heb ik mijn gewicht gezien omdat ik op een force plate stond en nu zit alles nog net iets strakker, dus gok ik dat er een kilo of twee bij zit. En dat getal wat ik dan in mijn hoofd heb is af en toe belangrijk voor me, wat ik ook in het andere topic schreef: als mensen tegen me zeggen dat het veel is, een vriend me de hele avond dikkop noemt, mijn kleding te strak zit en ik ook nog eens ongesteld ben, ja, dan is dat getalletje even héél groot!

Je tweede vraag snap ik denk ik niet zo goed. Ik ben tevreden met mijn lichaam nu en daar hoort toevallig dit gewicht bij.


Huh? Vind je dat echt oké, als hij je zo noemt? Zelfs al zou ik tien kilo te zwaar zijn, dan zou ik dat nog niet pikken. Dikkop?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem73

Bericht 30 Jan 2014 23:40

Re: nav: getalletje gewicht

Zeer belangrijk. Ik ben nu 25kg kwijt en er moet er nog 10 af. Als ik mijn streefgewicht heb bereikt zal ik er iets minder waarde aan hechten en dr voor zorgen om op gewicht te blijven.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 30 Jan 2014 23:56

Re: nav: getalletje gewicht

Susan schreef:
Kowalski schreef:Hoe belangrijk het getal op de weegschaal voor me is? Ik kom van een 10, dus wat dat betreft is het nu een 0 :laughcry:
Maar, eigenlijk is het ook niet zo belangrijk voor me; ik heb niet eens een weegschaal. In de zomer heb ik mijn gewicht gezien omdat ik op een force plate stond en nu zit alles nog net iets strakker, dus gok ik dat er een kilo of twee bij zit. En dat getal wat ik dan in mijn hoofd heb is af en toe belangrijk voor me, wat ik ook in het andere topic schreef: als mensen tegen me zeggen dat het veel is, een vriend me de hele avond dikkop noemt, mijn kleding te strak zit en ik ook nog eens ongesteld ben, ja, dan is dat getalletje even héél groot!

Je tweede vraag snap ik denk ik niet zo goed. Ik ben tevreden met mijn lichaam nu en daar hoort toevallig dit gewicht bij.


Huh? Vind je dat echt oké, als hij je zo noemt? Zelfs al zou ik tien kilo te zwaar zijn, dan zou ik dat nog niet pikken. Dikkop?


Neee! Dat vind ik zeker niet ok. Het was om te schetsen dat ik op dat soort momenten nog wel onzeker ben over het getalletje op de (denkbeeldige) weegschaal.

Ik heb hem een aantal keer gezegd dat ik het écht niet leuk vond als hij dat zei, maar hij ging gewoon door. De rest van de avond heb ik hem maar genegeerd, AUW.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jan 2014 00:01

Re: nav: getalletje gewicht

Wat lomp dat hij dan gewoon doorgaat. Ik vind het echt totaal niet grappig om iemand zo te noemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 42

Bericht 31 Jan 2014 00:04

Re: nav: getalletje gewicht

Het is niet zo belangrijk voor mij, ik heb niet eens een weegschaal. Vaak als ik ergens ben waar ze dat wel hebben, zoals bij de huisarts, ga ik er wel even opstaan. Dus belangrijkheid: 2, het houdt me niet zo bezig.

Laatst was ik wel ineens een paar kilo aangekomen en dat vond ik toch niet zo leuk. Normaal is mijn gewicht erg stabiel. Toen hield het me wel bezig.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 31 Jan 2014 00:11

Re: nav: getalletje gewicht

Susan schreef:Wat lomp dat hij dan gewoon doorgaat. Ik vind het echt totaal niet grappig om iemand zo te noemen.


Ik ook niet, ongeacht dingen die je hebt meegemaakt en of je dik of dun bent; het is gewoon niet grappig meer na één keer. Hij vindt zichzelf erg grappig en vindt mij leuk leuk, ik denk dat het een manier is om mijn aandacht te trekken. Mag hij nog wel een paar lesjes in volgen!
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 31 Jan 2014 00:14

Re: nav: getalletje gewicht

Hmmmm, ik weet niet. Ik en zwaarder dan ik zou willen zijn, maar zit wel redelijk in mijn vel.
Ik denk twee keer 6
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 31 Jan 2014 00:26

Re: nav: getalletje gewicht

Kowalski schreef:Ik ook niet, ongeacht dingen die je hebt meegemaakt en of je dik of dun bent; het is gewoon niet grappig meer na één keer. Hij vindt zichzelf erg grappig en vindt mij leuk leuk, ik denk dat het een manier is om mijn aandacht te trekken. Mag hij nog wel een paar lesjes in volgen!


Hij is een beetje blijven hangen in de tijd dat men zei: 'Meisjes plagen, zoentjes vragen.'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem50

Bericht 31 Jan 2014 01:55

Re: nav: getalletje gewicht

Ja en nee.

Mijn hoofd is het eerste wat dikker wordt als ik aankom. Dat gebeurd al bij 60kg. In dat opzicht was ik altijd angstvallig bezig om daar onder te blijven. In dat opzicht doet het gewicht er zeker toe. Maar goed, ik ben allang geen 60 kg meer, dus nu is alles dik en vind ik het ook minder belangrijk wat er op de weegschaal staat. Soort van; T is toch al verpest. Nu alleen weer terug naar de 60 en dan zal ik nog eens antwoorden.
<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 03:33

Re: nav: getalletje gewicht

De weegschaal is toch wel belangrijk voor me. Vooral in de periodes dat ik niet geheel lekker in mijn vel zit. Dan val ik te snel af waardoor ik het echt in de gaten moet houden.
Nu op dit moment is het helemaal stabiel en geef ik het een 5

Qua gewicht ben ik dik tevreden. 9 dus.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Jan 2014 08:03

Re: nav: getalletje gewicht

Interesseert me niet. Ik weet dat ik een prima gewicht heb, dat zie ik in de spiegel ook.
#teammaple🍁
<<

Anoniem12

Bericht 31 Jan 2014 08:22

Re: nav: getalletje gewicht

0 Ik heb geen weegschaal en heb ook geen idee wat ik weeg.
<<

Anoniem29

Bericht 31 Jan 2014 10:11

Re: nav: getalletje gewicht

Weegschaal = 9
Tevredenheid = 8.5

Ik ben tevreden met mijn gewicht maar vind het leuk om met mijn lijf/gewicht bezig te zijn. Als dat wat gewichtsverlies oplevert vind ik het prima. Maar als ik de rest van het leven door zou moeten gaan zoals ik nu ben ben ik ook dik tevreden.

Ik zou trouwens wel gelukkig door het leven kunnen zonder weegschaal, maar ik weet zeker dat ik er wel van moet afkicken. Het is gewoon een dagelijks repertoire om er even op te gaan staan haha.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 31 Jan 2014 10:19

Re: nav: getalletje gewicht

Intoxicated schreef:Weegschaal = 9
Tevredenheid = 8.5

Ik ben tevreden met mijn gewicht maar vind het leuk om met mijn lijf/gewicht bezig te zijn. Als dat wat gewichtsverlies oplevert vind ik het prima. Maar als ik de rest van het leven door zou moeten gaan zoals ik nu ben ben ik ook dik tevreden.

Ik zou trouwens wel gelukkig door het leven kunnen zonder weegschaal, maar ik weet zeker dat ik er wel van moet afkicken. Het is gewoon een dagelijks repertoire om er even op te gaan staan haha.


:thumbup:

Ik ben echt blij dat ik geen weegschaal heb, daar zou ik denk ik alleen maar onnodig onzeker van worden.
<<

Anoniem29

Bericht 31 Jan 2014 10:24

Re: nav: getalletje gewicht

Hahaha :D Ik had het niet eens gezien.

Ik kan denk ik wel relativeren. Ik weet dat als ik een dag 1kg zwaarder ben niemand dat aan mij ziet en dat echt geen kg vet o.i.d. is. Het is voor mij meer een waarschuwing dat ik weer te gezellige dagen gehad heb, en weer even ga opletten. Een paar dagen later is die kg er weer af en dan is het ook weer prima. Ik ben juist bang dat als ik niet vaak op de weegschaal ga staan ik zo 4/5 kg zwaarder ben omdat ik het niet monitor :D haha.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 31 Jan 2014 10:28

Re: nav: getalletje gewicht

Intoxicated schreef:Hahaha :D Ik had het niet eens gezien.

Ik kan denk ik wel relativeren. Ik weet dat als ik een dag 1kg zwaarder ben niemand dat aan mij ziet en dat echt geen kg vet o.i.d. is. Het is voor mij meer een waarschuwing dat ik weer te gezellige dagen gehad heb, en weer even ga opletten. Een paar dagen later is die kg er weer af en dan is het ook weer prima. Ik ben juist bang dat als ik niet vaak op de weegschaal ga staan ik zo 4/5 kg zwaarder ben omdat ik het niet monitor :D haha.


Die kans zit er dik in ja :wink:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2014 11:16

Re: nav: getalletje gewicht

Uhm, ik heb geen weegschaal en sta er enkel soms op als iemand het me vraagt ofzo. En inderdaad een kilo meer of minder is niet direct te zien. Verder heb ik goed tevreden met mijn gewicht.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers